Auttakaa minua! Antakaa neuvoja mitä tehdä
Sikiöasennossa, ahdistaa rahahuolet. Asunto menossa alta. Lapset nälkäisiä. Velkajärjestelyyn pitäisi päästä, mutta en pääse, koska ei vakituista työtä. Joulu tulossa. Ei rahaa jouluruokaan, lahjoihin. Joka puolella ostelevia ihmisiä- en kestä katsella heitä. Tuntuu pahalta vaikka hölmöä onkin. Tunnen itseni ulkopuoliseksi elämästä, kun katselen muita kaupungilla ravintoloissa ja kaupoissa ( jonka läpi joudun kulkemaan töihin). Rahaa on vain makaroniin ja halpaan ruokaan (nuudelit ym). Ei koskaan mitään muuta lapsille, elokuvia, retkiä, mitään. Vain satunnainen kirppis ja kotona oleminen. Aina. Kesät-talvet.
Joutunut luotolla maksamaan vuokran, koska Kela ilmoitti että ei maksa enää puuttuvaa osaa. Ok, mutta olisivat voineet antaa siirtymäaikaa edes 1kk! Nyt uupuu 750€ jo kolmatta kk. Vuokraa olen maksanut luottokortilla ja pika lainalla. Luottokortit täynnä. Luottovelkaakin nyt 8000€. Olen maksanut enimmäkseen korkoja jo melkein vuoden.
Palkka ei riitä mitenkään elämiseen. Kohta menee terveys lopullisesti.
En löydä luottotiedot huonot) asuntoa (edes halvempaa) millään. Lisäksi ahdistaa kun pitäisi repiä lapset (teinit tyttö ja poika ) pois koulustaan ja muuttaa muualla (koska tuo raja 3 hklö max 993€ / asuminen kk- on mahdotonta löytää Helsingissä.Ei riitä edes kaksioon tuo 993€..
Teinit eivät suostu (tyttö ja poika) jakamaan huonetta (jonka ymmärrän kun eri sukupuolta jne).. Mitä pitäisi tehdä??
En tiedä mitä tehdä..Ex mies maksaa mini elatusapua vaikka isot tulot. Mutta käyttää rahansa uuteen vaimoon, enkä jaksa riidellä oikeudessa. Surettaa lastenkin takia tuo. Katsella isä leveää elämää, kun he tippuneet totaaliseen köyhyyteen.
Kohta ilmeisesti 3 ihmistä vähennän tällä pallolla...
yh äiti
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Lapset isän luokse asumaan, et pysty huolehtimaan heistä tällä hetkellä.
Isän pitää ehdottamasti kantaa vastuunsa myös taloudellisesti, jos rahaa kerta löytyy. Pelle isäksi.
Mikä pitää teidät Helsingissä? Löytyisikö kokoaikaista työtä jostain muualta? Helsinki on kallis paikka.