En halua mitään "perhepalaveria" miehen ja hänen exänsä kanssa
Olen seurustellut pari vuotta miehen kanssa, jolla on lapsi aikaisemmasta suhteesta. Hänellä on hyvät välit lapsensa äitiin ja hyvä niin. Itse oon tuon exän nähnyt pari kertaa siinä yhteydessä, kun äiti on tuonut lasta isälleen.
Suunnitellaan nyt miehen kanssa yhteenmuuttoa ja ex oli ehdottanut, että hän, mies ja minä pitäisimme "perhepalaverin" siihen liittyen. Siis onko jonkun mielestä tuollaisia tapana pitää? Lapsi on mukava ja koska oli vasta 2v kun aloimme seurustella, on aika itsestäänselvästi hyväksynyt mut. Mutta en silti koskaan ole ajatellut tulevani olemaan mikään bonusäiti tmv., vaan hänen isänsä kumppani.
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Kasvappa aikuiseksi nyt ensin.
Tottakai te istutte alas ja vielä moneen kertaan. Sä olet niin vahvasti lapsen elämässä mukana kun jaatte asunnon, että joudut väistämättä istumaan tarpeen vaatiessa vaikka missä palavereissa. Vaikkapa sossun kanssa, kun selvitellään lapsen kotioloja..
Älä kirjoita paskaa. Ap ei ole äiti ja ei joudu mihinkään palaveriin tai sossun kanssa tekemisiin koska ei ole vanhempi.
Kurja lukea näitä neuvoja.
Itse oon exän nykyisen avovaimon kanssa ystävä, käydään kahdestaan ulkona jne. Ensi kesänä olen menossa naimisiin ja exä + avovaimo ovat tulossa juhliin.
Käytännössähän palaveri tarkoittaa sitä, että äiti haluaa tunkeutua lapsen isän perhe-elämään ja kontrolloida lapsen elämää isän luona. Uskallan sanoa aika suurella varmuudella, että jos äiti olisi muuttamassa yhteen uuden miehen kanssa, palaverille ei olisi hänen mielestään mitään tarvetta eikä exällä tai hänen naisellaan ole oikeutta määritellä miten hän elää miehensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän tota äitiä niin hyvin. Kun saa omia lapsia, ne on kaikista rakkaimpia ja sitä vaikka uhraa vähän omaa hyvinvointiaan juttelemalla aikuismaisesti inhottavan exän (tai exän keskenkasvuisen kumppanin kanssa), kun tärkeimmistä kyse. Muuten ei vaan pysty luottamaan ja saa olla epätietoisuudessa koko ajan.
Ja todellakin 2- vuotias on sen verta pieni ja ehtiväinen, että pieni keskustelu silloin tällöin paikallaan. Lapsesta on todella suuri vastuu, eikä se pieneneä koske niinkään vielä kasvattamista, vaan ennenkaikkea turvallisuutta, ravintoa, unta ym........
Pitää olla silmät selässä joka hetki!
Omalla matikallani sain kyllä lapsen iäksi 4-vuotta.
Ja edelleen, miksi näitä palavereja ei ole pidetty sitten jo isän kanssa aiemmin kahdestaan, jos olisi kovaa huolta siitä, miten lapsella isänsä luona menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään suostuisi. Minulle on ok, jos lapsen isä pitää yhteyttä exään ja he sopivat järjestelyistä lapseen liittyen keskenään (tietenkin), mutta se, että yhteenmuuton yhteydessä ex yksin tai yhdessä miehen kanssa alkaisi sanelemaan miten minun pitää uusioäitinä tehdä tms. ei tunnu vaan sellaiselta, mihin olisin valmis suostumaan.
Joo tuo mua vähän huolettaakin kun miehen exällä on vähän sellainen asenne, että ajattelee naisen osaavan jotenkin paremmin tietyt asiat (niissä edelleen ohjeistaa nimittäin miestä) ja on vähän pelko, että olettaa mun ottavan niistä nyt vastuuta. Ap
Siksi menet palaveriin ja selvität että sä et ole ottamassa vastuuta. Oikein hyvä idea mun mielestä ja kaikkien kannalta hyödyllinen.
Olin itse reilu 15v lähi-äitipuoli ja meillä nyt ei perhepalaveria pidetty yhteen muutettaessa mutta muutoin olin ihan alusta asti yksi lapsen huoltaja, silloin kun tarve vaati. Eli on kuskattu, syötetty, vahdittu, kasvatettu siinä missä kuin omat vanhempansakin. Lapsen äidin kanssa saatettiin soitella lapsen asioista kun mies oli työreissulla, käytiin katsomassa koulun juhliakin kaksin jne. Viimeksi on istuttu ja juteltu pitkään kun lapsipuoli meni naimisiin muutama vuosi sitten. Meillä tämä toimi hyvin. En olisi voinut elää omassa kodissa ja olla ottamatta vastuuta lapsesta ja odotella että mies tulee kotiin. Nykyään lapsipuoli on kuin oma ja pidämme yhteyttä välimatkasta huolimatta. Kannattaa miettiä mihin on ryhtymässä, helppoa se ei aina välttämättä ole ja vaatii kyllä itseltäkin ymmärrystä.
Siis mä en ymmärrä! Me ollaan oltu jo muutamia vuosia miehen kanssa naimisissa ja molemmilla on 2 lasta. Mä en odota että mies hoitaisi mun lapsia enkä mä todellakaan hoida hänen lastensa asioita! En ikinä suostuisi tuollaiseen palaveriin, mitä ihmettä se ei haluaa tuolla.. Kun miehen lapset on meillä, mä hoidan vaan omat asiani, sovin omia menoja yms ja mies saa hoitaa lapsensa parhaaksi näkemällään tavalla.
En ikinä alkaisi hyppimään miehen exän pillin mukaan enkä halua osallistua mihinkään hänen lapsiinsa liittyviin asioihin.
:D kyll mua niin kyrsis ettei oo luottoo antaa lasta mulle, mutta on pakko päästä lapsesta eroon. senhän takia ero tuli ettei tarvi enään hyppiä näitten päättömien päähänpistojen mukaan :D
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli miehen exän kanssa tuollainen perhepalaveri. Yllätin exän tarjoamalla perinneruokaa hänen entisestä kotimaastaan. Se sulatti jään, palaveri sujui hienosti ja nyt olemme hyvät ystävät. Suosittelen !
Laitan tähän reseptinkin, koska ruoka oli todella hyvää:
Zupa z kiełbasą wątrobową:
1. Zagotuj 2,5 dl pełnego mleka.
2. Dodać kilka plasterków pora, 1/2 dl mrożonego groszku i garść orzechów nerkowca.
3. Zagotuj i dodaj 20-30 gramów masła lub margaryny.
4. Pokrój 150 gramów kiełbasy wątrobowej w mieszaninę.
5. Zagotować i doprawić szczypiorkiem, miętą, majerankiem, kminkiem i gałką muszkatołową. Dodaj sól do smaku.
6. Zagotuj i poczekaj, aż smak się uspokoi przez 15-20 minut.
Zupa jest gotowa do spożycia. Łatwe, niedrogie i dobre!
Ja suomeksi:
Maksamakkarakeitto: 1. Keitä 2,5 dl täysmaitoa. 2. Lisää muutama siivu purjoa, 1/2 dl pakasteherneitä ja kourallinen cashewpähkinöitä. 3. Kiehauta ja lisää 20-30 grammaa voita tai margariinia. 4. Leikkaa seokseen 150 grammaa maksamakkaraa. 5. Kiehauta ja mausta ruohosipulilla, minttulla, meiramilla, kuminalla ja muskottipähkinällä. Lisää suolaa maun mukaan. 6. Kuumenna kiehuvaksi ja odota, että maku asettuu 15-20 minuuttia. Keitto on valmis syötäväksi. Helppoa, halpaa ja hyvää!
Ihan mahdollinen. Kai maksamakkaran voi korvata muulla lajilla?
Lasta koskevissa palaverissa on äiti, isä ja lapsi. Ei uudet puolisot. Mikään muu syy tuollaiseen palaveriin ei ole kuin ap:n katsastus ja ohjeistus lapsen suhteen. Ja miehen exän tehtävä ei ole ap:ta ohjeistaa
Vierailija kirjoitti:
Kurja lukea näitä neuvoja.
Itse oon exän nykyisen avovaimon kanssa ystävä, käydään kahdestaan ulkona jne. Ensi kesänä olen menossa naimisiin ja exä + avovaimo ovat tulossa juhliin.
Ihmissuhteet on hankalia. Jokainen pari määrittelee omat rajansa.
Itse olen hyvä kaveri miehen exän kanssa. Ei tarvita mitään erityisiä palavereja, kun olemme muutenkin tekemisissä. Hän oli uuden miehensä kanssa häissämmekin.
Hänen uusi miehensä tulee myös hyvin toimeen mieheni kanssa. Kun tarvitsemme lapsivapaata, he hoitavat meidänkin kaksi lasta.
Kaikille tällaiset välit ei toimi. Mutta minä olen tyytyväinen, ettei ole riitoja ja kränää. Lapset tulee hyvin toimeen keskenään. Miehellä ja exällään kaksi, meillä kaksi ja exällä ja hänen nykyisellä miehellä yksi. Eli yhteensä viisi.
En pitänyt eksän nykyisen kanssa mitään palavereja ja asiat ovat sujuneet vallan mainiosti tähänkin saakka 12 vuotta (lapset 25 ja 27). En itse suostuisi tuollaiseen "palaveriin". Höpönpöpön. Mies on aikuinen ihminen ja osaa sopia lasten asiat ihan itse eksänsä kanssa.
Eiköhän se mies ole tarpeeksi järkevä tyyppi valitsemaan ihmiset omaan elämään.
Kaikenlaista.
Lapsi on vielä niin pieni et ehdottomasti olis hyvä istua alas ja jutella häntä koskevista asioista. Sinäkö et huomioi lasta ollenkaan kun isän kanssa on..paras että lähdet tästä suhteesta muualle. Ota äijä jolla ei lapsia
Miksi menette yhteen näiden miesten kanssa, jos ette ole yhtään kiinnostuneita miehen lapsista? Tämäkin lapsi tulee olemaan aika kiinteästi miehen elämässä seuraavat parikymmentä vuotta ja senkin jälkeen tärkeä osa elämää. Toivoisi näille erolapsillekin jotain kivoja aikuisia elämässä, eikä näitä minä-minä-minä -aikuisia, jotka eivät ole heistä lainkaan kiinnostuneita.
Tottakai lapsen äiti haluaa jutella asioista, koska tule viettämään paljon aikaa lapsen kanssa osana lapsen isän elämää. Olisi aivan kauheaa jättää omat pienet lapset tuollaisen naisen seuraan, jota eivät yhtään kiinnosta. Olisi paljon parempi, että menisitte yhteen sellaisten miesten kanssa, joilla ei ole pieniä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on vielä niin pieni et ehdottomasti olis hyvä istua alas ja jutella häntä koskevista asioista. Sinäkö et huomioi lasta ollenkaan kun isän kanssa on..paras että lähdet tästä suhteesta muualle. Ota äijä jolla ei lapsia
Huomioiminen on eri asia kuin exän tahtiin hyppiminen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi menette yhteen näiden miesten kanssa, jos ette ole yhtään kiinnostuneita miehen lapsista? Tämäkin lapsi tulee olemaan aika kiinteästi miehen elämässä seuraavat parikymmentä vuotta ja senkin jälkeen tärkeä osa elämää. Toivoisi näille erolapsillekin jotain kivoja aikuisia elämässä, eikä näitä minä-minä-minä -aikuisia, jotka eivät ole heistä lainkaan kiinnostuneita.
Tottakai lapsen äiti haluaa jutella asioista, koska tule viettämään paljon aikaa lapsen kanssa osana lapsen isän elämää. Olisi aivan kauheaa jättää omat pienet lapset tuollaisen naisen seuraan, jota eivät yhtään kiinnosta. Olisi paljon parempi, että menisitte yhteen sellaisten miesten kanssa, joilla ei ole pieniä lapsia.
minä menin, koska miehen eksä ei halunnut antaa niitä lapsia miehelle. Lopulta oikeuden kautta joutui antamaan joka toiseksi viikonlopuksi. Nyt lapset ovat jo isoja, ja aika mennyt hyvin. Eivät ole olleet meillä liikaa.
sellaista miestä en olisi ottanut, joka haluaisi lasten asua vähintään puolet ajasta,
Juu sellainen mies olisi suorastaan. Vastuullinen, hyi olkoon! Kuka nyt vastuullista miestä haluaisi kun näitä vastuun pakolijoita on tarjolla pilvin pimein!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä menin, koska miehen eksä ei halunnut antaa niitä lapsia miehelle. Lopulta oikeuden kautta joutui antamaan joka toiseksi viikonlopuksi. Nyt lapset ovat jo i
Sääliksi käy näitä erolapsia. Ei ihme, että monella on niin paha olo.
Kaikesta sitä ihmiset ongelman kehittelee. Kauheaa jos lapsen äiti haluaa jutella ihmisen kanssa joka on ja tulee olemaan osana lapsen elämää. Painota nyt sitten vaikka siinä palaverissa että sinusta ei sitä äitipuolta leivota vaan olet vain kumppani 😀
Ne asiat voi tulla isän kautta. Ap ei ole lapsen äiti.