En halua mitään "perhepalaveria" miehen ja hänen exänsä kanssa
Olen seurustellut pari vuotta miehen kanssa, jolla on lapsi aikaisemmasta suhteesta. Hänellä on hyvät välit lapsensa äitiin ja hyvä niin. Itse oon tuon exän nähnyt pari kertaa siinä yhteydessä, kun äiti on tuonut lasta isälleen.
Suunnitellaan nyt miehen kanssa yhteenmuuttoa ja ex oli ehdottanut, että hän, mies ja minä pitäisimme "perhepalaverin" siihen liittyen. Siis onko jonkun mielestä tuollaisia tapana pitää? Lapsi on mukava ja koska oli vasta 2v kun aloimme seurustella, on aika itsestäänselvästi hyväksynyt mut. Mutta en silti koskaan ole ajatellut tulevani olemaan mikään bonusäiti tmv., vaan hänen isänsä kumppani.
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse suostuisi mihinkään miehen exän vaatimuksiin. Exä saa vaatia mieheltä, mutta en minä häneen ole sellaisessa suhteessa, että haluaisin olla tekemisissä. On jotenkin kummallinen ajatus, että joku exä ylipäätään kuvittelee voivansa komentaa vierasta naista omiin vaatimuksiinsa. Exällä ei myöskään ole oikeuksia vaatia miten lapsen isä lastaan kasvattaa tai arkeaan hoitaa.
Eihän se eksä ole edes vaatinut yhtään mitään.
Miksi valehtelet! Eksä yrittää valloittaa miestä takaisin itselleen osoittamalla perhepalaverissa minkälainen typerys ja heittopussi ap oikeasti on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti mitä voitat tai häviät kieltäytymällä palaverista. Ai akin saat hankalan ja yhteistyökyvyttömän maineen, mikä ei edistä asioiden sujuvuutta tulevaisuudessa. Voitat sen, että saat pidettyä kiinni omasta mielipiteestäsi eli siitä, että palaverion turha.
Millä tavalla ne asiat hankaloituvat, jos ap toteaa asioiden voivan mennä ihan hyvin kuten ennenkin, eikä sen toteamiseen palavereja tarvita.
Itse en edes ymmärrä, millä tavalla se muuttaa hakemiskuvioita yms, jos uusi puoliso muuttaa saman katon alle.
Suoraan sanoen, mitä ap voi kuviossa hävitä kieltäytymällä?
Asioista päätetään sitten vain lapsen vanhempien kesken ap:n mielipiteitä kuulematta ja häneltä kysymättä. Tämä on toki vanhempien oikeus, mutta reilua olisi että ap saisi sanoa oman mielipiteensä silloin kun as
Miksi sillä exällä edelleenkään on mitään sanomista siihen mitä tapahtuu miehen kotona ja mitä nyxä siellä tekee?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai osallistut perhepalaveriin. Muista sitten pusutella ja kehua miestäsi samallakin luot häneen pitkiä ja rakastuneita silmäyksiä.
Niitä vastarakastuneiden intohimoisia kielisuudelmia unohtamatta! Voit mennä myös miehen syliin kiehnääminen ja halailemaan perhepalaverin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti mitä voitat tai häviät kieltäytymällä palaverista. Ai akin saat hankalan ja yhteistyökyvyttömän maineen, mikä ei edistä asioiden sujuvuutta tulevaisuudessa. Voitat sen, että saat pidettyä kiinni omasta mielipiteestäsi eli siitä, että palaverion turha.
Millä tavalla ne asiat hankaloituvat, jos ap toteaa asioiden voivan mennä ihan hyvin kuten ennenkin, eikä sen toteamiseen palavereja tarvita.
Itse en edes ymmärrä, millä tavalla se muuttaa hakemiskuvioita yms, jos uusi puoliso muuttaa saman katon alle.
Suoraan sanoen, mitä ap voi kuviossa hävitä kieltäytymällä?
Asioista päätetään sitten vain lapsen vanhempien kesken ap:n mielipiteitä kuulematta ja häneltä kysymättä. Tämä on toki vanhempien oikeus, mutta reilua olisi ett
Eli jos nyksän kasvatusmenetelmiin kuuluisi vaikka väkivallan käyttäminen lasta kohtaan niin eksällä ei saisi olla siihen mitään sanomista?
Olen eronnut 3 aikuisen lapsen äiti. Ei olisi tullut mieleenkään, että olisin vaatinut exäni nyxän kanssa perhe palaveria. Exäni kanssa lapset hoidettiin yhdessä. Te ihmiset olette sekaisin. Älä suostu. Sinuna en muuttaisi noin tossukka miehen kanssa edes yhteen. Se exä tulee hallitsemaan teidän elämää.
Mikä ongelma palaverissa? Itse "bonusäitinä" olisin nimenomaan tuollaista avointa keskustelua ja hyviä välejä toivonut. Sen sijaan miehen lapsen äiti kieltää lapsia puhumasta meidän kodin tapahtumista hänelle, lapsi ei esimerkiksi uskalla mennä minun lahjaksi antamassa hupparissa äidilleen kun pelkää, että suuttuu. Äitiä en ole nähnyt kuin ohimennen sattumalta, vaikka miehen kanssa ollaan nyt kolme vuotta asuttukin jo yhdessä.
Tottakai exä haluaa asettaa sulle sääntöjä ja ehtoja. Hän ja lapsen isä ovat edelleen perhe, joten siksi perhepalaveri.
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut 3 aikuisen lapsen äiti. Ei olisi tullut mieleenkään, että olisin vaatinut exäni nyxän kanssa perhe palaveria. Exäni kanssa lapset hoidettiin yhdessä. Te ihmiset olette sekaisin. Älä suostu. Sinuna en muuttaisi noin tossukka miehen kanssa edes yhteen. Se exä tulee hallitsemaan teidän elämää.
Eksä ehdotti palaveria, ei vaatinut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai exä haluaa asettaa sulle sääntöjä ja ehtoja. Hän ja lapsen isä ovat edelleen perhe, joten siksi perhepalaveri.
Jo koko sana perhepalaveri kertoo, miten kieroutunut asetelma on. Mies on eronnut ja ex ei kuulu enää hänen perheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai osallistut perhepalaveriin. Muista sitten pusutella ja kehua miestäsi samallakin luot häneen pitkiä ja rakastuneita silmäyksiä.
On syytä kunnioittaa exää, hän on kuitenkin lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvappa aikuiseksi nyt ensin.
Tottakai te istutte alas ja vielä moneen kertaan. Sä olet niin vahvasti lapsen elämässä mukana kun jaatte asunnon, että joudut väistämättä istumaan tarpeen vaatiessa vaikka missä palavereissa. Vaikkapa sossun kanssa, kun selvitellään lapsen kotioloja..
Tuo "kasva aikuiseksi: -lause toistuu paljon keskustelussa. Mutta itse vastaavasta kuviosta eronneena koin enemmänkin ahdistusta siitä, että minun pitäisi elää ja olla sen mukaan, mitä mies exänsä kanssa määrittää. No, sopii ehkä jollekin, mutta itsestäni alkoi tuntua liian ahdistavalta.
Vaikuttaa siltä, että oli samanlainen mies, kuin ap:n kumppani. Lasta ei voi sammuttaa ja laittaa hyllylle, vaan aikuisen on huolehdittava ja hoidettava. Tuollaiset kylvömiehet siirtävät oman vastuunsa ja osuutensa naisille. Niin esille kuin nyxille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo koko sana perhepalaveri kertoo, miten kieroutunut asetelma on. Mies on eronnut ja ex ei kuulu enää hänen perheeseen.
Lapsen perheeseen kuuluu, siitä ex ei ole eronnut yhtään sen enempää kuin mieskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitus säilyy, kun lasten vanhemmat sopivat lasta koskevat asiat keskenään. Mies ei ole mikään kyvytön tossukka vaikka hänellä onkin naisystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitus säilyy, kun lasten vanhemmat sopivat lasta koskevat asiat keskenään. Mies ei ole mikään kyvytön tossukka vaikka hänellä onkin naisystävä.
Nimenomaan. Tuo sana jo kertoo että kyseessä on joku väliaikainen heila. Lapsen äidin asema ei siis ole uhattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Tuo sana jo kertoo että kyseessä on joku väliaikainen heila. Lapsen äidin asema ei siis ole uhattuna.
Miten sen lapsen äidin asema olisi riippuvainen millään tavalla siitä, onko miehellä naista tai ei, pysyvää tai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asut samassa taloudessa lapsen kanssa, sinä olet yksi lapsen kasvattajista - halusit tai et jakutsuitpa itseäsi äitipuoleksi, isän kumppaniksi tai millä termillä tahansa. Jos lapsi asuu teillä edes osan ajasta, ei vain ole mahdollista olla osallistumatta lapsen kasvatukseen.
Kaikkien kasvattajien on hyvä sopia tietyistä kasvatukseen liittyvistä asioista ja säännöllinen perhepalaveri kuulostaa siihen hyvältä keinolta. Lapsen kannalta on tärkeää, että kasvatuksellinen linja on johdonmukainen ja että kasvattavat aikuiset ovat yhtenäisiä, ettei esimerkiksi yksi salli ja toinen kiellä jotain asiaa. Samoin on tärkeää vaihtaa huomioita ja havaintoja lapsen kehityksestä, että mahdolliset häiriöt tai oireilu havaitaan ajoissa ja niiden syy voidaan selvittää.
Niin no. Otetaanko näissä sitten aidosti uuden puolison näkemyksiä huomioon, vai onko tämä se jolle vain san
Jos on kysymyksessä kolme aikuista ihmistä, niin eiköhän jokainen osaa puolensa pitää. Jos ei, niin se on sitten toinen juttu.
Ei missään tapauksessa! Tuossa yritetään hivuttaa sinulle vastuuta, joka ei sinulle kuulu.
Muista myös, että mies on sellainen otus, että se antaa oman vastuunsa pois, jos joku on halukas sen ottamaan. Eli tee tosi tiukat rajat miehen kanssa. Tee sopimus, että jos mies ei voi lasta hoitaa, niin ei lasta ota. tosiasiassa tietty autat hädässä, mutta älä kerro sitä etukäteen.
väitän, että uusperheet kaatuvat juuri sen vuoksi, että äitipuoli joutuukantamaan vastuun miehen lapsista. Jotenkin kummasti vain ajaudutaan sellaiseen tilanteeseen.
terv. Uusperheellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asut samassa taloudessa lapsen kanssa, sinä olet yksi lapsen kasvattajista - halusit tai et jakutsuitpa itseäsi äitipuoleksi, isän kumppaniksi tai millä termillä tahansa. Jos lapsi asuu teillä edes osan ajasta, ei vain ole mahdollista olla osallistumatta lapsen kasvatukseen.
Kaikkien kasvattajien on hyvä sopia tietyistä kasvatukseen liittyvistä asioista ja säännöllinen perhepalaveri kuulostaa siihen hyvältä keinolta. Lapsen kannalta on tärkeää, että kasvatuksellinen linja on johdonmukainen ja että kasvattavat aikuiset ovat yhtenäisiä, ettei esimerkiksi yksi salli ja toinen kiellä jotain asiaa. Samoin on tärkeää vaihtaa huomioita ja havaintoja lapsen kehityksestä, että mahdolliset häiriöt tai oireilu havaitaan ajoissa ja niiden syy voidaan selvittää.
Niin no. Otetaanko näissä sitten aidosti uuden puolison näk
Lapsella on kaksi vanhempaa. Palaveeratkoon keskenään, jos sellaisesta tykkäävät.
Voi hyvä Jumala. Mä en yhtään jaksais uus perse höpötyksiä. Ihan hirveää. Eikö löytynyt lapsetonta miestä?
Mun mielestä toi on ihan hieno kuvio.
Minä olen nykyisen kumppanin exän hyvä ystävä. Se jätkä kerran pyysi tapaamista ja menin. Hän sanoi, että olis tosi jees, jos vähän katsoisit mun jälkikasvun perään, kun nyt kuitenkin olet hänen elämässä enemmän kuin minä olen. Sanoin tottakai ei hätää. Ollaan käyty lätkämatseissa jne minä, kumppanin exä ja lapsi. Lapsikin voi hyvin, kun tietää ettei ole riitoja ja turhaa kikkailua ja saa mennä isällee milloin haluaa jne ja isä saa tulla kahville meille tai vaikka safkaa uuden kumppaninsa kanssa. Ovat käyneetkin grillailemassa ja viettämässä iltaa.
Paras fiilis tuli, kun hän sanoi, että hän haluaa minun puuttuvan aisoihin jos jokin mättää. Ettei tartte olla tuppisuuna ja ajatella, kun ei ole oma lapsi niin ei voi sanoakaan mitään. Hän nimenomaan halusi, että elän normaalisti ilman stressiä saako sanoa väliin mitään.