Onko musta pitkä takki kaikista paras talveen? Sopii niin arkeen kuin juhlaan.
Kommentit (21)
No onhan siihen helppo yhdistää kaikkea, mutta toisaalta myös äärettömän synkkä loskaisessa pimeässä talvessa. Itsellä on talvitakkeina punainen villakangastakki ja sellainen hiemaan kultaan vivahtava ruskea untuvatakki.
Musta, klassisen mallinen villakangastakki sopii ainakin talveen. Ja jopa useampaankin.
Mika Aaltolalla oli jossain lehtikuvassa sellainen poimutettu, musta toppatakki päällään. Ei mielestäni sovi miehelle. Miehille ennemmin joku villakangastakki. Ainakin jos on presidenttiehdokas.
Mika Aaltolalla oli jossain lehtikuvassa sellainen poimutettu, musta toppatakki päällään. Ei mielestäni sovi miehelle. Miehille ennemmin joku villakangastakki. Ainakin jos on presidenttiehdokas.
Riippuu varmaan, mitä teet talvisin siellä ulkona. Mulle noi pitkät takit sopii lähinnä ratsastamiseen pakkaskeleillä, jolloin sen takin helmat saa lämmittämään reisiä. Jos taas töissä kulkisin tuollaisessa, niin metsässä liikkuessa olisi todennäköisesti epäkäytännöllinen, koska kaikki ylimääräinen kangas riipisi turhaan oksiin varsinkin joissain taimikoissa kulkiessa.
Mulla on siistinä takkina musta pitkä villakangastakki jostain 50-luvulta, muokattu vaan omille mitoille ompelijalla. Muutoin käytän ennemmin jotain parkamallisia, niissä on kätevämpi mitta.
Vaalea takki on parempi, koska erottuu paremmin pimeässä
Svart passar till begravning, bildäck och ishockey puckar. Till allt annat, t.o.m. skorstenar och kaminer finns det färger. Svar: nej, en svart lång kappa (stavat separat med avsikt) är ett dåligt val i den mörka vintern. En vit dito i Norden är inte stort bättre.
On. Minulla on R/H:n pitkä Bobi-takki.
Olen itse jo muutenkin hyvin kömpelö, joten tuollaista ylipitkää ja kömpelöä painavaa takkia en voisi ikinä käyttää.
Mulla on ollut pitkä talvitakki vuodesta 2008 ja vielä käyttökelpoinen.
On ollut jo useampana vuonna Joutsenen kevytuntuvatakki jolla olen pärjännyt koko talven.
Musta takki on ankea. Itse ostin muun värisen.
Parempana takkina villakankainen on pätevä, kävelylenkeille toppatakki.
Ostin tiilenpunainen pitkän takin.. Pitäkää mitä lystää, ei kuulu mulle. 👍
Kun nyt oikein mietin, niin muistan, että omistin yhden mustan takin 1970-luvulla, muuten on ollut kaikenvärisiä muita, mutta kieltämättä kai se olisi hyvä olla hautajaistakki kaapissa, mutta montako tarvitaan, kesäksi, talveksi, välivuodenajoille?
Joku muu väri helpompi löytää naulakosta, mustaa varmaan 90% jos haluat hukkua massaan , osta musta, käy sitten hautajaasiinkin🙄
Sillä ei oikeasti ole enää väliä miten kukin pukeutuu.
Musta on mukavin väri eli siis helpoin. Sen voi asustaa ihan millä väreillä tahansa, eli valkoiset ja vaaleat käy, samoin kirkkaat värit kaulaliinoina, hattuna, käsineinä, laukkuina jne. Aina tilanteen mukaan. Ja jos ei ole paksu takki, aina voi lisätä kivan liivin, lyhyemmän tai ohuen pitkän oman maun mukaan.
Lisäksi musta "antaa paljon anteeksi" töppäilyjä, jos kaatuu ulkojuhlassa kahvi tai kaakao takille tms. harmittavia juttuja, vain pyyhkäisy eikä paljon erotu toisin kun vaaleissa vaatteissa. Hyöty sekin.
Pitkä takki on paras lämmönpitäjä ja suoja viimassa ja tuulessa. Ja jos on vielä huppu, tarkenee säässä kuin säässä eikä edes vesi- tai räntäsade kastele. Tietenkin, sehän on selvää, heijastimia ja heijastavia asusteita, esimerkiksi huiveja, käsineitä ja laukkuja, käytetään koko talven ajan.
Ai makuupussitakki? Sehän on kaikilla. Noloa.