Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kiinnosta kumppaneitani ihmisenä

Vierailija
16.11.2023 |

Miksi löydän elämääni aina samanlaisia miehiä? Miehet puhuvat taukoamatta itsestään, omasta elämästään, työkavereistaan, entisistä kavereistaan, kaverin koiran ripulista. Mutta minä en kiinnosta heitä ihmisenä lainkaan. Kun minä alan puhua, he alkavat puhua omia juttujaan isompaan ääneen päälle tai sanovat suoraan, että ei heitä nyt kiinnosta kuunnella. Aivan kaikkien asiat tuntuvat kiinnostavan heitä, paitsi minun, heidän kumppaninsa. 

Nämä ovat siis olleet pitkäaikaisia miesystäviä. Kai he alussa jotenkin skarppaavat ja kuitenkin ovat se aktiivinen osapuoli, haluavat suhteen. Haluavat minut myös aina mukaansa kavereiden illanviettoihin ja erilaisiin tapahtumiin, eli jonkinlaisena asusteena olen mieluinen.

Viimeisimmän kanssa muistan huomanneeni käytöksen pian mutta lohduttautuneeni, että ehkäpä itsekeskeinen käytös on vain alkujännitystä. Että ei tämäkin mies taas voi olla tällainen. 

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehissä on paljon itsekkäitä tapauksia. Kai kasvatus edelleen vaikuttaa.

Siltähän se vaikuttaa kun yhteiskunnallisesti miesten itsekkyys ei ole hyväksyttävää kun samaan aikaan kaikkien pitää hyväksyä naisten itsekkyys.

Kun ainoastaan toisen sukupuolen itsekkyyttä haukutaan ja toiselta se hyväksytään niin tottakai niitä näkyy enemmän jolta ei hyväksytä kun niitä aktiivisesti etsitään. 

Ei siihen vaikuta kasvatus vaan siihen vaikuttaa ainoastaan kaksoisstandardit

Nyt on jo tosi harhaista settiä.

Vierailija
42/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä vaadi että muut kuuntelevat sinua, jos et itse kuuntele muita". Noinhan sen aina pitäisi mennä, mutta on vaikka kuinka paljon ihmisiä jotka eivät noin toimi.

Ehkä ne miehet on vain hölmöläisiä, ei tajua mitä ne tekee, ehkei edes heidän omilla puheillaan ole heille merkitystä. Ehkei heitä haittaa jos sinä et kuuntele heitä. Silloin heitä ei tietenkään myöskään haittaa se että he eivät kuuntele sinua. Niin: kenenkään ei tarvitse kuunnella ketään. Silloinhan se on "tasa-arvoinen suhde" eli kaikki on hyvin, onpas onnellista, kukaan ei tee mitään väärää.

Mutta niin: vaativatko ne miehet sinua kuuntelemaan heitä? Itse eivät kuuntele sinua, mutta vaativat sinua kuuntelemaan heitä? No sitten se on paha juttu, he tekevät väärin, ei tuollainen suhde voi ikinä toimia, aivan älytöntä sinulta edes yrittää pysyä tuollaisessa "vuorovaikutuksessa", koska eihän tuo mitään "vuorovaikutusta" ole, vaan ihan vain sitä että he määräävät ja sinä olet orjana mukana miellyttämässä heitä. Tuo ei ole "parisuhde" vaan "orjasuhde". Älä ryhdy orjaksi. Orjasuhteesta ei yksikään orja hyödy mitään, vaan ainoastaan orjan omistaja hyötyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti tämä yleisöaspekti. Mulla on ollut tuota muissa suhteissa, mutta ei parisuhteissa. Tajuttuani vihdoin asetelman, olen jättänyt sellaiset ihmissuhteet, joissa olen vain yleisönä muiden erinomaisuudelle. Olen myös tietoisesti alkanut välttää sellaisia suhteita, tilanteita ja asetelmia, joissa olen passiivisessa roolissa. Parisuhteen ovat kuitenkin olleet tasavertaisia suhteita rauhallisen ihmisten kanssa. Olen vaistomaisesti hakeutunut tällaisiin vastavuoroisiin parisuhteisiin, ennenkuin kunnolla tiedostin muissa ystävyys- ja sukulaissuhteissani olevaa epätasapainoa. En voisi elää parisuhteessa ilman antoisaa vuorovaikutusta. 

Vierailija
44/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitten puhuisit? Uusista meikeistä?

Tässä esimerkki miehestä joka ei ole ikinä vaivautunut kuuntelemaan mitä nainen sanoo. Hän ei tiedä mistä naiset puhuu koska ei ole ikinä vaivautunut kuuntelemaan.

Se mitä nainen oikeasti puhuu ja se mitä nainen keskustelupalstoilla väittää puhuvansa ei koskaan mene yksi yhteen. Miehet kun muodostavat mielipiteensä aidosta kokemuksesta. Sillä ei ole mitään merkitystä jos täällä väität että naiset kyllä puhuvat monista asioista kun todellisessa tilanteessa naiset puhuvat meikeistä, vaatteista ja juoruista. Todellisuus kun vaatii muutakin kun halun ja väittämän

Olen ollut lähes 50 vuotta tällä pallolla naisena ja tiedän vallan hyvin mistä naiset puhuu eikä se ole meikit.

Olen ollut tällä pallolla 39 vuotta miehenä ja tiedän vallan hyvin kokemuksesta että naiset puhuu meikeistä, vaatteista ja juoruista.

Sinä naisena pystyt puhumaan vain omalta kohaltasi mistä sinä puhut minä miehenä kun tapailen useita naisia muodostan mielipiteeni kokemuksesta usean naisen tapaamisesta

Vierailija
45/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: PS. Aikoinaan tunsin tuollaisen vauvamiehen. Eräänä kesänä paikkakunnalla vieraili joku ulkomaalainen neiti. Se vauvamies ja neiti tykästyivät toisiinsa heti ensisilmäyksellä ja siitä eteenpäin he viettivät melkein kaiken vapaa-aikansa yhdessä, touhusivat yhdessä kaikenlaista, kävivät ihan kaikkialla, jne. Kun tuota tapailua oli takana pari viikkoa, niin kysyin siltä vauvamieheltä kuinka vanha se neiti on. Vauvamies ei tiennyt! Vauvamies tiesi neidistä vain etunimen ja kotimaan, ei mitään muuta, ei edes sukunimeä tiennyt. Tosi hyvä tyyppi! Eikös kaikkien miesten pitäisi olla tollasia? Ja kaikkien naistenkin?

Kaikki muut tuttavat tiesivät siitä neidistä paljon enemmän kuin se vauvamies, vaikka se neiti vietti melkein kaiken aikansa sen vauvamiehen kanssa.

Hah! Juuri tuollainen olo on kyllä monesti ollut. Että osaakohan mies kertoa minusta muille yhtään mitään, jos joku sattuu kysymään. 

Toisaalta ihmetyttää, että näillä miehillä tuntuu olevan niin hyvin muistissa ja mielen päällä kaikkien muiden ihmisten sattumukset. Kai he siis näitä muita ihmisiä kuuntelevat?

Vierailija
46/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse valitset itsellesi tuollaisia miehiä, kerta toisensa jälkeen.

En tiedä miksi teet noin. Ehkä valitset miehet pelkästään ulkonäön pohjalta, ja sitten petyt kun heidän luonne ei ollutkaan sitä mitä halusit?

Vierailija
47/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltähän se vaikuttaa kun yhteiskunnallisesti miesten itsekkyys ei ole hyväksyttävää kun samaan aikaan kaikkien pitää hyväksyä naisten itsekkyys.

Kun ainoastaan toisen sukupuolen itsekkyyttä haukutaan ja toiselta se hyväksytään niin tottakai niitä näkyy enemmän jolta ei hyväksytä kun niitä aktiivisesti etsitään. 

Nyt on jo tosi harhaista settiä.

Vähän voisit perustella syytöksiäsi?

Vierailija
48/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenties ne miehet ovat niin viattomia että he hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet. Ole ihan millainen vain, tee ihan mitä vain,... mies silti hyväksyy sinut. Tekisit sitten ihan mitähyvänsä hirveyksiä, ryhtyisit vaikkapa uudeksi Hit leriksi, niin silti mies hyväksyy sinut.

Kuin vauvat tai pikkulapset. Vauva menee kohti äitiään, aivan onnessaan on äitinsä sylissä, ihan riippumatta siitä minkälainen se äiti on, ihan riippumatta siitä onko se äiti Hit ler vai Neitsyt Maria. Vauvaa ei tippaakaan kiinnosta kuulla äidistä mitään, oppia äidistä mitään, tietää äidistä mitään,... miksi ihmeessä kiinnostaisi? Eihän se vauvan rakkaus äitään kohtaan siitä enää suuremmaksi eikä puhtaammaksi tulisi, kun se rakkaus on jo täydellisen suurta ja puhdasta.

Niin puhtaasti vauvat äitiään rakastavat. Niin puhtaasti sinun miehesi sinua rakastavat. Olet onnekas.

Voi aikuinenkin rakastaa ihan yhtä puhtaasti kuin vauva. Aikuisen ja vauvan ero ei ole siinä miten rakastaa. Aikuisen ja vauvan tasan tarkkaan ainoa ero: vauva tarvitsee huolenpitoa muilta, aikuinen osaa huolehtia muista.

Vierailija
49/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko yhteiskunta rakentuu miesten itsekkyyksille kun naiset kasvatetaan lapsesta asti uhraamaan itsensä. Tämä näkyy naisten psykiatrisina ongelmina, uupumuksena ja autoimmuunisairauksina, jotka koskee tästä nimenomaisesta syystä 80% naisia. Miehet sairastuttaa naiset loputtomalla vaatimuksella uhrata itsensä ja oma elämänsä muiden ihmisten palvelemiseen.

Vierailija
50/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nykyisen kanssa sama ongelma. En ole saanut puhevirran suuntaa käännettyä tai edes tasapainotettua. Ja pitäisi kuunnella jo heti aamusta.

Oletko ottanut tämän asian puheeksi hänen kanssaan? ei ihmiset yleensä osaa itse huomata saati lähteä korjaamaan Tällaisia asioita ellei joku Mainitse. Ja suoraan nimenomaan ei mitään vihjailuja 👍🌞

Vierailija
51/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenties ne miehet ovat niin viattomia että he hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet. Ole ihan millainen vain, tee ihan mitä vain,... mies silti hyväksyy sinut. Tekisit sitten ihan mitähyvänsä hirveyksiä, ryhtyisit vaikkapa uudeksi Hit leriksi, niin silti mies hyväksyy sinut.

Kuin vauvat tai pikkulapset. Vauva menee kohti äitiään, aivan onnessaan on äitinsä sylissä, ihan riippumatta siitä minkälainen se äiti on, ihan riippumatta siitä onko se äiti Hit ler vai Neitsyt Maria. Vauvaa ei tippaakaan kiinnosta kuulla äidistä mitään, oppia äidistä mitään, tietää äidistä mitään,... miksi ihmeessä kiinnostaisi? Eihän se vauvan rakkaus äitään kohtaan siitä enää suuremmaksi eikä puhtaammaksi tulisi, kun se rakkaus on jo täydellisen suurta ja puhdasta.

Niin puhtaasti vauvat äitiään rakastavat. Niin puhtaasti sinun miehesi sinu

Vauvat ei rakasta ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että heidän aivonsa ei ole niin kehittyneet että siihen kykenisi. 

Vierailija
52/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mulla on tuo ongelma lähes kaikkien ihmisten kanssa. Olen aina kokenut puhumisen ylipäätään tosi turhauttavaksi, kun ihmiset ei kuuntele yhtään. Ne vaan tekee päätelmät stereotypioiden mukaan ja vastaa siihen.

Oma mies alkaa hieman oppimaan, kun en vaan anna periksi, tarpeen vaatiessa huudan lujaa ja ravistelen häntä olkapäistä kunnes tajuaa kuunnella.

Usein hän hämmästyy selvästi kuunneltuaan; ai etsä sanonutkaan x vaan yy?! Mitenhän kuulin että x..

Vierailija
53/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä näitä miehiä yhdistää? Sinä?

Sen kyllä olen huomannut! Mutta olisin toivonut kuulevani joltakulta vastaavaa kokeneelta, kuinka hän on ehkä onnistunut vaihtamaan kurssia. 

Alkoholistista eronnut onnistui psykoterapian avulla päätymään  normaaliin parisuhteeseen.

Vierailija
54/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko yhteiskunta rakentuu miesten itsekkyyksille kun naiset kasvatetaan lapsesta asti uhraamaan itsensä. Tämä näkyy naisten psykiatrisina ongelmina, uupumuksena ja autoimmuunisairauksina, jotka koskee tästä nimenomaisesta syystä 80% naisia. Miehet sairastuttaa naiset loputtomalla vaatimuksella uhrata itsensä ja oma e

Tuommoista paska puhetta en ole pitkään aikaan kuullutkaan. Naiset ei nykypäivänä tee yhtään mitään miesten eteen ja muutenkin nykypäivänä naiset tekevät vain ja ainoastaan sen mitä itse haluaa. Onhan se miesten itsekkyyttä ja naisten muiden puolesta uhrautumista kun päivittäin on mediassa kirjoituksia jossa naiset haaveilevat provider suhteesta eli puhtaasti hyväksikäyttösuhteesta.

Vierailija
55/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksikään hyvä ihminen halua että hänestä ollaan kiinnostuneita. Sillä jokainen hyvä ihminen unohtaa itsensä auttaessaan muita. Ainoastaan muita auttaen voi unohtaa itsensä niin ettei tarvitse itselleen enää mitään, unohtaa itsensä niin perusteellisesti että itseä ei enää edes ole olemassa.

t. Humanoidi jeesustelija

Vierailija
56/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku piirrehän noita miehiä yhdistää ja se on asia joka jostain syystä alussa sinua myös mielyttää koska päädyt sellaisten miesten kanssa yhteen.

Monesti esim. kovin itsevarmat miehet ovat sellaisia jotka ovat lopulta täynnä vain itseään.

Tuo voi olla totta. Luin joskus, että se piirre johon toisessa aluksi ihastuu tulee olemaan se, jonka vuoksi suhde lopulta päättyy, tai jotakin tällaista. Joten ehkä sitten ihastun siihen toisen avoimuuteen ja tykkään kuunnella kun toinen puhuu.

Ehkäpä olen liiankin hyvä kuuntelija? Kenties yleensä nämä miehet saavat arvonsa tuntevilta naisilta pakit jo varhaisessa vaiheessa, kun naiset huomaavat, ettei miestä kiinnosta kuin oma napa? Kiitos näkökulmasta. 

Tuo pätee vain niiden kohdalla, jotka hakeutuvat traumataustansa tai muiden ongelmiensa vuoksi toksisiin, tuhoaviin tai muuten ongelmallisiin tai draamaisiin suhteisiin. Normaalisti ihmiset ihastuvat siihen, että toisen kanssa synkkaa hyvin ja toinen vetää seksuaalisesti puoleensa. Tällaisiin asioihin ei yksikään suhde kaadu. Aika usein syynä on se, että vaikka toinen oli aluksi ihana ja kommunikointi, yhdessöolo ja seksi toimi, myöhemmin käy ilmi, että se ei ollutkaan koko totuus, vaan toisessa onkin jokin ominaisuus, joka ei aluksi tullut esiin, tai sitten toiveet suhteelle eivät kohtaa. Joskushan suhde päättyy senkin vuoksi, että toisen osapuolen kiinnostus lopahtaa, jolloin syytä on turha etsiä siitä, mihin itse ihastui. 

Vierailija
57/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi nykyään enää edes puhutaan mistään ihmeen parisuhteista. Kun vaikuttaa että yli puolet nykysuomalaisista piittaa vain ja ainoastaan itsestään. Ja kun piittaa vain itsestään niin eihän silloin mitään suhteitakaan voi olla, paitsi tietysti hyväksikäyttösuhteita.

Vierailija
58/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tällä pallolla 39 vuotta miehenä ja tiedän vallan hyvin kokemuksesta että naiset puhuu meikeistä, vaatteista ja juoruista.

Sinä naisena pystyt puhumaan vain omalta kohaltasi mistä sinä puhut minä miehenä kun tapailen useita naisia muodostan mielipiteeni kokemuksesta usean naisen tapaamisesta.

Jos ne kaikki tapaamasi naiset ovat olleet lähiöpubeista, on otanta eri kuin vaikka kirjastosta tai seurakuntakeskuksesta tai ratsastustallilta.

Kuulostaa, että tykkäät epävakaista, huomionhakuisista naisista, jotka eivät ole kovin korkeasti kouluttautuneita ja ovat ulkonäkökeskeisiä. En ole puhunut meikeistä edes teininä.

Vierailija
59/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua minullekin. Olen ajatellut että olen tarpeellinen yleisönä ja tarpeiden tyydyttäjänä, eli mies on iso vauva jonka esityksiä pitää kuunnella mutta jos itse alkaa puhua tulee heti tuskastunut ilme ja katse harhailee. Tämmöiset miehet tarttee vain itselleen apurin, äidin jatkeen, joka ihailee koko ajan mitä kaikkea se pertti sanoo ja osaa ja huolehtii sen tarpeiden täyttämisestä. Eikä nämä sitten ymmärrä mitään oikeasta kumppanuudesta, koska ovat keskenkasvuisia.

Hirveän Moni mies on jäänyt lapsen tasolle eikä ymmärrä/halua kehittyä pois siitä luupista. 

Vierailija
60/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin miehiltä vaaditaan itsekkyyttä. Koska vaaditaan että miehen pitää olla menestyvä, kunnianhimoinen, pitää osata ajaa omaa etuaan ja perheensä etua, pitää ahnaasti hankkia hyötyä itselleen työelämässä/bisneksissä/kaikkialla, pitää hankkia itselleen vaurautta ja omaisuutta,... Itsekäs mies on hyvä mies, mies joka pärjää! Sillä perusteella se mies valitaan!

Mutta sitten kun se itsekäs mies on valittu ja sen kanssa ollaan yhdessä niin sitten se itsekkyys onkin yhtäkkiä paha asia koska se mies ei kuuntele naistaan.

Eli ensin itsekkyys on hyvä juttu, aivan välttämätön juttu, mutta sitten sen jälkeen se onkin yhtäkkiä ihan päinvastoin tosi paha juttu. Jaahas. Saa nainen syyttää itseään. Itse valitsit itsekkään miehen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan