Katia kaduttaa syvästi, että aloitti suhteen 12 vuotta vanhemman miehen kanssa: joutui ansaan
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/c3f587bb-cd53-4143-a023-67930ccb99bc
Kyllä se niin on, että SAMANIKÄINEN nainen ja mies ovat paras pari.
Kommentit (220)
Eikös naiset ala kuseksimaan housuihinsa jo alle 30-vuotiaina?
Tyypillistä, 6 sivua ns. keskustelua Iltalehden OTSIKOSTA, itse jutun sisällöstä ei kellään hajuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 12 vuotta ihan mahdoton ikäero ole.
Ei mahdoton, mutta tuossa iässä jo usein riesa. Toinen elämänmeno päällä, ja papparainen hyytyy. Tämän jälkeen alkaa pelkkä alamäki vanhuudesta: sairastelut ja muut, omahoitajuus, muistisairaudet. Kiitos ei!
Eohän niillä kai ole samat geenit?
Siis jos olisi, niin voisi ajatella, että 12 v vanhempi on sitten aiemmin sairas tmv. Mutta tiedän lukuisia tapauksia, jossa 70-80 -v on ihan tikissä kunnossa ja puoliso 60-65 on ihan raato.
Joten jos sillä 60-65 -vuotiaalla raadolla olisi oman ikäinen puoliso, niin ei olisi ei-raatopuolisolla yhtään ollenkaan hauskaa, vaikka kuinka olisi saman ikäinen.
Raato ja ei-raato, suomalainen +60 parisuhde kiteytettynä😂
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan niillä main voi oirehtia, mutta se on tilapäistä, sitten vasta yli 80 ilmaantuu jos sikseen, yhtälailla kuin miehilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla 15 vuotta vanhempi mies, ja alusta asti olen tiedostanut, että jossain vaiheessa saatan olla hänen omaishoitajana. Mutta elämästä ei koskaan tiedä, voihan olla että sairastun ja mies onkin mun omaishoitaja. Varmasti on omaishoitajuus raskasta, mutta ilman muuta rakkaan mieheni hoidan, jos sellainen tilanne tulee eteen. Kunnia-asia. En myöskään pelkää yksinäistä vanhuutta, jos mieheni lähtee täältä ensin. Osaan olla yksinkin. Nyt kuitenkin nautimme rakkaudesta terveinä ja vielä suht nuorina. En pelkää tai murehdi tulevaa, tai varsinkaan suunnittele miehen jättämistä kun hän vanhenee. Otan elämän sellaisena kuin se annetaan. Minusta on vähän hölmöä, että aina ison ikäeron pareja pelotellaan omaishoitajuudella. Ei se mua ainakaan pelota. Se vaihe on (ehkä) sitten ja nyt eletään tätä hetkeä.
Mua pelottaa omaishoitajuus, koska olen ollut omaishoitaja ja se vei mielenterveyden. Olen silti suhteessa niin ikään 14 vuotta vanhemman miehen kanssa, koska rakastuin. Olen jotenkin raadollisen tietoinen siitä, että elämä voi päättyä vaikka juuri nyt ja haluan elää ja tehdä asioita sen mukaan, mitä tunnen, en enää halua elää "järkevästi". Elämä on liian lyhyt sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on 13 vuotta vanhempi. Ei meillä kyllä ole ikäeron kanssaollut ongelmia. Enkä ymmärrä miksi nyt jo pitäisi murehtia jotain vanhuutta. Vanhuus tulee joka tapauksessa suurelle osalle vastaan. Onko se sitten kivempi olla omaishoitaja kun molemmat on yhtä aikaa sairaita vanhuksia? Tai ylipäätään on muitakin vaihtoehtoja kuin omaishoito. Mies on sanonut, että voin laittaa hänet laitokseen ja elää omaa elämääni sitten joskus.
Sama.
Oli juuri saman verran ikäeroakin ja myös minun mieheni sanoi, että voin laittaa hänet laitokseen, jos tilanne siihen menee. No niin kävi, että meni. Eipä ollutkaan enää ok. Olin hyväksikäyttäjä, hylkääjä, petturi, enkä vain mieheni silmissä vaan koko laajan suvun. Kävin päivittäin, oman työni ohessa, häntä kuitenkin hoitamassa. Puin, luin, autoin syömään, kampasin hiuksia, autoin tarpeilleen, puhdistin, otin takaisin kotiinkin välillä lomille. Ja lopulta väistelin miehen lyöntejä ja niitäkin olisi vain pitänyt ymmärtää, kun ne kuuluvat sairauteen. No oma elämäni kai tämä on, mutta ei kuitenkaan sellainen kuin iloisesti sovittiin.
Voi Kati minkä teit, mutta kullia sait siitä huolimatta ja oli hyvää
Otsikosta sain käsityksen, että tämä valivali-muikkeli kuitenkin oli jotain 20 vuotta tämän miehen kanssa? Tapasi autokoulussa ja on nyt nelikymppinen. Eikö mikään riitä, tuohan on hyvä aika yhdelle parisuhteelle, siitä sitten vaan eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän suurin pettymys ole kun naiset ottaa kehitysmaalaiset ukon mutta siitä ei juuri hesaripravdassa kirjoitella vaikka varmasti yleistä kun ns kulttuurit kohtaa. Tai siis suomalaisen naisen silmä kohtaa ruskea nyrkin.
Mutta suomimies saa hakata, se ei ole ongelma. Suomi on Euroopan väkivaltaisimpia maita naisille, Suomessa toiseksi eniten länsimaissa naiset saa turpaan miehiltä. Lyöjä on yleensä.oma kumppani
Tilastoharha. Suomessa ja muissa Pohjoismaissa näitä asioita tilastoidaan. Muualla ummistetaan silmät, kuitataan olankohautuksella ja pahimmassa tapauksessa ilmoituksen tehnyt uhri joutuu itse syytteeseen.
Tilastoharhat ja muiden maiden tilanteet ei paljon lohduttele, kun kolmasosa suomalaisnaisista on joutunut perheväkivallan uhriksi. Ja kun muualta tulleita ei edelleen ole kuin se kymmenkunta prosenttia, ja näistäkin iso osa naisia, niin kyllä se on ihan se kantasuomalainen mies, joka nyrkillään kumppaniaan rakastaa. Asia ei muuksi muutu, vaikka mitä sössötellään ja muualta syyllisiä haetaan.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa eroon päätyneistä pariskunnista on samanikäisiä.
Vaikka aihe ei sinänsä kiinnosta, niin korjaan vaan sen verran että vaikka suht saman ikäisiä pareja on eniten, isojen ikäerojen liitoissa eroprosentti on 96%. Luin tämän eräästä tutkimuksesta viime vuonna. Parit joilla ikäero oli max vuosi, erosivat kaikkein vähiten. Prosenttia en muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan niillä main voi oirehtia, mutta se on tilapäistä, sitten vasta yli 80 ilmaantuu jos sikseen, yhtälailla kuin miehilläkin.
Eli jos miehellä on oman ikäinen nainen, niin joutuu haistelemaan vaimon kusenhajua 50 vuotta. Ei kiitos.
Voisiko joku valaista, mikä tämä kauhea ansa oli mihin hän joutui?
Itse on ukkonsa valinnut, nauttikoon nyt. Turha ulista. Tyhmästä päästä kärsii.................voihan tämä Kati myös erota. Ei ole pakko olla yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän suurin pettymys ole kun naiset ottaa kehitysmaalaiset ukon mutta siitä ei juuri hesaripravdassa kirjoitella vaikka varmasti yleistä kun ns kulttuurit kohtaa. Tai siis suomalaisen naisen silmä kohtaa ruskea nyrkin.
Mutta suomimies saa hakata, se ei ole ongelma. Suomi on Euroopan väkivaltaisimpia maita naisille, Suomessa toiseksi eniten länsimaissa naiset saa turpaan miehiltä. Lyöjä on yleensä.oma kumppani
Tilastoharha. Suomessa ja muissa Pohjoismaissa näitä asioita tilastoidaan. Muualla ummistetaan silmät, kuitataan olankohautuksella ja pahimmassa tapauksessa ilmoituksen tehnyt uhri joutuu itse syytteeseen.
Tilastoharhat ja muiden maiden tilanteet ei paljon lohduttele, kun kolmasosa suomalaisnaisista on joutunut perheväkivallan uhriks
Todellisuudessahan miehet kohtaavat paljon enemmän lähisuhdeväkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei hae parisuhdetta vaan hyväksikäyttö suhdetta jossa miehen on aina tehtävä niin kuin nainen vaatii
Se on "hyväksi käyttösuhde" tai "hyväksi käyttä suhde", muttei "hyväksikäyttö suhde".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei hae parisuhdetta vaan hyväksikäyttö suhdetta jossa miehen on aina tehtävä niin kuin nainen vaatii
Eiköhän se oo niin että tuossa vanha mies on ottanut nuoremman naisen hyväksikäyttökohteekseen.
Naisella ei omaa tahtoa?tai sitte vaikka ihastunut ja rakastunut,eikä toi nyt ole mikään ihmeellinen ikäero edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa eroon päätyneistä pariskunnista on samanikäisiä.
Vaikka aihe ei sinänsä kiinnosta, niin korjaan vaan sen verran että vaikka suht saman ikäisiä pareja on eniten, isojen ikäerojen liitoissa eroprosentti on 96%. Luin tämän eräästä tutkimuksesta viime vuonna. Parit joilla ikäero oli max vuosi, erosivat kaikkein vähiten. Prosenttia en muista.
Muistan tuon tutkimuksen. Tosin jätitköhän "vahingossa" kertomatta että korkea eroprosentti koski niitä suhteita joissa mies oli huomattavasti nuorempi?
Vaaransa on, jos mies on paljon nuorempi mustasukkainen nainen puukottaa hengiltä ja se on siinä.
Tuttuni 5 v. nuorempi mies sairastui muistisairauteen 66 v. Nyt 75 v vaimo on osittainen omaishoitaja. 12 v ei ole hirveä ikäero mielestäni.