Naimisissa kaksi vuotta, mies ei haluakaan lapsia
Olemme olleet mieheni kanssa naimisissa 2 vuotta ja sitä ennen yhdessä viisi vuotta. Mies on alusta asti tiennyt, että haluan lapsia ja ajatukseni olikin, että sitten, kun olemme naimisissa, ehkäisy jätetään pois. Ostimme häiden jälkeen omakotitalon, johon ensinnäkin upposi tietenkin paljon rahaa, mutta jossa on ollut myös laittamista. Mies sanoi silloin, että nyt ei ole oikea aika aloittaa vauvaprojektia, koska rahat olivat tiukalla ja talon kanssa oli stressaavaa. Olin samaa mieltä, mutta tietenkin hieman pettynyt. Olen jo 35v, joten raskautuminen ei ole mikään läpihuutojuttu ja mielelläni olisin aloittanut yrittämisen jo silloin, mutta suostuin kompromissiin. Nyt meillä alkaa olla taas talous kunnossa ja talokin on hyvällä mallilla, joten otin asian puheeksi uudestaan. Mies suhtautui erittäin nihkeästi ajatukseen siitä, että lopettaisin pillerit, ja hänen mielestään meillä ei ole tässä mikään kiire. Ahdistaa, että pitäisi vielä odottaa ties kuinka kauan, että mies kypsyy ajatukseen isäksi tulemisesta. Ei minulla ole loputtomasti aikaa!
Tiedän, että ketään ei saa pakottaa isäksi, enkä voisi edes kuvitella tekeväni mitään sellaista, mutta tuntuu todella pahalta, että mies tekee näin. Hän on AINA tiennyt, kuinka tärkeää oma perhe minulle on. Nyt meillä on kaiken lisäksi valtava, tyhjä omakotitalo. Mitä me tällaisella edes tehdään, jos lapsia ei koskaan tule? Oikein ivana ivan päällä keskellä pihaa tönöttää edellisen omistajan leikkimökki, kun ei olla raaskittu sitä myydä. Talokin ostettiin kaikkia lapsiperheen tarpeita silmällä pitäen. Aivan täyttä paskaa kaikki. Teenkö nyt vain oman pääni mukaan, ilmoitan, että lopetan pillerit ja pysyn lujana? Tämän kun ei pitäisi olla miehelle mikään yllätys.
Kommentit (583)
Miksi te väkisin haluatte lapsia miehen kanssa, jota ne lapset eivät kiinnosta pätkääkään?
Vierailija kirjoitti:
Et sinä voi pakottaa ketään isäksi. Tyypillistä naikkosten itsekeskeisyyttä, minä minä minä. Minä haluan ja tarvitsen. Kasva aikuiseksi ja lopeta tuollainen ruikutus, kukaan ei nussi tuollaisen naisen kanssa tosissaan.
Onko ap sanonut jossain että aikoo pakottaa miehen isäksi?
Vierailija kirjoitti:
Et sinä voi pakottaa ketään isäksi. Tyypillistä naikkosten itsekeskeisyyttä, minä minä minä. Minä haluan ja tarvitsen. Kasva aikuiseksi ja lopeta tuollainen ruikutus, kukaan ei nussi tuollaisen naisen kanssa tosissaan.
Niin ja sinä et voi pakottaa ketään lapsettomaksi.
"No joku toinen taas sitten hyppäisi pää edellä korkealta siksi että ei koskaan saa lapsia. Kyllä tilastollisesti taitaa lapset olla naisille se tärkeämpi juttu kumminkin."
Totta, mutta ei voi sanoa että maailma oli parempi paikka naisille silloin kun lasten tuloa ei voinut estää.
Vasta eilen oli isänpäivä. Se sai minut miettimään, kuinka monesta isästä on tullut isä, koska vaimonsa pillerit petti ja tietysti sitä, miksi laissa ei ole rangaistusta naisille, jotka huijaavat miehiä niin räikeästi!
Suomen lait osaavat rangaista vain miehiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin miehet kuitenkaan haluaa vakiintuneesta avioliitosta erota jos on talotkin ja kaikki hankittu. Pientä kitinää ja narinaa voi lasten hankinnan suhteen ensin olla mutta kyllä se siitä unohtuu.
Kuka nainen haluaa tuollaisen miehen lapselleen?
On ollut ilmeisesti jo pidempään tähän mieheen tyytyväinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap sanonut jossain että aikoo pakottaa miehen isäksi?
Ap nimenomaan kirjoittaa että EI aio pakottaa miestä isäksi.
Vierailija kirjoitti:
"No joku toinen taas sitten hyppäisi pää edellä korkealta siksi että ei koskaan saa lapsia. Kyllä tilastollisesti taitaa lapset olla naisille se tärkeämpi juttu kumminkin."
Totta, mutta ei voi sanoa että maailma oli parempi paikka naisille silloin kun lasten tuloa ei voinut estää.
Tai sitten voi.
Vierailija kirjoitti:
Vasta eilen oli isänpäivä. Se sai minut miettimään, kuinka monesta isästä on tullut isä, koska vaimonsa pillerit petti ja tietysti sitä, miksi laissa ei ole rangaistusta naisille, jotka huijaavat miehiä niin räikeästi!
Käytä hyvä mies kondomia tai käy vasektomiassa.
Klassista, nainen ei selvitä miehen isyyshaaveita etukäteen, vaan olettaa vain että kaikki haluavat lapsen. No, ei halua. Kannattaa vaihtaa isäehdokas.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies sanonut ettei halua lapsia, vai onko se vaan tuommoista "ei kai tässä mikään kiire"-venkoilua vaan? Jos jälkimmäistä, niin voi sillä olla vaan ramppikuume ja jännittää. Eiköhän kannata vaan käydä vielä kunnollinen keskustelu aiheesta, tehdä selväksi että iän puolesta alkaa olla kiire ja mikä miestä tarkalleen ottaen asiassa ahdistaa, haluaako lapsia nyt ylipäätään vai ei. Ja sen jälkeen vasta päätöksiä. Ja toki voi ilmoittaa että pillerit jää nyt, jos ei halua niitä syödä, mutta ei sekään välttämättä vielä mitään ratkaise.
Mun miehellä oli kova jännitys. Siksi sille piti ihan rautalangasta vääntää, että mun ollessa 31 piti ihan oikeasti jättää ehkäisy pois, vaikka jännittikin.
Ihan linkitin miehelle faktoja naisen hedelmällisyydestä. Olimme olleet yhdessä nuorista saakka, mutta mies ei vaan tuntenut itseään yhtään "kolmekymppiseksi". Hänet piti ihan herättää, että ei olla nuoria enää! Hän taisi myös luulla, että raskaus alkaa heti ensimmäisestä suojaamattosta kierrosta tuosta noin vaan. Ihan piti vääntää rautalangasta kaikki ovulaatiotkin jne...
Raskaus alkoi 9 kierron jälkeen ja meni kesken. Muutama viikko siitä tuli jälleen plussa. Ei ollut helppoa raskautuminen 32-vuotiaanakaan!
Nyt viikkoja on yli 30 ja tiedän, että mies sisimmässään halusi tämän lapsen juuri minun kanssa. Vaikka häntä alussa jännittikin ja jännittää vieläkin. Hän kohtelee mua hyvin, juttelee vauvalle ja suunnittelee tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten voi.
No ei. Kaikki eivät niitä lapsia halua, ja nekin jotka haluavat eivät välttämättä halua juuri sitä määrää joka luonnollisesti ilman ehkäisyä tulisi.
Ensimmäiset kondomit keksittiin jo 4000 vuotta sitten. Että ne ovat vähän pidempään tosiaan jo olleet olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sinä et voi pakottaa ketään lapsettomaksi.
Kai naiset voi tehdä abortin halutessa ilman kenenkään lupaa ainakin 3-4 kuukauden sisällä raskaudesta eli miehen voi jättää lapsettomaksi.
T. Eri. Tulin vaan todistamaan, että olet väärässä tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä e-pillerit oli naisille suuri asia ja juhlan aihe. Vihdoin pystyi itse päättämään omasta kropastaan. Seksin harrastaminen kun ei myöskään ole aina ollut naisille mitenkään vapaavalintaista. Ei kannata glorifioida sellaista aikaa ihan oikeasti, nykyajassakin on ongelmansa, mutta kyllä naisen asema on monin verroin parempi kuin vaikka 100 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten voi.
No ei. Kaikki eivät niitä lapsia halua, ja nekin jotka haluavat eivät välttämättä halua juuri sitä määrää joka luonnollisesti ilman ehkäisyä tulisi.
No se on sitten sinun mielipiteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä e-pillerit oli naisille suuri asia ja juhlan aihe. Vihdoin pystyi itse päättämään omasta kropastaan. Seksin harrastaminen kun ei myöskään ole aina ollut naisille mitenkään vapaavalintaista. Ei kannata glorifioida sellaista aikaa ihan oikeasti, nykyajassakin on ongelmansa, mutta kyllä naisen asema on monin verroin parempi kuin vaikka 100 vuotta sitten.
Makuasia. Ehkäpä ne 4000 vuotta sitten keksityt kondomit olivat se hyvä idea. Mä en tekisi seksuaalisuudellani mitään ilman ovulaatiota.
Siinäpä voi sitten käydä AP:lle niinkin, että vuodet vierivät ja AP katkeroituu. Sitten tulee ero ja AP jää lapsettomaksi ja AP katkeroituu vielä enemmän. Mies löytää itselleen paljon nuoremman naisen, joka osaa laittaa kovan kovaa vasten: lapsi ja minä tai sitten mies on yksin. Mies tietää, että nuoren naisen saaminen parisuhteeseen on enää hyvin epätodennäköistä ja alistuu. Miehestä tulee perheellinen ja AP kuolee katkeroituneena elämäänsä yksin. Sen pituinen se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä hyvä mies kondomia tai käy vasektomiassa.
Nainen valehtelee ja pilaa miehen elämän. Hän ei saa rangaistusta siitä. Keskity tähän naisten tekemään rikokseen ensin.
Puhutaan myöhemmin siitä, mitä miesten tulee tehdä naisten suhteen. No ainakin miesten ei koskaan tulisi luottaa naisiin ja tulee vaatia itselleen tasa-arvoa!
"Niin, sitä voidaan pitää normaaliteettina, koska hormonaalinen ehkäisy on ollut vasta murtomurto-osan ihmiskunnan historiasta olemassa."
Totta, mutta se ei muuta sitä faktaa ettei luonto enää aja tikanpoikaa puuhun ellei sen erikseen haluta ajettavan.