Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katia kaduttaa syvästi, että aloitti suhteen 12 vuotta vanhemman miehen kanssa: joutui ansaan

Vierailija
16.11.2023 |

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/c3f587bb-cd53-4143-a023-67930ccb99bc

Kyllä se niin on, että SAMANIKÄINEN nainen ja mies ovat paras pari. 

Kommentit (220)

Vierailija
201/220 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 12 vuoden ikäero on paljon siinä vaiheessa kun nainen on 58 ja työelämää vielä vuosia jäljellä. Ja mies 70 v. ja jo vuosia hiippaillut kotona eläkkeellä. Naapurissa asui tällainen pariskunta, ero tuli juuri kun vaimo lopulta kyllästyi mm. siihen, kun ukko odotteli häntä töistä ruokaa laittamaan. 

Vierailija
202/220 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarpeetonta kiistelyä. Lukekaa Raamattua, tutkikaa Pipliaa, perehtykää ensimmäiseen Mooseksen kirjaan. Sieltä löytyy totuus tähänkin asiaan.

Monet raamatulliset ikäerosuhteet ovat osoittautuneet toimiviksi. Aabraham sai poikansa Iisakin ollessaan satavuotias ja hänellä oli vielä sitäkin vanhempana Saaran lisäksi kaksi muutakin vaimoa, nimittäin Hagar ja Ketura.

Älkäämme siis hakeko johdatusta turmeltuneesta nykyajasta, kun pyhät kirjoitukset näyttävät meille oikean tien, jos vain vaivaudumme niitä tutkimaan.

Näinhän se on. Turha tätä on missään keskusteluketjussa pohtia. Tään itse Jumala on aikaa sitten säätänyt, tästä turha aukoa on enää päätä nyt 🙏

Turhaa tosiaan aukoa päätä kun ei pysty pysymään totuudessa edes siitä mitä Raamatussa kerrotaan. Se mitä Mooseksen 1. kirjassa todellisuudessa kerrotaan selviää ihan lukemalla. 

Jos Raamattua pitää totuutena ja sen kirjoituksia pyhinä ja johdatuksena oikealle tielle niin yllä Abrahamista kirjoittanut vääristelee tätä itsensä Jumalan sanaa.

Se Jumala tuskin tykkää kun kerrotte omianne hänen nimissään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/220 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla, että tämä Kati eroaa pelkojensa takia, eikä enää löydä ketään. Mies löytää uuden puolison jonka kanssa vanhenee yhdessä, lopulta hoitokodissa yhteinen huone. Kati taas sairastuu vakavasti, ja joutuu hänkin hoitokotiin kun ei pärjää enää kotona. Mies olisi voinut auttaa, vähintään käydä hoitokodissa tervehtimässä.

Elämä ei mene niin kuin suunnittelet, toivot tai pelkäät. Siinä käy kuin käy.

Vierailija
204/220 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän suurin pettymys ole kun naiset ottaa kehitysmaalaiset ukon mutta siitä ei juuri hesaripravdassa kirjoitella vaikka varmasti yleistä kun ns kulttuurit kohtaa. Tai siis suomalaisen naisen silmä kohtaa ruskea nyrkin.

Mutta suomimies saa hakata, se ei ole ongelma. Suomi on Euroopan väkivaltaisimpia maita naisille, Suomessa toiseksi eniten länsimaissa naiset saa turpaan miehiltä. Lyöjä on yleensä.oma kumppani

Tilastoharha. Suomessa ja muissa Pohjoismaissa näitä asioita tilastoidaan. Muualla ummistetaan silmät, kuitataan olankohautuksella ja pahimmassa tapauksessa ilmoituksen tehnyt uhri joutuu itse syytteeseen.

Hyvä esimerkki siitä, miten muualla näihin asioihin suhtaudutaan on tapaus, jossa norjalaisnainen raiskattiin Dubaissa ja ilmoi

Eikö sama sopisi suomen miehille, niin loppuu se incelhuor*us. Kyllä miehen on paras naisen hallinnassa niin ei pääse raiskailemaan.

Vierailija
205/220 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 12 vuoden ikäero on paljon siinä vaiheessa kun nainen on 58 ja työelämää vielä vuosia jäljellä. Ja mies 70 v. ja jo vuosia hiippaillut kotona eläkkeellä. Naapurissa asui tällainen pariskunta, ero tuli juuri kun vaimo lopulta kyllästyi mm. siihen, kun ukko odotteli häntä töistä ruokaa laittamaan. 

Miksi se ukko ei laittanut itse ruokaa? Kotona oleva laittaa monissa kolmikymppisissä perheissäkin ruuan.

Vierailija
206/220 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 12 vuotta ihan mahdoton ikäero ole.

Ei ole 40 vuottakaan.

Vierailija
207/220 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarpeetonta kiistelyä. Lukekaa Raamattua, tutkikaa Pipliaa, perehtykää ensimmäiseen Mooseksen kirjaan. Sieltä löytyy totuus tähänkin asiaan.

Monet raamatulliset ikäerosuhteet ovat osoittautuneet toimiviksi. Aabraham sai poikansa Iisakin ollessaan satavuotias ja hänellä oli vielä sitäkin vanhempana Saaran lisäksi kaksi muutakin vaimoa, nimittäin Hagar ja Ketura.

Älkäämme siis hakeko johdatusta turmeltuneesta nykyajasta, kun pyhät kirjoitukset näyttävät meille oikean tien, jos vain vaivaudumme niitä tutkimaan.

Nykyään Suomessa ei voi olla monta vaimoa ja taitaapa se olla kielletty Paavalin kirjeissä.

Vierailija
208/220 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopas nyt ihan poliisin tilastoja niin on ihan tietyt maat joista tulijat pahoinpitelee ja syyllistyy seksuaalirikoksiin.

Vierailija
209/220 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 17 v ollut naimisissa nuoremman miehen kanssa ja tosiasia on, että pikkuisen eri aikaan vanhennutaan. Kumpikin joka päivä yhtä paljon mutta vanhuuden rajat tulevat ensin minulle vastaan. Muuten menee oikein hyvin ihmisten puheista huolimatta. 

Vierailija
210/220 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mahdoton, mutta tuossa iässä jo usein riesa. Toinen elämänmeno päällä, ja papparainen hyytyy. Tämän jälkeen alkaa pelkkä alamäki vanhuudesta: sairastelut ja muut, omahoitajuus, muistisairaudet. Kiitos ei!

Ai? Milloin luulet sen tapahtuvan?

Vierailija
211/220 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 11v. vanhempi mies ja ei kaduta.

P.S. Mä maksan vuokran

Vierailija
212/220 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ymmärrettävää että kaduttaa, kun

vanhuksella ei enää seiso

miehellä on kumara selkä ja kävelykeppi

ylipäätään mies ei enää jaksa tehdä kotihommiakaan

Vierailija
213/220 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi myös olla, että tämä Kati eroaa pelkojensa takia, eikä enää löydä ketään. Mies löytää uuden puolison jonka kanssa vanhenee yhdessä, lopulta hoitokodissa yhteinen huone. Kati taas sairastuu vakavasti, ja joutuu hänkin hoitokotiin kun ei pärjää enää kotona. Mies olisi voinut auttaa, vähintään käydä hoitokodissa tervehtimässä.

Elämä ei mene niin kuin suunnittelet, toivot tai pelkäät. Siinä käy kuin käy.

Kuvastaako viestisi mielestäsi empatiaa?Jos joku eroaa ja jääkin yksin, sekö on oikein? (Tilanteessa jossa toinen tuntui liian vanhalta.) Ei ketään voi pakottaa olemaan yhdessä jos on nuorena ollut tyhmä ja arvostelukyvytön. Ymmärtäähän vanhempikin sen, ettei ole välttämättä hyvä ratkaisu, vaikka mieluummin nuoremman ottaisi, kun oman ikäisen tai vanhemman. Samahan se on toisinpäin. Mies kuvittelin saaneensa nuoren mutta ajan kuluessa huomasi että sydän on levoton ja haluaa omiensa joukkoon. 

Vierailija
214/220 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin päin onkin huono vaihtoehto, miehet vanhenee nopeammin. Toisinpäin ok. Itse en ole koskaan voinut edes kuvitella suhdetta yhtään vanhempaaan miehern!

Mun mies on vain 5v nuorempi mutta meistä se "ikääntyneempi" monin tavoin. Mulla (63v) on toki vaivoja mutta olen aktiivisempi ja halut ja kyvytkin tallessa toisin kuin hänellä. Kumppanuussuhteemme on hyvä mutta kaipaan enemmänkin. 

Vierailija
215/220 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 11v. vanhempi mies ja ei kaduta.

P.S. Mä maksan vuokran

Kylläpäs tyydyt vähään.

Vierailija
216/220 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttava pariskunta mies 50v, nainen 61v. Nainen kävelee jo rollaattorilla ja on monisairas. Mies nuorekas ja täysin kypsä vaimonsa omaishoitajana oloon. Sanoo että elämä pilalla. Olisiko kannattanut miettiä ennenkuin meni naimisiin?

Simsalabim tulikin alapeukkua koska mies on nuorempi!

Ootte te mammat kaksinaamaisia pellejä. 

Mä alapeukutin viestiä sen ivallisen sävyn takia. Mua ei hetkauttanut ollenkaan se,, että tarinan nainen oli vanhempi. 

Ja tämäkin kommenttisi sai minut painamaan alapeukkua samasta syystä. 

Sä olet sitä ihmistyyppiä ilmeisesti joka yrittää sanoa asiat loukkaavasti ja sitten kun siihen reagoidaan, niin heti luulet, että nyt osui ja upposi. Ei todellakaan! Sun käytös on huonoa ja siihen reagoidaan. 

Vierailija
217/220 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setämiehet vielä bailaa  kun samanikäiset mummot kituu saattohoidossa.

Vierailija
218/220 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 12 vuotta ihan mahdoton ikäero ole.

No onhan tuo järkyttävä.

Kannatta ajatella ikäeroja vanhuuden kannalta. Olen 74 v ja niin myös mieheni. En voisi kuvitella olevaniyhdessä 86 v miehen kanssa, koska kaikki tuntemani sen ikäiset ovat todella vanhuksia mieheeni verrattuna ja olisi varmaan jo omaishoitajana.

Vierailija
219/220 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Turha tätä on missään keskusteluketjussa pohtia. Tään itse Jumala on aikaa sitten säätänyt, tästä turha aukoa on enää päätä nyt 🙏

Turhaa tosiaan aukoa päätä kun ei pysty pysymään totuudessa edes siitä mitä Raamatussa kerrotaan

Vanhan testamentin kirjoitukset ovat opastusta sen ajan ihmisille, joilla ei ollut mitään käsitystä edes ajanlaskusta yms. Heidän käsityksensä esim vuoden pituudesta saattoi olla erilainen kuin vuoden oikea pituus.

Vierailija
220/220 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setämiehet vielä bailaa  kun samanikäiset mummot kituu saattohoidossa.

Haudassako ne on viimeiset 7 vuotta bailanneet, kun sen verran lyhyempi keskimäärin on se miehen elämä?