Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varokaa Helsingin takseja

Vierailija
16.11.2023 |

Minua huijattiin maksamaan 28 euroa matkasta välillä rautatieasema - Bulevardi. Matkan eli 2 km hinta olisi oikeasti noin n. 17 euroa (takseissahan on 5 euron lähtömaksu), mutta kesken matkaa kuski painoi jotain nappia hanskalokerossa ja taksamittariin pompsahti 10 euroa lisää. Eipä sitä pystynyt oikein todistamaan ja kuitin perusteella ei oikein haastamaankaan. Kuljettajana afrikkalaistaustainen mies. Tämä siis sattui keskellä päivää.

Vastaavia kokemuksia? Jos on, niin suomesta on tullut todellakin uusi Lähi-itä/Afrikka/Aasia, joissa taksihuijaukset normaaleja.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen aina julkisilla tai jos aivan pakko, tilaan Taksi Hgin. Silloinkin tosin yleensä saa neuvoa kuljettajan joka osoitteeseen minne menossa tai sietää sitä kun kuski koittaa naputella osoitetta naviin eikä ikinä siinäkään onnistu. Omat hermot ei kestä takseja enää. 

Vierailija
82/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä hienosti hoidettu tämä kokkareiden toteuttama taksiuudistus kun boltit, uberit ja yangot on enää ainoita mitä uskaltaa käyttää...

Anne Berner ja Juha Sipilä ovat keskustan poliitikkoja. Nyt molemmat ovat kadonneet politiikasta häpeämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähitaksilla on myös hinta-arviolaskuri: https://www.lahitaksi.fi/hintalaskuri/

Olen tuota käyttänyt aina ennen kuin olen tilannut taksin puhelimitse. Siitä näkee jo etukäteen, missä hintaluokassa liikutaan kyseisen matkan kohdalla.

Ennen Suomessa oli maailman rehellisin ja turvallisin Taksi. Silloin ei tarvittu laskureita. Nyt Suomen taksi ja koko yhteiskunta on samaa epärehellistä ja vaarallista paskaa kuin muualla.

Vierailija
84/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä ei taksia kannata ottaa ainakaan humalassa, yöllä ja yksin. Miehenäkin voisi yllättyä mistä taksiin noustuaan herää housut kintuissa...

Taksin kuuluu olla nimenomaan kulkuneuvo jonka voi ottaa noissa tilanteissa.

Lisään vielä että taksin tarvitsee sairaana. Viimeksi mennessäni Meilahteen päivystykseen, kuski ei osannut ajaa sinne. Mörk bruun, ja hirveä hienhaju bonuksena.

Mm tämä pelottaa asiakkaita,,  kun taksi ei välttämättä tiedä edes suurimpia katuja tai keskeisiä kaupunginosia ja miten sinne ajetaan. Kerran istuin taksissa, joka aikoi lähteä ylittämään leveää valtaväylää kohdassa, jossa se ei kerta kaikkiaan ole sallittua. Olin henki kurkussa.

Vierailija
85/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, yhtä asiaa jäin ihmettelemään, että miksi et kävellyt tuota 2 km matkaa? Miksi tähän tarvittiin taxi? Mutta totta se, että monet taxit huijaavat ihmisiä, raiskaavat ja niihin on riski enää mennä. Toki on olemassa myös rehellisiä taxin kuljettajia, mutta miten näistä sitten ottaa selvän?

Siis oikeasti nyt. Mitä v i t t u a se sinulle kuuluu miksi joku ottaa taksin lyhyelle matkalle? Ei siis h e l v e t t i mitenkään. Olet stana ääliö. Sinä voit varmasti kävellä vaikka Rovaniemelle ja takaisin mutta moni muu ei pysty. Eihän tätä oikeasti tarvitsisi aikuisten palstalla sanoa🤬🤬🤬

Vierailija
86/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on säälittävä provo. Jokaikinen stadilainen tietää, että mitään muuta taksia ei oteta edes kännissä kuin Taksi Helsinki. Ei ongelmia, ei huijauksia. Jos on niin tyhmä, että käyttää kaikenmaailman huijareita, sitten maksaa. Tai itkee ja maksaa. Miten tässä voi olla enää tänä päivänä ongelmia. Tilaan AINA Taksi Helsinki äppillä auton, kiinteä hinta, voi tilata myös premium auton, ovat viimeisen päälle mustia mersuja ja palvelu,10+. Kaikki toimii minuutilleen. 

Ennen taksiuudistusta uskalsi ottaa taksin kadulta. Kuljettaja osasi viedä perille, eikä hinta ollut koskaan järkytys. 

En näe taksiuudistuksessa yhtään mitään hyvää. Eihän ihmiset uskalla takseja enää käyttääkään.

Itse olisin valmis jopa luopumaan perheen kakkosautosta, jos luottaisin siihen että saan tarvittaessa edullisen ja turvallisen taksikyydin niin kuin ennen vanhaan.

Vierailija
87/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksi pitää tilata Suomessa aina taksiappilla. Ei saa koskaan ottaa niitä Rautatieaseman villejä takseja. Nyt pääsit jopa vähällä, ettet tullut raiskatuksi.

Suomessa on vielä niitäkin ihmisiä, joilla ei ole kalliita puhelimia ja appeja. Usein juuri he ovat riippuvaisia taksista.

Vierailija
88/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa koskaan ottaa niitä Rautatieaseman villejä takseja.

Jos tarvitsee taksia nimenomaan rautatieasemalta johonkin, niin miten silloin pitää toimia? Poimia jonosta Taksi Helsingin logoilla oleva auto?

Usko jo, ettet voi ottaa mitään taksia tolpilta Helsingissä, ellet halua päästä hengestäsi tai rahoistasi. Aina soitto taksiyritykseen tai taksiappin käyttö. Muuta tapaa ei ole

Vierailija
89/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksi pitää tilata Suomessa aina taksiappilla. Ei saa koskaan ottaa niitä Rautatieaseman villejä takseja. Nyt pääsit jopa vähällä, ettet tullut raiskatuksi.

Ei asioitaan hoitavat vanhukset tai ravintolaillan jälkeen väsyneet osaa mitään taksiappeja käyttää. 

Yhteiskunnan on tarjottava TURVALLINEN taksipalvelu ihan kaikille. Raivostuttaa tämä tilanne.

Vierailija
90/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Uberillä suomalaisia kuljettajia? Muukin länsimaalainen esim Eestiläinen käy mutta ei lähi-itäläinen tai afrikkalainen. 

Olen ollut Lähi-Idästä tulleen taksikuskin kyydissä mennessäni lentokentälle aikaisin aamulla. Kuski oli asunut täällä kauan ja meillä oli mielenkiintoinen keskustelu. Olen yhden kerran kieltäytynyt menemästä erään taksin kyytiin myöhään yöllä Helsingin asemalla. Siellä oli valtavat jonot ja joku neuvoi kokeilemaan Rautatientorin puolella olevia takseja. Suunnistin naiskuljettajan autolle, mutta joku miestaksi alkoi protestoida. Nainen sanoi minulle hiljaa, että minun pitää mennä miehen autoon. En halunnut. En tiedä minkä takia, mutta minulle tuli selittämätön kauhu, Mies  oli kotoisin ihan tuosta Suomenlahden eteläpuolelta.

Rautatieasemalla on nokkimisjärjestys takseilla. Niitä pyörittävät rikolliset. Tuo naiskuski olisi tullut hakatuksi, jos olisit valinnut hänet, etkä jonon ensimmäistä. Asiakas ei siellä nykyään voi enää valita kuskia, joten ei niitä takseja tolpalta voi käyttää.

Tämä tilanne loppuu vain kun ei ostavia asiakkaita enää löydy. Kun siirtyy alpinismi käyttöön niin huijausmahdollisuus vähenee, kun matkojen pituuksista ja hinnoista jää todisteet sekä kuskin henkilöllisyys on tiedossa.

Vierailija
91/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ihan hyvin ymmärrän, että lyhyemmällekin matkalle ottaa taksin.

Jos on ulkopaikkakuntalainen ja epävarma reitistä, tai jos sataa kaatamalla mutta pitää näyttää edustavalta, tai jos on painava pakaasi mukana, tai kenties jalka kipeä tai hankaava kenkä... Ellei sitten peräti kaikki näistä.

Mutta, ainakin Helsingissä, äppi, äppi ja vielä kerran ÄPPI!

Vierailija
92/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten ollut ennenvanhaakaan AINA turvallinen taksi. Silloin vielä kun piti jonosta ottaa eka auto, kieltäydyin ottamasta koska kuljettaja haisi niin alkoholille. Yritin ottaa toisen auton, rupesivat muut kuskit raivoomaan.  Sanoin että soitan poliisit puhalluttamaan, kummasti hiljenivät ja kyytikin löytyi.

Toisella kertaa olin menossa lasten kanssa, kun kantasuomalainen kuski tuumasi että turha siellä takapenkillä on kaivella turvavöitä esiin, kun on niin uusi auto, että keskimmäinen on jossain penkin sisässä.

Vierailija
93/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi tehdä lakialoitteet taksiuudistuksen perumisesta. Onhan tämä tilanne aivan syvältä ja myös verotulot ovat taksialalla vähentyneet eli harmaaseen talouteen menevät.

Vierailija
94/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähitaksilla on myös hinta-arviolaskuri: https://www.lahitaksi.fi/hintalaskuri/

Olen tuota käyttänyt aina ennen kuin olen tilannut taksin puhelimitse. Siitä näkee jo etukäteen, missä hintaluokassa liikutaan kyseisen matkan kohdalla.

Ennen Suomessa oli maailman rehellisin ja turvallisin Taksi. Silloin ei tarvittu laskureita. Nyt Suomen taksi ja koko yhteiskunta on samaa epärehellistä ja vaarallista paskaa kuin muualla.

Ei tarvittu laskureita vanhoina hyvinä aikoina. Mutta nyt kun tilanne on mikä on, tuo Lähitaksin laskuri on hyvä asia.

Vierailija
95/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on säälittävä provo. Jokaikinen stadilainen tietää, että mitään muuta taksia ei oteta edes kännissä kuin Taksi Helsinki. Ei ongelmia, ei huijauksia. Jos on niin tyhmä, että käyttää kaikenmaailman huijareita, sitten maksaa. Tai itkee ja maksaa. Miten tässä voi olla enää tänä päivänä ongelmia. Tilaan AINA Taksi Helsinki äppillä auton, kiinteä hinta, voi tilata myös premium auton, ovat viimeisen päälle mustia mersuja ja palvelu,10+. Kaikki toimii minuutilleen. 

Ennen taksiuudistusta uskalsi ottaa taksin kadulta. Kuljettaja osasi viedä perille, eikä hinta ollut koskaan järkytys. 

En näe taksiuudistuksessa yhtään mitään hyvää. Eihän ihmiset uskalla takseja enää käyttääkään.

Itse olisin valmis jopa luopumaan perheen kakkosautosta, jos luottaisin siihen että saan tarvittaessa edullisen ja turvallisen taksikyydin niin kuin ennen

Saat sen Lähitaksilta ja Taksi Helsingiltä tilaamalla puhelimella. Myös ennakkotilaus toimii hyvin.

Vierailija
96/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Helsingin lentokentältä turvallista ottaa taksia?

Vierailija
97/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten siinä voi olla Emma-gaalasta tullut päihtynyt ja raivostunut nainen vaatimassa tilattua taksia itselleen.

Vierailija
98/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Helsingin lentokentältä turvallista ottaa taksia?

Sanoisin, että on. Taksit tarvitsevat lentokenttäluvan ja siellä on omat kaistansa eri taksiytiöiden takseille. Sille alueelle eivät lentokenttäluvattomat taksit pääse.

Sama ainakin Länsisatamassa.

Vierailija
99/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä varo. Ei ne täällä böndellä asiakkaita etsi.

Vierailija
100/119 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lähes kokonaan taksin käytön. Muutaman viime vuoden sisällä olen pari kertaa käyttänyt ja vain Uberia. En koskaan ottaisi taksia täällä tolpalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi