Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua mitään "perhepalaveria" miehen ja hänen exänsä kanssa

Vierailija
13.11.2023 |

Olen seurustellut pari vuotta miehen kanssa, jolla on lapsi aikaisemmasta suhteesta. Hänellä on hyvät välit lapsensa äitiin ja hyvä niin. Itse oon tuon exän nähnyt pari kertaa siinä yhteydessä, kun äiti on tuonut lasta isälleen. 

Suunnitellaan nyt miehen kanssa yhteenmuuttoa ja ex oli ehdottanut, että hän, mies ja minä pitäisimme "perhepalaverin" siihen liittyen. Siis onko jonkun mielestä tuollaisia tapana pitää? Lapsi on mukava ja koska oli vasta 2v kun aloimme seurustella, on aika itsestäänselvästi hyväksynyt mut. Mutta en silti koskaan ole ajatellut tulevani olemaan mikään bonusäiti tmv., vaan hänen isänsä kumppani. 

Kommentit (304)

Vierailija
81/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet aikuinen.

Lapsi sen sijaan on avuton ja täysin teidän aikuisten armoilla. Siksi lapsi tulee aina ykkösenä. Lapsi ei pääse karkuun, jos kotona tapahtuu jotain omituista, kuten ignoorausta tai huutamista.

Tottakai sinäkin joudut jollain tavalla olemaan lapsen elämässä. Et ole itse lapsi, joten et voi paeta vastuuta, jos päätät olla isän kanssa yhdessä. 

Nyt on aika aikuistua ja tajuta, että pelissä on lapsen hyvinvointi. Lapsen koko persoona ja identiteetti muodostuu noiden vuosien aikana ja sinä olet nyt yksi vastuullinen tässä kuviossa. Ei sun tarvitse hakea tai viedä lasta, mutta se, miten suhtaudut lapseen ja miten puhut hänelle, vaikuttaa lapsen kehitykseen.

Vierailija
82/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse äitinä näen tuon palaverin hyvänä. Totta kai jokainen äiti haluaa vähän tutustua pienen lapsensa äitipuoleen, että tietää tämän olevan normaali ihminen. Jos taas tämä äiti on kauhea niin eikö sekin ole hyvä tietää ennenkuin lyötte hynttyyt yhteen? Ei kaikki äidit oli katkeria käskyttäjä, vaan useimmat haluavat lapsensa parasta. No minä olenkin jo 46-vuotias, joten ei jaksa enää mitään lapsellisia mielenosoituksia mihinkään suuntaan.

Ai? Mä sitten oon varmaan huono äiti, kun mua ei exän vaimoke kiinnostanut pennin vertaa. En ikinä olisi suostunut mihinkään perhepalaveriin saati ehdottanut sellaista. Vaimoke ei kiinnostanut sen takia, koska pidin lasten isää päävastuullisena lasten hyvinvoinnista. Keitä exän kodissa ramppaa, ei kuulu mulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on täynnä typeriä vastauksia. Naiset ei p*skalle taivu.  Lapsen kannalta palaveri voi olla hyvinkin hedelmällinen.  Kolmestaan kasvatatte terveellisen hyvin voivan  lapsen tähän maailmaan. Unohda harppujen itsekkäät ohjeet.  Menestystä elämään!

Pidetäänkö palaveri silloinkin, kun äiti muuttaa yhteen uuden miehen kanssa?

Ei

Eli nytkään ei ole mitään tarvetta.

Vierailija
84/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse äitinä näen tuon palaverin hyvänä. Totta kai jokainen äiti haluaa vähän tutustua pienen lapsensa äitipuoleen, että tietää tämän olevan normaali ihminen. Jos taas tämä äiti on kauhea niin eikö sekin ole hyvä tietää ennenkuin lyötte hynttyyt yhteen? Ei kaikki äidit oli katkeria käskyttäjä, vaan useimmat haluavat lapsensa parasta. No minä olenkin jo 46-vuotias, joten ei jaksa enää mitään lapsellisia mielenosoituksia mihinkään suuntaan.

Ja kaikkien muiden tässä maailmassa tulee olla vastaamassa äitien tarpeisiin? 

Ei, mutta lasten kyllä siinä tilanteessa jos päättää muuttaa heidän kanssaan samaan asuntoon.

Vierailija
85/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on täynnä typeriä vastauksia. Naiset ei p*skalle taivu.  Lapsen kannalta palaveri voi olla hyvinkin hedelmällinen.  Kolmestaan kasvatatte terveellisen hyvin voivan  lapsen tähän maailmaan. Unohda harppujen itsekkäät ohjeet.  Menestystä elämään!

Ei tietenkään. Äiti on usein jo tehnyt uudelle miehelle selväksi, että tässä tulee koko paketti.

Ota tai jätä. 

Vierailija
86/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen mukana tulee lapsi. Totta kai sinä yhtenä tärkeänä aikuisena lapsen elämässä keskustelet yhteisistä kasvatusperiaatteista lapsen suhteen. Jos et tähän pysty, olet väärässä suhteessa.

T: ei bio-äiti

Tiesin kyllä, että lapsi tulee osana pakettia ja mietin sitä paljon, mutta mies vakuutti, että ei kaipaa musta kanssakasvattajaa, vaan puolison itselleen. Hänen ja exän parisuhde kuulemma kariutui siihen, että olivat enemmän isä ja äiti kuin pariskunta. Jos mies ei odota multa kanssakasvattajuutta, niin miksi hänen exänsä saisi odottaa? Ap

"Enemmän isä ja äiti kuin pariskunta." Lapsi on ollut 2v kun ap ja mies on tavanneet, ja tämä hupaisa ukko on silloin jo ehtinyt hylätä lapsensa äidin, kun ilmeisesti pilsua ja palvontaa ei ole tullut riittävästi. Vinkki ap:lle, että ethän vain itse lisäänny kyseisen sankarin kanssa.

Vierailija
87/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Äiti on usein jo tehnyt uudelle miehelle selväksi, että tässä tulee koko paketti.

Ota tai jätä. 

Miksi äidin sitten pitäisi päästä vakoilemaan onko isän ja uuden naisen kanssa samanlainen diili?

Vierailija
88/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tajua miksi täällä monen ensimmäinen ajatus on: en todellakaan tutustu lapsen äitiin enkä varmasti sovi sen kanssa mitään.Monissa vastauksissa näkyy läpi mustasukkainen rajojen veto, lapsen paras ei kiinnosta yhtään. Itse majoitin exäni ja hänen uuden tyttöystävän kun tarvitsivat vieralla paikkakunnalla majoitusta, esiytäydyin kohteliaasti ja tarjosin kahvit. Emme nukkuneet saman katon alla mutta omistamassani paikassa kuitenkin, kun on useampi rakennus. Oli kiva tavata hänet ja nähdä millainen ihminen on, kun lapseni viettää hänen kanssa aikaa. Olen sitten varmaan jotenkin outo kun minulle tuosta tuli ihan kiva fiilis.

Vierailija
89/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan tajua miksi täällä monen ensimmäinen ajatus on: en todellakaan tutustu lapsen äitiin enkä varmasti sovi sen kanssa mitään.Monissa vastauksissa näkyy läpi mustasukkainen rajojen veto, lapsen paras ei kiinnosta yhtään. Itse majoitin exäni ja hänen uuden tyttöystävän kun tarvitsivat vieralla paikkakunnalla majoitusta, esiytäydyin kohteliaasti ja tarjosin kahvit. Emme nukkuneet saman katon alla mutta omistamassani paikassa kuitenkin, kun on useampi rakennus. Oli kiva tavata hänet ja nähdä millainen ihminen on, kun lapseni viettää hänen kanssa aikaa. Olen sitten varmaan jotenkin outo kun minulle tuosta tuli ihan kiva fiilis.

No tämä onkin se normaali tapa kanssakäydä, eikä väkisin vääntää jotain tekotärkeää perhepalaveria.

Vierailija
90/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sua ap. Ehkä juttu kuulostaisi erilaiselta, jos sitä ei olisi nimetty perhepakaveriksi. Olisi ihan vain, että käytäisiinkö kahvilla ja juteltaisiin Saaraan/Simon asioista. 

Mun ex ei halunnut, että millään tapaa olen tekemisissä lapsen äidin kanssa ja kaikki päätökset ja vastuut kuuluivat vanhemmille. Näin hän siis kertoi. Unohti vain, että kun itse oli umpitunnelissa ja diabeteksestä oirehtiva lapsi (vanhemmat eivät vielä tienneet sairaudesta) tarvitsi turvaa ja huolenpitoa, niin minä olin se ainoa läsnäoleva aikuinen. Tai kun iskästä oli kiva saunoa ja viettää aikaa mökillä aikuisten kanssa, niin minä huolehdin lapsen. Koskaan en tavannut lapsen äitiä, kuulosti järki-ihmiseltä. 

Sanoisin, että ei täMä tapaaminen ole sinulta mitään pois. Ei sun varaäidiksi tarvitse ryhtyä, mutta lapsen elämässä voit olla, ja jo ehkä oletkin, tärkeä aikuinen.

Vierailija
91/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku, niin ei tarvitse ottaa mitään riippakiviä huomioon!

Vierailija
92/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet aikuinen.

Lapsi sen sijaan on avuton ja täysin teidän aikuisten armoilla. Siksi lapsi tulee aina ykkösenä. Lapsi ei pääse karkuun, jos kotona tapahtuu jotain omituista, kuten ignoorausta tai huutamista.

Tottakai sinäkin joudut jollain tavalla olemaan lapsen elämässä. Et ole itse lapsi, joten et voi paeta vastuuta, jos päätät olla isän kanssa yhdessä. 

Nyt on aika aikuistua ja tajuta, että pelissä on lapsen hyvinvointi. Lapsen koko persoona ja identiteetti muodostuu noiden vuosien aikana ja sinä olet nyt yksi vastuullinen tässä kuviossa. Ei sun tarvitse hakea tai viedä lasta, mutta se, miten suhtaudut lapseen ja miten puhut hänelle, vaikuttaa lapsen kehitykseen.

"Ignoorausta". Huoh... Ignoorasitko äidinkielen opetuksen? 

Vierailija
93/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaa käytetyn miehen, niin on pystyttävä elämään myös entisen elämän kanssa eikä piilotella.

Vierailija
94/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä onkin se normaali tapa kanssakäydä, eikä väkisin vääntää jotain tekotärkeää perhepalaveria.

Jotenkin en ihan usko että nämä.vastaajat majoittaisvat  miehen enää yhtään minnekään jos yksi tapaaminenki on liikaa! Ei siihen palaveri sanaan kannata takertua, jos tuollainen asia on vaikea niin voin vannoa että vaikeuksia tulee olemaan kun lapsi on teini-iässä. Siinä ei voi ihan joka sanaa itseensä ottaa.

Vierailija
95/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen perhepalaveri. Ap ei ole miehen exän kanssa sukua tai perhettä. Jos kutsuttaisiin palaveriin voisin mennä, en perhesellaiseen. Mahdollisimman kaukana kaikista existä.

Vierailija
96/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin kyllä, että lapsi tulee osana pakettia ja mietin sitä paljon, mutta mies vakuutti, että ei kaipaa musta kanssakasvattajaa, vaan puolison itselleen. Hänen ja exän parisuhde kuulemma kariutui siihen, että olivat enemmän isä ja äiti kuin pariskunta. Jos mies ei odota multa kanssakasvattajuutta, niin miksi hänen exänsä saisi odottaa? Ap

Missä menee raja? Kuinka paljon olet valmis olemaan osana lapsenkin elämää? Et rupea asettamaan rajoja? Et neuvo jos kysyy apua? Et tervehdi kun tulee luoksenne?

Erään exän nyxä laittoi itselleen ja miehelle ruokaa ja sanoi teinille, että me syödään tätä. En tiedä mitä sinä syöt. Teini teki sitten voileivän. 

On meitä moneen junaan. Isä ei osallistunut keskusteluun. Teini lopetti isän luona käynnit ja se kai nyxän taka-ajatuksena olikin.

Vierailija
97/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menet. Palaverissä aikuiset keskustelevat siitä, mikä on lapselle parhaaksi ja sopivat yhteisistä pelisäännöistä. 

Vierailija
98/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vasta alkua, jos ap tekee miehen kanssa lisää lapsia niin siitä vasta riemu ratkee ja helvetti on irti.

Kas kun oma lapsi on silloin ap.lle tärkein eikä suinkaan se exän pikku esikoinen.

Vierailija
99/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen mukana tulee lapsi. Totta kai sinä yhtenä tärkeänä aikuisena lapsen elämässä keskustelet yhteisistä kasvatusperiaatteista lapsen suhteen. Jos et tähän pysty, olet väärässä suhteessa.

T: ei bio-äiti

Tämä on just näin. Vanhemmalle on kuitenkin lähtökohtaisesti tärkeämpi lapsi kuin uusi puoliso eli sinä. Jos et tätä ymmärrä / suostu hyväksymään, niin kannattaa lopettaa suosiolla koko suhde. Se tulee joka tapauksessa päättymään tuollaisella asenteella.

Vierailija
100/304 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvappa aikuiseksi nyt ensin.

Tottakai te istutte alas ja vielä moneen kertaan. Sä olet niin vahvasti lapsen elämässä mukana kun jaatte asunnon, että joudut väistämättä istumaan tarpeen vaatiessa vaikka missä palavereissa. Vaikkapa sossun kanssa, kun selvitellään lapsen kotioloja..

Tuo "kasva aikuiseksi: -lause toistuu paljon keskustelussa. Mutta itse vastaavasta kuviosta eronneena koin enemmänkin ahdistusta siitä, että minun pitäisi elää ja olla sen mukaan,  mitä mies exänsä kanssa määrittää. No, sopii ehkä jollekin, mutta itsestäni alkoi tuntua liian ahdistavalta.