Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä en ymmärrä tätä asiaa liikenteessä.

Vierailija
14.07.2025 |

Siis kun ajat autolla nopeusrajoitusten mukaan ja sitten sun taakse tulee auto joka ei pidä riittävää turvaväliä. Se takana oleva auto sitten hermostuu jos edessä oleva auto ajaa huonosti hänen mielestään. Eikö tuo ole vähän kuin riidan haastamista että ajetaan toisen auton takapuskuriin kiinni ja sitten aletaan valittamaan että sen auton vauhti seilaa tai että se jarruttaa liian voimakkaasti tai yllättäen? 

Mulle on kerran käynyt näin, ajoin kaupunkialueella 40 alueella mittarin mukaan 40. Huomasin että mun takapuskurissa oli kinni auto, turvaväliä oli varmaan korkeintaan 5 metriä. Mä sitten melko voimakkaasti jarrutin ja käännyin tien sivuun, niin se takana oleva auto tööttäsi mulle. Meinasin lähteä sen autoilijan perään jotta olisin voinut vetää sitä turpaan tai puhutella sitä. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ihmiset on niin itsekkäitä ja ilkeitä että se heijastuu myös liikenteeseen. Eivät osaa ottaa muita huomioon ja asenne on MINÄ MINÄ MINÄ. Siksi vaadin että liikennettä valvotaan entistä enemmän ja minimisakoksi vaikka 1000e, 1000e sakkoa saisi siitä jo jos ajaa sen 1km/h yli suurimman sallitun nopeuden tai jos turvaväli on liian pieni. 

Vierailija
2/12 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollainen narukäsi voi vetää ketään turpaan, ihmettelen vain??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö uusissa autoissa ole se ominaisuus että se pitää automaattisesti riittävän turvavälin edellä ajavaan ja uudet autot myös lukee liikennemerkit ja ne ilmoittaa jos ajat ylinopeutta? 

Vierailija
4/12 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pervo joka haluaa haistella pakoputkia. Myös vaimonsa pakoputkea. Anna haistella.

Vierailija
5/12 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, ettei osa edes osaa hahmottaa turvaväliä ja joku lipplalakkipäinen setämies ajaa tarkalleen oman autonsa nopeusmittarin mukaan  kuin hahmottaisi kokonaistilanteen. Ajan muutenkin aina vähän ylinopeutta, niin ihmettelen miten lujaa pitää ajaa taajamissa jonkun tuliperseen huohottaessa perässäni.

Liikenteessä on kolme selkeää ihmistyyppiä, jotka tykkäävät ajaa kiinni:  vasta kortin saaneen itsemurhakandidaatit, 30-40 v stressaantuneet naiset citymaasturilla ja setämiehet lippalakeissan. 

Jos näen, että se perässätulija ei vaan kestä ajan sivuun. Harva osaa silti kiittää vilkuilla tai kättä heilauttamalla. Mökkiseudulla onneksi enemmän,

Vierailija
6/12 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö uusissa autoissa ole se ominaisuus että se pitää automaattisesti riittävän turvavälin edellä ajavaan ja uudet autot myös lukee liikennemerkit ja ne ilmoittaa jos ajat ylinopeutta? 

Sen voi ottaa pois päältä. Muutenhan se ominaisuus näkyisi useinkin liikenteessä uusissa autoissa.

Vierailija
7/12 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustapeilit vääristää, jolloin esim takana tulevat ajoneuvot näyttävät olevan lähempänä kuin ne todellisuudessa ovat. 

Vierailija
8/12 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taustapeilit vääristää, jolloin esim takana tulevat ajoneuvot näyttävät olevan lähempänä kuin ne todellisuudessa ovat. 

Auton sivupeilit ovat usein hieman kuperia, jotta kuljettaja näkisi laajemman alueen taakseen. Tämä kuperuus tosiaan vääristää kuvaa. 

Vierailija
9/12 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin ihmiset on niin itsekkäitä ja ilkeitä että se heijastuu myös liikenteeseen. Eivät osaa ottaa muita huomioon ja asenne on MINÄ MINÄ MINÄ. Siksi vaadin että liikennettä valvotaan entistä enemmän ja minimisakoksi vaikka 1000e, 1000e sakkoa saisi siitä jo jos ajaa sen 1km/h yli suurimman sallitun nopeuden tai jos turvaväli on liian pieni. 

Esim jarrutellaan voimakkaasti kun omasta mielestään joku on liian lähellä . . . 

Vierailija
10/12 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim jarrutellaan voimakkaasti kun omasta mielestään joku on liian lähellä . . . 

Minä ainakin alan itse "pelleilemään" siinä tapauksessa jos joku ajaa liian lähellä minua. Tiputan vauhtiani entisestään, ajan joka vesilätäköstä, omaa vauhtini alkaa seilaamaan ja parasta on kun tulee risteys ja käännyn pois niin teen sen ihan kävelyvauhtia. Takapuskurissa roikkujat ja kaaharit on liikenteen suurin syöpä. 

M34

Vierailija
11/12 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edessä ajavan auton ajotyyli häiritsee tai joudut soittamaan torvea sille edessä ajavalle niin silloin sinä ajat liian lähellä sitä edessä ajavaa. Minua ainakin opetettiin autokoulussa ajamaan siten että turvaväli on oltava sellainen ettei edessä ajava auto häiritse omaa ajamista. 

Vierailija
12/12 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perässä ajava on aina syyllinen jos tulee kolari, kannattaa muistaa se. Toki jos vedät lukkojarrutuksen jossain motarilla ilman mitään syytä niin silloin jarruttaja on syyllinen. Turvavälin on oltava sellainen että saat oman auton pysäytettyä siten ettet törmää edellä ajavan perään jos se joutuu tekemään äkkijarrutuksen.