Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2007 yrityksen aloittavat!!!

01.01.2007 |

Heippa ajattelin perustaa tälläisen kekskustelun joten kaikki kellä yritys alkaa 2007 mukaan vaan!!! Itselläni meni tänään viimeinen e-pilleri ja nyt jännitetään milloin tärppää ; )

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhottavaa, kun olen kysynyt tätä asiaa neuvolasta terkkarilta, ja sitten ihan vaan yleensä ihmisiltä, niin kahta " tietoa" tulee koko ajan... Neuvolan terkkari sanoi että aletaan laskea siitä kun eka tippa tulee... mutta jos mä alan laskee siitä, ni sithän mun menkat kestää jotain 9 päivää!!!! Kun mulla sitä pientä tiputtelua tulee noin 3-4 päivää ennen kunnon vuotoa...

Vierailija
42/69 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä vielä lisätä että kai joillain voi niinkin mennä että sen tiputtelun voi laskea kuuluvaksi menkkoihin.

Mutta ainakin minulla tuhruttaa/tiputtelee hieman muutaman päivän ennen menkkoja, mutta kp1 koskee ja kovaa, ja vuoto muuttuu silloin runsaaksi. Itse pystyn siis helposti sanomaan että kipupäivä on kp1. Mutta käsitin että sinulla myös vuoto kovenee yhtenä päivänä ja tiputtelukin on niukkaa?

Anyway, onnea yritykseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsen yritys aloitettiin 31.12. Esikoinen on synytnyt 03/05. Itse olen 28v, mies 31v. Asumme Espoossa ja esikoinen aloitti eilen päiväkodissa. Minä palasin elokuun lopulla töihin ja mies oli syksyn hoitovapaalla.

Esikoinen tärppäsi ensimmäisestä kierrosta, ja varovaisen toiveikkaina ollaan heti liikkeellä tiedostaen kuitenkin, että lapset eivät tule aina tilauksesta.

Vierailija
44/69 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meitä on täällä enemmänkin jännittämässä kierron normalisoitumista. Vielä viikonloppuna olin vakaasti sitä mieltä etten tikuttele ovista parin ekan kierron aikana, mutta tänäänpä sitten tilasin paketin testejä. Saa nähdä ehtivätkö enää tähän kiertoon.

Kaikille paljon positiviisia ajatuksia.

Vierailija
45/69 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippis taas yksi työpäivä takana..päätä särkee kun on menkat alkamassa nää menkat on siis vielä ne pilleri menkat... ja sen jälkeen pääsee tosi yritys käyntiin..Mitäs muille tänään kuuluu?

Vierailija
46/69 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aisha_76:

Täytyy kyllä vielä lisätä että kai joillain voi niinkin mennä että sen tiputtelun voi laskea kuuluvaksi menkkoihin.

Mutta ainakin minulla tuhruttaa/tiputtelee hieman muutaman päivän ennen menkkoja, mutta kp1 koskee ja kovaa, ja vuoto muuttuu silloin runsaaksi. Itse pystyn siis helposti sanomaan että kipupäivä on kp1. Mutta käsitin että sinulla myös vuoto kovenee yhtenä päivänä ja tiputtelukin on niukkaa?

Anyway, onnea yritykseen!

Joo, mulla on kyllä kans samalla lailla kun sulla:), eli että kyllä ne menkka oireetkin on sinä päivänä vasta kun alkaa se vuotokin kunnolla. Ja juuri niin että niinä kolmena neljänä päivänä ennen kunnon vuotoa on siis ihan minimaalista tiputtelua. Kiitos sulle tosi paljon:))

Priscilla, jolla nyt siis kp.2;)))

Ainiin, tilasin eilen netistä ovistestit, joten ensi kokeillaan niillä...

Vierailija
47/69 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi pari, joka varovasti haaveilee lapsen saamisesta. Loppuvuodesta vasta kyllä mahdollisesti aloitellaan, mutta on se kiva ajatella että tänä vuonna sitä on vielä raskaana =)

Vierailija
48/69 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku kakkosta olisi mukava saada kuuluville tämän vuoden aikana. esikoinen on vuosimallia -02. Kiertopäivistä täällä ei ole hajuakaan, sillä menkat tulee joskus ja jouluna =D. Esikoista ennen sain 2 keskenmenoa ja vauvoja väännettiin parisen vuotta, clomeilla ja ilman. Tällä kertaa ajateltiin ottaa vähän enemmän harrastuksen kuin tekemisen kannalta. eli tulee jos on tullakseen. Tsemppiä kaikille alkavaan vuoteen. Jännä nähdä kenellä tärppää ensiksi!

Vierailija
49/69 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas osallistujat lisääntyneet mukavasti :)

eppuliina; me ei ainakaan olla ensimmäisiä joilla tärppää, sillä nähdään miehen kanssa niin harvoin :( Tehdään olosuhteiden pakosta vielä hetki eri vuoroja (ja mies tekee vielä viikonloppujakin) joten se mitä meillä enimmäkseen tehdään peittojen alla yhdessä on nukkuminen :( Eilen juuri laskeskelin että jos menkat alkaa tulemaan kuten ennen pillereitä niin ensimmäisen kerran ollaan yhtäaikaa kotona oviksen aikaan tuossa helmikuun puolessa välissä joten ehkä silloin sitten...

Vierailija
50/69 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä olisi yksi yrittäjä lisää. Meillä oikeastaan yritys alkoi jo lokakuussa ja toisesta kierrosta plussa, mutta viikolla 7 keskenmeno. Eilen alko menkat keskenmenon jälkeen, on kyllä vähän ihmeelliset, joten saa nähdä, mitä tästä tulee. (72Oinas, oltiin yhdessä heinähelistimissä odotuspuolella)

Olen 27-vuotias, mies 31 ja asustellaan pohjois-pohjsnmaalla. Ennestään meillä on poika 10/04 (sillonki tärppäs toisesta kierrosta, mutta raskausaikana oli paljon ongelmia). Siis jos nyt tärppäis ja pysyis kyydissä loppuun asti niin tulis aika jämptisti kolmen vuoden ikäero. Työskentelen nuorten parissa koulumaailmassa ohjaajana. Kaikille haaveilijoille toivon onnea yritykseen!

Vielä niille, joita (luonnollisesti) mietityttää oma osaamisensa äitinä... Sinusta tulee lapsellesi paras mahdollinen äiti, usko siihen!

Päivi

Vierailija
51/69 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan pian pitäisi aloittaa toinen pino, ettei tämä kasva liian suureksi? No jatkan tähän vielä.

Niin kuka mahtaa plussata ensimmäiseksi. Toivoisin itse olevani ensimmäisten joukossa, koska meillä yritys on jo alkanut. Monet vielä odottelevat pillerimenkkoja tms. Toivottavasti kaikilla tärppäisi pian!!

Ekaa lasta kun yritettiin, olin jotenkin ihan varma, että tulen helposti raskaaksi. Nyt en tiedä miksi on sellainen olo, ettei tärppää. Lisääköhän tieto tuskaa? Olen lukenut paljon juttuja, joissa toinen lapsi ei olekaan tullut yhtä helposti kuin ensimmäinen. Se saa miettimään.

Tietysti pelottaa myös tuulimunaraskaus, jonka olen kokenut. Se oli ihan ensimmäinen yrityskerta, kun esikkoa alettiin yrittää. Kaavinnan jälkeen meidän poika saikin sitten alkunsa. Nyt mielelläni jättäisin tuon tuulimunavaiheen väliin.

Tästä olis nyt vähän vajaa pari viikkoa siihen, kun menkkojen pitäisi alkaa. Vähän jännittää, vaikka olen yrittänyt olla miettimättä koko asiaa.

Kirjoittakaan kuulumisianne ja muutakin juttua saa kertoa kuin vaan vauvanyritystä.

Itseäni ainakin mietityttää miten elämä muuttuu toisen lapsen myötä? Pitääkö ostaa sisarusrattaat, jos ikäeroa tulisi se 2,5 vuotta? Ja miten kauan tämä meidän asunto on sopivan kokoinen. Toivottavasti lapset viihtyvät edes pari vuotta samassa huoneessa. Ostettiin tämä rivitalokolmio keväällä ja nyt kun vihdoin remontti alkaa olla valmis, ei heti haluaisi muuttaa poiskaan. Haaveissa olisi rakentaa omakotitalo sitten seuraavaksi, mutta lasten pitäisi olla edes vähän vanhempia.

Lillis (ja yritys jatkuu)

Vierailija
52/69 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jatkan vielä.

Lilliputti_83, me mietiskellään ihan samoja asioita. Toista ollaan nyt siis alettu yrittään, ja jos heti tärppäisi, niin ikäeroa tulisi 2,5v. Menkat eivät toivottavasti enää ala 20.1 nurkilla. Esikoinen sai alkunsa ekasta kierrosta, mutta liian toiveikas en silti halua olla.

Myös ratas- ja asuntokysymykset on meillä tapetilla. Alkuun ehkä ainakin yritetään selvitä olemassa olevalla kalustolla. Jos tuntuu, että hankalalta, niin mietitään sitten uudestaan tuplia.

Kolmiossa mekin asustelemme. Uusi tulokas olisi tietysti aluksi äidin ja isin huoneessa, mutta sen jälkeen lapset varmasti asustelisivat jonkun vuoden samassa huoneessa. Asunnonvaihdon aika voisi olla sitten kun esikoinen aloittaa koulun, ellei innostuta enempää lisääntymään sitä ennen.

Kahta lasta olemme aina (järkisyillä) perustelleet. Toisaalta en tajua, miten selviän jos kakkosenkin jälkeen vauvakuume vain jatkuu. Ikää on kuitenkin vasta 28v., joten pitkäksi voi tulla aika kärvistellessä.

Tsemppiä kaikille yritykseen!

Vierailija
53/69 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ajatuksia täälläkin... kaikki kolme tyttöä on saanut heti alkunsa, joten en koskaan ole edes ajatellut ettenkö saisi helposti lasta! nyt onkin sitten vähän outo olo, kun 2 kiertoa mennyt ohi. Minulla on tosin mies vaihtunut, joten pelkään että hänessä olisi joku vika...

Vierailija
54/69 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin vain ilmoittelemaan, että olen luopumassa toivosta tämän kierron suhteen. Normaalisti minulla menee vatsa sekaisin aina viikkoa ennen kuukautisia ja tänään on sitten taas ihan tyypillisesti vatsa heittänyt volttia. Harmittaa, vaikka ei kai sitä vielä pidä lusikkaa kokonaan nurkkaan heittääkään.

Lillis

Vierailija
55/69 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt menossa vikat e-pilleri menkat ja sen jälkeen voi yritys alkaa jännittää vähän että kauan menee kun raskaaksi tuun.. ovis mulla on laskujen mulaan 20.1 joten silloin kova yritys päälle!! ja sitten lähden laivalle 21.1!!! Mitäs muille kuuluu?

Vierailija
56/69 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pääsin palstailemaan.... itsellä olis nyt kp8/29-30 ajattelin käydä ma ostaan paketin taas niitä superkalliita ovistikkuja et jos sen oviksen sais nyt bongattuu... mites muilla?? jokos on yritykset aloitettu..???

Joenki tuntuu vaaan et sitä tietää jo joka kerta sen tuloksen ku on melkeen vuosi menny samalla tavalla!!! välillä tuntuu et on jo ihan turta koko hommaan... Onks muilla samaa???

Vierailija
57/69 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä vielä pari kk 29 v. ja mies 31 v. Tampereella asustellaan ja kakkosen yritys alkaa seuraavien kuukautisten jälkeen. Oviksen pitäis olla tammi- ja helmikuun vaihteessa, joten siitä sitten aloitetaan yrittämään. Esikoinen on 1 v 5 kk. Vähän mietityttää, että miten sitä jaksaa kahden kanssa, sitten kun toivottavasti se toinen lapsi syntyy. Mutta eiköhän se siitä, on ne muutkin jaksaneet!! :) Ja parempi ottaa asia kerrallaan, eli ensin tämä raskautumisprojekti...

Vierailija
58/69 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti täälläkin pientä toivotaan!

Viimeinen pilleri meni jo kesäkuussa 06, mutta näin kauan on kestänyt, että menkat normalisoitui. Olin syöny pillereitä 9 vuotta, ehkä sillä jotain osuutta asiaan? Nyt kumminkin intoa puhkuen yrittämään! :)

Minä olen 24 ja mies 28. Idea vauvan tekoon tuli puhtaasti mieheltä ja tarpeeksi hyvin perusteltuaan sai minutkin ylipuhuttua. Hieman hirvittää kaikki nuo perinteiset taloudelliset asiat, työkuviot jne. mutta onhan niitä lapsia hankittu kautta aikain ja aina sitä jotenkin selviää. Halu yhteiseen perheeseen on kova.

Onnea vaan muillekin yrittäjille! Ei muuta ku peitot heilumaan ;)

Vierailija
59/69 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mitäköhän lie. Nenä tukossa, kylmä on ja lämmöt nousussa, muuten ihan ok olo.

Maanantaina varmaan pitää alottaa uus pino viimestään, on täällä sen verran porukkaa :D mukavaa

Kyllä tais pahasti mennä tän kierron suhteen mulla laskut mettään. Pikkasen vaikee tietää ku vasta 2 kierto synnytyksen jälkeen. Ennen synnytystä aina 27 kierto viimeks oli 36 joten saa nähdä mitä tästä tulee.

Itekin tulee mietittyä välillä miten sitä jaksaa ku esikoinen täyttää vasta 1v, koulu pitää lopettaa ja työt alottaa ja vielä häät järjestää raskausaikana jos hyvin käy.

Pikkasen meillä asunto jää ahtaaks jos pikku kakkonen nopeastikin päättää alulle lähteä. Kaksiossa asustetaan ja minnekään ei kyllä toista lasten sänkyä mahdu. Auto asia on onneks mietitty valmiiks jo ennen esikoista, hyvin mahtuu kaksosten rattaat ja kolmekin turvaistuinta kyytiin.

Tuosta vauvakuumeesta. Kaveri jolla on 4 lasta sano, että jokaisen lapsen jälkeen vauvakuume on vaan entistä kovempi ;) kun joku tuolla tais miettiä mitä jos tämänkin jälkeen vielä kuumeilee...

Viikonloppujen jatkoja ja tsemppiä kaikille yritykseen :)

Nyt tuli kyllä sekava kirjotus, mutta menkööt.

Vierailija
60/69 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin aloitellaan pian toista yritystä (esikko 01/06). Kaikki vaan mukaan!