Parisuhteen vakiinnuttaminen tutustumisen, eikä seksin kautta?
Pidän seksistä rakkaan kumppanin kanssa, enkä pihtaa tai käytä sitä vallankäytön välineenä. Minulla on pari exää joiden mukaan seksi kanssani on todella hyvää, vaikka en halua harrastaa sitä välineillä jne.
Olen sinkkuuntunut jokin aika sitten ja huomaan kuinka miehet ovat seksikeskeisiä. Seksiä pitäisi olla hyvin varhain tapailuvaiheessa. Minulle tällainen ei ole luontaista. Seksi on merkityksellinen asia, jonka haluan jakaa vain henkilön kanssa, johon olen syvästi kiintynyt ja hän minuun.
Miten saada miehet vakuuttumaan siitä, että seksiä kannattaa odottaa edes se muutama kuukausi ja tutustua rauhassa ennen kuin sitouttaa toista seksin kautta itseensä? Haluan olla kiinnostava persoonani, enkä hyvän seksin ansiosta. Seksin aloittaminen liian aikaisin tuntuu kiusalliselta, koska en halua antaa tuntemattomalle jotakin niin henkilökohtaista asiaa.
Kyse noin 38-50 vuotiaista.
Kommentit (643)
Vierailija kirjoitti:
". Mutta tiedän myös miten osa miehistä toimii, joten en halua yhdyntää ennen kuin vakiintuneessa suhteessa."
Miehet ovat paljon monipuoloisempi laji kuin naiset usein tajuavatkaan. Ei miehiä ole vain niitä auervaaroja ja sitten kunnon miehiä jotka odottavat vaikka vuosia vaan ihan kaikkea maan ja taivaan välillä. Esim. itse olen mies joka haluaa nimenomaan sen sitoutuneen ja uskollisen parisuhteen ja perheen. Olen aina halunnut. Mutta olen ikävä kyllä myös aika ujo. Ja siksi niiden naissuhteiden löytäminen ja seksuaalisuuden toteuttaminen oli minulle hankalaa nuorena. Olin varsin epävarma omasta haluttavuudestani ja jos en saanut heti selvää vastakaiukua niin lannistuin ja annoin olla.
Siksi minulle oli onnenpotku kun viimein tuli vastaan nainen joka oli valmis seksiin kanssani varsin nopeasti tapaamisen jälkeen koska se antoi minulle varmuutta siitä että hän ihan todella piti minusta ja halusi minua. Muuten sekin suhde olisi voinut kuihtu
Onnea teille!
Mutta onhan se nyt tosi surullista, että et voinut kokea toisen rakkautta muutoin kuin seksin kautta. Onko niin vaikea uskoa toisen sanoja?
"Mitä pitkässä parisuhteessa saa näiltä, jotka harrastavat seksiä nopeasti kenen tahansa kanssa?"
Mistä olet saanut käsityksen että kenen kanssa tahansa? Minulla on ollut elämässäni vain kaksi parisuhdetta ja ne ovat olleet ainoita joissa olen seksiä harrastanut. Mutta silti molemmissa on ollut seksiä heti alusta lähtien.
Mutta niissä molemmissa olen tuntenut voimakasta yhteenkuuluvaisuuden ja turvallisuuden tunnetta siihen ihmiseen joten en todellakaan koe että harrastaisin seksiä kenen tahansa kanssa. Vaan vain niiden jotka herättävät minussa ihan erityisiä tunteita heti alusta. Ja näin siis tapahtuu minulla todella harvoin ja harvojen ihmisten kanssa.
"Mutta onhan se nyt tosi surullista, että et voinut kokea toisen rakkautta muutoin kuin seksin kautta. Onko niin vaikea uskoa toisen sanoja? "
Sanat ovat helppoja ja halpoja. Tunteet näkyvät kaikkein selvimmin tekojen kautta, eivät sanojen.
"Mutta onhan se nyt tosi surullista, että et voinut kokea toisen rakkautta muutoin kuin seksin kautta. Onko niin vaikea uskoa toisen sanoja? "
Tässäkin ketjussa on lukemattomia kertoja kerrottu miten naisille se seksi on ihan erityinen asia johon pitää ryhtyä harkiten ja vasta kun on varma että se mies on se oikea. Ja sen jälkeen ihmetellään kovasti että mies voi kokea seksin saannin ihan erityiseksi rakkauden osoitukseksi naisen taholta. Eikä tämä ole aika ristiriitaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En koe, että molemminpuoliseen haluun perustuvassa seksissä on mitään väärää." Etkö edes silloin, kun toinen on varattu?
Mutta noinhan se varmaan menee muilla paitsi uskovaisilla. Meillä on syymme, toivottavasti suvaitset vaikket ymmärtäisikään. Ja minä taas ymmärrän että maailman ihmiset ajattelevat ja kokevat eri tavoin, ja antavat palaa, vaikkei aamenta olisi vielä kirkossa sanottukaan.
Pettäminen ei ole ok, eli jos pariskunnalla ei ole sopimusta siitä, että voi olla muidenkin kanssa, silloin tuo ei tietysti ole ok. Mutta ei siinä seksi ole se pahin asia, vaan toisen luottamuksen pettäminen. Mutta hyvä tarkennus sinulta kuitenkin - aina kannattaa kysyä, jos on epäselvää ilmaisua.
Mutta alan kyllä vähän väsyä "teidän uskovaisten" omahyväiseen moralismiin. Suosittelen joskus tutustumaan tähän maailmaan - nyt
Loukkaannuitko kun puhuin maailman ihmisistä? Luulin että se on kehusana, erotuksena meistä kamalista uskovista ;)
Koitin viestiä suvaitsevaisuutta ja ymmärtäväisyyttä muulla tavalla ajattelevia ja toimivia, hassua että vastasit näin kärkevästi, ilmeisesti ilmaisin huonosti. Tunnen paljon ei-uskovaisia (ei tämäkään voi olla haukkumasana kenellekään muulle kuin uskovaiselle), joten siksi ymmärrän muunlaistakin lähestymistapaa ja kavereissani on ihmisiä, joille seksi ei ole syömistä kummempaa.
Jatka sinä omaa elämääsi, minä samoin. Peace?
" kavereissani on ihmisiä, joille seksi ei ole syömistä kummempaa."
Sekin on kuitenkin varsin harvinainen ajattelutapa vaikka ei mihinkään uskoisi. Suurin osa ihmisistä liittää seksiin jonkinlaisia isompia henkisiä merkityksiä vaikka ei ajattelisikaan että seksi kuuluu vain avioliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei autoakaan osteta ilman koeajoa. Pitäisi kyllä olla kaikki tähdet ja saturnuksen renkaat kohdillaan että jaksaisi kuukausia odotella seksiä. Ja mitä jos se onkin ihan tuhnu? Vähänkö sitten harmittaa
No varmaan siinä tuolla asenteella niin käykin.
Vierailija kirjoitti:
Sanat ovat helppoja ja halpoja. Tunteet näkyvät kaikkein selvimmin tekojen kautta, eivät sanojen.
Seksiä voi harrastaa täysin itsekkäistä motiiveista.
"Mutta onhan se nyt tosi surullista, että et voinut kokea toisen rakkautta muutoin kuin seksin kautta. "
Aika monen vähän ujomman miehen elämä on surullista. Siinä naiset kohdataan lähinnä pakkien tai sitten kaveriasteelle ajautumisen kautta. Ei siis ole ollenkaan ihme että sitä voimakasta fyysistä vastakaikua naiselta arvostetaan todella korkealle ja sitä kaivataan.
On ihan eri asia jos on jo monta kertaa kokenut kelpaavansa miehenä ja että naiset voivat olla kiinnostuneita. Silloin varmaan osaa paremmin suhteuttaa asioita ja tietää että suhteet kehittyvät eri tavoin eri kerroilla.
Vierailija kirjoitti:
Sana "parisuhde" on ongelmallinen, koska siihen voi liittyä oman vapauden luovuttaminen toiselle ilman, että saa haluamiaan asioita.
Kaikilla ihmisillä, jotka tuntevat toisensa on tavallaan 'parisuhde' eli he muodostavat parin ollessaan kaksi ihmistä ja heillä on joku suhde, kuten vaikka vuokralaisella ja vuokranatajalla tai pikkuserkuksilla, jotka näkevät toisiaan kerran vuodessa.
Kun kertoo toiselle olevansa parisuhteessa, kiinnostunut ihminen tulkitsee sen niin, että "tätä ei kannata yrittää. Hän harrastaa jo seksiä toisen kanssa eikä pettäisi."
Tämä myös osoittaa sen, että miten absurdi on ajatus parisuhteesta ilman seksiä, jossa on enintään lupaus seksistä, jota ei kuitenkaan ole. Toinen saa haluamiaan asioita ja toinen ei ja silti tämä, joka ei saa haluamiaan asioita ei myöskään hae niitä muualta, kun hän katsoo olevansa 'parisuhteessa'.
Niin että seksikö se on ainoa asia, mitä tämä toinen toiselta haluaa? Tosiaan, ei tuo parisuhteelta kuulosta minunkaan korvaan.
Mutta älä nyt oikeasti ole niin naurettava, että et ymmärrä, että oikeassa parisuhteessa asioista keskustellaan. Että ylipäänsä ollaanko parisuhteessa vai ei, ja mitä se pitää sisällään näille kahdelle. Mitkä odotukset, mitkä tavoitteet, miten läheisyys ja sitoutuminen etenee vai eteneekö. Eihän suhde ole mikään pysähtynyt tila, vaan kyllähän se läheisyyskin muuttuu ja oletettavasti lisääntyy. Vai eikö toinen halua edes suudella? Kissa pöydälle taas kerran, mitkä odotukset, jatketaanko yhdessä vai erikseen jnpp.
Kyllä te pystytte, mutta siihen tarvitaan kommunikaatiota!
Kyllä on kummallisia miehiä. Tulen uskonnollisesta yhteisöstä, jossa seksiä ei harrasteta kuin vakiintuineissa parisuhteissa. Ei ole sen tapahtumissa lääppimistä ja ahdistelua. Ei ole sen julkaisuissa vähäpukeisia naisia ilman syytä. Ei ole paineita näyttää tai pukeutua seksikkäästi. Jokainen tiedostaa, ettei pelkkä seksi tee parisuhdetta, vaan siihen kuuluu muutakin. Eikä tuossa ole edes mitään eroa miesten ja naisten välillä täällä.
Onko kulttuuri tehnyt miehet sairaiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksiä voi harrastaa täysin itsekkäistä motiiveista.
Samoin suhteisiin voidaan ryhtyä täysin itsekkäistä syistä. Voidaan haluata taloudellisia asioita, ympäristön hyväksynnän takia, statuksen takia, turvan takia, omien tarpeiden tyydytyksen takia jne.
Suhteen hyvyys tulee siitä että se toinen haluaa sinulle aidosti hyvää ja osoittaa sen myös teoin. Itsekkyyttä voi ilmetä niin seksissä kuin muussakin suhteessa mutta silloin sille toiselle ei haluta hyvää.
Vierailija kirjoitti:
" kavereissani on ihmisiä, joille seksi ei ole syömistä kummempaa."
Sekin on kuitenkin varsin harvinainen ajattelutapa vaikka ei mihinkään uskoisi. Suurin osa ihmisistä liittää seksiin jonkinlaisia isompia henkisiä merkityksiä vaikka ei ajattelisikaan että seksi kuuluu vain avioliittoon.
Ja kuinka moni tuolla tavalla että seksi ei syömistä kummempaa ajattelevat avoimesti sen kertovat kumppaneilleen. Epäilen että eivät kerro vaan pimittävåt tämän asian.
Tämä nettiaika on pilannut ihmisyydestä paljon. Liian paljon nähtävää kuva- ja videomateriaalia ja pääsy liian monen ihmisen yhteyteen.
Niille miehille, jotka eivät jaksa odottaa edes päivää niin on varmaan käsittämätöntä, että nuori mies kirjoitti kanssani vuosia ja alkoi järjestää mahdollisuutta yhteisen elämän aloittamiselle samassa asuinpaikassa, vaikka emme olleet olleet yhdynnässä kertaakaan ja fyysisesti muutenkin vain lyhyen ajan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kummallisia miehiä. Tulen uskonnollisesta yhteisöstä, jossa seksiä ei harrasteta kuin vakiintuineissa parisuhteissa. Ei ole sen tapahtumissa lääppimistä ja ahdistelua. Ei ole sen julkaisuissa vähäpukeisia naisia ilman syytä. Ei ole paineita näyttää tai pukeutua seksikkäästi. Jokainen tiedostaa, ettei pelkkä seksi tee parisuhdetta, vaan siihen kuuluu muutakin. Eikä tuossa ole edes mitään eroa miesten ja naisten välillä täällä.
Onko kulttuuri tehnyt miehet sairaiksi?
Se että uskonto joissain yhteisöissä patoaa tiettyjä seksuaalisuuden puolia osittain ei poista niitä niistä ihmisistä. Liha on heikko ja se tunnustetaan kyllä uskonnollisissa teksteissäkin.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta onhan se nyt tosi surullista, että et voinut kokea toisen rakkautta muutoin kuin seksin kautta. "
Aika monen vähän ujomman miehen elämä on surullista. Siinä naiset kohdataan lähinnä pakkien tai sitten kaveriasteelle ajautumisen kautta. Ei siis ole ollenkaan ihme että sitä voimakasta fyysistä vastakaikua naiselta arvostetaan todella korkealle ja sitä kaivataan.
On ihan eri asia jos on jo monta kertaa kokenut kelpaavansa miehenä ja että naiset voivat olla kiinnostuneita. Silloin varmaan osaa paremmin suhteuttaa asioita ja tietää että suhteet kehittyvät eri tavoin eri kerroilla.
Ihminen on biologiaa ja nainen myös. Voisiko mitenkään olla mahdollista, että ujo mies ei eritä feromoneja, ainakaan riittävässä määrin? Onko se ujo mies itse voimakkaan fyysinen? Nainen lähtee kyllä helposti mukaan, jos on kiinnostunut ja antaa vähän kimmoketta, mutta nainenkin tuntee itsensä idiootiksi yrittäessään rakastella kiihkeästi jähmeän miehen kanssa.
Omalla kohdallani huomaan vahvasti feromonien vaikutuksen.
"Niille miehille, jotka eivät jaksa odottaa edes päivää "
Varmasti suurin osa jaksaa odottaa. Ei kai siitä ole kyse. Vaan siitä että se halu on kuitenkin olemassa heti alusta lähtien voimakkaana ja se on ihan yhtä oikea ja hyväksyttävä tarve kuin se että joku toinen haluaa odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei tee aloitetta vähintään toisen tapaamisen aikana, niin tulee hylätyksi tuhkamunana. Naiset haluavat olla haluttuja. Se, että sinä vaadit yleisestä normista poikkeavaa käytöstä on sinun ongelmasi. Turha luulla, että miehet muuttavat naisten vaatimaa käytöstä juuri sinun takiasi.
Tässäpä se oikeastaan tulikin. Naiset rakastavat sitä, että mies pyörii heidän jaloissaan. Kiinnostus naista kohtaan tulee näkyä muutenkin kuin verbaalisessa muodossa,
Vierailija kirjoitti:
"Niille miehille, jotka eivät jaksa odottaa edes päivää "
Varmasti suurin osa jaksaa odottaa. Ei kai siitä ole kyse. Vaan siitä että se halu on kuitenkin olemassa heti alusta lähtien voimakkaana ja se on ihan yhtä oikea ja hyväksyttävä tarve kuin se että joku toinen haluaa odottaa.
No totta kai se on. Onhan se meillä odottajillakin. En minä lähde rakentamaan suhdetta sellaisen kanssa, johon en sitä halua tunne.
Mitä pitkässä parisuhteessa saa näiltä, jotka harrastavat seksiä nopeasti kenen tahansa kanssa?
Krääsää voi ostaa kenelle tahansa kaupasta loputtomasti.
Minusta se vaan on jotenkin kaunista ja erityistä ettei oma puoliso ole harrastanut seksiä kenen tahansa kanssa ja arvostaa minua ihmisenä niin paljon, että uskaltaa odottaa yhdyntää siihen asti kunnes minäkin olen valmis lähentymään siltäkin osin. Olen ollut suhteessa missä minä odotin miestä. Hän on oikeastaan elämäni rakkaus jollaisen toivoisin vielä kohtaavani.