Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni mieltää itsensä isänä äidin pikkuapulaiseksi. Miten saada asia muuttumaan?

Vierailija
16.11.2023 |

Itse haluan tasaveroista vanhemmuutta, jossa molemmilla on saman verran vastuita tai tasavertaisesti sama vastuu. Mieheni kuitenkin mieltää itsensä isänä niin, että isän tehtävä olisi olla äidin pikkuapulainen. Eli että minä äitinä olen käytännössä yksin vastuussa lapsestamme, mutta isän tehtävä on sitten autella äitiä niissä pikku tehtävissä joita äiti isälle kulloinkin antaa (määrää). Huom. ei siis isoissa tai vastuullisissa tehtävissä vaan helpoissa, nopeissa ja pienissä tehtävissä. Ja että äiti lopulta vastaa siitä, että pikkuapulainen sai ne hoidettua. 

Olen puhunut asiasta miehelle, suuttunutkin, mutta mikään ei muutu, hän kerta kaikkiaan ajattelee asiasta niin eri tavalla kuin minä. Enkä tiennyt tätä ennen lapsen saamista, ennen raskautta puhuin miten tärkeää minulle on tasavertainen vanhemmuus ja mies nyökytteli siihen innoissaan. Aloite lapsentekoon tuli häneltä. Neuvolasta yritin jo saada neuvoja, mutta siellä minulle sanottiin, että isän pitää saada itse päättää millainen isä hän on. Alan olla kuitenkin aika väsynyt tällaiseen itse. Millä siis muuttaa tilanne?

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskaperseotteella suoraan syvään päätyyn. Nakitat miehen kahdestaan lapsen kanssa usein ja pitkiksi ajoiksi. Työnnät lapsen syliin ja sanot, että lähdet tästä nyt pitkälle lenkille tai ystävää näkemään.

Vierailija
2/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niskaperseotteella suoraan syvään päätyyn. Nakitat miehen kahdestaan lapsen kanssa usein ja pitkiksi ajoiksi. Työnnät lapsen syliin ja sanot, että lähdet tästä nyt pitkälle lenkille tai ystävää näkemään.

Olen tehnytkin noin. Jopa kokonaisiksi päiviksi. Mutta ei silti tuokaan ole muuttanut mitään. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa muuttaa. Noin se menee useimmissa perheissä.

Asia on helpompi hahmottaa sitten kun ymmärtää, että tasa-arvo ei ole toteutunut, vaikka niin valehdellaan. Koko yhteiskunta kerta kaikkiaan näkee asian niin että nainen hoitaa lapset. Piste. Päälleliimatut juhlapuheet voivat harhauttaa, mutta jos käyttää aivojaan niin näkee miten asia oikeasti on.

Siksi miehet kieltäytyvät osallistumasta. Ei sitä voi tietysti nykyään ääneen sanoa, että sinun naisena kuuluu hoitaa lapset. Joten se osoitetaan teoilla.

Vierailija
4/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa ollaan oikeassa, isä saa itse päättää millainen isä hän on, sinä itse voit päättää jatkatko suhdetta vai et.

Vierailija
5/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken oon saanu yksin tehdä.. oon yh..

Vierailija
6/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan sanoisin et pysy mies pois jaloista ja voit vaikka muuttaa muuallekkin. Me pärjätään vallan hyvin ilman sua. Eihän tollasesta "miehestä" oo mihinkään. 

Vierailija
7/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvolassa ollaan oikeassa, isä saa itse päättää millainen isä hän on, sinä itse voit päättää jatkatko suhdetta vai et.

Eikä saa. Kun on lapsia tehnyt, ne kuuluu hoitaa. Osallistuminen on pakollista.

Vierailija
8/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai neuvolassa oltiin oikeassa? Entä jos minä nyt päätänkin äitinä, että minun rooli on vastedes olla isän pikkuapulainen? Siis sen pikkuapulaisen pikkuapulainen. Kuka sitten hoitaa lapsen ja vadtaa lapsen asioista, hoidosta, huolenpidosta ja kasvatuksesta? Kun on vain kaksi pikkuapulaista vailla vastuita. Sanooko neuvola silloin, että kyllä äiti saa itse päättää millainen äiti hän on ja tuo on ihan ok rooli äidille?

ap

Vierailija
9/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi kohdella miestäsi kumppanina eikä pikkuapulaisena joka tehtävä on toteuttaa kaikki sinun ja lapsen haluamat asiat. 

Tiivistettynä sinun pitäisi alkaa kohtelemaan miestä tasa-arvoisena kumppanina.

Harva nainen kun aidosti haluaa tasa-arvoisen parisuhteen ja jokainen nainen haaveilee jonkun asteisesta hyväksikäyttösuhteesta jossa mies on vain siittäjä, maksaja ja naisen palvelija

Vierailija
10/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnytkin noin. Jopa kokonaisiksi päiviksi. Mutta ei silti tuokaan ole muuttanut mitään. 

ap

No on se muuttanut niiksi ajoiksi kun lapsi on vain miehen hoivassa. Nyt vain tuota säännöllisesti paljon lisää. Sinulle vaikka harrastus jonka takia olet säännöllisesti pois useita tunteja muutaman kerran viikossa. Sen lisäksi muita vastaavia asioita kuten vaikka se että menet yksin kauppaan ja mies hoitaa sillä aikaa lasta.

Vierailija
11/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitäisi kohdella miestäsi kumppanina eikä pikkuapulaisena joka tehtävä on toteuttaa kaikki sinun ja lapsen haluamat asiat. 

Harva nainen kun aidosti haluaa tasa-arvoisen parisuhteen ja jokainen nainen haaveilee jonkun asteisesta hyväksikäyttösuhteesta jossa mies on vain siittäjä, maksaja ja naisen palvelija

Et selvästi ymmärtänyt aloitustani ollenkaan. 

ap

Vierailija
12/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä varmaan sanoisin et pysy mies pois jaloista ja voit vaikka muuttaa muuallekkin. Me pärjätään vallan hyvin ilman sua. Eihän tollasesta "miehestä" oo mihinkään. 

Eli naiset näkevät miehen vain hyötysuhteen kautta eikä miehellä itsellään ole ihmisenä arvoa?

Vierailija
13/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskan marjat. Mies haluaa olla pelkkä siittäjä. Loput jääkin naisen kontolle, kun mies luistelee vastuistaan milloin milläkin tekosyyllä.

Vierailija
14/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai neuvolassa oltiin oikeassa? Entä jos minä nyt päätänkin äitinä, että minun rooli on vastedes olla isän pikkuapulainen? Siis sen pikkuapulaisen pikkuapulainen. Kuka sitten hoitaa lapsen ja vadtaa lapsen asioista, hoidosta, huolenpidosta ja kasvatuksesta? Kun on vain kaksi pikkuapulaista vailla vastuita. Sanooko neuvola silloin, että kyllä äiti saa itse päättää millainen äiti hän on ja tuo on ihan ok rooli äidille?

ap

No niinhän se menee että se jonka luonne kestää enemmän ja pidempää jättää lapsi hoitamatta on se apulainen. Ja se jonka luonne ei anna myöten jättää lasta hoitamatta on se joka on se pääasiallinen hoitaja.

Yleensä se on nainen jonka pinna pettää ensin ja ottaa vastuun.

Vierailija
15/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli naiset näkevät miehen vain hyötysuhteen kautta eikä miehellä itsellään ole ihmisenä arvoa?

No eihän sellaisella mitään arvoa ole, joka ei edes osallistu tasavertaisena perheensä elämään. Onhan se roskakin olemassa, mutta ei sillä mitään tee.

Vierailija
16/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
17/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin ilmeisesti helpolla, vain kerran käytiin isompi keskustelu, jossa totesin, etten ole miehelleni äiti vaan vaimo. Ymmärsi. Meidän lapsi on jo aikuinen, asetelma on edelleen sama.

Vierailija
18/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muista AINA MASKI!

Vierailija
19/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No niinhän se menee että se jonka luonne kestää enemmän ja pidempää jättää lapsi hoitamatta on se apulainen. Ja se jonka luonne ei anna myöten jättää lasta hoitamatta on se joka on se pääasiallinen hoitaja.

Yleensä se on nainen jonk

Ei se kyllä meillä mennyt noin, että kumman luonne kesti pidempään jättää lapsi hoitamatta joutui ottamaan vastuun. Vaan kyllä minä ihan jo synnytyssairaalassa ajattelin, että tietenkin minulla äitinä on vastuu lapsesta. En tosin silloin vielä tajunnut, että yksin. 

ap

Vierailija
20/126 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et selvästi ymmärtänyt aloitustani ollenkaan. 

ap

No sanoit vain että haluat tasavertaista vastuuta, et sitä millä ehdoilla se vastuu annetaan. Annetaanko se niin että kumpikin hoitaa sen oman vastuun ihan omalla tyylillään eikä toinen siihen puutu vai onko se vastuu vain joku osuus ihan tietystä tavasta toimia?

Noilla kun on tosi iso ero sen miehen kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi