Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18801)
Tiskiä säästääkseni keitin aamukaurapuuron omenahillokattilaan ja sain näin sivussa mausteetkin. Mustikoita ja jogurttia.
Päivällä ruisleipää, pakasteesta kylmäsavukirjolohta ( -60%), maitoa.
Omenoita, banaani.
-tarinankertoja-
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn satunnaisesti tässä ketjussa, nykyisin aina kun osuu silmiin etusivulla, eikä kertaakaan ole ollut monta sivua ei-ruoka-aiheisia kommentteja. Kaikissa on ollut ruoka aiheena.
Lainaus ei enää toiminut noin pitkään ketjuun. Viestit, joissa ei ole käsitelty ruokaa, ovat noiden poistattajien viestejä. Muut ovat jutelleet ruuasta.
Esimerkiksi poistivat sen, kun täällä puhuttiin makkarakupeista. Sehän oli 70-luvun perushalpisruokaa - mutta ei maistunut poistattajille.
Jos käyt satunnaisesti niin mistä tiedät että viestejä on poistettu?
Vierailija kirjoitti:
Tiskiä säästääkseni keitin aamukaurapuuron omenahillokattilaan ja sain näin sivussa mausteetkin. Mustikoita ja jogurttia.
Päivällä ruisleipää, pakasteesta kylmäsavukirjolohta ( -60%), maitoa.
Omenoita, banaani.
-tarinankertoja-
Säästöä se on pienikin säästö 😁
Mulle omenahillo on aina jotenkin erityistä,koska mun isovanhemmilla oli omenapuita ja mummo keitti hilloa joka syksy vaikka kuinka paljon. Nyt äitini keittelee hillot, ihan yhtä hyvää. Mä käytän omenahilloa lusikallisen tai pari esim.bolognesetyyppisessä jauhelihakastikkeessa. Ylipäätään tomaatti(murska)pohjaisissa ruuissa, ne kaipaa usein makeutta, mutta ei sentään kehtaa laittaa sokeria...
Huomenna ollaan kokonaan normaalissa päiväjärjestyksessä kotona. Nyt illalla tein ihan oikean ruuan; siitä alekasslerista viipaloin pihvejä ja paistoin ne pannulla. Uunijuureksiksi kuorin ja pilkoin porkkanaa, punajuurta ja lanttua. Keräsin kasaan kaikki "nurkissa lojuneet" perunat, pesin, kuorin ja pilkoin ja keitin perunamuusin. Mukaan meni yksi bataattikin, se on niitä jämien jämiä. Liha 7,20€ (siitä meni kylläkin osa lemmikeille), juurekset.... ei niitä nyt ihan kiloa ollut, mut sanotaan silti 0,50€. Pottumuusiin maito+voi noin 0,20€, ja mausteet lihaan+juureksiin 0,20€. Kaalisalaatti noin... 0,20€?
Eli 8,30€, plus jos joku söi punalaputettua ruisleipää tai ketsuppia tms. niin sanotaan 9€. Viidelle jaettuna 1,80€. Mun täytyy sanoa, että mulla on melkein ähky, pelkkä pottumuusikin maistui herkulliselle.
Kaupasta tuli ostettua vähän muutakin kuin possua ja lohta. Kyljykset oli 5,90€/kg, ei ole ollut niitä pitkään aikaan. Ne menee vähän samaan kastiin makkarakuppien kanssa. Jostain syystä tänään vielä iltapäivälläkin oli hyvä punalappupäivä, kananmunia oli -30%.
Kiusa se on pienikin kiusa
Jihuuuuu, olen taas tehnyt hyviä kauppoja Lidlissä. Löysin kerran karjalanpaistia -50% alennuksesta, ja melkeinpä joka päivä löytyy -50% alennuksesta makaronilaatikkoa, lohikeittoa, ja lihaperunasoselaatikkoa, kaikki vähän päälle euron hintaan! Paistopisteestä löytyy myös usein herkullisia isoja voikroisantteja noin 32 sentin alennushintaan. Ja mitähän muita herkkuja löytyykään Lidlistä halvalla, no ainakin juustoa vaķiona noin 5,30 €/kg. Ja Pullavan voisilmäpitkoa ja pullaviipaleita löytyy myös välillä -50% alennuksesta 😋.
T. Lidl-mies
Laskin äsken, että meillä kahdella henkilöllä, aikuisia siis, menee n. 200 e/kk ruokaan, perushygieniaan jne. Lisäksi joskus n. 20 e/kk satunnaisiin 'herkkuihin' ja yllätysostoksiin. Kaikki ruoka tehdään itse ja käytämme tietysti laputetut ainekset ja tarjoukset aina, jos ne muuten meille sopivat. Hyvikkilaatikot 2 e ovat tässä kuussa tuottaneet kaikki hedelmät, lisää ei ole tarvinnut ostaa. Ja omenapiirakkaa on tehty viikottain. Mausteet ja yrtit sekä muutakin haetaan etnisistä, muutoin asioimme pääosin Liiterissä ja jätelaatikot Rismasta. Hyvin on syöty, en valita. Pakko laskea kaikki, koska lääkkeisiin menee julmettu summa, koska osa lääkärin määräämistä ei ole korvattavia. :/
Olen seurannut ketjua pitkään, tykkään tästä. Asun yksin ja työnantajan piikkiin syön arkisin. Päätin syyskuun alussa että nyt laitan kukkaron nyörit tuplasolmulle ja karsin ruokamenoista. Ostan melkein kaiken S-ketjusta, joten helppo tarkistaa ostokset.
Kävin eilen ostamassa ruokaa ja kauppaan ei ole tarvetta mennä ennen kuun vaihdetta.
Syyskuun ruokaostokset 169,31€. Olen tyytyväinen. Ennen meni ainakin 300€. En kyllä pahemmin tuhlailut ennenkään ruokaan. Lidliin ja K-ketjuun kumpaankin mennyt syyskuussa noin 15€.
Kaapeissa ja pakkasessa ruokaa ja jotain sieltäkin siis syöty, mutta yllätyin että pärjäisinkin kuukauden tuolla summalla. Ruoka on jotain josta on "helppo" tehdä säästöjä
https://www.savonsanomat.fi/paakirjoitus-mielipide/8868730
Aika moni kirjoittajista ostaa noita punalaputettuja. He varmaan myös huolehtivat siitä, ettei tule hävikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Aika moni kirjoittajista ostaa noita punalaputettuja. He varmaan myös huolehtivat siitä, ettei tule hävikkiä?
Punalappujen osto on juuri sitä hävikintorjuntaa. Osa syödään heti, osa päivämääräjärjestyksessä jääkaappiin, osa suoraan pakastimeen. Punalappujakin vain sen verran mitä saa varmasti syötyä ja käsiteltyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ske käytti vahingossa väärään nikkiä. Miksei ullatuspito poista tätä ketjua, yksi nikki keskustelee monella eri nimimerkillä itsensä kanssa?
Pitänee kait vaan pyytää poistamaan näitä viestejä, jotka ei ketjun aiheeseen kuulu?
Ei täällä ole enää keskustelua, yksi keskustelee itsensä kanssa💩
Keskustelua vaikeuttaa se että joku idiootti poistattaa viestejä. Ske ystävällisesti palauttaa myös toisten aiheettomasti poistatettuja viestejä ajoittain. Mitä olen laskenut niin nyt parin viikon aikana näitä viestejä poistatettu ilkeilymielessä yli sata.
Mitäpä, jos Ske ja kumppaninsa pysyisivät ys
Ske ja kumppanit ovat pysytelleet aiheessa sitkeästi. Poistetuissa viesteissä on ollut kymmeniä viestejä, joissa esim. Tarinankertoja on luetellut pöivän ruuat eikä mitään muuta.
Poistattaja ei ole kertaakaan kirjoittanut otsikon aiheesta.
Luitko edes otsikkoa? Siinähän kysytään just mitä syöt päivän aikana, doh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ske käytti vahingossa väärään nikkiä. Miksei ullatuspito poista tätä ketjua, yksi nikki keskustelee monella eri nimimerkillä itsensä kanssa?
Pitänee kait vaan pyytää poistamaan näitä viestejä, jotka ei ketjun aiheeseen kuulu?
Ei täällä ole enää keskustelua, yksi keskustelee itsensä kanssa💩
Keskustelua vaikeuttaa se että joku idiootti poistattaa viestejä. Ske ystävällisesti palauttaa myös toisten aiheettomasti poistatettuja viestejä ajoittain. Mitä olen laskenut niin nyt parin viikon aikana näitä viestejä poistatettu ilkeilymielessä yli sata.
Vierailija kirjoitti:
Ske ja kumppanit ovat pysytelleet aiheessa sitkeästi. Poistetuissa viesteissä on ollut kymmeniä viestejä, joissa esim. Tarinankertoja on luetellut pöivän ruuat eikä mitään muuta.
Poistattaja ei ole kertaakaan kirjoittanut otsikon aiheesta.
Luitko edes otsikkoa? Siinähän kysytään just mitä syöt päivän aikana, doh.
Taisit ymmärtää väärin viestini. Tarkoitin että esimerkiksi Tarinankertojan viestit on täysin otsikon mukaisia ja silti niitä on poistettu koko ajan!
Tässä alehamsterin todennäköisesti loput syyskuun ostokset:
isompi kirjolohikeitto 400 g, yönakki cheddar 240 g, wigren rosvofile 150 g, superior kinkku 180 g, sevan guacamole 150 g, abu fuad kebab riisillä, kariniemen uunivalmis kanapata red curry 700 g, kana-pekoni wrap, tuore mieto tomaattisalsa 300 g, castello matured gouda 500 g, 2 * apetina original 10 % fetajuusto 150 g, elonen rommileivos 2 kpl 150 g, oululainen jälkiuunipala ohut ruis 240 g, 2 * coop esipaistettu hapanjuuripatonki 250 g, broileririsotto ja basilikapapuja. Nämä 60 %, yht. 26, 47 e.
Hevikkiä: ruukkutilli, 2 ruukkupersiljaa, 2 jääsalaattia, yht 0,32 e. Fiksuruoka: felix punakaalisalaatti 4,25 kg, 0,39 e. Nämä yht. 0,81 e.
Tarjous/normaalihinta: tumma luumu 490 g, syöntikypsä mango n. 360 g, miniluumutomaatti rs, silpan chorizopiiras 4 kpl 220 g. Nämä yht. 4,78 e. Kaikki yht. 32,06 e. Kuun alusta yht. 97,69 e. Edelliset n. s. 931.
Pitkästä aikaa osuin juustoalepäivänä kauppaan, muita juustoja ei sitten ollutkaan kuin tuo gouda ja apetina, paitsi tofuja. Punakaalisalaatin kanssa on vähän pähkäilemistä, kaveri siis tilasi lähinnä koiranruokia ja kysyi haluanko minä samaan tilaukseen jotain ja enhän voinut tuota vastustaa. Ajatuksena on jakaa purkista neljälle hengelle omat satsit, pitää jonkun näköiset octoberfestit, ja kai sitä voi kokeilla pakastaa myös? Säilyvyys avattuna jääkaapissa n. 5 päivää. Hyviä vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä alehamsterin todennäköisesti loput syyskuun ostokset:
isompi kirjolohikeitto 400 g, yönakki cheddar 240 g, wigren rosvofile 150 g, superior kinkku 180 g, sevan guacamole 150 g, abu fuad kebab riisillä, kariniemen uunivalmis kanapata red curry 700 g, kana-pekoni wrap, tuore mieto tomaattisalsa 300 g, castello matured gouda 500 g, 2 * apetina original 10 % fetajuusto 150 g, elonen rommileivos 2 kpl 150 g, oululainen jälkiuunipala ohut ruis 240 g, 2 * coop esipaistettu hapanjuuripatonki 250 g, broileririsotto ja basilikapapuja. Nämä 60 %, yht. 26, 47 e.
Hevikkiä: ruukkutilli, 2 ruukkupersiljaa, 2 jääsalaattia, yht 0,32 e. Fiksuruoka: felix punakaalisalaatti 4,25 kg, 0,39 e. Nämä yht. 0,81 e.
Tarjous/normaalihinta: tumma luumu 490 g, syöntikypsä mango n. 360 g, miniluumutomaatti rs, silpan chorizopiiras 4 kpl 220 g. Nämä yht. 4,78 e. Kaikki yht. 32,06 e. Kuun alusta yht. 97,69 e. Edelliset n. s. 931.
Pitkästä aikaa osuin juustoalepäivänä kauppaan, muita juustoja ei sitten ollutkaan kuin tuo gouda ja apetina, paitsi tofuja. Punakaalisalaatin kanssa on vähän pähkäilemistä, kaveri siis tilasi lähinnä koiranruokia ja kysyi haluanko minä samaan tilaukseen jotain ja enhän voinut tuota vastustaa. Ajatuksena on jakaa purkista neljälle hengelle omat satsit, pitää jonkun näköiset octoberfestit, ja kai sitä voi kokeilla pakastaa myös? Säilyvyys avattuna jääkaapissa n. 5 päivää. Hyviä vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.
Aika hyviä löytöjä! Sevanin hummus on hyvää, niin varmaan guacamolekin on?
Jos se salaatti ei ole majoneesi/kermaviilikastikkeella, niin sitä voi pakastaa. Pakastamisen jälkeen se kannattaa käyttää lämpimiin ruokiin tai lämpimänä lisäkkeenä, luulisin. Omaa kaalisalaattia olen joskus pakastanut, ja se menee vähän pehmoiseksi, joten ihan sinällään se ei ollut kivaa. Mutta ihan käyttökelpoista vähän jalostettuna. Myös hapankaalia voi pakastaa, kuulemma.
Noi jättipurkit on vähän haastavia, kun ne pitää sit heti avaamisen jälkeen käsitellä (lähinnä siis pakastaa).
Minäkin ostin jo keväällä tuon jättipurkin, ja jaettiia ystävien kanssa. Toivottavasti on sinun makuusi, minä en oikein tykännyt kylmänä enkä lämpimänä.
Tänään ruuanlaittopäivä. Tein vielä pyynnöstä katkarapucoktaileja ( aineet maksettiin) ja samoin suklaakakkua.
Itselle ( ja muillekin ) tein Nälkäpäiväkeittoa ja raejuustobageleita. Uunikauraryynipuuroa ensi viikolle. Kukkakaali-perunacurrya. Porkkana-omenaraastetta.
Tähän mennessä olen syönyt tuota puuroa ja mehukeittoa. Sekä närppinyt sitä ja tätä kasvista ruokaa laittaessani. Jossakin vaiheessa syön keittoa ja bagelin sekä katkarapucoktailin. Luultavasti banaaninkin.
-tarinankertoja-
Katkarapucocktail! Miten ihanan nostalgista. Nytpä alkoi tehdä mieli! 🦐
Kampin Pimu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punalappujen osto on juuri sitä hävikintorjuntaa. Osa syödään heti, osa päivämääräjärjestyksessä jääkaappiin, osa suoraan pakastimeen. Punalappujakin vain sen verran mitä saa varmasti syötyä ja käsiteltyä.
Mä todellakin ostan punalaputettuja tuotteita (myös muita kuin elintarvikkeita). Saan ajoittain myös niitä jämien jämiä ruokajakelun jäänteistä. Jotenkin mun ajatus on se, että koska mä olen ne ostanut (enkä jättänyt jollekin toiselle), mun velvollisuus on käyttää ne mahdollisimman hyvin. Noiden ruokajakelun jämien kanssa vähän sama juttu, joskin hieman rennommin: ne eivät kelvanneet kellekään muulle, mutta mulla on mahdollisuus käyttää ne mahdollisimman hyvin. Samoin itsekasvatetuissa kasviksissa, mä en halua, että niistä menee yhtään ylimääräistä hukkaan.
Tänään syötiin siis uunilohta, uunikasviksia, eilistä perunamuusia ja toissapäiväisiä makaroneja. Kompostikippoon meni keskurpitsan pilaantumaan päässyt pää (en ole ollut paikalla korjaamassa satoa), munakoisosta yksi pilaantunut kohta, ja paprikoista se kanta ja siemenet, sekä yksi pilaantunut tomaatti. Lohesta nahka meni pieninä paloina koiralle. En oikeastaan tiedä, miten olisin voinut estää noiden kasvisten pilaantumisen? Ne olivat hyviä, kun alkuviikosta lähdin reissuun. (lohi noin 7€, perunamuusi 0,20€, muut mausteet noin 0,20€= 7,50€, syöjiä nyt kuusi)
Tein myös kookosmarenkia, kookoshiutaleet olivat nekin punalaputettuja, kananmunat "henkilökohtainen tarjous". Niistä kananmunista meni kuoret kompostikippoon, keltuaiset jääkaappiin, teen huomenna niistä jotain. (5 kananmunaa 0,80€, 2,5dl sokeria 0,30€, kookoshiutaleet ehkä 0,30€= 1,50€ 35 isoa marenkia)
Mulla muodostuu yleensä suunnitelma siinä vaiheessa, kun olen ostamassa jotain punalaputettua/katson, mitä saan sieltä jakelun jämistä. Joskus tarjous on vaan liian hyvä jätettäväksi, vaikkei mulla olisi heti mitään käsitystä, mitä tehdä. Kuten noi munakoisot. Mä tykkään munakoisosta monessa muodossa, mutta loppuperhe ei ole ihan yhtä innostunut. Loputtomasti eivät syö uunikasviksiakaan. Niitä on kuitenkin nyt laitettu kaikenlaisissa muodoissa ja nyt meni viimeinenkin. Se melkein ehti pilaantua, mutta ehdin käyttää sen ennen sitä.
Ja aina pitää muistaa se, mikä ero on viimeisellä käyttöpäivällä ja parasta ennen- päiväyksellä. Joo, nyt on ollut juttua lehdissä, että paistopisteen tuotteita ei saisi syödä enää seuraavana päivänä. Ok, joku noudattaa tuota ohjetta ja se on ok, meillä ne menee pakastimeen ja sieltä sitten leivänpaahtimen/mikron/uunin kautta syötäväksi.
Kampin Pimu kirjoitti:
Katkarapucocktail! Miten ihanan nostalgista. Nytpä alkoi tehdä mieli! 🦐
Meillä on kahden ravun katkarapucoctail boyfrendin kanssa aina joka perjantaina.
Winner
**** Kiireellinen viesti ****
K-citymarketissa on vielä tänään porkkanat, lantut, ja punajuuret 1€/2kg hintaan. Sopii esim. jauhelihakeittoon tai karjalanpaistiin, ei tarvitse maksaa itsensä kipeäksi yksinkertaisista juureksista.
T. Lidl-mies
Vierailija kirjoitti:
**** Kiireellinen viesti ****
K-citymarketissa on vielä tänään porkkanat, lantut, ja punajuuret 1€/2kg hintaan. Sopii esim. jauhelihakeittoon tai karjalanpaistiin, ei tarvitse maksaa itsensä kipeäksi yksinkertaisista juureksista.
T. Lidl-mies
Kiitos muistutuksesta!
Enemmänkin näistä tarjouksista voisi kirjoittaa, etenkin Lidl-mies, kun meille tänne maalle ei enää tule mainoslehdet(kään). Ja netissä ei ainakaan ilman sovellusta näe ylipäätään Lidlin hintoja 🙁
Vara-winner- katkarapuineen näköjään kyylää perässä tähänkin ketjuun ja on se minuun palavasti rakastunut poistelija/alapeukuttaja/stalkkeri ;D
On se todellisen voittajan merkki, kun joku käyttää aikaansa esittääkseen minua, vaikka onkin vain -60% originaalista ;DDDD
Sen kunniaksi täältä kulhollinen mysliä, jäisiä mansikoita, punaisia viinimarjoja, mustia viinimarjoja ja tietysti päälle vielä loraus persikkajogurttia.
-winner-
Minä käyn satunnaisesti tässä ketjussa, nykyisin aina kun osuu silmiin etusivulla, eikä kertaakaan ole ollut monta sivua ei-ruoka-aiheisia kommentteja. Kaikissa on ollut ruoka aiheena.
Lainaus ei enää toiminut noin pitkään ketjuun. Viestit, joissa ei ole käsitelty ruokaa, ovat noiden poistattajien viestejä. Muut ovat jutelleet ruuasta.
Esimerkiksi poistivat sen, kun täällä puhuttiin makkarakupeista. Sehän oli 70-luvun perushalpisruokaa - mutta ei maistunut poistattajille.