Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kiinnosta kumppaneitani ihmisenä

Vierailija
16.11.2023 |

Miksi löydän elämääni aina samanlaisia miehiä? Miehet puhuvat taukoamatta itsestään, omasta elämästään, työkavereistaan, entisistä kavereistaan, kaverin koiran ripulista. Mutta minä en kiinnosta heitä ihmisenä lainkaan. Kun minä alan puhua, he alkavat puhua omia juttujaan isompaan ääneen päälle tai sanovat suoraan, että ei heitä nyt kiinnosta kuunnella. Aivan kaikkien asiat tuntuvat kiinnostavan heitä, paitsi minun, heidän kumppaninsa. 

Nämä ovat siis olleet pitkäaikaisia miesystäviä. Kai he alussa jotenkin skarppaavat ja kuitenkin ovat se aktiivinen osapuoli, haluavat suhteen. Haluavat minut myös aina mukaansa kavereiden illanviettoihin ja erilaisiin tapahtumiin, eli jonkinlaisena asusteena olen mieluinen.

Viimeisimmän kanssa muistan huomanneeni käytöksen pian mutta lohduttautuneeni, että ehkäpä itsekeskeinen käytös on vain alkujännitystä. Että ei tämäkin mies taas voi olla tällainen. 

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (154)

Vierailija
101/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusteluun on näköjään tullut pari miestä, jotka eivät pidä tarpeellisena tietää naisensa mielenkiinnonkohteita tai perusasioita hänen elämästään. Ja yllätys yllätys, he hyökkäävät, kun heille koitetaan perustella miksi niiden asioiden tietäminen ja halu tietää ne kumppanistaan ovat vähän kuin perusoletus normaalissa aikuisten ihmissuhteessa :D

Olet aika herttainen =) jotenkin jopa hellyyttävän söpön naiivi tytön tyllerö.  tui tui 🤗

Vierailija
102/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luulet, että naiset eivät puhu muiden naisten kanssa? 

Harvoin olen tavannut naista, joka olisi meikeistä puhunut. Ei tule itse asiassa mieleen yhtäkään. Hmm. 

No, kun ei ole oikeasti koskaan keskustellut naisen kanssa, on helppo ylläpitää kuvitelmaa, että naiset puhuvat meikeistä ja vaatteista ja juoruavat toisista. 

Luonnevikaisella eksällä oli minusta päässään kuva siitä, millainen olen. Hän vihastui aina, kun en toiminutkaan sen hänen luomansa kuvan mukaisesti.

Teininä seurustelin ja huomasin, että poikaystäväni piti puhettani jotenkin turhana pälätyksenä ja pahimmillaan nalkutuksena. Joillain on varmaan jäänyt kehitys jumiin tuohon vaiheeseen eivätkä ole aikuistuneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vauvamiehille löytyy vauvanaisia, kunhan ottavat silmän käteen ja lakkaavat yrittämästä kaikkia vuoron perään.

Vierailija
104/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vauvamiehille löytyy vauvanaisia, kunhan ottavat silmän käteen ja lakkaavat yrittämästä kaikkia vuoron perään.

Mutta kun he haluavat äidin. 

Vierailija
105/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on luontainen hölpöttäjä. Älä kuuntele, kyllä se kälätys joskus loppuu. 

Vierailija
106/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> Ihan tavallisessa elämässä -  parisuhteet, ystävyydet, työpaikat -, ei toimita kusipäiden normiston mukaisesti vaan yleisesti hyväksyttyjen normien mukaisesti. Toisin toimivaa paheksutaan, saatetaan sulkea ryhmästä jne. <<

Sinulla ei ole ainuttakaan ystävää, ei ainuttakaan läheistä - minun käy sinua sääliksi. Yksikään ystävä, ainutkaan rakastava ihminen, ei vaadi läheiseltään minkään normien mukaisesti toimimista, ei vaadi läheiseltään mitään, ei paheksu läheistään, ei sulje läheistään pois,... Jokainen rakastava ihminen hyväksyy läheisensä aina, ihan täysin aina, ihan riippumatta siitä mitä se läheinen tekee.

Jos sinä et hyväksy toista ihmistä aivan täysin ehdoitta, normeitta, vaatimatta mitään,... niin rakkaus on kadonnut pois sinun sydämestäsi jo ajat sitten. Rakkauden sijaan sinun sydämesi taitaa olla täynnä mustasukkaisuutta, kateutta, kuten niillä ihmisillä jotka ristiinnaulitsivat Jeesuksen. Mitä hyvänsä pahaa sinä elämäsi aikana teetkin niin ainoa mitä sinusta voi sanoa on se mitä Jeesus sanoi ristiinnaulitsijoistaan: "sinulle täytyy antaa anteeksi, koska sinä et tiedä mitä teet".

Vierailija
107/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaikka naiset muuttuisivat aidosti kiinnostaviksi eikä vain vaadi että minut pitää kokea kiinnostavana tämmöisenä kun olen?

Vai kiinnostutko itse ihmisestä joka sinua käskee kiinnostumaan itsestään?

Yksi mies selitti minulle, että naisten puheita on turha kuunnella, kun he eivät puhu mitään kiinnostavaa kuitenkaan. Ei osannut vastata, kun kysyin mistä tietää puhuvatko naiset mielenkiintoisista asioista, jos ei ole koskaan kuunnellut. 

Kyselin mistä puhuu miesten kanssa, ja olin itsekin valmis puhumaan näistä asioista, jolloin mies ahdistui välittömästi ja pakeni paikalta. Että näin. 

Oli tyypillinen vässykkä jolta puuttuvat vuorovaikutustaidot ja ystävät. Mesoo varmaan täällä naisviha-aloituksia.

Vierailija
108/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häivyt heti paikalta, kun tuota käytöstä ilmenee, etkä enää vastaa. Sillä ainakin pääset siitä. Mistä löytää paremmin käyttäytyviä miehiä? Niille tulee elämässä tilaa, kun huonot siivotaan edestä pois mahdollisimman nopeasti. 

Tosi monet ihmiset eivät tuota tajua, eivät osaa siivota huonoja ihmisiä pois elämästään. Vaan tekevät päinvastoin: väkisin takertuvat huonoon ihmiseen ihan loputtoman pitkään, eivät ikimaailmassa päästä huonoa ihmistä pois pakoon, vaan yrittävät "pelastaa" ja "korjata" sen huonon ihmisen. Venäläisetkin voisivat nyt antaa ukrainalaisten elää ihan rauhassa. Paitsi että näköjään eivät voi, koska venäläisten on "ihan pakko pelastaa" ukrainalaiset. Vinkki sinulle: älä ikinä yritä "pelastaa" ketään. Kaikki muiden ihmisten "pelastajat" ovat mielisairaita.

Vierailija
109/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kiinnostaa naisen työ hesburgerin myyjänä tai siivoajana jossakin? Naiset tekevät niin helppoja ja yksinkertaisia töitä ettei niissä oikeastaan tapahdu mitään mikä voisi edes kiinnostaa keskusteluun asti

Vierailija
110/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi kiinnostaa naisen työ hesburgerin myyjänä tai siivoajana jossakin? Naiset tekevät niin helppoja ja yksinkertaisia töitä ettei niissä oikeastaan tapahdu mitään mikä voisi edes kiinnostaa keskusteluun asti

Juu juu. Erehdyin hetken seurustelemaan miehen ("miehen") kanssa, joka kuvitteli, että olen suorittavan työn tekijä siinä viitekehyksessä, jossa teen työtä. Oli sitten ihan hämmästynyt, kun kerran sanoin, mitä työpäivän aikana olin tehnyt, että eihän tuo kuulu x toimenkuvaan. Sanoin sitten, että joo, olen y (asiantuntija), mutta teen siinä sivussa myös x töitä (suorittavampaa). Hänen ymmärrykseensä ei mahtunut sekään, että tienasin noin 65 000 euroa vuodessa, kun oli tainnut kuvitella sen olevan maksimissaan puolet tuosta. 

Vierailija
111/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisia pitäisi kiinnostaa miehen työ Postin lähettinä tai kunnan puhtaanapitotyöntekijänä? 

Vierailija
112/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitänee sitten samalla logiikalla olla puhumatta miesten kanssa, koska hekin tekevät yksinkertaisia töitä. Hiljaiseksi menee. 

Vierailija
113/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusteluun on näköjään tullut pari miestä, jotka eivät pidä tarpeellisena tietää naisensa mielenkiinnonkohteita tai perusasioita hänen elämästään. Ja yllätys yllätys, he hyökkäävät, kun heille koitetaan perustella miksi niiden asioiden tietäminen ja halu tietää ne kumppanistaan ovat vähän kuin perusoletus normaalissa aikuisten ihmissuhteessa :D

Tuo sinun viestisi on aivan täysin järjetön, koska se sisältää sanan "naisensa". Tuo sana "naisensa" on sanan "nainen" genetiivimuoto eli omistusmuoto, eli aivan kuin se nainen olisi jonkun omaisuutta. Aikoinaan toki oli orjuutta eli ihmisiä saattoi omistaa. Nykyään orjuutta ei enää ole, ei ainakaan Suomessa, joten yhdestäkään ihmisestä ei voida käyttää omistusmuotoa. Jos ihmisestä käytetään omistusmuotoa kuten "naisensa" niin se onkin sitten siinä, tai siis se lause on aivan turha, se lause ei tarkoita yhtään mitään, sillä lauseella ei nykysuomessa - orjattomassa Suomessa - ole mitään merkitystä. Siihen lauseeseen ei voida antaa mitään vastausta. Tai siis: järjettömään lauseeseen ei voida antaa mitään järkevää vastausta.

Vierailija
114/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitänee sitten samalla logiikalla olla puhumatta miesten kanssa, koska hekin tekevät yksinkertaisia töitä. Hiljaiseksi menee. 

Sitähän nuo tuon tason miehet toivovat. Hiljaisesti toimensa suorittavaa kodinkonetta ja seksinukkea. Kivat keskustelut käydään sitten kavereiden kanssa. Noiden miesten taso on nolla tai absoluuttinen nollapiste, joten ei menetä mitään, 

Vierailija
115/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vikaa on miehissä, mutta myös sinussa kun valitset kerta toisensa jälkeen tuollaisia miehiä. Tutkailisin tätä asiaa itsessäni. Muistuttavatko nämä miehet esimerkiksi jompaakumpaa vanhempaasi, tai ovatko kenties täydellinen vastakohta? Liittyykö piirre jotenkin itseesi, oletko esimerkiksi itse ujo ja vetäytyvä ja sinua viehättää yli-itsevarmuus ja ulospäinsuuntautuneisuus, koska haluaisit itse näitä ominaisuuksia lisää?

Osuit naulan kantaan. Isäni oli tuollainen, mutta en kyllä ymmärrä miksi viehättyisin miehissä piirteestä, joka isäni käytöksessä ärsytti ja loukkasi jo lapsena. Mutta hakeutuvathan alkoholistienkin lapset usein suhteisiin alkoholistien kanssa. Myös arvelusi omasta vetäytyneisyydestäni ja jonkin asteisesta ujoudestani osuu oikeaan. 

Pitäisiköhän tässä hakeutua jonkun psykoanalyytikon sohvalle miettimään asiaa. 

Mä oon sun kaltainen ja samoja kokemuksia, ettei mua kuunnella. Ei miesystävät tai muutkaan.

Mulla johtuu osaksi  omasta asenteesta, kun alan vähän itseäni aliarvioiden kertoa omasta jutustani ja oletan jo alkuun ettei toista kiinnosta. Jos puhuisin yhtä reteästi ja itsevarmasti kuin miehet, kuuntelisi ne varmaan paremmin. Tämän oon huomannut ystävien kanssa kommunikoidessa.

Vierailija
116/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitten puhuisit? Uusista meikeistä?

Tässä esimerkki miehestä joka ei ole ikinä vaivautunut kuuntelemaan mitä nainen sanoo. Hän ei tiedä mistä naiset puhuu koska ei ole ikinä vaivautunut kuuntelemaan.

Mä voisin näin naisena sanoa, ettei ne miesten parin tunnin auto/tietokonepelimonologitkaan mitään kovin mielenkiintoisia ole. Kuuntelen kuitenkin, koska se on kohteliasta.

Vierailija
117/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän nuo tuon tason miehet toivovat. Hiljaisesti toimensa suorittavaa kodinkonetta ja seksinukkea. Kivat keskustelut käydään sitten kavereiden kanssa. Noiden miesten taso on nolla tai absoluuttinen nollapiste, joten ei menetä mitään, 

Voinen tietysti ottaa saman asenteen heitä kohtaan? Aina, kun avaavat suunsa, ilmoitan ylimielisenä että minun on turha kuunnella, koska yksikään mies ei ole koskaan sanonut mitään älykästä. 😀

Vierailija
118/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkki miehestä joka ei ole ikinä vaivautunut kuuntelemaan mitä nainen sanoo. Hän ei tiedä mistä naiset puhuu koska ei ole ikinä vaivautunut kuuntelemaan.

Se mitä nainen oikeasti puhuu ja se mitä nainen keskustelupalstoilla väittää puhuvansa ei koskaan mene yksi yhteen. Miehet kun muodostavat mielipiteensä aidosta kokemuksesta. Sillä ei ole mitään merkitystä jos täällä väität että naiset kyllä puhuvat monista asioista kun todellisessa tilanteessa naiset puhuvat meikeistä, vaatteista ja juoruista. Todellisuus kun vaatii muutakin kun halun ja väittämän

Niin, että kun tälläkin palstalla naiset todistettavasti päivittäin keskustelevat esim. politiikasta ja kaikenlaisista yhteiskunnallisista asioista, niin se on sinusta vain harhaa? Nyt menee kyllä normaalin logiikan ulkopuolelle...

Vierailija
119/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä nainen oikeasti puhuu ja se mitä nainen keskustelupalstoilla väittää puhuvansa ei koskaan mene yksi yhteen. Miehet kun muodostavat mielipiteensä aidosta kokemuksesta. Sillä ei ole mitään merkitystä jos täällä väität että naiset kyllä puhuvat monista asioista kun todellisessa tilanteessa naiset puhuvat meikeistä, vaatteista ja juoruista. Todellisuus kun vaatii muutakin kun halun ja väittämän

Niin, että kun tälläkin palstalla naiset todistettavasti päivittäin keskustelevat esim. politiikasta ja kaikenlaisista yh

Ne vaan "esittävät" puhuvansa, hämätäkseen miehiä =D

Vierailija
120/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tällä pallolla 39 vuotta miehenä ja tiedän vallan hyvin kokemuksesta että naiset puhuu meikeistä, vaatteista ja juoruista.

Sinä naisena pystyt puhumaan vain omalta kohaltasi mistä sinä puhut minä miehenä kun tapailen useita naisia muodostan mielipiteeni kokemuksesta usean naisen tapaamisesta.

Jos ne kaikki tapaamasi naiset ovat olleet lähiöpubeista, on otanta eri kuin vaikka kirjastosta tai seurakuntakeskuksesta tai ratsastustallilta.

Kuulostaa, että tykkäät epävakaista, huomionhakuisista naisista, jotka eivät ole kovin korkeasti kouluttautuneita ja ovat ulkonäkökeskeisiä. En ole puhunut meikeistä edes teininä.

Ymmärrän pointtisi. Oikeastaan tosi hassu tuo esimerkki naisesta joka osaa puhua vain meikeistä - miksi kukaan nainen haluaisi puhua meikeistä ihmisen kanssa joka ei oletusarvollisesti ymmärrä niistä mitään (eli perusmiehen)? Olen tavannut elämäni aikana paljon miehiä, mutta ei kukaan mies ala puhua kanssani parranajosta, koska olen nainen ja minulla ei kasva parta joten en ymmärrä siitä mitään. Eihän siinä ole mitään järkeä!

Itse voin kyllä puhua naisseurassa vaikka niistä meikeistäkin. Olen 37 ja on kiinnostavaa mitä kaikkea uutuuksia on tullut 20 vuodessa. Tämäkin on kyllä mielipidekysymys onko aihe toisesta mitenkään kiinnostava, mutta osaan kyllä keskustella paljon muustakin kuten vaikka yhteiskunnallisista asioista, kaunokirjallisuudesta, filosofiasta, liikunnasta, tieteestä jne. 

Herää kyllä kysymys, että jos joku kokee "kaikkien naisten" olevan niin tyhmiä ettei heidän kanssaan voi keskustella mistään järkevästä, että onko tämä tyyppi sitten niin yksinkertainen itse, että hänen kanssaan mennään autopilotille kun sikaa varten ei helmiä kannata uhrata. Oman kokemukseni mukaan kun todella harva ihminen on niin tylsä ettei hänen kanssaan voisi yhtään mistään puhua tai koko ihmisessä ei olisi MITÄÄN kiinnostavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi