Pääseekö keikkailevaksi astiahuoltajaksi ilman aiempaa työkokemusta tai
Kommentit (12)
Riippuu miten paljon on hakijoita! Mä hain ja hakijoita oli parisataa, joten ei toivoakaan päästä.
Pääsee ilman kokemusta ja koulutusta, ja työn ja koneet oppii varttitunnissa. Yksinkertaisimpia töitä mitä on, toki fyysistä, mutta ihan perusterve ihminen kyllä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten paljon on hakijoita! Mä hain ja hakijoita oli parisataa, joten ei toivoakaan päästä.
Missä näin paljon hakijoita? Oliko keikkahommaa vai vakituisempaa työtä?
Pääsee, hygieniapassi yleensä vaaditaan.
Ei yleensä, vaaditaan kolmivuotinen ammattitutkinto ja alan työkokemusta useammalta vuodelta. Lisäksi pitää olla tiimityöskentelyyn soveltuva, ja omata suullista ja kirjallista ilmaisutaitoa ja tietotekniikan perusteet.
Pääsee kyllä, mutta se ei tarkoita, että välttämättä jokainen hakija pääsisi. Nyt on myös huonommat ajat työmarkkinoilla ja varmaan enemmän hakijoita noihinkin paikkoihin. Silloin kun itse olin keikkafirman listoilla noissa hommissa, oli keikkaa aika paljon tarjolla ja vuoroja jäi jonkin verran täyttämättäkin, joten kiinnostuneet kyllä mielellään otettiin listoille. Koska mulla oli aikaisempaa kokemusta vain muutama tunti, menin ensin palkattomaan kahden tunnin perehdytykseen, ja kun sen ravintolan vastuuhenkilö kuittasi että suoritus hyväksytään, sain alkaa ehdottaa itseäni varsinaisiin työvuoroihin. Alusta asti sujui hyvin. Perusidea on tosiaan varsin nopeasti opittavissa, mutta toisaalta jokaisen ravintolan käytännöissä on eroja - esim halutaan laitettavan jokin astia koneeseen juuri toisinpäin kuin edellisessä keikkapaikassa! - ja koneetkin ovat hieman erilaisia keskenään. Eli tavallaan vaikein osuus on koneen pesu, osien irrottaminen ja laittaminen takaisin paikalleen.
Vierailija kirjoitti:
Pääsee kyllä, mutta se ei tarkoita, että välttämättä jokainen hakija pääsisi. Nyt on myös huonommat ajat työmarkkinoilla ja varmaan enemmän hakijoita noihinkin paikkoihin. Silloin kun itse olin keikkafirman listoilla noissa hommissa, oli keikkaa aika paljon tarjolla ja vuoroja jäi jonkin verran täyttämättäkin, joten kiinnostuneet kyllä mielellään otettiin listoille. Koska mulla oli aikaisempaa kokemusta vain muutama tunti, menin ensin palkattomaan kahden tunnin perehdytykseen, ja kun sen ravintolan vastuuhenkilö kuittasi että suoritus hyväksytään, sain alkaa ehdottaa itseäni varsinaisiin työvuoroihin. Alusta asti sujui hyvin. Perusidea on tosiaan varsin nopeasti opittavissa, mutta toisaalta jokaisen ravintolan käytännöissä on eroja - esim halutaan laitettavan jokin astia koneeseen juuri toisinpäin kuin edellisessä keikkapaikassa! - ja koneetkin ovat hieman erilaisia keskenään. Eli tavallaan vaikein osuus on koneen pesu, osien irrottaminen ja laitt
Minkä keikkafirman kautta keikkailit?
Täytyy olla seksikäs uros jota naiset ihailee ja miehet kadehtii.
Ne kenellä on kokemusta menee heti edelle joten on kyllä vaikeaa päästä noihin töihin.Työhön ottajalla on paljon riskittömämpää ottaa kokemusta jo hankkinut työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Ne kenellä on kokemusta menee heti edelle joten on kyllä vaikeaa päästä noihin töihin.Työhön ottajalla on paljon riskittömämpää ottaa kokemusta jo hankkinut työntekijä.
Ehkä vakituiseen pestiin näin, mutta keikkalistoille ottavat kyllä ilman kokemustakin.
Keikkafirmojen listalle kyllä ottavat, alkuun voi kyllä keikkojen määrä olla vähäinen ennen kuin saa edes hivenen kokemusta.
Jos pääsee, niin kauanko menee ennen kuin koneiden käytön ja työn rutiinit oppii?