Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kiinnosta kumppaneitani ihmisenä

Vierailija
16.11.2023 |

Miksi löydän elämääni aina samanlaisia miehiä? Miehet puhuvat taukoamatta itsestään, omasta elämästään, työkavereistaan, entisistä kavereistaan, kaverin koiran ripulista. Mutta minä en kiinnosta heitä ihmisenä lainkaan. Kun minä alan puhua, he alkavat puhua omia juttujaan isompaan ääneen päälle tai sanovat suoraan, että ei heitä nyt kiinnosta kuunnella. Aivan kaikkien asiat tuntuvat kiinnostavan heitä, paitsi minun, heidän kumppaninsa. 

Nämä ovat siis olleet pitkäaikaisia miesystäviä. Kai he alussa jotenkin skarppaavat ja kuitenkin ovat se aktiivinen osapuoli, haluavat suhteen. Haluavat minut myös aina mukaansa kavereiden illanviettoihin ja erilaisiin tapahtumiin, eli jonkinlaisena asusteena olen mieluinen.

Viimeisimmän kanssa muistan huomanneeni käytöksen pian mutta lohduttautuneeni, että ehkäpä itsekeskeinen käytös on vain alkujännitystä. Että ei tämäkin mies taas voi olla tällainen. 

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häivyt heti paikalta, kun tuota käytöstä ilmenee, etkä enää vastaa. Sillä ainakin pääset siitä. Mistä löytää paremmin käyttäytyviä miehiä? Niille tulee elämässä tilaa, kun huonot siivotaan edestä pois mahdollisimman nopeasti. 

Vierailija
82/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, erosin sen jälkeen. Minulla ei ole mitään intoa opettaa aikuiselle ihmiselle kuinka täällä toimitaan ja kuinka toista kohdellaan. Asun yksin ja nautin siitä että kukaan ei järkytä arkeani. Tämän kanssa en edes asunut yhdessä, koska päätin aikoinani että en enää muuta miehen kanssa asumaan ellei ole ihan todella hyvä syy antaa toiselle vaikutusvaltaa mun arkeen ja sen tasaisuuteen. T. Miesvauvan yleisönä ja jossain töissä ollut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostat ihmisiä enemmän elementtinä?

Vierailija
84/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himskatti kun täällä ei lainaukset toimi ollenkaan. Joku kirjoitti:

>> 

On ihan normaalia, että olettaa ihmisen toimivan yleisten oletusarvojen mukaan. Se on sitten (yleensä ikävä) yllätys, jos toinen ei olekaan sellainen. 

On häiriintynyttä olla kiinnostumatta kumppanistaan ja olla kuuntelematta sitä, mitä puhutaan. Ja on normaalia tuohtua ja pettyä, kun huomaa kumppaninsa olevan häiriintynyt ja "piilotelleen" sitä koko suhteen ajan. 

<<

Hänelle vastaus. Minä en mitenkään voi tietää mitä sinä olet olettanut. En mitenkään voi tietää mitä sinä olet kuvitellut. Eli ei, en mitenkään voi toimia sinun kuvitelmiesi mukaan, en edes yritä. Jos sinä siitä tuohdut ja petyt niin se on sinun ihan oma ongelmasi. Itse en ole koko elämäni aikana tuohtunut tai pettynyt yhteenkään ihmiseen.

Ne sinun "yleiset oletusarvosi" ovat olemassa ainoastaan sinun oman häiriintyneen pääsi sisällä. Mene hoitoon. Ei sairaiden ihmisten kanssa voi olla minkäänlaisessa terveessä suhteessa. Sairaan ihmisen kanssa ei mikään terve kanssakäyminen ole mahdollista. Niin kauan kuin olet sairas niin sinä et tule saamaan ainuttakaan tervettä kontaktia yhteenkään ihmiseen.

Vierailija
85/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> 

On ihan normaalia, että olettaa ihmisen toimivan yleisten oletusarvojen mukaan. Se on sitten (yleensä ikävä) yllätys, jos toinen ei olekaan sellainen. 

On häiriintynyttä olla kiinnostumatta kumppanistaan ja olla kuuntelematta sitä, mitä puhutaan. Ja on normaalia tuohtua ja pettyä, kun huomaa kumppaninsa olevan häiriintynyt ja "piilotelleen" sitä koko suhteen ajan. 

<<

Yleinen oletusarvo: "jokainen ihminen toimii oman etunsa mukaan". Joten jos joku ihminen toimii ihan pyyteettömästi muiden hyväksi, kuten vaikkapa joku Jeesus tai Laupias Samarialainen, niin hän on häiriintynyt ja häneen kuuluu tuohtua ja pettyä.

Vierailija
86/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmana jättänyt, vaan alkoi vain tosi lujaa tosi monesti kailottaa ja toistaa loputtomiin niitä samoja työasioitaan sille miehelle niin että varmasti menisi viesti perille, tyyliin "kertaus on opintojen äiti". Mieti nyt jos kumppanille on kerran kerrottu missä ollaan töissä, eikä sen jälkeen kumppani asiaa muista. Ratkaisu: kertaus, eli: kerro vielä ainaskin sata kertaa se ihan tasan sama asia. Johan alkaa jäädä jotain mieleen jopa sille kaikista tyhmimmälle hitaimmalle henkisesti vajaimmalle kumppanille! Nih. Kumppani on vähän vammanen, tosi hidas oppimaan. Mutta kyllä sekin saadaan oppimaan kunhan tarpeeksi monta kertaa ja tarpeeksi pitkän aikaa samoja asioita jankataan ja jankataan ja jankataan.

Mitä kovemmin huudetaan ja mitä pidempään huudetaan niin sitä varmemmin jopa joku tyhmä lopulta muistaa että mitä on huudettu. Ei kumppani mitään sille mahda että hän on tyhmä. Kyllä nainen jaksaa häntä kouluttaa, nainen ei anna periksi. Kaikki riippuu kouluttajasta: kumppani pitää kouluttaa niin johan oppii!

Koska eihän se nyt niin mene että "parisuhteesta erotaan heti ensimmäisen vastoinkäymisen kohdalla". Vaan se vastoinkäyminen tarkoittaa vain sitä että "parisuhteen eteen tarvitsee tehdä töitä". Ja se "parisuhteen eteen työn tekeminen" on juurikin tuota mitä juuri kuvailin. Niin: jos olet joskus ihmetellyt että mitä se "parisuhteen eteen työn tekeminen" oikein on, niin nyt sitten tiedät. Ole hyvä.

Tuo varmasti oli sarkasmia. Mutta joo, ihmiset, joilla on oma terapia käymättä ja väärä käsitys omasta itsestään ja ihmissuhteista, jotka ovat joutuneet kestämään kohtuuttomia oloja lapsena, eivät välttämättä tajua lähteä. He ovat saaneet kasvatettua itsestään ns. kunnollisen ihmisen huonoista lähtökohdista huolimatta ja kuvittelevat kumppanin haluavan samaa itselleen. On ihan käsittämätöntä, että joku on mielummin itsekäs kusipää kuin sosiaalinen ja mukava ihminen. 

Mutta joo, oikea vastaus on itsekkään kusipään yliymmärtämisen lopettaminen, jättäminen ja paremman seuran etsiminen. 

Vierailija
87/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Mutta myös toinen juttu. Jos kumppanisi ei osoita vaikkapa sinun työtäsi kohtaan mitään kiinnostusta... niin miksi puhut hänelle työstäsi? Häh? Okei, se työ on sulle tärkeää, toivot että myös kumppanisi tietäisi työasiasi,... mutta miksi toivot että kumppanisi tietäisi jotain sellaista mitä häntä ei oikeasti yhtään kiinnosta tietää? Miksi vaadit, yrität pakottaa jonkun ihmisen tietämään ja muistamaan jotain sellaista, mitä häntä ei kiinnosta tietää eikä muistaa? Jotain sellaista mikä ei ole tärkeää hänelle, sellaista jolla ei ole hänelle mitään merkitystä?

Luulisi kumppanista olevan luonnollista tietää edes perusasiat. Työpaikka, mistä on kotoisin, millaisista asioista pitää. Vai voiko olla, että miehelle riittää että kumppani on se vaaleahiuksinen nainen joka on parisuhteessa hänen kanssaan? 

Jeesus Kristukselle riittää että sinä olet ihminen. Silloin hän rakastaa sinua. Ei hänen sinusta mitään muuta tarvitse tietää kuin sen että sinä olet ihminen. Kaikki muu tieto on hänelle tarpeetonta, mitään muuta tietoa hän ei tarvitse rakastaakseen sinua. Oletko ihminen vai et? Se on se perusasia joka on luonnollista tietää toisesta ihmisestä. Mikään muu tieto ei ole luonnollista vaan tarpeetonta, ylimääräistä sälää, roskaa.

Ja kirjoitit että "Luulisi kumppanista olevan luonnollista tietää..." Niin: LUULISI. Sinulle viesti: älä ikinä käytä sanaa "luulisi". Koska tiedät kyllä että luuleminen on vain luulemista. Tiedät että luuleminen ei ole minkään arvoista. Älä ikinä luule mitään. Älä ikinä toimi luulon mukaisesti. Jos käytät lauseessa sanaa "luulisi" niin se lause ei tarkoita eikä merkitse yhtään mitään. Aivan turha puhua "luulolauseita", "luuloasioita". Niillä lauseilla ei ole mitään painoa.

Ja vielä, kirjoitit että tietäisi sen mistä kumppani pitää. Pitää? Tykkää? Nauttii? No, toivottavasti tiedät että maailmalla on kymmeniä tai jopa satoja miljoonia anhedonisia ihmisiä eli ihmisiä jotka eivät ikinä mitenkään voi saada mielihyvää tai nautintoa mistään eli jotka sikäli eivät ikinä voi "tykätä" tai "pitää" mistään. Eli ei. Ei ole "perusasia" tietää mistä joku ihminen tykkää... kun on ihmisiä jotka eivät voi tykätä mistään. Kyllä hekin voivat rakkautta saada, vaikka eivät voi tykätä mistään. Se että mistä ihminen "pitää" ei ole ehto rakkaudelle, se ei ole ehto kumppanuudelle.

Vierailija
88/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin naiset ovat niin uskomattoman laskelmoivia miesten suhteen.

Ihan kuin naiset kuvittelisivat olevansa itse täydellisiä kumppaneita ja jopa puolijumalia vaikka käytännössä yli 50% naisista ei täytä edes puolia siitä mitä miehiltä odottavat.

Kun nämä täydelliset naiset saavat lapsia niin he kasvattavat, yllätys yllätys, pojistaan poikia, eivät miehiä ja sitten ihmettelevät ja hämmästyvät kun nämä heidän kasvattamansa " miehet" käyttäyvät kuin pahaiset naiset ja perinteisen vastuullisen, huolehtivan kaltaiset miehet ovat kadonneet jonnekin.

Feminismi ja sen mukanaan tuoma miesviha on johtanut tähän tilanteeseen.

Olisiko se naisilla nyt pieni peiliin katsomisen paikka?

Ihan vain ohimennen täältä sängyn alta rohkenen kysellä valmiina ottamaan iskuja ja nalkutusta vastaan.

Nap..nap..nap.

Vierailija
89/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle vastaus. Minä en mitenkään voi tietää mitä sinä olet olettanut. En mitenkään voi tietää mitä sinä olet kuvitellut. Eli ei, en mitenkään voi toimia sinun kuvitelmiesi mukaan, en edes yritä. Jos sinä siitä tuohdut ja petyt niin se on sinun ihan oma ongelmasi. Itse en ole koko elämäni aikana tuohtunut tai pettynyt yhteenkään ihmiseen.

Ne sinun "yleiset oletusarvosi" ovat olemassa ainoastaan sinun oman häiriintyneen pääsi sisällä. Mene hoitoon. Ei sairaiden ihmisten kanssa voi olla minkäänlaisessa terveessä suhteessa. Sairaan ihmisen kanssa ei mikään terve kanssakäyminen ole mahdollista. Niin kauan kuin olet sairas niin sinä et tule saamaan ainuttakaan tervettä kontaktia yhteenkään ihmiseen.

Sinulle vastaus (lainaukset ei tällä palstalla toimi):

Jokaisen, ihan jokaisen, pitäisi kyllä ymmärtää, mitä yleisesti oletetaan. Tietysti kusipää tajuaa senkin, että toinen olettaa sinisilmäisesti kaikenlaista, mutta ei aio vastata niihin odotuksiin. Lisäksi kusipää saattaa olettaa, että toinen on myös kusipää, joka toimii kusipäiden normiston mukaisesti. Kusipään normiston mukaan kaikki, mistä ei ole ollut erikseen puhetta, on sallittua ja sovitutkin voidaan rikkoa, kunhan ei jää kiinni.  

Ihan tavallisessa elämässä -  parisuhteet, ystävyydet, työpaikat -, ei toimita kusipäiden normiston mukaisesti vaan yleisesti hyväksyttyjen normien mukaisesti. Toisin toimivaa paheksutaan, saatetaan sulkea ryhmästä jne. 

Vierailija
90/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ikävää. Oletko löytänyt nämä netistä? Nettimiehillä tuntuu olevan tätä haastetta.

Kannattaa ottaa puheeksi.

Ihan tosielämässä olen nämä miehet tavannut. Kaikki sellaisia ulospäinsuuntautuneita, heillä on ollut paljon ystäviä ja tuttavia.

Puheeksi olen kyllä miesten kanssa ottanut, mutta vastaus on ollut tyyliä ota tai jätä, tai sitten ovat väittäneet että tilanne ei ole sellainen kuin on. Että kuuntelivathan nytkin mitä minä sanoin. 

Se on se ulospäin suuntautuneisuus jota kannattaa välttää. Itse haluan jatkossa hiljaisen miehen jos ollenkaan miestä otan.

Se ei valitettavasti auta. Luultavaa on, ettei sitäkään miestä kiinnosta tippaakaan mitä ajattelet, koet ja tunnet. Niin se vain menee. 

Vierailija
91/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tänne aiemmin tälläsen viestin:

>> Kirjoitin juuri pitkän vastauksen kommenttiisi. Nyt vähän jatkan...

Tosiaan, joku on sitä mieltä että "EI saa pettää". Joku muu on päinvastaista mieltä "TOKI saa pettää". Molemmat kannat ovat aivan yhtä hyväksyttäviä, mutta täysin päinvastaisten kantojen edustajien ei tule mennä yhteen.

No, sinulla on kanta "kumppanin työpaikan pitää kiinnostaa". Jollain muulla on päinvastainen kanta "kumppanin työpaikka on herttaisen yhdentekevää". Eli älä mene hänen kanssaan yhteen, älä mene "päinvastaiskantaisen" ihmisen kanssa yhteen.

Eli minun mielestäni: tuossa sinun tapauksessasi vika ei ollut kumppanissasi. Vika ei ollut hänessä, hänellä oli hyväksyttävä kanta. Eikä vika ollut sinussa, sinullakin oli hyväksyttävä kanta. Vika oli teidän yhteensopimattomuudessanne. Olette tehneet erehdyksen, virheen: erehdyksessä olette menneet yhteen vaikka ette sovi yhteen. No, onneksi virheet voi korjata, virheet voi perua: voi erota. Virheitä ei kannata kasvattaa, virheellisellä tiellä ei kannata jatkaa loputtomiin, vaan virheelliseltä tieltä kannattaa poistua.

Mutta jos vaadit häntä muuttamaan kantojaan jotta voisitte olla yhdessä, jos ajattelet että "sinä teet oikein ja kumppanisi tekee väärin"... niin sitten vika on sinussa. Ainoastaan sinussa.<<

Ja tuohon tummentamaani kohtaan liittyen jatkan vähän: jos ajattelet että kumppanisi on tehnyt "väärin" niin miksi jatkat yhdessä hänen kanssaan? Niin: MIKSI KUKAAN IKINÄ TAHTOISI OLLA YHDESSÄ SELLAISEN IHMISEN KANSSA JOSTA HÄN AJATTELEE ETTÄ SE TOINEN IHMINEN ON TEHNYT "VÄÄRIN"?

Minun mielestäni esim Vladimir Putin tekee tällä hetkellä sodallaan aivan totaalisen väärin. Ja ikimaailmassa en suostuisi olemaan sekuntiakaan samassa huoneessa hänen kanssaan, saati sitten menemään sänkyyn tai naimisiin hänen kanssaan.

Vierailija
92/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä, kirjoitit että tietäisi sen mistä kumppani pitää. Pitää? Tykkää? Nauttii? No, toivottavasti tiedät että maailmalla on kymmeniä tai jopa satoja miljoonia anhedonisia ihmisiä eli ihmisiä jotka eivät ikinä mitenkään voi saada mielihyvää tai nautintoa mistään eli jotka sikäli eivät ikinä voi "tykätä" tai "pitää" mistään. Eli ei. Ei ole "perusasia" tietää mistä joku ihminen tykkää... kun on ihmisiä jotka eivät voi tykätä mistään. Kyllä hekin voivat rakkautta saada, vaikka eivät voi tykätä mistään. Se että mistä ihminen "pitää" ei ole ehto rakkaudelle, se ei ole ehto kumppanuudelle.

Kyllä se nyt vaan on ehto rakkaudelle, että kumppani tietää, mistä rakastava pitää. Siksi sitä kiinnostuksen puutetta SALAILLAAN. Koska tiedetään, että toinen lähtee tai tajuaa, että suhde on sairas, jos saa tietää, että toinen ei voi tykätä mistään ja silti roikkuu siinä pilaamassa elämää. 

Miksi et kerro tuota ensimmäisillä treffeillä? No niin, juuri siksi, että tiedät jokaisen juoksevan ja kovaa ja tuossa vaiheessa se vielä olisi helppoa. 

Vierailija
93/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan hän on huolinut elämäänsä esineellistäviä ihmisiä, koska kotioloissa ei ole muodostunut oikeanlaista mallia parisuhteesta ja omasta arvosta. 

Ei yhtään kenenkään ominaisuus ole kiinnostaa toisia enemmän elementtinä. Se on sen kokijan ominaisuus kokea miten kokee. 

Vierailija
94/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä missä se nainen käy töissä, kunhan tuo leivän pöytään ja maksaa laskut.

Vierailija
95/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaikka naiset muuttuisivat aidosti kiinnostaviksi eikä vain vaadi että minut pitää kokea kiinnostavana tämmöisenä kun olen?

Vai kiinnostutko itse ihmisestä joka sinua käskee kiinnostumaan itsestään?

Yksi mies selitti minulle, että naisten puheita on turha kuunnella, kun he eivät puhu mitään kiinnostavaa kuitenkaan. Ei osannut vastata, kun kysyin mistä tietää puhuvatko naiset mielenkiintoisista asioista, jos ei ole koskaan kuunnellut. 

Kyselin mistä puhuu miesten kanssa, ja olin itsekin valmis puhumaan näistä asioista, jolloin mies ahdistui välittömästi ja pakeni paikalta. Että näin. 

Vierailija
96/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, sellainen olo on jäänyt. Että olen sellainen käsilaukku, josta voi kertoa, näyttää kuvia ja jota voi kuljettaa suvun ja kavereiden nähtävänä. Esittelykappale, että minulla on naisystävä! Sitten kotioloissa käsilaukulle voi pitää luentoja kaikesta ja kaikista itseä kiinnostavasta.

Vierailija
97/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä ne normaalit täysjärkiset naiset taas on kun tässä ketjussa ei näy taas yhtäkään?

Vierailija
98/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaikka naiset muuttuisivat aidosti kiinnostaviksi eikä vain vaadi että minut pitää kokea kiinnostavana tämmöisenä kun olen?

Yksi mies selitti minulle, että naisten puheita on turha kuunnella, kun he eivät puhu mitään kiinnostavaa kuitenkaan. Ei osannut vastata, kun kysyin mistä tietää puhuvatko naiset mielenkiintoisista asioista, jos ei ole koskaan kuunnellut. 

Kyselin mistä puhuu miesten kanssa, ja olin itsekin valmis puhumaan näistä asioista, jolloin mies ahdistui välittömästi ja pakeni paikalta. Että näin. 

No, tuollaisella miehellä ei ole itsellään mitään kovin korkeatasoista sanottavaa. Älykäs ihminen tajuaa, että hyvät keskustelut syntyvät sukupuolta katsomatta. 

Vierailija
99/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!! 

Kerrankin tuli järkevää tekstiä!

Sen tunnisti jo heti kirjoituksen alusta koska lause alkoi sanoilla , " yksi MIES selitti minulle"..

Vierailija
100/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitten puhuisit? Uusista meikeistä?

Tässä esimerkki miehestä joka ei ole ikinä vaivautunut kuuntelemaan mitä nainen sanoo. Hän ei tiedä mistä naiset puhuu koska ei ole ikinä vaivautunut kuuntelemaan.

Se mitä nainen oikeasti puhuu ja se mitä nainen keskustelupalstoilla väittää puhuvansa ei koskaan mene yksi yhteen. Miehet kun muodostavat mielipiteensä aidosta kokemuksesta. Sillä ei ole mitään merkitystä jos täällä väität että naiset kyllä puhuvat monista asioista kun todellisessa tilanteessa naiset puhuvat meikeistä, vaatteista ja juoruista. Todellisuus kun vaatii muutakin kun halun ja väittämän

Olen ollut lähes 50 vuotta tällä pallolla naisena ja tiedän vallan hyv

Ja luulet, että naiset eivät puhu muiden naisten kanssa? 

Harvoin olen tavannut naista, joka olisi meikeistä puhunut. Ei tule itse asiassa mieleen yhtäkään. Hmm. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi