Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kiinnosta kumppaneitani ihmisenä

Vierailija
16.11.2023 |

Miksi löydän elämääni aina samanlaisia miehiä? Miehet puhuvat taukoamatta itsestään, omasta elämästään, työkavereistaan, entisistä kavereistaan, kaverin koiran ripulista. Mutta minä en kiinnosta heitä ihmisenä lainkaan. Kun minä alan puhua, he alkavat puhua omia juttujaan isompaan ääneen päälle tai sanovat suoraan, että ei heitä nyt kiinnosta kuunnella. Aivan kaikkien asiat tuntuvat kiinnostavan heitä, paitsi minun, heidän kumppaninsa. 

Nämä ovat siis olleet pitkäaikaisia miesystäviä. Kai he alussa jotenkin skarppaavat ja kuitenkin ovat se aktiivinen osapuoli, haluavat suhteen. Haluavat minut myös aina mukaansa kavereiden illanviettoihin ja erilaisiin tapahtumiin, eli jonkinlaisena asusteena olen mieluinen.

Viimeisimmän kanssa muistan huomanneeni käytöksen pian mutta lohduttautuneeni, että ehkäpä itsekeskeinen käytös on vain alkujännitystä. Että ei tämäkin mies taas voi olla tällainen. 

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (154)

Vierailija
121/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä, kirjoitit että tietäisi sen mistä kumppani pitää. Pitää? Tykkää? Nauttii? No, toivottavasti tiedät että maailmalla on kymmeniä tai jopa satoja miljoonia anhedonisia ihmisiä eli ihmisiä jotka eivät ikinä mitenkään voi saada mielihyvää tai nautintoa mistään eli jotka sikäli eivät ikinä voi "tykätä" tai "pitää" mistään. Eli ei. Ei ole "perusasia" tietää mistä joku ihminen tykkää... kun on ihmisiä jotka eivät voi tykätä mistään. Kyllä hekin voivat rakkautta saada, vaikka eivät voi tykätä mistään. Se että mistä ihminen "pitää" ei ole ehto rakkaudelle, se ei ole ehto kumppanuudelle.

Kyllä se nyt vaan on ehto rakkaudelle, että kumppani tietää, mistä rakastava pitää. Siksi sitä kiinnostuksen puutetta SALAILLAAN. Koska tiedetään, että toinen lähtee tai tajuaa, että suhde on sairas, jos saa tietää, että toinen ei voi tykätä mistään ja silti roikkuu siinä pilaamassa elämää. <

Häh? Mitäh? Täh? EHTO RAKKAUDELLE? Eihän mitään tuollaista ole olemassa! Kun eihän rakkaus ikinä aseta ainuttakaan ehtoa. Jos jokin ehto asetetaan, niin se ei ole rakkautta. Sinä horiset jotain ihan hulluja juttuja. Onpas mielisairaita ihmisiä tällä keskustelupalstalla.

Vierailija
122/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaikka naiset muuttuisivat aidosti kiinnostaviksi eikä vain vaadi että minut pitää kokea kiinnostavana tämmöisenä kun olen?

Vai kiinnostutko itse ihmisestä joka sinua käskee kiinnostumaan itsestään?

Yksi mies selitti minulle, että naisten puheita on turha kuunnella, kun he eivät puhu mitään kiinnostavaa kuitenkaan. Ei osannut vastata, kun kysyin mistä tietää puhuvatko naiset mielenkiintoisista asioista, jos ei ole koskaan kuunnellut. 

Kyselin mistä puhuu miesten kanssa, ja olin itsekin valmis puhumaan näistä asioista, jolloin mies ahdistui välittömästi ja pakeni paikalta. Että näin. 

Nämä ovat näitä keskiajalle jämähtäneitä tyyppejä, joille nainen on mystinen, vähän hassahtanut olento miehen alapuolella. Naisen pääkopassa ei koskaan voi liikkua mitään mielenkiintoista, koska naisella ei luontaisesti hänen naiseutensa takia ole kykyä syvään ymmärrykseen, viisauteen, filosofiaan ja tieteeseen kuten miehillä. Jopa arkiset juttelut työpaikan tapahtumista ovat hentoisten naisten käsityskyvyn ulottumattomissa.

Nämä ovat tosielämän Gastoneita, jotka toteavat "Ei nainen voi lukea. Kohta alat ajatella. Ei saa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja luulet, että naiset eivät puhu muiden naisten kanssa? 

Harvoin olen tavannut naista, joka olisi meikeistä puhunut. Ei tule itse asiassa mieleen yhtäkään. Hmm. 

No, kun ei ole oikeasti koskaan keskustellut naisen kanssa, on helppo ylläpitää kuvitelmaa, että naiset puhuvat meikeistä ja vaatteista ja juoruavat toisista. 

Luonnevikaisella eksällä oli minusta päässään kuva siitä, millainen olen. Hän vihastui aina, kun en toiminutkaan sen hänen luomansa kuvan mukaisesti.

Teininä seurustelin ja huomasin, että poikaystäväni piti puhettani jotenkin turhana pälätyksenä ja pahimmillaan nalkutuksena. Joillain on varmaan jäänyt kehitys jumiin tuohon vaiheeseen eivätkä ole aikuistuneet. 

Luonnevikaisella eksällä.. hih ja nainen ei itse ymmärrä olevansa eksä juuri tuon asenteensa takia.

Mitä tuo katkeruus hyödyttää? Pitäisikö elämää katsoa eteenpäin,ei taaksepäin?

Vierailija
124/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rakkaus on?

Rakkaus on tekoja toisten hyväksi. Rakkaus on läsnäoloa, luottamuksen osoittamista ja lohdutuksen jakamista. Rakkaus on myös toiseen ihmiseen sitoutumista. Rakkauden avulla olet toisia varten ja se tuo elämääsi merkityksen kokemusta. Rakkauden kokeminen on järisyttävän voimakas tunne, joka liikuttaa ihmistä monella tasolla. Rakkauteen sisältyy kyky ottaa välittämistä vastaan toisilta, olla rakastettavana ja huolehdittavana.

https://www.terveyskirjasto.fi/lnv00009

Duodecimin voidaan ajatella omaavan objektiivisesti määriteltynä käsityksen siitä, mitä rakkaus on. Se ei ole mitään sokeaa toisen hyväksymistä kaikkine paskatemppuineen ja puutteineen vaan se sisältää myös vastuun omasta käytöksestä, aktiivista toimimista suhteen hyväksi. 

Ei tarvitse rakastaa ketään yksipuolisesti vaan on oikeus vaatia tervettä rakkautta myös kumppanilta, eikä häntä voi rakstaa ehjäksi ja kyvykkääksi antamaan rakkautta. Sen tulee olla siellä valmiiksi. 

Vierailija
125/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaikka naiset muuttuisivat aidosti kiinnostaviksi eikä vain vaadi että minut pitää kokea kiinnostavana tämmöisenä kun olen?

Vai kiinnostutko itse ihmisestä joka sinua käskee kiinnostumaan itsestään?

Yksi mies selitti minulle, että naisten puheita on turha kuunnella, kun he eivät puhu mitään kiinnostavaa kuitenkaan. Ei osannut vastata, kun kysyin mistä tietää puhuvatko naiset mielenkiintoisista asioista, jos ei ole koskaan kuunnellut. 

Kyselin mistä puhuu miesten kanssa, ja olin itsekin valmis puhumaan näistä asioista, jolloin mies ahdistui välittömästi ja pakeni paikalta. Että näin. 

Nämä ovat näitä keskiajalle jämähtäneitä tyyppejä, joille nainen on mystinen, vähän hassahtanut olento miehen alapuolella. Naisen pääkopassa ei koskaan voi liikkua mitään

No, onneksi kaikki miehet eivät ole tuollaisia. 🙂

Vierailija
126/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" No, kun ei ole oikeasti koskaan keskustellut naisen kanssa, on helppo ylläpitää kuvitelmaa, että naiset puhuvat meikeistä ja vaatteista ja juoruavat toisista. 

Luonnevikaisella eksällä oli minusta päässään kuva siitä, millainen olen. Hän vihastui aina, kun en toiminutkaan sen hänen luomansa kuvan mukaisesti.

Teininä seurustelin ja huomasin, että poikaystäväni piti puhettani jotenkin turhana pälätyksenä ja pahimmillaan nalkutuksena. Joillain on varmaan jäänyt kehitys jumiin tuohon vaiheeseen eivätkä ole aikuistuneet. "

..

Pahimmat pölvästit eivät edes ota naisen omia kertomia todesta. Jos nainen sanoo, että en pidä mökkeilystä, mies nyökyttelee (deittivaiheessa eritoten) ymmärtäväisenä, mutta suuttuu sitten verisesti, kun nainen ei olekaan into piukeana lähdössä mökille hänen  kanssaan. Kun hän on ajatellut, että totta kai nainen tykkää mökkeilystä, kaikkihan siitä tykkäävät!

Tai jos sanoo, että en halua lapsia. Taas nyökytellään ja ehkä 8v päästä ollaan huuli pyöreänä, että minä kun ajattelin, että kuitenkin haluat lapsia.

Jos tällaiselle pölkylle sanoo, että haluan ryhtyä yrittäjäksi IT-alalle se kääntää sen mielessään, että nainen haluaa töihin vanhustenhoitoon, ja sitten kiukustuu, kun nainen perustaakin yrityksen.

Vierailija
127/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Mitäh? Täh? EHTO RAKKAUDELLE? Eihän mitään tuollaista ole olemassa! Kun eihän rakkaus ikinä aseta ainuttakaan ehtoa. Jos jokin ehto asetetaan, niin se ei ole rakkautta. Sinä horiset jotain ihan hulluja juttuja. Onpas mielisairaita ihmisiä tällä keskustelupalstalla.

Rakkaus on tunne, joka syttyy ja joka kuolee. Sille ei ole ehtoja. Sen sijaan on tervettä pitää ehdot sille, millaisia ihmisiä pitää elämässään ja joskus on parasta rakastaa heitä etänä ja ilman kontaktia niin kauan kunnes rakkaus kuolee. Rakkaus ei tarkoita samaa kuin läsnäolo. 

Vierailija
128/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitten puhuisit? Uusista meikeistä?

Tässä esimerkki miehestä joka ei ole ikinä vaivautunut kuuntelemaan mitä nainen sanoo. Hän ei tiedä mistä naiset puhuu koska ei ole ikinä vaivautunut kuuntelemaan.

Se mitä nainen oikeasti puhuu ja se mitä nainen keskustelupalstoilla väittää puhuvansa ei koskaan mene yksi yhteen. Miehet kun muodostavat mielipiteensä aidosta kokemuksesta. Sillä ei ole mitään merkitystä jos täällä väität että naiset kyllä puhuvat monista asioista kun todellisessa tilanteessa naiset puhuvat meikeistä, vaatteista ja juoruista. Todellisuus kun vaatii muutakin kun halun ja väittämän

Niin, että kun tälläkin palstalla naiset todistettavasti päivittäin keskustelevat esim. politiikasta ja kaikenlaisista yh

Suurin virhe onkin ollut antaa naisille äänioikeus. Siinä kohtaa täytyy myöntää miesten logiikan pettäneen todella pahasti.

Vierailija
129/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä, jos naiset ei millään tavalla ihmisinä kiinnosta, on turha ulista sitten, ettei saa parisuhdetta. Toki tuo on aika looginen lopputulema. 

Vierailija
130/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole muuta kuin kannattaa olla mielenkiintoisempi.

Vierailija
131/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä, kirjoitit että tietäisi sen mistä kumppani pitää. Pitää? Tykkää? Nauttii? No, toivottavasti tiedät että maailmalla on kymmeniä tai jopa satoja miljoonia anhedonisia ihmisiä eli ihmisiä jotka eivät ikinä mitenkään voi saada mielihyvää tai nautintoa mistään eli jotka sikäli eivät ikinä voi "tykätä" tai "pitää" mistään. Eli ei. Ei ole "perusasia" tietää mistä joku ihminen tykkää... kun on ihmisiä jotka eivät voi tykätä mistään. Kyllä hekin voivat rakkautta saada, vaikka eivät voi tykätä mistään. Se että mistä ihminen "pitää" ei ole ehto rakkaudelle, se ei ole ehto kumppanuudelle.

Kyllä se nyt vaan on ehto rakkaudelle, että kumppani tietää, mistä rakastava pitää. Siksi sitä kiinnostuksen puutetta SALAILLAAN. Koska tiedetään, että toinen lähtee tai tajuaa, että suhde on sairas, jos saa tietää, että toinen ei voi ty

Aikuisten välinen rakkaus ei ole ehdotonta. Kaipaat vissiin jonkinlaista äidin rakkautta. 

Vierailija
132/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" No, kun ei ole oikeasti koskaan keskustellut naisen kanssa, on helppo ylläpitää kuvitelmaa, että naiset puhuvat meikeistä ja vaatteista ja juoruavat toisista. 

Teininä seurustelin ja huomasin, että poikaystäväni piti puhettani jotenkin turhana pälätyksenä ja pahimmillaan nalkutuksena. Joillain on varmaan jäänyt kehitys jumiin tuohon vaiheeseen eivätkä ole aikuistuneet. "

..

Pahimmat pölvästit eivät edes ota naisen omia kertomia todesta. Jos nainen sanoo, että en pidä mökkeilystä, mies nyökyttelee (deittivaiheessa eritoten) ymmärtäväisenä, mutta suuttuu sitten verisesti, kun nainen ei olekaan into piukeana lähdössä mökille hänen  kanssaan. Kun hän on ajatellut, että totta kai nainen tykkää mökkeilystä, kaikkihan siitä tykkäävät!

Tuohon olen törmännyt miesten taholta niin monta kertaa! 

Ovat jo etukäteen päättäneet mitä ajattelen, tunnen ja haluan, koska olen nainen, että sillä ei ole heille mitään väliä mitä oikeasti ajattelen, haluan tai teen.  Sitten mököttävät, kun toimin väärin. 

Vierailija
133/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskusteluun on näköjään tullut pari miestä, jotka eivät pidä tarpeellisena tietää naisensa mielenkiinnonkohteita tai perusasioita hänen elämästään. Ja yllätys yllätys, he hyökkäävät, kun heille koitetaan perustella miksi niiden asioiden tietäminen ja halu tietää ne kumppanistaan ovat vähän kuin perusoletus normaalissa aikuisten ihmissuhteessa :D

Tuo sinun viestisi on aivan täysin järjetön, koska se sisältää sanan "naisensa". Tuo sana "naisensa" on sanan "nainen" genetiivimuoto eli omistusmuoto, eli aivan kuin se nainen olisi jonkun omaisuutta. Aikoinaan toki oli orjuutta eli ihmisiä saattoi omistaa. Nykyään orjuutta ei enää ole, ei ainakaan Suomessa, joten yhdestäkään ihmisestä ei voida käyttää omistusmuotoa. Jos ihmisestä käytetään omistusmuotoa kuten "naisensa" niin se onkin sitten siinä, tai siis se lause on aivan turha, se lause ei tarkoi

Ajattelit todistaa edellisen kirjoittajan kannan oikeaksi? 

Vierailija
134/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä, jos naiset ei millään tavalla ihmisinä kiinnosta, on turha ulista sitten, ettei saa parisuhdetta. Toki tuo on aika looginen lopputulema. 

pimppikiinnostaa.com

Vierailija
135/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, joka valitti miesten logiikan pettäneen pahasti, kun naisille annettiin äänioikeus. 

Olet oikeassa! Tämäkin maa muistuttaisi lähinnä Afganistania tällä hetkellä, jos tuota virhettä ei olisi tehty. Miten paljon onnellisempia miehet olisivatkaan olleet! 

Vierailija
136/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole muuta kuin kannattaa olla mielenkiintoisempi.

Joopa joo. Jotain miehiä kiinnostaa suurin piirtein viina ja tissit. Että ei sinänsä kiinnosta olla heille mielenkiintoisempi. 

Omanarvontunto ja itsetunto on sen verran kunnossa, että tiedän olevani hyvinkin mielenkiintoinen riittävän suurelle joukolle ihmisiä. Jos joku pitää minua epäkiinnostavana, ei minulla ole pienintäkään mielenkiintoa alkaa muuntaa itseäni hänelle kiinnostavammaksi vaan hakeudun toiseen seuraan. 

Vierailija
137/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille, joka valitti miesten logiikan pettäneen pahasti, kun naisille annettiin äänioikeus. 

Olet oikeassa! Tämäkin maa muistuttaisi lähinnä Afganistania tällä hetkellä, jos tuota virhettä ei olisi tehty. Miten paljon onnellisempia miehet olisivatkaan olleet! 

Olismme ehkä joutuneet tappamaan miehet. 

Vierailija
138/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat varmaan niitä miehiä, joilla pitää olla nainen vain statuksen vuoksi ja siksi, ettei kukaan epäile homoksi. Jonkun epävarman, parisuhteeseen myöskin statuksen tai vain yksinäisyyden vuoksi haluavan naisen he ehkä onnistuvat jallittamaan. Normaali tervepäinen nainen lähtee kävelemään heti, kun huomaa, että on suhteessa käsilaukun (mainio vertauskuva!) asemassa.

Monille miehille ei yksinkertaisesti sovi parisuhde naisen kanssa. Mahdolliset fwb-suhteet sekä mieskavereiden kanssa vietetty aika olisi heidän juttunsa. Parisuhteeseen vaikuttavat kuitenkin hinkuvan innokkaimmin ne miehet, joilla on vähiten annettavaa naisille, vähiten kiinnostusta naista kohtaan ihmisenä ja vähiten itsetuntemusta.

Vierailija
139/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tällä pallolla 39 vuotta miehenä ja tiedän vallan hyvin kokemuksesta että naiset puhuu meikeistä, vaatteista ja juoruista.

Sinä naisena pystyt puhumaan vain omalta kohaltasi mistä sinä puhut minä miehenä kun tapailen useita naisia muodostan mielipiteeni kokemuksesta usean naisen tapaamisesta.

Jos ne kaikki tapaamasi naiset ovat olleet lähiöpubeista, on otanta eri kuin vaikka kirjastosta tai seurakuntakeskuksesta tai ratsastustallilta.

Kuulostaa, että tykkäät epävakaista, huomionhakuisista naisista, jotka eivät ole kovin korkeasti kouluttautuneita ja ovat ulkonäkökeskeisiä. En ole puhunut meikeistä edes teininä.

Ymmärrän pointtisi. Oikeastaan tosi hassu tuo esimerkki naisesta joka osaa puhua vain meikeistä - miksi kukaan nainen haluaisi puhua meikeistä ihmisen kanssa joka ei oletusarvollisesti ymmärrä niistä m

37v naisen on jo korkea aika alkaa kiinnostumaan meikeistä ihan oikeasti!

Siinä ei kyllä puhumiset enää riitä.

Vierailija
140/154 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää video kuvaa hyvin eri tapoja miten miehet kohtelee naisia. Taitaa ap olla tuossa "epätoivoisen naisen" kategoriassa: https://www.youtube.com/watch?v=pSBjthqxiR8

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan