Naimisissa kaksi vuotta, mies ei haluakaan lapsia
Olemme olleet mieheni kanssa naimisissa 2 vuotta ja sitä ennen yhdessä viisi vuotta. Mies on alusta asti tiennyt, että haluan lapsia ja ajatukseni olikin, että sitten, kun olemme naimisissa, ehkäisy jätetään pois. Ostimme häiden jälkeen omakotitalon, johon ensinnäkin upposi tietenkin paljon rahaa, mutta jossa on ollut myös laittamista. Mies sanoi silloin, että nyt ei ole oikea aika aloittaa vauvaprojektia, koska rahat olivat tiukalla ja talon kanssa oli stressaavaa. Olin samaa mieltä, mutta tietenkin hieman pettynyt. Olen jo 35v, joten raskautuminen ei ole mikään läpihuutojuttu ja mielelläni olisin aloittanut yrittämisen jo silloin, mutta suostuin kompromissiin. Nyt meillä alkaa olla taas talous kunnossa ja talokin on hyvällä mallilla, joten otin asian puheeksi uudestaan. Mies suhtautui erittäin nihkeästi ajatukseen siitä, että lopettaisin pillerit, ja hänen mielestään meillä ei ole tässä mikään kiire. Ahdistaa, että pitäisi vielä odottaa ties kuinka kauan, että mies kypsyy ajatukseen isäksi tulemisesta. Ei minulla ole loputtomasti aikaa!
Tiedän, että ketään ei saa pakottaa isäksi, enkä voisi edes kuvitella tekeväni mitään sellaista, mutta tuntuu todella pahalta, että mies tekee näin. Hän on AINA tiennyt, kuinka tärkeää oma perhe minulle on. Nyt meillä on kaiken lisäksi valtava, tyhjä omakotitalo. Mitä me tällaisella edes tehdään, jos lapsia ei koskaan tule? Oikein ivana ivan päällä keskellä pihaa tönöttää edellisen omistajan leikkimökki, kun ei olla raaskittu sitä myydä. Talokin ostettiin kaikkia lapsiperheen tarpeita silmällä pitäen. Aivan täyttä paskaa kaikki. Teenkö nyt vain oman pääni mukaan, ilmoitan, että lopetan pillerit ja pysyn lujana? Tämän kun ei pitäisi olla miehelle mikään yllätys.
Kommentit (583)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus tuli jo eka sivulla eli jättää mies ja aloittaa lapsenhankinta hedelmöityshoidoilla. Uutta miestä voi sitten halutessaan katsella myöhemmin kun lapsi toivottavasti on syntynyt.
Tosi huono ohje, varmaan katkeralta mieheltä. Pillerit kuuseen vaan ja ehkäisyvastuu miehelle. ei kauaa jaksa kondomeja ostella saati käyttää.
Jokaisella on oikeus päättää itse haluaako lapsia vai ei. Jos ei halua niin miksi niitä pitää väen vängällä haluta sellaisen kanssa? Niin ikävää kuin eroaminen onkin, niin mitä muita vaihtoehtoja tuossa on? Pakottaa tai painostaa toinen vanhemmaksi vastoin tahtoaan?
Eihän tuossa puhuttu mitään pakottamisesta, vaan ehkäisyvastuun siirtämisestä mieh
Niin kyllä se mies saa ihan itse päättää pistääkö siemenensä ap:hen vai ei. Ja voi myös valita eron jos ei lapsia halua. Sehän on selvää että suhde tulee päättymään jos mies ei ala lapsia haluta, jos sen ottaa painostuksena niin sitten ottaa, mutta ap on kuitenkin tehnyt toiveensa selväksi jo alusta alkaen niin ei se voi yllätyksenä tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt ihmeessä eroa! Älä usko näitä! Vai uskotko löytäväsi helpolla paremman?..
Ei pointti ole siinä, vaan pointti on se, että jos ap haluaa lapsen, hänen kannattaa hankkia lapsi. Niin ihanaa miestä ei maailmassa olekaan, että hänen vuokseen kannattaisi luopua toiveesta tulla äidiksi.
Niin no siksi se mies juuri saakin luvan ottaa lusikan kauniiseen käteen ja ryhtyä isäksi kuten on aiemmin antanut ymmärtää aikovansa tehdä!
Harvoin miehet kuitenkaan haluaa vakiintuneesta avioliitosta erota jos on talotkin ja kaikki hankittu. Pientä kitinää ja narinaa voi lasten hankinnan suhteen ensin olla mutta kyllä se siitä unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Se on just näin kuin AP sanoo. Tosi epäreilu, itsekäs ja ilkea teko mieheltä.
Koittakaa miehet ymmärtää. Se olis ihan sama kun olisitte juuri työntymässä sisään ja olisitte niin sanotusti huulilla, kun nainen ilmoittaakin että ei käy.
Ei mieltään saa muuttaa ja johtaa harhaan kun on kuitenkin tietänyt että toisen toiveen.
Nainen saa kyllä tuossa tilanteessa sanoa ei käy ja mies saa myös. Paha mielihän siitä tulee, tietenkin, mutta ei voi toista pakottaa.
Toisaalta erimielisyys lapsiasiassa johtaa väistämättä eroon, ja kyllä sen saa kertoa. Tietysti kannattaa yrittää muotoilla asia mahdollisimman ei-painostavaan muotoon.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaapa miten paljon paremmin tämä asia oli ennen vanhaan; avioitumisen jälkeen oli itsestäänselvyys että lapsia alkaa tulla ellei sitten ole kyse hedelmättömyydestä. Ei siinä ollut miehellä oikeutta olla vaimolle tyly siksi, että hän ei estänyt lastentuloa jollain tavalla. Seksiä saadakseen miesten oli myös pakko mennä naimisiin ja vakiintua ja olla valmiit perustamaan perhe. Ja sitten tämä nykyaika on olevinaan jotain paljon tasa-arvoisempaa ja naisen kannalta parempaa aikaa...
No minä olisin hypännyt pää edellä jostain korkealta jos olisin joutunut lisääntymään vain siksi että olisin mennyt naimisiin. Ihan yhtä hyvin nainen voi haluta olla lapseton kuin mieskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa miehet ymmärtää. Se olis ihan sama kun olisitte juuri työntymässä sisään ja olisitte niin sanotusti huulilla, kun nainen ilmoittaakin että ei käy.
Ei mieltään saa muuttaa ja johtaa harhaan kun on kuitenkin tietänyt että toisen toiveen.Nainen saa kyllä tuossa tilanteessa sanoa ei käy ja mies saa myös. Paha mielihän siitä tulee, tietenkin, mutta ei voi toista pakottaa.
Toisaalta erimielisyys lapsiasiassa johtaa väistämättä eroon, ja kyllä sen saa kertoa. Tietysti kannattaa yrittää muotoilla asia mahdollisimman ei-painostavaan muotoon.
No ei kyllä johda välttämättä eroon, kyllä luonto tikanpojan puuhun ajaa. Näin se on ollut vuosituhannet.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaapa miten paljon paremmin tämä asia oli ennen vanhaan; avioitumisen jälkeen oli itsestäänselvyys että lapsia alkaa tulla ellei sitten ole kyse hedelmättömyydestä. Ei siinä ollut miehellä oikeutta olla vaimolle tyly siksi, että hän ei estänyt lastentuloa jollain tavalla. Seksiä saadakseen miesten oli myös pakko mennä naimisiin ja vakiintua ja olla valmiit perustamaan perhe. Ja sitten tämä nykyaika on olevinaan jotain paljon tasa-arvoisempaa ja naisen kannalta parempaa aikaa...
Jep ja ennen naisen vastuulla oli selvästi koti ja lapset, nyt tuohon on lisätty vielä puolet perheen elatuksesta eikä otettu mitään pois.
Nykyaika on sairasta ja todella naista alistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mieltään saa muuttaa ja johtaa harhaan kun on kuitenkin tietänyt että toisen toiveen.Nainen saa kyllä tuossa tilanteessa sanoa ei käy ja mies saa myös. Paha mielihän siitä tulee, tietenkin, mutta ei voi toista pakottaa.
No ei kyllä johda välttämättä eroon, kyllä luonto tikanpojan puuhun ajaa. Näin se on ollut vuosituhannet.
Ne vuosituhannet kun ehkäisyä ei ollut olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin miehet kuitenkaan haluaa vakiintuneesta avioliitosta erota jos on talotkin ja kaikki hankittu. Pientä kitinää ja narinaa voi lasten hankinnan suhteen ensin olla mutta kyllä se siitä unohtuu.
Se että on halunnut ison talon eikä ole halunnut sitä leikkimökkiäkään myydä viittaa kyllä vahvasti siihen, että lapsia kyllä haluaisi mutta ei vaan uskalla tehdä päätöstä. Raskaan remppaurakan jälkeen ois kai kiva vaan nauttia olostaan ennen seuraavaa "projektia", ihan ymmärrettävää sinällään, mies pitäisi vaan saada ymmärtämään ettei sellaiseen ole enää aikaa. Tai sit mies on valehdellut itselleenkin kaikki vuodet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep ja ennen naisen vastuulla oli selvästi koti ja lapset, nyt tuohon on lisätty vielä puolet perheen elatuksesta eikä otettu mitään pois.
Niin, sekin on näitä NYKYajan hullutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo. Mieskin voi vaihtaa mielipidettä ja se on ok.
Sellasta se feminismi on jookos kookos.
Joo sitä on feminismi että ketään ei pakoteta. Sinä saat sen kuulostamaan ongelmalle. Miksi? Feminismi suojelee miehiäkin patriarkaatilta ja pakottamiselta.
Tasa-arvo tekee asian viel tehokkaammin ilman pisaraakaan miesvihaa tietty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä johda välttämättä eroon, kyllä luonto tikanpojan puuhun ajaa. Näin
Niin, sitä voidaan pitää normaaliteettina, koska hormonaalinen ehkäisy on ollut vasta murtomurto-osan ihmiskunnan historiasta olemassa.
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä naisen kannalta parempi, ettei tarvitse tehdä lapsia jos ei tahdo. Saa nauttia seksistäkin ilman raskauden pelkoa.
Siitä muuten itku alkaa kun sitten käytätkin kortsua. Minulla oli sellainen suhde nuoruudessani. Pisin suhteeni ikinä.
Nainen halusi lapsia. Minä en halunnut. Pillerit jäivät pois suuren draaman kanssa. Seksiä ennen eroa oli vain muutama kerta. Käytin kortsua mutta tunnelma oli vähintään myrkyllinen. Hän ei voinut kieltäytyä koska oli dramaattisesti siirtänyt vastuun minulle. Viimeisellä kerralla kortsuni aiheutti ihan itkun ja se loppui siihen. Pian erottiin ihan lopullisesti. Otti koville kun olin aiheen suhteen niin kokematon. Nykyisin ajattelen erostamme vain hyvää.
Hän sai perheensä, toivottavasti myös onnensa. Minä sain onneni olemalla ilman lapsia. Ei ole oikeaa kaikille sopivaa vastausta.
Et sinä voi pakottaa ketään isäksi. Tyypillistä naikkosten itsekeskeisyyttä, minä minä minä. Minä haluan ja tarvitsen. Kasva aikuiseksi ja lopeta tuollainen ruikutus, kukaan ei nussi tuollaisen naisen kanssa tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olisin hypännyt pää edellä jostain korkealta jos olisin joutunut lisääntymään vain siksi että olisin mennyt naimisiin. Ihan yhtä hyvin nainen voi haluta olla lapseton kuin mieskin.
No joku toinen taas sitten hyppäisi pää edellä korkealta siksi että ei koskaan saa lapsia. Kyllä tilastollisesti taitaa lapset olla naisille se tärkeämpi juttu kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nainen haluaa tuollaisen miehen lapselleen?
Kaikki jauhaa täällä että onko mies halunnut lapsia, no mitäs luulisitte. Jos ei haluaisi, kai hän olisi sen sanonut eikä jotain "ei nyt koska x". No siis, jos toinen sanoo että hei haluan lapsia. Niin siihen sitten sanotaan minä kans/minä en. Jos ei sano ettei missään nimessä halua lapsia, mutta osallistuu aktiivisesti ajan määrittelyyn. Jos hän taas vain pitkittelee koska vihaa vaimoansa, haluaa jättää hänet lapsettomaksi ja sitten ottaa nuoremman naisen jonka kanssa alle vuoden päästä tapaamisesta on hankkinut lapsen.