Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde vessasta alas ilman syytä

Vierailija
10.11.2023 |

Loin tästä jo viestiketjun tänään aiemmin, mutta se poistettiin ilman syytä. Keskustelu oli täysin asiallista, vaikkakin minua kutsuttiin takertujaksi ja kontrollifriikiksi yms. kun vaadin ex-naisystävältäni jonkinlaista inhimillistä käytöstä itseäni kohtaan.

Luon saman viestiketjun uudestaan, jossa on myös lainattuna aiempi kirjoitus. Aihe on minulle hankala ja minun on todella vaikea käsitellä eroa.

Otsikko kertoo oikeastaan kaiken olennaisen. Erosin kaksi viikkoa sitten.

Seurustelin noin puoli vuotta naisen kanssa. Meillä ei ollut koskaan mitään erimielisyyksiä, jaoimme samanlaisia arvoja ja mielenkiinnon kohteita sekä huumorin. Hän tapasi minun perheeni ja minä hänen. Keskustelimme jopa yhteen muuttamisesta. Kaiken kaikkiaan arki sujui hyvin.

Sitten kaikki muuttui yhtäkkiä. Hän alkoi perumaan sovittuja tapaamisiamme ja viestittelykin väheni lähes olemattomiin. Tietysti huolestuin ja kysyin, että onko kaikki hyvin. Hänen vastauksensa oli, että hänellä on minusta johtumattomia huolia mm. työstressin takia. Niinpä annoin tilaa.

Viikon jälkeen, kun hänestä ei ollut kuulunut mitään, olin jälleen yhteydessä ja vaadin jonkinlaista vastausta, että missä mennään, joten soitin hänelle. Vastaus oli hyvin epäselvä, lähes olematon. Hän vetosi edelleen ym. syihin ja sovimme, että tapaamme lähipäivinä.

Lähipäivää ei kuitenkaan koskaan tullut, sillä hän perui aina jonkun epämääräisen syyn takia tapaamisemme. Minulle riitti ja ilmoitin, että en ansaitse tällaista kohtelua ja hän voi heittää minulta hänen luokseen jääneet tavarat roskiin.

En enää ole kuullut hänestä."

Olinko minä tosiaan se paha ihminen tässä suhteessa, kun epätietoisuus sattui minuun kovasti ja halusin tietää missä mennään?

Kommentit (753)

Vierailija
321/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puran tähän vielä lisää ajatuksiani asiasta täysin suodattomassa muodossa, koska aivot käyvät ylikierroksilla ja on hyvin paha olla.

On totta, että lopulta minä lopetin suhteen. On totta, että toimin ehkä väärin ja äkkipikaisesti ja suhde olisi voinut jatkua antamalla asioiden mennä omalla painollaan. On totta, että nyt uhriudun.

Silti on totta myös se, että hänen toimintansa minua kohtaan oli todella loukkaavaa, koska hän tiesi epätietoisuuteen jättämisen ja avuttomuuden tunteen kokemisen olevan pahimpia asioita mitä minulle voi tehdä ja hän silti teki niin.

Jos hän olisi oikeasti välittänyt minusta, hän olisi antanut jonkunlaisen (edes pienen) signaalin siitä, että missä mennään.

Kun ihminen on väsynyt ja kuormittunut, hän kaipaa tilaa ja tukea. Ei kaiken muun lisäksi vielä kumppanin pönkitystä ja selityksiä, siihen ei ole energiaa.

Näinkin on voinut käydä, mutta minä ilmaisin usein haluni tukea häntä kaikessa ja vaikeina aikoina oltaisiin menty täysin hänen ehdoillaan. Tai no lukuun ottamatta sitä, että olisin halunnut edes vaikka yhden lauseen mittaisen viestin, joka olisi kertonut minulle mitä on meneillään ja miten tuen häntä parhaiten.

Jos ei sellaiseen, eli normaaliin inhimillisyyteen edes kykene, vaan jättää minut sen sijaan täyteen pimentoon miettimään olenko tehnyt jotain väärin tms. - niin ei silloin selvästikään ole oikea ihminen minulle.

Vierailija
322/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousee pieni huoli tuosta aloituksen naisesta, jos törmää tuohon aloittajaan jossain. Ei ole vältämättä hyvä kohtaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitusviestin ja tämän ketjun perusteella ap vaikuttaa takertuvalta ja painostavalta ihmiseltä, jonka on vaikea hyväksyä, että toiset ihmiset tekevät omat ratkaisunsa omista lähtökohdistaan ja että heillä on siihen täysi oikeus. Emme aina käyttäydy täydellisesti muiden tai edes itsemme mielestä, mutta niin se vaan menee. Jokaisella on oikeus tehdä ratkaisunsa, myös väärät. Aina ei saa vastausta tai selitystä ja se pitää hyväksyä. Jokaisen pitää lopulta itse saavuttaa sopu ja rauha elämän käänteissä, sitä ei voi toinen millään selityksillä tarjota eikä sitä voi toiselta vaatia.   

Ilmeisestikään et ole lukenut tarpeeksi tätä viestiketjua ja ymmärrän kyllä sen, koska onhan tämä varsin pitkä.

Minun asiaan takertuvuuteni tapahtuu vain anonyymisti täällä. En ole laittanut eksälle selityspyyntö/syytösviestejä missään vaiheessa eron jälkeen, enkä ole laittamassa.

Täällä saan purkaa pahaa oloani ja ajatuksiani matalalla tai oikeastaan täysin olemattomalla kynnyksellä.

Takertuvuutta on sekin, että kuudentoista sivun verran kirjoitat asiasta täällä toistellen samoja perusteita. Et jostain syystä pysty hyväksymään tilannetta, vaan ajattelet sen analysoimisen ja muiden ihmisten kommenttien saamisen auttavan.

Mitä tulee selitysten kaipuuseen, jaan kokemuksen tuomana vinkkinä, että sinun itse pitää hyväksyä tilanne sellaisena kuin se on. Siihen ei mikään määrä ulkopuolelta tulevia selityksiä riitä etkä voi ripustautua niiden varaan. Sinun on aivan itse kyettävä rakentamaan tästä niin eheä tarina kuin pystyt ja hyväksyä se, että kenenkään muun tehtävä ei ole tarjota siihen aineksia tai koota sitä.

Vierailija
324/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenties olen kaikkea tuota, mutta myös kaiken tämän surun keskellä tyytyväinen, että kaikki meni näin.

En edelleenkään pidä kohtuuttomana sitä, että lähestyin eksääni kahdella viestillä puolentoista viikon täyden ilmapiirin muutoksen jälkeen.

Enkä myöskään sitä, että olisin toivonut edes vaikka vartin kahvikupillista hänen vapaapäivinään tai selkeää ilmoitusta aamulla, että tänään ei käy koska...

Tätä en tosiaan tainnut vielä aiemmin tässä viestiketjussa ollut maininnut, että hänen "menee liian myöhään" yms. epämääräiset vastauksensa tulivat illalla myöhään, kun olin ensin odottanut hänen yhteydenottoaan koko päivän ajan, kun kerran olimme sopineet näkevämme pian ja puhuvamme asioista.

No jo on jumalauta vaatimukset. Kävikö koskaan pienessä mielessäsi, että sillä toisella ihmisellä on ihan noin niinkun oma elämä?

Oletko se sama henkilö, joka on toissapäivästä asti yrittänyt leimata minua egoistiseksi narsistiksi ja ties miksi? Et siinä onnistu, vaikka kuinka vänkäät ja vääristelet asioita.

Ymmärrän kiireisen arjen ja siksi suostuin elämään hiljaiselossa yli viikon. Sen jälkeen huoli heräsi ja kysyin onko kaikki hyvin. En myöskään päivystänyt puhelimen ääressä seuraavina päivinä, mutta levoton olin, koska olin edelleen huolissani, koska olimme sopineet tapaavamme.

Ei, hänellä ei ole mitään velvollisuutta järjestää minkään sortin kahvihetkiä edes vapaapäivinään.

Hän kuitenkin tiesi huoleni ja ahdistukseni sekä olimme sopineet tapaavamme. Normaalia inhimillistä käytöstä ei ole silloin jatkaa mykkäkoulua.

Vierailija
325/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yksiselitteisiä vastauksia on tullut siihen suuntaan, että tämä juna meni jo.

Kysyn kuitenkin vielä, että voinko menettää jotain jos laitan hänelle viestin jossa pahoittelen käytöstäni ja ero-viestiä, sekä selitän syitä sille. Lisäksi kysyn suoraan, että voidaanko vielä korjata tilanne?

Hän joko vastaa siihen, jolloin saan lopullisen päätöksen tai sitten ei, joka sekin sinetöi jutun.

Nykyisessä tilanteessa hänestä saattaa tuntua siltä, että en joko ymmärrä omaa tekemääni virhettä tai sitten olen vihainen hänelle ja syytän häntä kaikesta.

Kyllä minä sinuna laittaisin. Sain sellaisen käsityksen, että olit vieläpä estänyt naisen kaikkialla, joten ehkäpä se olikin hän, joka oli jäänyt kaipaamaan jonkinlaista selitystä puskista tulleelle jättämiselle.

Laita viesti WA:ssa tai TG:ssä tms, jossa näet onko hän estänyt sinut ja sen, onko viesti luettu. Jos hän ei tähän mitään vastaa, vaikka on viestin lukenut, jätä sitten lopullisesti rauhaan.  Mutta kun tunteita sinulla häntä kohtaan kumminkin on, niin kannattaa vielä yrittää pelastaa suhde, ihan itsesi takia. Saat ainakin rauhan siltä, ettet liian helposti luovuttanut.

Vierailija
326/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousee pieni huoli tuosta aloituksen naisesta, jos törmää tuohon aloittajaan jossain. Ei ole vältämättä hyvä kohtaaminen.

Ihan turhaan, koska en ole ollut häneen missään yhteydessä eromme jälkeen tai stalkannut tms.

Jos näemme jossain, en mene puhumaan hänelle. Todennäköisesti tunnen vain surua mielessäni hetken aikaa.

Vierailija
327/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitusviestin ja tämän ketjun perusteella ap vaikuttaa takertuvalta ja painostavalta ihmiseltä, jonka on vaikea hyväksyä, että toiset ihmiset tekevät omat ratkaisunsa omista lähtökohdistaan ja että heillä on siihen täysi oikeus. Emme aina käyttäydy täydellisesti muiden tai edes itsemme mielestä, mutta niin se vaan menee. Jokaisella on oikeus tehdä ratkaisunsa, myös väärät. Aina ei saa vastausta tai selitystä ja se pitää hyväksyä. Jokaisen pitää lopulta itse saavuttaa sopu ja rauha elämän käänteissä, sitä ei voi toinen millään selityksillä tarjota eikä sitä voi toiselta vaatia.   

Ilmeisestikään et ole lukenut tarpeeksi tätä viestiketjua ja ymmärrän kyllä sen, koska onhan tämä varsin pitkä.

Minun asiaan takertuvuuteni tapahtuu vain anonyymisti täällä. En ole laittanut eksälle selityspyyntö/syytösviestejä missään vaiheessa eron jäkeen, enkä ole laittamassa.

Täällä saan purkaa pahaa oloani ja ajatuksiani matalalla tai oikeastaan täysin olemattomalla kynnyksellä.

Ilmeisistä sinä et nyt ymmärrä, että on täysin mahdollista, että olen ketjun luettuani vaan päätynyt tällaiseen johtopäätökseen. Jostain syystä et näytä voivan hyväksyä sitä, että joku ei antamiesi tietojen perusteella olekaan samaa mieltä kanssasi ja jaa tulkintojasi. Jostain syystä et näytä voivan hyväksyä sitä, että mikään määrä selityksiä ja tarkennuksia ei välttämättä muuta muiden ajattelua Jostain syystä et näytä voivan hyväksyä sitä, että eri näkemyksemme eivät poistu sillä, että vielä vähän yrität kertoa ja perustella lisää.

Vierailija
328/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän kuitenkin tiesi huoleni ja ahdistukseni sekä olimme sopineet tapaavamme. Normaalia inhimillistä käytöstä ei ole silloin jatkaa mykkäkoulua.

Hän ei ole vastuussa sinun ahdistuksesi ja huolesi lievittämisestä.

Vierailija
329/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätit ja vielä tökerösti tekstarilla, ja nyt elät päätöksesi kanssa. Tai yrität elää, ja vierittää vastuuta toiselle, vaikka ITSE JÄTIT.

En minäkään sellaista miestä ottaisi takaisin. En hyväksy pelejä, erosta ei puhuta ellei olla tosissaan, se ei ole mikään painostuskeino. En ole ainut näin ajatteleva.

Vierailija
330/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun asiaan takertuvuuteni tapahtuu vain anonyymisti täällä. En ole laittanut eksälle selitysp

Totta tuokin, mutta koen silti vauva.fi foorumilla öyhöttämisen olevan melkoisen harmitonta, mikäli itse siitä jotain saan ja se auttaa käsittelemään eroa.

Vierailija
331/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on koistava esimerkki tunnetyön epäreilusta jakaantumisesta ihmissuhteissa. AP yrittää sälyttää entisen tapailukumppaninsa vastuulle sellaista, joka ei toiselle ihmiselle kuulu vaan mistä jokaisen aikuisen ihmisen tulisi selvitä itse.

Vierailija
332/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jätit ja vielä tökerösti tekstarilla, ja nyt elät päätöksesi kanssa. Tai yrität elää, ja vierittää vastuuta toiselle, vaikka ITSE JÄTIT.

En minäkään sellaista miestä ottaisi takaisin. En hyväksy pelejä, erosta ei puhuta ellei olla tosissaan, se ei ole mikään painostuskeino. En ole ainut näin ajatteleva.

En vieritä vastuuta toiselle ja eropäätökseni ei ollut mikään juoni tai peliliike, vaan halusin oikeasti mieluummin erota kuin elää epätietoisuudessa.

Tämän olen jo täällä useasti kertonutkin.

Vierailija
333/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän vain tapasi elämänsä tosimiehen, ei sen kummempaa. Jatka elämääsi, tämä ei vatvomalla parane.

Vierailija
334/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olit ihan tosissasi eroamassa, etkä vaan pelaillut?

Miksi siis olet tyytymätön, saithan tasan haluamasi?

Kyllä sinä taisit pelata ja luottaa, että nyt se jätetty juoksee hädissään luoksesi. Eikä juossut.

Ensi kerralla ole rehellinen, sano mitä oikeasti tarkoitat.

Vierailija
335/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu toistuvan teemat "jokaisella on vastuu omista tunteistaan" ja "AP yrittää syyttää erosta exäänsä" yms. vaikka olen monesti kirjoittanut, että niin ei ole.

Tässä on joko jotain mitä minä en ymmärrä ja halua sen siksi minulle nyt rautalangasta väännettävän, toivottavasti jonkun viisaamman toimesta.

Selitän vielä täysin absurdilla esimerkillä miten minä näen tämän tilanteen, koska yliampuvuudesta välittämättä kyse on mielestäni täsmälleen samanlaisesta asiasta.

"Tyttöystäväni on lähdössä ulkomaille. En tiedä mitkä ovat hänen lentonsa tai edes missä maassa hän on. Näen uutisista, että lentokone on pudonnut. Huoli herää ja varmistan tyttöystävältäni, että onko hän kunnossa. Hän vastaakin olevansa sukellusveneessä ja sitten hänestä ei enää kuulu."

Onko niin älyttömän egoistista ja toksista ja ties mitä sairasta kontrollointia vaatia toista aikuista ihmistä laittamaan yksi ainoa viesti, joka selvittää tilanteen/laukaisee huoleni tai ainakin tietää mistä syystä olla huolissaan ja odottaa pahinta/pelätä parasta?

Vierailija
336/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla sellainen draamakuningatar. Tällä naisella kesti puoli vuotta tajuta se.

Vierailija
337/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olit ihan tosissasi eroamassa, etkä vaan pelaillut?

Miksi siis olet tyytymätön, saithan tasan haluamasi?

Kyllä sinä taisit pelata ja luottaa, että nyt se jätetty juoksee hädissään luoksesi. Eikä juossut.

Ensi kerralla ole rehellinen, sano mitä oikeasti tarkoitat.

En luottanut tai edes odottanut niin käyvän, kun kerran hänestä ei ollut kuulunut siihenkään mennessä.

Eropäätökseni oli tosi, mutta se ei ollut se mitä olisin halunnut.

Vierailija
338/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla sellainen draamakuningatar. Tällä naisella kesti puoli vuotta tajuta se.

Kaikkea muuta. Tämä oli ensimmäinen ja samalla viimeinen kerta, kun suhteessamme oli draamaa.

Vierailija
339/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok laittaa viesti, että "olen huolissani, oletko ok"? Vaikka ei tuossa mitään lentokonetta ollut pudonnut.

Mutta ylläolevan sijaan lähetti viestin "Jätän sinut, polta tavarani". Ja kun nainen toimi tismalleen kuten olit toivonut ja pyytänyt, niin hänkö sen suhteen veti vessanpöntöstä? Itse sen teit, ihan itse.

Tehtyä ei saa tekemättömäksi. 

Vierailija
340/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan ok laittaa viesti, että "olen huolissani, oletko ok"? Vaikka ei tuossa mitään lentokonetta ollut pudonnut.

Mutta ylläolevan sijaan lähetti viestin "Jätän sinut, polta tavarani". Ja kun nainen toimi tismalleen kuten olit toivonut ja pyytänyt, niin hänkö sen suhteen veti vessanpöntöstä? Itse sen teit, ihan itse.

Tehtyä ei saa tekemättömäksi. 

Ensin laitoin viestin, jossa luki kirjaimellisesti "onko kaikki OK".

Sain siihen täysin epäselvän vastauksen sekä lupauksen asioiden läpikäymisestä seuraavien päivien aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi