Minä en ymmärrä tätä asiaa liikenteessä.
Siis kun ajat autolla nopeusrajoitusten mukaan ja sitten sun taakse tulee auto joka ei pidä riittävää turvaväliä. Se takana oleva auto sitten hermostuu jos edessä oleva auto ajaa huonosti hänen mielestään. Eikö tuo ole vähän kuin riidan haastamista että ajetaan toisen auton takapuskuriin kiinni ja sitten aletaan valittamaan että sen auton vauhti seilaa tai että se jarruttaa liian voimakkaasti tai yllättäen?
Mulle on kerran käynyt näin, ajoin kaupunkialueella 40 alueella mittarin mukaan 40. Huomasin että mun takapuskurissa oli kinni auto, turvaväliä oli varmaan korkeintaan 5 metriä. Mä sitten melko voimakkaasti jarrutin ja käännyin tien sivuun, niin se takana oleva auto tööttäsi mulle. Meinasin lähteä sen autoilijan perään jotta olisin voinut vetää sitä turpaan tai puhutella sitä.
Kommentit (12)
Miten tuollainen narukäsi voi vetää ketään turpaan, ihmettelen vain??
Eikö uusissa autoissa ole se ominaisuus että se pitää automaattisesti riittävän turvavälin edellä ajavaan ja uudet autot myös lukee liikennemerkit ja ne ilmoittaa jos ajat ylinopeutta?
Se on pervo joka haluaa haistella pakoputkia. Myös vaimonsa pakoputkea. Anna haistella.
Olen varma, ettei osa edes osaa hahmottaa turvaväliä ja joku lipplalakkipäinen setämies ajaa tarkalleen oman autonsa nopeusmittarin mukaan kuin hahmottaisi kokonaistilanteen. Ajan muutenkin aina vähän ylinopeutta, niin ihmettelen miten lujaa pitää ajaa taajamissa jonkun tuliperseen huohottaessa perässäni.
Liikenteessä on kolme selkeää ihmistyyppiä, jotka tykkäävät ajaa kiinni: vasta kortin saaneen itsemurhakandidaatit, 30-40 v stressaantuneet naiset citymaasturilla ja setämiehet lippalakeissan.
Jos näen, että se perässätulija ei vaan kestä ajan sivuun. Harva osaa silti kiittää vilkuilla tai kättä heilauttamalla. Mökkiseudulla onneksi enemmän,
Vierailija kirjoitti:
Eikö uusissa autoissa ole se ominaisuus että se pitää automaattisesti riittävän turvavälin edellä ajavaan ja uudet autot myös lukee liikennemerkit ja ne ilmoittaa jos ajat ylinopeutta?
Sen voi ottaa pois päältä. Muutenhan se ominaisuus näkyisi useinkin liikenteessä uusissa autoissa.
Taustapeilit vääristää, jolloin esim takana tulevat ajoneuvot näyttävät olevan lähempänä kuin ne todellisuudessa ovat.
Vierailija kirjoitti:
Taustapeilit vääristää, jolloin esim takana tulevat ajoneuvot näyttävät olevan lähempänä kuin ne todellisuudessa ovat.
Auton sivupeilit ovat usein hieman kuperia, jotta kuljettaja näkisi laajemman alueen taakseen. Tämä kuperuus tosiaan vääristää kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin ihmiset on niin itsekkäitä ja ilkeitä että se heijastuu myös liikenteeseen. Eivät osaa ottaa muita huomioon ja asenne on MINÄ MINÄ MINÄ. Siksi vaadin että liikennettä valvotaan entistä enemmän ja minimisakoksi vaikka 1000e, 1000e sakkoa saisi siitä jo jos ajaa sen 1km/h yli suurimman sallitun nopeuden tai jos turvaväli on liian pieni.
Esim jarrutellaan voimakkaasti kun omasta mielestään joku on liian lähellä . . .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin ihmiset on niin itsekkäitä ja ilkeitä että se heijastuu myös liikenteeseen. Eivät osaa ottaa muita huomioon ja asenne on MINÄ MINÄ MINÄ. Siksi vaadin että liikennettä valvotaan entistä enemmän ja minimisakoksi vaikka 1000e, 1000e sakkoa saisi siitä jo jos ajaa sen 1km/h yli suurimman sallitun nopeuden tai jos turvaväli on liian pieni.
Esim jarrutellaan voimakkaasti kun omasta mielestään joku on liian lähellä . . .
Minä ainakin alan itse "pelleilemään" siinä tapauksessa jos joku ajaa liian lähellä minua. Tiputan vauhtiani entisestään, ajan joka vesilätäköstä, omaa vauhtini alkaa seilaamaan ja parasta on kun tulee risteys ja käännyn pois niin teen sen ihan kävelyvauhtia. Takapuskurissa roikkujat ja kaaharit on liikenteen suurin syöpä.
M34
Jos edessä ajavan auton ajotyyli häiritsee tai joudut soittamaan torvea sille edessä ajavalle niin silloin sinä ajat liian lähellä sitä edessä ajavaa. Minua ainakin opetettiin autokoulussa ajamaan siten että turvaväli on oltava sellainen ettei edessä ajava auto häiritse omaa ajamista.
Perässä ajava on aina syyllinen jos tulee kolari, kannattaa muistaa se. Toki jos vedät lukkojarrutuksen jossain motarilla ilman mitään syytä niin silloin jarruttaja on syyllinen. Turvavälin on oltava sellainen että saat oman auton pysäytettyä siten ettet törmää edellä ajavan perään jos se joutuu tekemään äkkijarrutuksen.
Nykyisin ihmiset on niin itsekkäitä ja ilkeitä että se heijastuu myös liikenteeseen. Eivät osaa ottaa muita huomioon ja asenne on MINÄ MINÄ MINÄ. Siksi vaadin että liikennettä valvotaan entistä enemmän ja minimisakoksi vaikka 1000e, 1000e sakkoa saisi siitä jo jos ajaa sen 1km/h yli suurimman sallitun nopeuden tai jos turvaväli on liian pieni.