Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde vessasta alas ilman syytä

Vierailija
10.11.2023 |

Loin tästä jo viestiketjun tänään aiemmin, mutta se poistettiin ilman syytä. Keskustelu oli täysin asiallista, vaikkakin minua kutsuttiin takertujaksi ja kontrollifriikiksi yms. kun vaadin ex-naisystävältäni jonkinlaista inhimillistä käytöstä itseäni kohtaan.

Luon saman viestiketjun uudestaan, jossa on myös lainattuna aiempi kirjoitus. Aihe on minulle hankala ja minun on todella vaikea käsitellä eroa.

Otsikko kertoo oikeastaan kaiken olennaisen. Erosin kaksi viikkoa sitten.

Seurustelin noin puoli vuotta naisen kanssa. Meillä ei ollut koskaan mitään erimielisyyksiä, jaoimme samanlaisia arvoja ja mielenkiinnon kohteita sekä huumorin. Hän tapasi minun perheeni ja minä hänen. Keskustelimme jopa yhteen muuttamisesta. Kaiken kaikkiaan arki sujui hyvin.

Sitten kaikki muuttui yhtäkkiä. Hän alkoi perumaan sovittuja tapaamisiamme ja viestittelykin väheni lähes olemattomiin. Tietysti huolestuin ja kysyin, että onko kaikki hyvin. Hänen vastauksensa oli, että hänellä on minusta johtumattomia huolia mm. työstressin takia. Niinpä annoin tilaa.

Viikon jälkeen, kun hänestä ei ollut kuulunut mitään, olin jälleen yhteydessä ja vaadin jonkinlaista vastausta, että missä mennään, joten soitin hänelle. Vastaus oli hyvin epäselvä, lähes olematon. Hän vetosi edelleen ym. syihin ja sovimme, että tapaamme lähipäivinä.

Lähipäivää ei kuitenkaan koskaan tullut, sillä hän perui aina jonkun epämääräisen syyn takia tapaamisemme. Minulle riitti ja ilmoitin, että en ansaitse tällaista kohtelua ja hän voi heittää minulta hänen luokseen jääneet tavarat roskiin.

En enää ole kuullut hänestä."

Olinko minä tosiaan se paha ihminen tässä suhteessa, kun epätietoisuus sattui minuun kovasti ja halusin tietää missä mennään?

Kommentit (753)

Vierailija
301/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko teillä siis tarkoitus puhua jostain vakavasti ja sitten kiireet alkoivat?

Minun välttelyni ja hiljaisuus olivat jatkuneet ensin sen puolentoista viikon ajan, jonka jälkeen laitoin hänelle viestiä.

Hänen vastauksensa oli hyvin epämääräinen ja sovittiin, että puhutaan kasvotusten tulevien päivien aikana, kun hänellä on vapaata.

Emme koskaan puhuneet, koska hän ei antanut mitään elonmerkkejä itsestään ennen iltaa, jolloin ilmoitti ettei enää sinä päivänä näkeminen näy.

Vierailija
302/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap mies 29v+1? 

Sinä itse jätit naisen. Teit ihan käänteisen asian mitä halusit, mutta teit sen silti. Jos minulle olisi sanottu samalla tavalla mitä sinä sanoit naiselle, niin en enää vastaisi mitään, vaan jatkaisin elämää ilman sitä sanojaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö olisi voinut mennä käymään naisen kotona? Näkisit ihan oikeasti mikä tilanne. 

Vierailija
304/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap sinä se, jonka mielestä nainen on liian tuttavallinen kaikille ja joutuu ahdistelluksi? Ja sinä halusit muuttaa naisesta sen piirteen pois?

Vierailija
305/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap mies 29v+1? 

Sinä itse jätit naisen. Teit ihan käänteisen asian mitä halusit, mutta teit sen silti. Jos minulle olisi sanottu samalla tavalla mitä sinä sanoit naiselle, niin en enää vastaisi mitään, vaan jatkaisin elämää ilman sitä sanojaa.

En vastaa mihinkään tunnistamista mahdollistaviin kysymyksiin, mutta olet oikeassa kaikessa mitä kirjoitit.

Kuten olen jo useammin kirjoittanut, tämän viestiketjun tarkoitus ei ole yrittää oikeuttaa toimintaani tai syyttää ketään. Tämä on osa minun hyväksymisprosessiani ja surutyötä erosta yli pääsemiseksi.

Vierailija
306/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap sinä se, jonka mielestä nainen on liian tuttavallinen kaikille ja joutuu ahdistelluksi? Ja sinä halusit muuttaa naisesta sen piirteen pois?

En ole sama henkilö. Minä en halua muuttaa ihmisiä.

Vierailija
307/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö olisi voinut mennä käymään naisen kotona? Näkisit ihan oikeasti mikä tilanne. 

En tiedä olisiko se hyödyttänyt mitään, kun hän kerran selvästi vältteli minua.

Vierailija
308/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti olisit saanut enemmän irti. Olisit nähnyt ulkoisen olemuksen, että onko kaikki normaalisti. Ja jos yhtään olet häntä oppinut tuntemaan, olisit ehkä nähnyt valehteleeko. Epätietoisuudessa ei ole kiva elää ja siksikin olisi tärkeää selvittää asiat kunnolla, ettei tarvitse jossitella myöhemmin. Nykypäivänä tukeudutaan liikaa puhelimiin ja nettiin, vaikka pitäisi olla oikeasti läsnä. 

Vierailija
309/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä tosiaan ryhtyä hulluksi stalkkeriksi, joka ilmestyy kutsumatta "tarkistamaan tilannetta".

Ymmärsinkö nyt oikein, että lopulta siis jätit naisen tekstiviestillä, koska hän ei saman päivän aikana työkiireidensä keskellä sopinut tapaamisajasta kanssasi ja edellinen naisen viesti oli mielestäsi liian epämääräinen?

Huhhuh.

Vierailija
310/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä tosiaan ryhtyä hulluksi stalkkeriksi, joka ilmestyy kutsumatta "tarkistamaan tilannetta".

Ymmärsinkö nyt oikein, että lopulta siis jätit naisen tekstiviestillä, koska hän ei saman päivän aikana työkiireidensä keskellä sopinut tapaamisajasta kanssasi ja edellinen naisen viesti oli mielestäsi liian epämääräinen?

Huhhuh.

Et ymmärtänyt.

Ensin kaikki oli hyvin ja sitten yhtäkkiä hän etääntyi, eikä hänestä kuulunut puoleentoista viikkoon mitään, ennen kuin lähetin hänelle viestin ja kysyin missä mennään. Siihen hän vastasi todella epämääräisesti, mutta sovimme tapaavamme hänen tulevina vapaapäivinään puhuaksemme asioista.

Kun vapaapäivät viimein koittivat, hänestä ei kuulunut mitään ennen iltaa, jolloin hän ilmoitti ettei sinä päivänä käy. Silloin jätin hänet.

Tiedostan toimineeni impulsiivisesti ja turhankin äkkipikaisesti, mutta peräänkuulutan edelleen sitä, että mieluummin eroan kuin elän eron pelossa löysässä hirressä. Exäni myös tiesi tämän.

Vierailija
311/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu stalkkeri, jos haluaa varmistaa että _seurustelukumppani_ on ok?? Kaikkea kanssa. 

Vierailija
312/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jätit ennen kuin tulit jätetyksi. Et ole ensimmäinen, et viimeinen. Jonkinlaisesta välttelevästä kiintymyssuhteesta se ehkä kumpuaa. Se on hyvä tiedostaa jolloin sille voi ehkä tietoisesti tehdä jotain. 

Rakkauteen liittyy aina riski kivusta. Tietyllä tavalla se on rakkauden hinta. 

Vierailija
313/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen summaan kaiken.

On mahdollista, että ymmärsin väärin hänen antamansa signaalit ja jätin hänet väärin perustein tai sitten on mahdollista, että hänellä itsellään ei ollut selkärankaa päättää suhdettamme, joten hän käyttäytyi tavalla jonka tiesi johtavan siihen, että minä jätän hänet.

Niin tai näin, tehty mikä tehty ja toimisin vastaavasti todennäköisesti myös jatkossa, vaikkakaan en ihan yhtä jyrkästi.

Vierailija
314/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullu stalkkeri, jos haluaa varmistaa että _seurustelukumppani_ on ok?? Kaikkea kanssa. 

Tunnusta vaan, että tarkoituksenasi olisi tarkistaa, ettei naisen luona ole toista miestä. Vaikka kuinka "huoleksi naisesta" naamioit. Kutsumatta ei tulla kylään.

Vierailija
315/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusviestin ja tämän ketjun perusteella ap vaikuttaa takertuvalta ja painostavalta ihmiseltä, jonka on vaikea hyväksyä, että toiset ihmiset tekevät omat ratkaisunsa omista lähtökohdistaan ja että heillä on siihen täysi oikeus. Emme aina käyttäydy täydellisesti muiden tai edes itsemme mielestä, mutta niin se vaan menee. Jokaisella on oikeus tehdä ratkaisunsa, myös väärät. Aina ei saa vastausta tai selitystä ja se pitää hyväksyä. Jokaisen pitää lopulta itse saavuttaa sopu ja rauha elämän käänteissä, sitä ei voi toinen millään selityksillä tarjota eikä sitä voi toiselta vaatia.   

Vierailija
316/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnusta vaan, että tarkoituksenasi olisi tarkistaa, ettei naisen luona ole toista miestä. Vaikka kuinka "huoleksi naisesta" naamioit. Kutsumatta ei tulla kylään.

Mun ex järjesti mulle lapsellisen ansan. Kaverinsa tuli pyytämään kahville. Oikeasti yllättyi ettei tapahtunut muuta. Estin sekä eksän että tämän kaverin.

Vierailija
317/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puran tähän vielä lisää ajatuksiani asiasta täysin suodattomassa muodossa, koska aivot käyvät ylikierroksilla ja on hyvin paha olla.

On totta, että lopulta minä lopetin suhteen. On totta, että toimin ehkä väärin ja äkkipikaisesti ja suhde olisi voinut jatkua antamalla asioiden mennä omalla painollaan. On totta, että nyt uhriudun.

Silti on totta myös se, että hänen toimintansa minua kohtaan oli todella loukkaavaa, koska hän tiesi epätietoisuuteen jättämisen ja avuttomuuden tunteen kokemisen olevan pahimpia asioita mitä minulle voi tehdä ja hän silti teki niin.

Jos hän olisi oikeasti välittänyt minusta, hän olisi antanut jonkunlaisen (edes pienen) signaalin siitä, että missä mennään.

Kun ihminen on väsynyt ja kuormittunut, hän kaipaa tilaa ja tukea. Ei kaiken muun lisäksi vielä kumppanin pönkitystä ja selityksiä, siihen ei ole energiaa. Jos kumppani alkaa vaatimaan vastauksia, hiljaisuus ja lopulta välien katkaisu on looginen jatkumo, koska voimavaroja ei ole siihen ensimmäiseen kriisiinkään, josta kumppanille kertoi, saati sitten tähän jatkokriisiin, minkä kumppanin hätä luo.

Olen ollut vastaavassa tilanteessa se etääntyjä. Erokin meni juuri noin, että kumppani uhkaili, että on mieluummin yksin kuin "tällaisessa tilanteessa". Koska minulla ei ollut voimia tehdä mitään toivomiansa parannuksia, en nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä hänen toivomansa ero vastaamalla viestään, että selvä.

Rakastin häntä, en olisi halunnut eroa, mutta en voi elää ihmisen kanssa, joka ei voi tukea minua kriisissä vaan kääntää sen omaksi kriisikseen, tuplakriisiksi. Liian raskasta.

Yritin hänelle kertoa kuukausia etukäteen, että minulla on raskasta, enkä ole oikein oma itseni ja kaipaan tukea ja tilaa, mutta hän ei oikein kai ymmärtänyt.

Tällä hetkellä hän kertoo tarinaa minusta, että olen kamala ihminen, jätin hänet täysin kylmästi ilman mitään selityksiä. 

Sydämeni on palasina. Itse koin jääneeni todella vaikana aikana elämässäni ilman kumppanin tukea ja palkaksi vielä sain eron ja eron jälkeen syytökset siitä kuinka hirveä olen.

Vierailija
318/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenties olen kaikkea tuota, mutta myös kaiken tämän surun keskellä tyytyväinen, että kaikki meni näin.

En edelleenkään pidä kohtuuttomana sitä, että lähestyin eksääni kahdella viestillä puolentoista viikon täyden ilmapiirin muutoksen jälkeen.

Enkä myöskään sitä, että olisin toivonut edes vaikka vartin kahvikupillista hänen vapaapäivinään tai selkeää ilmoitusta aamulla, että tänään ei käy koska...

Tätä en tosiaan tainnut vielä aiemmin tässä viestiketjussa ollut maininnut, että hänen "menee liian myöhään" yms. epämääräiset vastauksensa tulivat illalla myöhään, kun olin ensin odottanut hänen yhteydenottoaan koko päivän ajan, kun kerran olimme sopineet näkevämme pian ja puhuvamme asioista.

No jo on jumalauta vaatimukset. Kävikö koskaan pienessä mielessäsi, että sillä toisella ihmisellä on ihan noin niinkun oma elämä? Kukaan ei ole kenellekään kahvikupillista velkaa, jos on tilanne ettei ehdi. Vapaapäivänä voi olla muuta tehtävää, kuin töitä, tai haluaa pitää vapaapäivän oikeasti vapaana. Se muuten tarkoittaa sosiaalisesti kuormittuville ihmisille joskus sitä, ettei näe eikä ole yhteydessä kehenkään. Päivystit puhelimen vieressä, koska olitte sopineet puhuvanne lähiaikoina? Mikä helvetin idioottiautisti oikein olet? (Ja inhoan autismi-sanan käyttöä tässä yhteydessä, mutta en nyt keksi parempaakaan kuvaamaan) Sinä haluat viestin jo aamulla, sinä haluat tavata toisen vapaapäivänä halusi hän sitä tai ei, sinä haluat toiselta vakuutuksia, sinä et pysty olemaan viikkoa vähemmällä kommunikaatiolla, sinä et ymmärrä toisen kiireistä työtä..... sinä olet egoismissasi se ongelma.

Vierailija
319/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitusviestin ja tämän ketjun perusteella ap vaikuttaa takertuvalta ja painostavalta ihmiseltä, jonka on vaikea hyväksyä, että toiset ihmiset tekevät omat ratkaisunsa omista lähtökohdistaan ja että heillä on siihen täysi oikeus. Emme aina käyttäydy täydellisesti muiden tai edes itsemme mielestä, mutta niin se vaan menee. Jokaisella on oikeus tehdä ratkaisunsa, myös väärät. Aina ei saa vastausta tai selitystä ja se pitää hyväksyä. Jokaisen pitää lopulta itse saavuttaa sopu ja rauha elämän käänteissä, sitä ei voi toinen millään selityksillä tarjota eikä sitä voi toiselta vaatia.   

Ilmeisestikään et ole lukenut tarpeeksi tätä viestiketjua ja ymmärrän kyllä sen, koska onhan tämä varsin pitkä.

Minun asiaan takertuvuuteni tapahtuu vain anonyymisti täällä. En ole laittanut eksälle selityspyyntö/syytösviestejä missään vaiheessa eron jälkeen, enkä ole laittamassa.

Täällä saan purkaa pahaa oloani ja ajatuksiani matalalla tai oikeastaan täysin olemattomalla kynnyksellä.

Vierailija
320/753 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa aivan ristiriitaisesti kiintyvän ja välttelevästi kiintyvän suhteelta. Been there, done that (olin se ristiriitainen, ja samaistun ap:n tilanteeseen). Parasta mitä ap voit nyt tehdä, on tutustua kiintymyssuhdeteoriaan jos se ei vielä tuttu, ja googlaa mm. traumakemiasuhde ja trauma bonding. Eevi Vuoristolla on hyvää matskua aiheesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä