Parisuhde vessasta alas ilman syytä
Loin tästä jo viestiketjun tänään aiemmin, mutta se poistettiin ilman syytä. Keskustelu oli täysin asiallista, vaikkakin minua kutsuttiin takertujaksi ja kontrollifriikiksi yms. kun vaadin ex-naisystävältäni jonkinlaista inhimillistä käytöstä itseäni kohtaan.
Luon saman viestiketjun uudestaan, jossa on myös lainattuna aiempi kirjoitus. Aihe on minulle hankala ja minun on todella vaikea käsitellä eroa.
Otsikko kertoo oikeastaan kaiken olennaisen. Erosin kaksi viikkoa sitten.
Seurustelin noin puoli vuotta naisen kanssa. Meillä ei ollut koskaan mitään erimielisyyksiä, jaoimme samanlaisia arvoja ja mielenkiinnon kohteita sekä huumorin. Hän tapasi minun perheeni ja minä hänen. Keskustelimme jopa yhteen muuttamisesta. Kaiken kaikkiaan arki sujui hyvin.
Sitten kaikki muuttui yhtäkkiä. Hän alkoi perumaan sovittuja tapaamisiamme ja viestittelykin väheni lähes olemattomiin. Tietysti huolestuin ja kysyin, että onko kaikki hyvin. Hänen vastauksensa oli, että hänellä on minusta johtumattomia huolia mm. työstressin takia. Niinpä annoin tilaa.
Viikon jälkeen, kun hänestä ei ollut kuulunut mitään, olin jälleen yhteydessä ja vaadin jonkinlaista vastausta, että missä mennään, joten soitin hänelle. Vastaus oli hyvin epäselvä, lähes olematon. Hän vetosi edelleen ym. syihin ja sovimme, että tapaamme lähipäivinä.
Lähipäivää ei kuitenkaan koskaan tullut, sillä hän perui aina jonkun epämääräisen syyn takia tapaamisemme. Minulle riitti ja ilmoitin, että en ansaitse tällaista kohtelua ja hän voi heittää minulta hänen luokseen jääneet tavarat roskiin.
En enää ole kuullut hänestä."
Olinko minä tosiaan se paha ihminen tässä suhteessa, kun epätietoisuus sattui minuun kovasti ja halusin tietää missä mennään?
Kommentit (753)
Mies teki mulle samalla tavalla sillä erotuksella, että seurusteltiin vuosi. Yhtäkkiä täysi radiohiljaisuus vaan. Oli vieläpä ensimmäinen parisuhteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä tarkalleen olivat ne syyt, millä hän perui sovittuja tapaamisia? Vähän enemmän infoa nyt, kun ihmisten käsitykset epämääräisistä syistä voivat vaihdella.
"Oon tänään vasta myöhään kotona, tänään ei kerkee."
Ainoa viesti koko päivän aikana, kun normaalisti kertoili päivän kuulumisistaan ja esim. ehdotti huomista päivää tavata, kun töissä meni ylitöiksi.
En kertaakaan kysynyt häneltä syytä, että miksi ei kerkeä.
Toista miestä ei ole kuvioissa. Sen tiedän aika varmasti.
Ymmärrän sinua ap. Minulle on tehty samalla tavalla.
Minä odotin vuoden!! No ei ne työt loppuneet tuon vuoden aikana.
Silti hän sanoi, ettei tunteet minua kohtaan ole muuttuneet.
Oletin, että hän haluaa minun jättävn itsensä, koska ei ehkä itse sitä henno minulle sanoa.
Mutta tuo lause muutti tilanteen todella erikoiseksi!
En ymmärtänyt silloin, enkä ymmärrä tänäkään päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Mies teki mulle samalla tavalla sillä erotuksella, että seurusteltiin vuosi. Yhtäkkiä täysi radiohiljaisuus vaan. Oli vieläpä ensimmäinen parisuhteeni.
eli sinä sanoit miehelle ,että tämä on loppu nyt ja heitä minun tavarani roskiin?
Naisella oli toinen kiikarissa ja heitellyt verkkoja muillekkin vesille.
Lisäselvennyksenä tilanteeseen tai pikemminkin sen jälkipuintiin, kun nähtävästi stalkkeri/mustasukkainen narsisti/ahdistelija yms. maalittajat ovat tänne rantautuneet.
Minä EN ole ollut häneen tai kenenkään hänen tuttaviinsa yhteydessä eromme jälkeen, enkä aio olla. Olen poistanut hänen yhteystietonsa ja kaikki yhteiskuvamme.
Tämän viestiketjun tarkoituksena on AINOASTAAN saada vertaistukea ja erilaisia mielipiteitä siitä, että mitä mahdollisesti kävi. Hän nimittäin teki minulle täsmälleen sen, mitä hän vannoi ettei koskaan tee ja mitään selkeää syytä en koskaan saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä tarkalleen olivat ne syyt, millä hän perui sovittuja tapaamisia? Vähän enemmän infoa nyt, kun ihmisten käsitykset epämääräisistä syistä voivat vaihdella.
Ainoa viesti koko päivän aikana, kun normaalisti kertoili päivän kuulumisistaan ja esim. ehdotti huomista päivää tavata, kun töissä meni ylitöiksi.
Ymmärrän sinua ap. Minulle on tehty samalla tavalla.
Minä odotin vuoden!! No ei ne työt loppuneet tuon vuoden aikana.
Silti hän sanoi, ettei tunteet minua kohtaan ole muuttuneet.
Oletin, että hän haluaa minun jättävn itsensä, koska ei ehkä itse sitä h
Tutulta kuulostaa tuo, ettei tunteet muka ole muuttuneet, mutta käytös kyllä. Minäkin odottelin sen toisen työtilanteen parantumista useita kuukausia, mutta ei. Hänellä sentään oli sitten pokkaa itse jättää, syyksi kertoi että firma kuulemma menossa konkkaan ja kotikin voi lähteä alta eikä mikään elämässä kiinnosta enää, niin haluaa lopettaa suhteenkin. Mitäpä siinä enää kyselemään.
Vierailija kirjoitti:
Hae apua! https://www.betterhelp.com/get-started/?skip_redirect_question=1
Eikö mies saisi purkaa tänne pahaolojaan ilman, että sun kaltaiset käy hänen kimppuunsa? Jos miehen sijaan nainen olisi kirjoittanut ton niin olisit taas haukkumassa miehiä sioiksi.
Tällainen miesviha ei ole tervettä!
Vierailija kirjoitti:
Lisäselvennyksenä tilanteeseen tai pikemminkin sen jälkipuintiin, kun nähtävästi stalkkeri/mustasukkainen narsisti/ahdistelija yms. maalittajat ovat tänne rantautuneet.
Minä EN ole ollut häneen tai kenenkään hänen tuttaviinsa yhteydessä eromme jälkeen, enkä aio olla. Olen poistanut hänen yhteystietonsa ja kaikki yhteiskuvamme.
Tämän viestiketjun tarkoituksena on AINOASTAAN saada vertaistukea ja erilaisia mielipiteitä siitä, että mitä mahdollisesti kävi. Hän nimittäin teki minulle täsmälleen sen, mitä hän vannoi ettei koskaan tee ja mitään selkeää syytä en koskaan saanut.
Tässä selitys
IHMISET TULEVAT JA MENEVÄT HEIDÄN KIINNOSTUSTENSA MUKAAN, EI SINUN KIINNOSTUKSESI MUKAAN. Mitä väliä sillä on jos hän ei enää ole kanssasi? Se on täysin hänen asiansa.
"Anna olla" on ainoa vertaistuki joka on hyödyksi. Anna siis olla. Voit rakentaa hyviä suhteita vasta sitten kun annat ihmisten olla sitä mitä he ovat.
-Mies1976
Jos mietit yhteistä aikaanne, niin löydät kyllä syyn itsekin. Yleensä ihmiset kertovat asioita, kannattaa siis kuunnella.
Joku seuraavista voi olla syy tai sitten ei. Sitoutumiskammo, liian nopea eteneminen suhteessa, erilaiset mieltymykset sängyssä, erilaiset tulotasot, erilaiset siisteys käsitykset, liian erilaiset luonteet.
Veikkaisin tuota liian nopeaa etenemistä, josta hän on säikähtänyt. Jos jo puolen vuoden aikana ehditte puhua yhteenmuuttamisesta, niin se olisi monelle liikaa. Omalla kohdalla on yksi suhde katkennut tähän, mies suunnitteli sitä ja yhteisiä lapsia. Minä en todellakaan halunnut enää lapsia, mutta häntä ei edes kiinnostanut kysyä asiaa minulta vaan suunnitteli näitä iloisesti ääneen ja sehän riitti minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa viesti kiirepäivän aikana ja sinulla palaa hihat? Etkä itse vaivaudu kysymään itse, jos syytä kaipasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa viesti kiirepäivän aikana ja sinulla palaa hihat? Etkä itse vaivaudu kysymään itse, jos syytä kaipasit?
Nämä olivat vapaapäivinä tulleita viestejä.
Aloittajasta ei tule kovin hyvä vaikutelma. Pysyisin etäällä hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Naisella oli toinen kiikarissa ja heitellyt verkkoja muillekkin vesille.
Pettäminen tai toisen tapaaminen on aina mahdollinen vaihtoehto, jos joku yllättäen etääntyy. Se toinen voi siellä miettiä, että lähteekö uuden kanssa suhteeseen vai antaako olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae apua! https://www.betterhelp.com/get-started/?skip_redirect_question=1
Eikö mies saisi purkaa tänne pahaolojaan ilman, että sun kaltaiset käy hänen kimppuunsa? Jos miehen sijaan nainen olisi kirjoittanut ton niin olisit taas haukkumassa miehiä sioiksi.
Tällainen miesviha ei ole tervettä!
On naisillekin sanottu. Te miehet vain onnistutte peittämään oman oireilunne päihteillä,hakemalla laastarisuhdetta,jakamalla netissä traumaperäiseen suhteeseen/suhteisiin kannustavia neuvoja. Ette koskaan hae apua,kuten naiset hakee.
Tuollaista se valitettavasti on. Minut lempattiin puolentoista vuoden jälkeen samalla tavalla, mies vaan yhtäkkiä lopetti yhteydenpidon.
Muuta kautta sain sitten tietää, että miehellä oli uusi nainen.
Puran tähän vielä lisää ajatuksiani asiasta täysin suodattomassa muodossa, koska aivot käyvät ylikierroksilla ja on hyvin paha olla.
On totta, että lopulta minä lopetin suhteen. On totta, että toimin ehkä väärin ja äkkipikaisesti ja suhde olisi voinut jatkua antamalla asioiden mennä omalla painollaan. On totta, että nyt uhriudun.
Silti on totta myös se, että hänen toimintansa minua kohtaan oli todella loukkaavaa, koska hän tiesi epätietoisuuteen jättämisen ja avuttomuuden tunteen kokemisen olevan pahimpia asioita mitä minulle voi tehdä ja hän silti teki niin.
Jos hän olisi oikeasti välittänyt minusta, hän olisi antanut jonkunlaisen (edes pienen) signaalin siitä, että missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Puran tähän vielä lisää ajatuksiani asiasta täysin suodattomassa muodossa, koska aivot käyvät ylikierroksilla ja on hyvin paha olla.
On totta, että lopulta minä lopetin suhteen. On totta, että toimin ehkä väärin ja äkkipikaisesti ja suhde olisi voinut jatkua antamalla asioiden mennä omalla painollaan. On totta, että nyt uhriudun.
Silti on totta myös se, että hänen toimintansa minua kohtaan oli todella loukkaavaa, koska hän tiesi epätietoisuuteen jättämisen ja avuttomuuden tunteen kokemisen olevan pahimpia asioita mitä minulle voi tehdä ja hän silti teki niin.
Jos hän olisi oikeasti välittänyt minusta, hän olisi antanut jonkunlaisen (edes pienen) signaalin siitä, että missä mennään.
Anna jo olla. Eksäsi ei ole terapeuttisi. Oikea terapeutti saa korvauksen kuunnellessaan asiakkaiden vuodatuksia.
Jotkut voivat ahdistua ja ärsyyntyä, jos viestittely on liian intensiivistä. Toki vähän hassua, jos se tapahtuu vasta puolen vuoden jälkeen, mutta ehkä jokin muukin asia sitten suhteessa on hiertänyt ja viestittelytyyli vain se viimeinen pisara. Pitäisi kuitenkin sanoa, jos viestittely on liian usein. Jotkut kun asuvat melkein jossakin viestipalvelussa tykittäen viestiä viestin perään ja sitten kyselevät miksei toinen vastaa minuuteissa. Ap nyt välttämättä ei ole näin toiminut. Jostain syystä kuitenkin naisen kiinnostus on (ehkä hetkellisesti) hiipunut ja siitä lähti lumipallo pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Hän huomasi että joku asia sinun käytöksessäsi/olemuksessasi häiritsee mutta ei kehdannut sanoa sitä eron syyksi. Toinen selitys on että hänellä on epävakaa persoonallisuus/sitoutumiskammo/joku muu mentaalinen häiriö.
Olisko toinen mies saapuminen kuvaan vähän todennäköisempi vaihtoehto kuin mentaalinen häiriö.
Jos hän haluaisi olla kanssasi, hän olisi kanssasi.
En itse vaatisi selitystä, olisin sanonut, että ok, ota itse yhteyttä jos muutat mieltäsi.
Saat rakennettua paremman suhteen sellaisen ihmisen kanssa joka haluaa olla kanssasi.
Anna olla.
-Mies1976