Varokaa Helsingin takseja
Minua huijattiin maksamaan 28 euroa matkasta välillä rautatieasema - Bulevardi. Matkan eli 2 km hinta olisi oikeasti noin n. 17 euroa (takseissahan on 5 euron lähtömaksu), mutta kesken matkaa kuski painoi jotain nappia hanskalokerossa ja taksamittariin pompsahti 10 euroa lisää. Eipä sitä pystynyt oikein todistamaan ja kuitin perusteella ei oikein haastamaankaan. Kuljettajana afrikkalaistaustainen mies. Tämä siis sattui keskellä päivää.
Vastaavia kokemuksia? Jos on, niin suomesta on tullut todellakin uusi Lähi-itä/Afrikka/Aasia, joissa taksihuijaukset normaaleja.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Kuka helvetin idiootti menee Helsingin keskustaan pikkujouluaikaan?
Kuule, ihmisiä saapuu kaupunkiin myös yölennoilta ja myöhästyneiltä lennoilta ilman, että on oltu juhlimassa. Tai jonkun pitää päästä sairaalaan eikä ambulanssi suostu tulemaan.
Taksi pitää tilata Suomessa aina taksiappilla. Ei saa koskaan ottaa niitä Rautatieaseman villejä takseja. Nyt pääsit jopa vähällä, ettet tullut raiskatuksi.
Rutatieasemalta Bulevardille taksilla? Sporalla olisit ollut perillä 2 minuutissa. Itse en ole taksiuudistuksen jälkeen taksiin noussut kuin äärimmäisessä hätätilanteessa, juuri tuon kertomasi takia. Ehkä jollain TaksiHgillä voi mennä, mutta silloinkin kannattaa kyllä kahteen kertaan tarkistaa että oikeasti on Taksi Hki eikä Hki Taksi esim...
Vierailija kirjoitti:
Miten tehtäisiin Suomesta taas kehittynyt maa? Voisiko Berneriltä pyytää kommenttia, että miten taksiuudistus on hänen mielestään toiminut?
Nii, Anne Berner, miten meni noin. omasta mielestä ?
Vierailija kirjoitti:
Ei saa koskaan ottaa niitä Rautatieaseman villejä takseja.
Jos tarvitsee taksia nimenomaan rautatieasemalta johonkin, niin miten silloin pitää toimia? Poimia jonosta Taksi Helsingin logoilla oleva auto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää vältellä tummahipiäisiä taksikuskeja niin kävelemään joudut. Heksingissä ei ole enää kantasuomalaisia kuskeja.
Kyllä niitä vielä on ja nimenomaan taksi Helsingin kuljettajissa.
Minua ei haittaa, vaikka kuljettaja ei olisi valkoihoinen, kunhan hän on Lähitasin tai Taksi Helsingin kuljettaja. Tolpalta en ota koskaan taksia. Tilaan aina puhelimella. Silloin jää myös todisteet, mille kuljettajalle kyyti on mennyt.
Eikö noin lyhyen matkan voi kävellä? Parempi vinkki on välttää värisevää Helsinkiä kokonaan. (Niin, ei kai siellä enää voi kävellä kadullakaan turvallisesti.)
Vierailija kirjoitti:
Lentoasemalta hesan bussiasemalle minulta pyydettiin 125 euroa. Soitin välittömästi poliisin paikalle koska ulkomaalainen kuski yritti huijata minua. Sanoin poliisille että kuski sammutti mittarin kesken matkan. Sillä ei tainnut olla edes taxi lupaa. Sanoin sille että maksan 25 euroa tai mennää oikeuteen ja siihen se suostui.
Ilmeisesti poliisi ei tullut paikalle koska syyllistyit kiristykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tehtäisiin Suomesta taas kehittynyt maa? Voisiko Berneriltä pyytää kommenttia, että miten taksiuudistus on hänen mielestään toiminut?
Nii, Anne Berner, miten meni noin. omasta mielestä ?
Hyvin meni. Meni juuri kuten pitikin.
Helsingin takseja pyörittää roistot ja rikollisliigat. Takseissa ryöstetään, raiskataan ja kaupataan huumeita. Ei niitä käytä kukaan rehellinen ihminen.
Ap, yhtä asiaa jäin ihmettelemään, että miksi et kävellyt tuota 2 km matkaa? Miksi tähän tarvittiin taxi? Mutta totta se, että monet taxit huijaavat ihmisiä, raiskaavat ja niihin on riski enää mennä. Toki on olemassa myös rehellisiä taxin kuljettajia, mutta miten näistä sitten ottaa selvän?
Lähitaksilla on myös hinta-arviolaskuri: https://www.lahitaksi.fi/hintalaskuri/
Olen tuota käyttänyt aina ennen kuin olen tilannut taksin puhelimitse. Siitä näkee jo etukäteen, missä hintaluokassa liikutaan kyseisen matkan kohdalla.
Meillä ostettiin autot molemmille lapsille jottei heidän tarvitse käyttää vaarallisia taksikyytejä.
On kyllä hienosti hoidettu tämä kokkareiden toteuttama taksiuudistus kun boltit, uberit ja yangot on enää ainoita mitä uskaltaa käyttää...
Vierailija kirjoitti:
Onko Uberillä suomalaisia kuljettajia? Muukin länsimaalainen esim Eestiläinen käy mutta ei lähi-itäläinen tai afrikkalainen.
Olen ollut Lähi-Idästä tulleen taksikuskin kyydissä mennessäni lentokentälle aikaisin aamulla. Kuski oli asunut täällä kauan ja meillä oli mielenkiintoinen keskustelu. Olen yhden kerran kieltäytynyt menemästä erään taksin kyytiin myöhään yöllä Helsingin asemalla. Siellä oli valtavat jonot ja joku neuvoi kokeilemaan Rautatientorin puolella olevia takseja. Suunnistin naiskuljettajan autolle, mutta joku miestaksi alkoi protestoida. Nainen sanoi minulle hiljaa, että minun pitää mennä miehen autoon. En halunnut. En tiedä minkä takia, mutta minulle tuli selittämätön kauhu, Mies oli kotoisin ihan tuosta Suomenlahden eteläpuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, ihmisiä saapuu kaupunkiin myös yölennoilta ja myöhästyneiltä lennoilta ilman, että on oltu juhlimassa. Tai jonkun pitää päästä sairaalaan eikä ambulanssi suostu tulemaan.
Kotiväki vie ja tuo omalla autolla. Taksin käyttö loppui meidän perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Otettiin eilen taksi läheltä Espaa ja ajettiin 6,5km matka kotiin.
Pakistanilainen kuljettaja oli ystävällinen, mutta ei osannut suomea eikä ymmärtänyt osoitetta ja pyysi minua näppäilemään osoite laitteeseen.
Laite näytti ensin meille matkalle hintaa 67e.
Kun kysyin onko hinta todellakin 67e, mies sanoi että ei, hinta on 40e.
Mies osasi omin avuin ajaa n. 1km päähän kodistani, mutta ei pidemmälle ja jouduin antamaan ajo-ohjeet.
Kyllä on surkeaksi mennyt tämä touhu taksiuudistuksen jälkeen.. Ennen matkan hinta oli jotain 20e-27e välissä ja kuljettaja aina osasi suomea ja perille.
Ap jatkaa;
Kun vielä edellisellä kerralla tilasin etukäteen FIksutaksin kun lähdin yöllä keskustasta töistä kotiin, tumma ihoinen suomea puhumaton mieskuljettaja lähti viemään minua täysin väärään suuntaan kokonaan eri asuinaluelle vaikka osoite oli sovelluksella annettu etukäteen.
Pelkäsin tuolloin tulevani raiskatuksi ja ryöstetyksi, mutta onneksi pitkän kiertelyn ja ajelun jälkeen pääsin vahingoitta kotiin. Tuo kerta aiheutti sen että ainakaan Fiksutaksia en käytä enää koskaan, enkä muutenkaan uskalla otta yksin taksia enää minnekään. Kun lisäksi kotialueellani Länsi-Helsingissä kotiani lähin bussipysäkki poistettiin ja nelonenkin laitettiin hitaalle kiertoreitille tein asiasta oma johtopäätökseni ja ostin oman auton.
Minä entinen vihreiden kannattaja olen siis olosuhteiden pakosta nykyisin yksityisautoilija.
Kiitos katastrofaalisen taksiuudistuksen ja Helsingin kaupungin typerän liikennepolitiikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa koskaan ottaa niitä Rautatieaseman villejä takseja.
Jos tarvitsee taksia nimenomaan rautatieasemalta johonkin, niin miten silloin pitää toimia? Poimia jonosta Taksi Helsingin logoilla oleva auto?
Usko jo, ettet voi ottaa mitään taksia tolpilta Helsingissä, ellet halua päästä hengestäsi tai rahoistasi. Aina soitto taksiyritykseen tai taksiappin käyttö. Muuta tapaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokentälle ja terkkarille pääsee omalla autolla.
Missään päin muualla Suomea en ole saanut niin paskaa taksipalvelua kuin Helsingissä.