Menen työterveydessä puhumaan omasta masennuksestani ja hoitaja alkaa samantien puhumaan pillereistä?
Miksi minun elämäntavoista ei puhuta mitään tai niihin perehdytä? Kukaan ei painota mitään asioihin miten tähän voisi vaikuttaa ite
Minulle halutaan antaa pillerit käteen samantein ilman mitään sen kummempia kysymyksiä tai neuvoja?
En tunne yhtäkään ihmistä kuka olisi parantunut masennukesta pillerien avulla
Mihin seuraavaksi?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä hoitajana aloitan aina mieliala ja jaksamisongelmien kohdalla kysymällä miten potilas syö ja nukkuu. Kokeeko potilas että hänellä on elämässään mielekästä tekemistä ka sisältöä. Lisäksi kysyn onko elämässä tapahtunut merkittäviä muutoksia/ tunnistaako potilas jonkin tietyn asian laukaisseen oireilun tai kuormittaneen tavallista enemmän. Kysyn onko potilaalla jonkinlainen ajatus siitä, mikä syy voisi olla masennusken taustalla. Jos elämäntavat on kunnossa, ihmissuhteIssa ei ole merkittäviä kuormittavia haasteita, työelämässä ei ole potilaan arvioimana tapahtunut sellaisia muutoksia jotka voisivat vaikuttaa tilanteeseen, eikä muutakaan selkeää syytä löydy, kysyn yleisemmin arjenhallinnasta. Onko potilaalla aina ollut haasteita suunnitella arkensa toimivaksi, hoitaa elämässään juoksevia asioita, pitää koti järjestyksessä jne. Onko hänellä taipumusta väsyä normaalista
Jos sulla kerran ON jokin selkeä syy joka aiheuttaa masennusta, niin eihän se mihinkään lääkkeillä katoa.
Siinä vaiheessa kun apua haetaan niin tilanne on jo yleensä melko hankala. Tosi rasittavaa jos joudut käymään jonkun turhauttavan keskustelun hoitajan kanssa itsestäänselvistä asioista. Et saa lääkettä tai apua ja kuitenkin on lähdettävä höpöttelemään jonnekin. Varmaan tarkoitus on hyvä, mutta en itse vaan jaksaisi.