Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katia kaduttaa syvästi, että aloitti suhteen 12 vuotta vanhemman miehen kanssa: joutui ansaan

Vierailija
16.11.2023 |

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/c3f587bb-cd53-4143-a023-67930ccb99bc

Kyllä se niin on, että SAMANIKÄINEN nainen ja mies ovat paras pari. 

Kommentit (220)

Vierailija
161/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei hae parisuhdetta vaan hyväksikäyttö suhdetta jossa miehen on aina tehtävä niin kuin nainen vaatii

Asia on toisinpäin . Miehet etsii nuorta ja kaunista ,joka on hyvä kotitöissä. Tämä on ihan tutkittu juttu.

Lisäksi naisen onnellisuus on huonompi parisuhteessa,kuin sinkkuna. Lisäksi vaikuttaa myös elämänlaatuun,terveyteen ja talouteen huonontavasti. Miehillä tilanne on päinvastoin. Tämäkin on tutkttua,että kyllä MIES ON PARISUHTEESSA HYVÄKSIKÄYTTÄJÄ.JA HYÖTYJÄ. SIKSI MIEHILLÄ ON NIIN KOVA INTO SIIHEN PARISUHTEESEEN,JA NAISILLA EI OLE!!!

Mitä hemmettiä mä just luin😂mä en kyllä koe mitenkään hyväksikäyttäväni tyttöystävääni, meillä on tasa-arvoinen suhde eikä seksissäkään nautinto ole yksipuolista. Ihme miesvihatekstiä jälleen kerran

Vierailija
162/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 50+, nainen 30: hyyyyyi

Nainen 50+, mies 30:: voimaannuttavaa, sinkkuelämästä kaikki irti!!!

😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella nainen on viaton uhri, vailla vastuuta omista valinnoistaan.

Kasvakaa aikuisiksi.

Vierailija
164/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei hae parisuhdetta vaan hyväksikäyttö suhdetta jossa miehen on aina tehtävä niin kuin nainen vaatii

Asia on toisinpäin . Miehet etsii nuorta ja kaunista ,joka on hyvä kotitöissä. Tämä on ihan tutkittu juttu.

Lisäksi naisen onnellisuus on huonompi parisuhteessa,kuin sinkkuna. Lisäksi vaikuttaa myös elämänlaatuun,terveyteen ja talouteen huonontavasti. Miehillä tilanne on päinvastoin. Tämäkin on tutkttua,että kyllä MIES ON PARISUHTEESSA HYVÄKSIKÄYTTÄJÄ.JA HYÖTYJÄ. SIKSI MIEHILLÄ ON NIIN KOVA INTO SIIHEN PARISUHTEESEEN,JA NAISILLA EI OLE!!!

Tämä on totta. Olin nuorena ihan normikaunis. Ja asiat eteni hyvin sänkyyn ja treffeihin ja tapailuun ym asti. Mutta jossain vaiheessa miehet aina perääntyivät, katosivat ja hiljenivät. En ollut mikään kodin hengetär. Opiskelin, kävin töissä, harrastin, matkustelin, ja kävin kotona kirjaimellisesti vain nukkumassa. Söin ananasta ja tonnikalaa suoraan purkista, enkä sisustanut, enkä tosiaan leiponut tai konmarittanut. En ollut kenenkään kummi, en ollut hoitanut koskaan kenenkään lapsia, enkä hoivannut lemmikkiä, kun en sinkkuna olisi ollut tarpeeksi kotona. Ihmettelin vain, miksi aina hyvinalkaneet suhteet lopahtivat, tai miksi kelpasin sänkyyn ja hauskanpitoon jopa säännöllisesti, mutta en muuhun. Kotityöt toki opin heti kun sain lapsen, mutta kukapa sitä olisi tietänyt etukäteen, tai edes uskonut minusta.

Vierailija
165/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan kehutaan miten 49v lissu ei tapaa kuin 34v miehiä. Ja sitä sama media ylistää. Feministipropagandaa. Eiköhän vanhempi mies ole ihan normaalia ja perinteistä. 

Vuosi, pari on normaali ikäero parisuhteessa, yli kymmenen vuoden ikäero on sairasta. 

10v. ikäero ei ole aikuisilla mitään.

20-30 -vuotiaana se voi tuntua isolta erolta. Myöhemmin elämässä ikäero ei tunnu

samalla tavalla.

Vierailija
166/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan kehutaan miten 49v lissu ei tapaa kuin 34v miehiä. Ja sitä sama media ylistää. Feministipropagandaa. Eiköhän vanhempi mies ole ihan normaalia ja perinteistä. 

Vuosi, pari on normaali ikäero parisuhteessa, yli kymmenen vuoden ikäero on sairasta. 

10v. ikäero ei ole aikuisilla mitään.

On se siinä vaiheessa, kun toinen on 65 ja eläkeläinen, raihnaisuus ehkä vielä kaukana, mutta vääjäämättömästi edessä. Toinen 55, vielä työelämässä ja aivan erilaiset ympyrät.

Luulisi, että siinä vaiheessa on niin paljon yhteistä, että vähäiset asiat eivät

haittaa.

Vierailija
167/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 50+, nainen 30: hyyyyyi

Nainen 50+, mies 30:: voimaannuttavaa, sinkkuelämästä kaikki irti!!!

😁

Yök molemmille.

Vierailija
168/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiselvästi tuossa suhteessa on jokin muu asia rempallaan, ei se ole ikäkysymys. 12 vuotta ei tunnu missään, jos molemmat ovat terveitä. Sairastaa voi tietysti jo paljon nuorempikin, jos huono kohtalo.

Mistä sä tiedät ettei ole ikäkysymys? Itse en juttua lukenut mutta olen ollut suhteessa jossa ikäeroa oli 10 vuotta ja sekin oli liikaa. Terveitä oltiin molemmat eikä mikään muu asia ollut rempallaan paitsi se että vanhempi oli jo tehnyt kaikki ne asiat joita minä nuorempana tein, eikä hänestä ollut niihin innokasta seuraa. Minusta taas ei ollut ymmärtämään hänen ikäkauteensa liittyviä asioita. Paljon muutakin negatiivista ikäero toi, mitä en jaksa selostaa.  Elettiin eri elämänvaihetta, kuten täällä tavataan sanoa.

Vierailija
169/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän suurin pettymys ole kun naiset ottaa kehitysmaalaiset ukon mutta siitä ei juuri hesaripravdassa kirjoitella vaikka varmasti yleistä kun ns kulttuurit kohtaa. Tai siis suomalaisen naisen silmä kohtaa ruskea nyrkin.

Mutta suomimies saa hakata, se ei ole ongelma. Suomi on Euroopan väkivaltaisimpia maita naisille, Suomessa toiseksi eniten länsimaissa naiset saa turpaan miehiltä. Lyöjä on yleensä.oma kumppani

Mistä päättelit että ne on suomalaiset miehet jotka suomessa naisia hakkaa?

Läpi aikojen kantasuomalaiset miehet on hakann eet oman maansa naisia niin siitä.

Turha sinun on yrittää vierittää suomalaisen miehen väkivaltaisuus oman maansa naisia kohtaan jonkun muun syyksi. 

Jos ei pysty edes myöntämään ongelman olevan olemassa niin sitä on mahdoton korjata.

Vierailija
170/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla samanikäisiä, että toimisi. Ihme valitus-uutinen T. M27 & N23

Ei tarvitsekaan vaan kuten teilläkin vain muutaman vuoden ikäero on hyvä. Teillähän ei ole juuri ikäeroa.

Ja jankuttajamlehet ottakaa itse 12v vanhempi vaimo, ei kukaan estä.

Vierailija
171/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus täällä nainen kertoi miten vanhempi mies pilasi nuoruuden. Nainen opiskeli ja olisi halunnut elää iloista opiskelijaelämää, mies oli jo työelämässä. Opiskelijabileisiin ei mustasukkaisuuden takia voinut mennä eikä miestä kiinnostanut opiskelijoiden örvellys enää. Mies ei viihtynyt naisen kavereiden ja saa eikä nainen miehen. Niin sitä siirryttiin lukiosta suoraan keski-ikään jollei vanhuuteen istumaan sohvalle. 

Vika oli kyl miehessä, ei miehen iässä jos ei mustasukkaisuuden vuoksi anna toisen mennä bileisiin.

Vierailija
172/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäero, oli se miten päin tahansa, on aivan yhdentekevä, jos suhteen vanhempi osapuoli pitää huolta itsestään. Esimerkiksi syömällä säännöllisesti ja terveellisesti. Tämä perinneruokalaji on omassa liitossani osoittautunut kerrassaan ihmelääkkeeksi.

Higado salchicha sopa:

1. 2,5 dl tukuy lecheta timpuchina.

2. Chaymanqa iskay kimsa puerro phatmakunata, 1/2 dl guisantes congeladas nisqakunata, huk maki anacardota ima churana.

3. Timpuspa 20-30 gramo mantequillata utaq margarinata yapaykusun.

4. Chay chaqrusqaman 150 gramos higado salchichata kuchuna.

5. Timpuspa cebollinowan, mentawan, mejorawan, cominowan, nuez moscadawan ima timpuchina. Gustoman hina kachita yapay.

6. Timpuspa 15-20 min.

Chay sopaqa mikhunapaqñam kachkan. Fácil, asequible y bueno!

Vierailija
173/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiselvästi tuossa suhteessa on jokin muu asia rempallaan, ei se ole ikäkysymys. 12 vuotta ei tunnu missään, jos molemmat ovat terveitä. Sairastaa voi tietysti jo paljon nuorempikin, jos huono kohtalo.

Mistä sä tiedät ettei ole ikäkysymys? Itse en juttua lukenut mutta olen ollut suhteessa jossa ikäeroa oli 10 vuotta ja sekin oli liikaa. Terveitä oltiin molemmat eikä mikään muu asia ollut rempallaan paitsi se että vanhempi oli jo tehnyt kaikki ne asiat joita minä nuorempana tein, eikä hänestä ollut niihin innokasta seuraa. Minusta taas ei ollut ymmärtämään hänen ikäkauteensa liittyviä asioita. Paljon muutakin negatiivista ikäero toi, mitä en jaksa selostaa.  Elettiin eri elämänvaihetta, kuten täällä tavataan sanoa.

Ongelma oli siis se, että elämäntilanteet olivat eri ja halusitte eri asioita. Ikäero voi osaltaan lisää riskiä sille, että elämäntilanteet ovat eri  ja halutaan eri asioita, mutta ikäero ei ole se ongelmien alkusyy. Sama voi tapahtua ihan saman ikäisille pariskunnille. Ja toisaalta eri ikäisillä voi olla samanlainen elämäntilanne ja he voivat haluta samoja asioita, eikä ongelmia ole. 

Vierailija
174/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäero, oli se miten päin tahansa, on aivan yhdentekevä, jos suhteen vanhempi osapuoli pitää huolta itsestään. Esimerkiksi syömällä säännöllisesti ja terveellisesti. Tämä perinneruokalaji on omassa liitossani osoittautunut kerrassaan ihmelääkkeeksi.

Higado salchicha sopa:

1. 2,5 dl tukuy lecheta timpuchina.

2. Chaymanqa iskay kimsa puerro phatmakunata, 1/2 dl guisantes congeladas nisqakunata, huk maki anacardota ima churana.

3. Timpuspa 20-30 gramo mantequillata utaq margarinata yapaykusun.

4. Chay chaqrusqaman 150 gramos higado salchichata kuchuna.

5. Timpuspa cebollinowan, mentawan, mejorawan, cominowan, nuez moscadawan ima timpuchina. Gustoman hina kachita yapay.

6. Timpuspa 15-20 min.

Chay sopaqa mikhunapaqñam kachkan. Fácil, asequible y bueno!

Toistaiseksi ainoa järkevä kommentti koko ketjussa. Pitäkää huolta terveydestänne !

Vierailija
175/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma oli siis se, että elämäntilanteet olivat eri ja halusitte eri asioita

"Ongelma oli siis se, että elämäntilanteet olivat eri ja halusitte eri asioita. Ikäero voi osaltaan lisää riskiä sille, että elämäntilanteet ovat eri  ja halutaan eri asioita, mutta ikäero ei ole se ongelmien alkusyy. Sama voi tapahtua ihan saman ikäisille pariskunnille. Ja toisaalta eri ikäisillä voi olla samanlainen elämäntilanne ja he voivat haluta samoja asioita, eikä ongelmia ole. "

Mitä ihmettä sä selität? Jos tuo mies olisi ollut 10 vuotta nuorempi, me oltais eletty just samoja asioita ja oltu täydellinen pari. 10 vuotta myöhemmin mä kävin läpi samoja asioita mitä hän 10 vuotta aiemmin. Jos olisin ollut seurustellessamme 10 vuotta vanhempi, olisin ymmärtänyt häntä paremmin. Ongelmiemme alkusyy oli ikäero. 

Kaikille se ei toki aiheuta ongelmia enkä sitä väittänytkään. Ihmettelin vaan kun joku osasi niin tomerasti sanoa että Katin suhteen ongelma ei ole se minkä Kati sanoo sen olevan. 

Vierailija
176/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma oli siis se, että elämäntilanteet olivat eri ja halusitte eri asioita

Näin. Mulla ja miesystävälläni on ikäeroa 15 vuotta, mutta elämäntilanteemme on sama. Olemme eronneet ja molemmilla on vielä alaikäinen lapsi, sekä aikuisia lapsia. Mies on minua vanhempi, mutta hänen nuorin lapsensa on minun lapsiani nuorempi. Hän on kylläkin jo isovanhempi, mitä minä en ole, mutta eipä tuo nyt erityisemmin meitä erota. 

Me olemme hyvin samanlaisia, viihdymme kotona paljon. Harrastamme osin samoja asioita. Olemme kokeneet suurin piirtein samat asiat, koska olemme kuitenkin x-sukupolvea molemmat ja minä olen vähän "vanhana syntynyt". Meitä erottaa se, että hän on kotoisin maalta, minä lähiöstä.

Tietysti jossain kohdassa voi ikäero tuoda ongelmia, mutta mikään ei ole niin hyödytöntä kuin tulevaisuuden murehtiminen, paitsi menneisyyden märehtiminen 

Vierailija
177/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ihan normaalia ja perinteistä, mutta tässä yksittäisessä lehtijutussa kerrotaan, miten Kati kokee ajautuneensa ansaan ison ikäeron vuoksi. Ei kaikki ole mitään propagandaa. Olisi hyvä opetella tunnistamaan ero yksittäisen ihmisen tarinasta ja näkemyksestä omasta elämästään versus propaganda.

Ei kaikki naiset halua olla miehensä omaishoitajia.

Elämä saattaa tehdä yllättäviä  temppuja, kuten, kun 20 vuotta vanhempi mies joutui vaimonsa omaishoitajaksi, kun vaimo sairastui. Vaimo oli ollut lähes piika siihen asti. Mies joutui opettelemaan kaupassakäynnistä pyykkikoneen käyttöön, kaikki kotityöt.

Vierailija
178/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ikäeroa 15 vuotta.

Kyllä se käy mielessä, että jossain kohtaa hän on vanhus ja minä käyn töissä edelleen.

Mutta sitten, kun mietin miestä nyt. Hän on mun sielunkumppani. Lapsen jälkeen tärkein ihminen maailmassa. Hän on ensimmäinen ihminen joka on hyväksynyt mut sellaisena kuin on. Jos tätä rakkautta ei olisi ollut, olisin jäänyt paitsi niin paljosta.

Vierailija
179/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo muistisairauden kanssa eläminen ole herkkua, kun puoliso on saman ikäinen.

Vierailija
180/220 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle ja yli 60 v voi olla hyvässä kunnossa jos liikkuu paljon, tuo mies oli lihottanut itsensä sohvaperunaksi. Siinä suurin vika ja se tuo mukanaan monia sairauksia ja vaivoja.

Tuon takia katselen vain kaltaisiani eli hoikkia ja liikunnallisia miehiä, ja sit mua pidetään pinnallisena. Totuus on, että ylipaino on miltei aina merkki epäterveistä elintavoista. Lähipiiristänikin löytyy liian monta surullista esimerkkiä. Ylipaino tuo mukanaan sairauksia ja alkaa rajoittaa liikkumista ja paino vaan jatkaa nousuaan. Ikävä kierre. Miehet myös kuolevat nuorempina ja vanhenevat fyysisesti nopeammin. Pitäisi siis ottaa joku 7v nuorempi mies. N40