Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18801)
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskempänä Suomea pientä tuulta ja jotain oksia tiellä. Toisella puolen tietä taivas tummansininen ja toisella puolen aurinko paistaa... Sähköt ok ja kävin hakemassa testattavaksi Lidlistä lohikeittotarjoukset 400g/2x = 7 euroa.
Musiikkina tänään Nine Inch Nails ja Tron:Ares Soundtrack.
-winner-
Paljon hauskempaa kuin lukion matikankokeisiin kertaaminen. Miten lasketaan kolmion säteen pituus, kun kaaren pituus on 2m ja kulma 20 astetta?
Menen tekemään lisää kaalisalaattia, kun se kerta loppui kesken (kaali + majoneesi ilmaista, porkkana tarjouksesta 0,99€/kg ja jotain mausteita sekaan).
Itse laskin järkeilemällä, että 20 astetta on 1/18 360 asteesta ja ympyrän kehän kaava on 2 x pii x säde, jolloin ensinnäkin ympyrän kehä on 18 x 2 m eli 36 m ja tämä jaettuna 2 x piillä on n. 5,73 m.
Vastaus 5,73 m (noin). Menikö oikein? 😀
Gemini sanoo 5,71m, joten minun toleransseilleni TÄYDELLINEN vastaus sinulla 😀
Tajusin itsekin tuon asteiden suhteen eilen vasta, kun pohdin mahdollista ratkaisua. Oppia ikä kaikki.
Kiusa se on pienikin kiusa
Maanantaina söin vielä ilmaisia juhlajämiä.
Kaupasta banaaneita melkein 2kg 1,20e.
Tomaatit 3,90e yhteensä 5,10e.
Syyskuussa kauppaan ennen 77,45 nyt siis yhteensä 82,55e.
Hauska havaita kuinka tänne kirjaaminen hillitsee menoja entisestään ja innoittaa käyttämään kotivarastoja!
Vierailija kirjoitti:
Ske käytti vahingossa väärään nikkiä. Miksei ullatuspito poista tätä ketjua, yksi nikki keskustelee monella eri nimimerkillä itsensä kanssa?
Pitänee kait vaan pyytää poistamaan näitä viestejä, jotka ei ketjun aiheeseen kuulu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ske käytti vahingossa väärään nikkiä. Miksei ullatuspito poista tätä ketjua, yksi nikki keskustelee monella eri nimimerkillä itsensä kanssa?
Pitänee kait vaan pyytää poistamaan näitä viestejä, jotka ei ketjun aiheeseen kuulu?
Hän vastasi aiemmin tähän, että on vain kopsannut viestejä, joita joku on poistellut ja että laittaa ne kursiivilla. Mikä ihmeen vimma jollakin on poistatella viestejä ketjusta muutenkaan? Ei voi tajuta. Eikö voi pysyä pois koko ketjusta, jos ei miellytä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän vastasi aiemmin tähän, että on vain kopsannut viestejä, joita joku on poistellut ja että laittaa ne kursiivilla. Mikä ihmeen vimma jollakin on poistatella viestejä ketjusta muutenkaan? Ei voi tajuta. Eikö voi pysyä pois koko ketjusta, jos ei miellytä?
Jäi sanomatta, että siis tuokin viesti jossa tämän ilmoitti, on nyt poistettu 🙄
Eilen tänään ja huomenna
Kahvia. Piimää ja marjoja.
Kanalientä ja hapankaalia
Teetä
Kolme kananmunaa, voita, hapankaalia näistä munakas
Kahvia
Piimää, marjoja ja omena
Torstaina teen sitten ruokaa, jota syön loppuviikon.
Näin teen silloin tällöin kun rahaa on vähän ja ruoansulatus tarvitsee resettiä. Eli tällainen paaston tapainen pari kolme päivää.
Mun kanaliemi on kanan luurangosta ja nahasta sekä vihannesten kuorista hitaasti slowcookerissa muhitettu, eli siinä on hurjasti gelatiinia ja rasvaakin jonkin verran. Ainekset ovat käytännössä ilmaisia, koska normaali ihminen heittäisi ne pois eikä käyttäisi niitä näin.
Saattaa olla että viikon ruokakulut jää alle 25e.
Hassua on se, että nuo nimimerkilliset kuitenkin kirjottaa ketjun aiheesta. Poistattaja taas kirjottaa vainoharhaisena siitä, että joku kirjottaa täällä kaikki viestit ja vastaa itselleen. No mitä väliä sillä on, jos vastaa itselleen, kun yleensä pysyy ketjun aiheessa? Harpoin ketjua alusta alkaen, ja tuo poistattaja on näköjään ollut mukana alusta alkaen, mutta ei ole varmaan kirjottanut yhtään edulliseen syömiseen liittyvää viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole enää keskustelua, yksi keskustelee itsensä kanssa💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole enää keskustelua, yksi keskustelee itsensä kanssa💩
No lopeta heletissä toi itsesi kanssa keskustelu! Ei enää sit haittaa. Olet ainoa, joka vastailee itselleen!
Valitettavasti seurueeni ei oikein ymmärrä, että pitäisi päästä hotellihuoneeseen reilusti ennen klo 23!
Suurin osa viesteistä on edelleen tallessa.
Nuoriso kuulemma söi kuppinuudeleita kotona.
S k e kirjoitti:
Valitettavasti seurueeni ei oikein ymmärrä, että pitäisi päästä hotellihuoneeseen reilusti ennen klo 23!
Lääkkeet?
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Lääkkeet?
Unohditko ottaa, vai säästätkö niistä? Täällä krskustellaann ruuasta. Pysy asiassa!
Kiinnostaa, mitä Ske valitsi hotelliaamiaisella?
Minua on naurettu, kun tärkeintä on aina puuro.m Jonkun toisen keittämä puuro tuntuu niin luksukselta. Siihen jogurttia ja marjoja, nam. Hedelmä/marjashotteja. Kalaa. Munakokkelia. Hedelmiä. Olisi minun valintani pöydästä.
Täällä olisi ruuanlaittopäivä pitkästä aikaa. Sosekeittoa varmaankin.
- tarinankertoja-
Onhan ne lääkkeetkin mahan täytettä, toisin kuin banaani, joka tungetaan täällä väärään aukkoon :(
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa, mitä Ske valitsi hotelliaamiaisella?
Minua on naurettu, kun tärkeintä on aina puuro.m Jonkun toisen keittämä puuro tuntuu niin luksukselta. Siihen jogurttia ja marjoja, nam. Hedelmä/marjashotteja. Kalaa. Munakokkelia. Hedelmiä. Olisi minun valintani pöydästä.
Täällä olisi ruuanlaittopäivä pitkästä aikaa. Sosekeittoa varmaankin.
- tarinankertoja-
Tänään oli kirsikkatomaatteja, kurkkuviipaleita, valkohomejuustoa ja hunajaa, 2 pientä palaa leipää+ kinkkua, joku mango-inkiväärismuuti, appelsiini+verigreippimehua, teetä+sokeria, hedelmäsalaattia ja tietenkin pekonia. Olin vähän pettynyt, ettei ollut savulohta. Usein syön munakokkeliakin, mutta nyt se oli jotenkin epäilyttävää. En syö juuri koskaan puuroa kotonakaan, minulle pitää olla aamuisin leipää. Se onkin välillä hieman haasteellista ulkomailla, kun "leipä" on joko paahtoleipää tai kivikovia sämpylöitä. Tavallinen sekaleipä tiellä pitää. Mutta syön mielelläni ison aamupalan, etenkin, jos tiedän, että lounaaseen on pitkä aika, kuten tänään.
Lounas oli yhden maissa 7,90€ subi, mutta illalla meille tarjotaan paikallisessa ravintolassa ruoka.
Nyt vietän pienen hiljaisen hetken Silu Seppälän muistolle.
Ske, munakokkelia ihmettelin minäkin kun ramppasin työkseni aamulennoilla. Se ei kertakaikkiian ollut syötävää. Myöhemmin kävi ilmi, että se tehdään jauheesta!
Voi voi, sittemmin havaitsin saman ilmiön hotelliaamiaisilla. On jäänyt munakokkelit syömättä. Mur! 😬
Kampin Pimu
Vierailija kirjoitti:
Voisko noi makkaroiden tunkemiset perzeeseen ja panojutut jättää jo suosiolla sinne seksiosiolle tai jonnekin muulle perverssisivulle, minne ne kuuluukin!
Tiesit kai että makkara valmistetaan luonnonsuoleen? Se mitä muuta sä siihen luet mukaan on vaan ihan sun pääsi sisäistä.
-winner-
Alapeukkuun meni 6 minuuttia. Asutko sinä poloinen tällä palstalla? Mitä syöt päivän mittaan vai peukullako elät?
-winner-
Valkohomejuusto-hunaja , mulle uusi yhdistelmä! Pitää painaa mieleen.
Munakokkeli tehtiin ( jossain vieläkin?)välillä jauheesta, mutta moni paikka on kuulemma asiakaspalautteen vuoksi palannut takaisin oikeisiin muniin.
En tehnyt sosekeittoa tänään. Innostuin siivousprojektista. Voileipälinjaksi meni taas. Nyt ryhdistäydyn, ja alan aamupuurot huomisesta. Ja yhden kunnon ruokailun vähintään.
-tarinankertoja-
Et ole tainnut huomata, että palautan kaikki mahdolliset poistetut viestit, yleensä laitan ne kursiivilla, jos on mahdollista erehtyä kirjoittajasta, jos vain muistan. Kaikkia en ole vissiin muistanut muuttaa. Laitan KAIKKI viestini tänne kirjautuneena Skeksi, paitsi jos olen sattunut putoamaan pois, ja silloinkin viestini ovat kyllä tunnistettavia.
En keskustele itseni kanssa, toistan nyt tämän vielä. Koska tuollainen tuli mieleesi, niin todennäköisesti sinä siis teet sitä?
Olen reissussa ja junassa, joten yhteyteni ei ole aina vakaa. Anteeksi, jos se aiheuttaa sekaannusta.