Mistä kestäviä aluslakanoita?
Viime aikoina kaikki aluslakanat, joita olen ostanut, on kuluneet puhki vuodessa. Vaikka käyttö on ihan normaalia, pesu kuudessa kympissä ilman huuhteluainetta. En edes pyöri kauheasti nukkuessa. Kangas vaan käy kovin ohueksi ja lopulta kuluu puhki. Vinkatkaa kestäviä.
Kommentit (50)
Ostin joku aika sitten Ikeasta kaksi Nattjasmin -lakanaa. Ne maksoivat vähän normaalia lakanaa enemmän, mutta tuntuvat kestävän tosi hyvin.
Suosittelen sheivaamaan useammin sillä se sänki repii aika pahasti.
Itsellä esim selkäkarvojen sänki on todella pisteliäs ja jos en ajele riittävän usein olen kuin siili ..
Vierailija kirjoitti:
Mikä se hiekkap. mistä täällä aina puhutaan, voiko se aiheuttaa lakanoiden liiallista kulumista?
En usko , yleensä hiekkaplut on itsessäänkin jo melkoisen kulahtaneita.
Suosittelen tulenkestäviä evakuontilakanoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän käytä rumpukuivausta, sillä pääsee nopeasti eroon kaikista. Osta Familon kirjekuorilakana, maksaa mutta kestää.
Aloin käyttämään rumpukuivausta, koska esim. asunnon kylppärissä kuivattaminen nostaa asunnon lämpötilaa. Asunto pysyy viileämpänä, kun ei kuivaa pyykkejä kylppärissä. Pienemmät lämmityskustannukset silloin myös.
Siis tarkoitatko, että narulle ripustettuna pyykit kuivuessaan nostaisivat huonelämpötilaa, eiköhän se mene ihan toisinpäin,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän käytä rumpukuivausta, sillä pääsee nopeasti eroon kaikista. Osta Familon kirjekuorilakana, maksaa mutta kestää.
Aloin käyttämään rumpukuivausta, koska esim. asunnon kylppärissä kuivattaminen nostaa asunnon lämpötilaa. Asunto pysyy viileämpänä, kun ei kuivaa pyykkejä kylppärissä. Pienemmät lämmityskustannukset silloin myös.
Siis tarkoitatko, että narulle ripustettuna pyykit kuivuessaan nostaisivat huonelämpötilaa, eiköhän se mene ihan toisinpäin,
Itseasiassa ei mene ,sillä meidän vuokrakämpässä kuivausrumpu sijaitsee viereisen talon alakerrassa olevassa pesuhuoneessa. En ole aiemmin viitsinyt sitä käyttää koska sinne on yleensä vaikea saada aikoja koska pesutupa on 4 talon yhteinen.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä esim selkäkarvojen sänki on todella pisteliäs ja jos en ajele riittävän usein olen kuin siili ..
Kiroilekko nää? Prkl!
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän nykyisin percalepuuvillasta tehtyjä aluslakanoita. Paljon kestävämpiä kuin tavalliset.
Mitä ihmettä nää on? Näin sanan percale ekan kerran vasta ihan äskettäin jossain mainoksessa. Meillä on Finlaysonin lakanat vielä kestäneet useamman vuoden, vaikka rumpukuivataan. Kuluneen näköiseksi ne tulee, muttei puhki ole menneet noin nopeasti. Voi kyllä olla, etten viimeisen vuoden aikana ole lakanoita ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiroilekko nää? Prkl!
Kiroilen! Jokakerta kun taaperran kylppäriä kohti lakanan riekaleet selkäpiikeissä kiinni! Arvaa ottaako pattiin??
Meillä kului Finlaysoninkin lakanaan palkeenkieli alle vuoden käytöllä. Meillä ei edes ole kuivausrumpua ja pesukonekin uudehko. En ymmärrä miksi kaiken pitää olla niin huonoa nykyään. Luonnonvaroja kuluu joka tapauksessa hurjasti lakanan valmistukseen. Haluaisin ostaa sellaista mikä kestää vuosia. Aiemmin haalin myös noita kestäviä mummolakanoita kirppareilta mutta nekin ehtyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa kyselen minäkin! Ainakaan tokmannin lakanat ei kestä. Ja meilläkin ihan peruskäytössä lakanat, eivätkä tunnu kestävän yhtään.
Olen ommellut vanhoja , siis ainakin 60 v vanhoja puuvillalakanoita yhteen ja saanut kunnollisen parivuoteen lakanan. Ihan eri kaliiperia ovat kyllä.
Sama keittiöpyyhkeissä. Olen kerännyt kirppiksiltä vanhoja pellavaa tai puuvillaa olevia ja imukyky ja kestävyys on ihan eri tasolla.
Tuleeko vanhojen lakanoiden mukana lutikoita? En todellakaan uskaltaisi ostaa kirppikseltä käytettyjä petivaatteita. En edes uskalla enää mennä kirppikselle lutikoiden takia.
Aina kaikki kirppistekstiilit suoraan muovipussista joko vkon pakastuksen tai 60-90 asteen pesun kautta käyttöön. Mieluiten molemmat jos pystyy ja tuossa järjestyksessä.
Suurin osa teistä käyttää halpiskuraa.
Pellavalakanat kestää kestää ja kestää.
Www.lapuankankurit.fi löytyy hintaluokassa 110-150€ kappale.
Jos olet yyhhoo ja hinta ei ole este niin myös finlayson oy löytyy vastaavia.
Jos olet ihan vain tavallinen työssäkäyvä normaalituloinen niin suosittelen edullisempaa Finkonia oy tai Sillvan oy joista löytyy parivuoteen lakanaa jo 60 euron hintaan.
T. Eki-Setä
Vierailija kirjoitti:
Meillä kului Finlaysoninkin lakanaan palkeenkieli alle vuoden käytöllä. Meillä ei edes ole kuivausrumpua ja pesukonekin uudehko. En ymmärrä miksi kaiken pitää olla niin huonoa nykyään. Luonnonvaroja kuluu joka tapauksessa hurjasti lakanan valmistukseen. Haluaisin ostaa sellaista mikä kestää vuosia. Aiemmin haalin myös noita kestäviä mummolakanoita kirppareilta mutta nekin ehtyneet.
Ja loppujen lopuksi vuodat jokaisesta japanin lipun.
Mietipä taas vähän kannattaako koska olet osa vuoto..luontoa itsekin. Hölömö eukko..
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa teistä käyttää halpiskuraa.
Paitsi yyhhoot koska KelaGold.
On millä ostella!
Vierailija kirjoitti:
Ostin joku aika sitten Ikeasta kaksi Nattjasmin -lakanaa. Ne maksoivat vähän normaalia lakanaa enemmän, mutta tuntuvat kestävän tosi hyvin.
Ihan parhaita!
Vierailija kirjoitti:
Ihan parhaita!
Ikeasta saa parhaimmat aluslakanat sekä pussilakanat ja kestää käyttöä ikuisuuden. Jyskissä esim huonoja.
Vierailija kirjoitti:
Ap nostaa vielä jos saisi hyviä vinkkejä. 20 vuotta sitten ostamani useammat aluslakanat kesti käytössä yli 15 vuotta. Sen jälkeen olen löytänyt kaupasta vain näitä vuoden kestäviä. Hinta parisänkyyn niissä 30-60 euroa ja harmittaa kun kuluvat puhki heti.
ap
Siispä etsi niitä kestäviä lakanoita kirpputoreilta. Harvemmin sieltä löytyy vanhoja parisängyn lakanoita, mutta toisinaan ilmeisesti täysin käyttämättömiä kapeita.
Mikä se hiekkap. mistä täällä aina puhutaan, voiko se aiheuttaa lakanoiden liiallista kulumista?