Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19045)
Niin, en minäkään sitä ystävällisenä kysymyksenä kokenut, vaan epäilyksenä. Kaikkeahan sitä on epäilty mitä tänne olen kirjoittanut, siitähän tuli nimimerkkinikin
-tarinankertoja-
Ei voi olla ystäviä, ei voi olla sukulaisia, ei voi saada ruokaa, ei voi elää halvalla, ei voi tykätä kasviksista, peruna ei voi olla herkku, ulkomaisia ruokia ei voi osata valmistaa...
Kyllä, kannattaa tietenkin tuomita heti ensisilmäyksellä kaikki mahdolliset kommentit ja hyökätä joki-ikisen ei-nikillisen kirjoittajan kimppuun ihan vain koska ketjuun on joskus joku kirjoittanut epäillen ja trollaten... 🤦🏻
Kyllä suoraan sanottuna vähän ihmettelin sitä tarinankertojan itsensäkin ensimmäistä keittoviestiä, että kehuskellaan kuinka hyvää keittoa teki, mutta ei ihan kiusallaankaan kerrota mitä se keitto oli. Jos tuolla tavoin kirjoittaa, niin saa ihan aiheellisesti varautua niihin lisäkysymyksiin, koska niitähän tuolla kirjoitustavalla oikein kerjätään.
Upeeta että osaat tehdä autenttista kaakkois-aasialaista kasvisruokaa ja sulla on kaikki mausteet ja ainekset. Kyllä mäkin osaan perunoita keittää ja lohifileen paistaa ja marinoida punasipulin. Oma tekemä herkkusienisalaatti myös parempaa kuin kaupan ja monesti teen sen tateista tai suppilovahveroista. Tuskinpa savustetut katkaravut eroavat savustetusta muikuista, niitä tulee syötyä joka kesä mökillä kun käyn avustamassa naapuria ja nostamassa verkkoja.
Tuollainen kannustava (joskin keski-ikäiseltä kuulostava viesti) löytyy sivula 811. Aivan, käytin lauantai-iltani tuon etsimiseen.
Muoks. Tuli typo viestiin, piti olla 881, ei 811. Anteeksi niille, jotka yrittivät tuota etsiä (jos joku on yhtä seko kuin minä).
Kiusa se on pienikin kiusa
S k e kirjoitti:
Upeeta että osaat tehdä autenttista kaakkois-aasialaista kasvisruokaa ja sulla on kaikki mausteet ja ainekset. Kyllä mäkin osaan perunoita keittää ja lohifileen paistaa ja marinoida punasipulin. Oma tekemä herkkusienisalaatti myös parempaa kuin kaupan ja monesti teen sen tateista tai suppilovahveroista. Tuskinpa savustetut katkaravut eroavat savustetusta muikuista, niitä tulee syötyä joka kesä mökillä kun käyn avustamassa naapuria ja nostamassa verkkoja.
Tuollainen kannustava (joskin keski-ikäiseltä kuulostava viesti) löytyy sivula 811. Aivan, käytin lauantai-iltani tuon etsimiseen.
Voi luoja... 80 sivua sitten!! Ihan vain tiedoksi: tuolla ei ole MITÄÄN tekemistä minun tai esittämäni kysymyksen kanssa. Mikä teitä oikein vaivaa? Liitätte aika päiviä sitten, kymmeniä ja kymmeniä sivuja sitten esitetyn kommentin kysymykseen, jonka minä esitin viestiin, joka on kirjoitettu nyt ihan vastikään?! Miten voi ihminen kantaa tuollaista määrää kaunaa jostain viestistä, että siitä kumpuaa vihaa vieläkin, ja sen varjolla sitten tuomitsee ja ylenkatsoo kaikkia muita täällä?
Ja muistan kyllä oikein hyvin tuon kommentin ja siihen liittyneen lainauksen; niillä ei ollut mitään tekemistä toistensa kanssa... Ske voi nyt joutavana mummona hakea sitten senkin tänne todisteeksi silmienne eteen. Ottakaa nyt mummot ja tädit ne silmänne käteen ja katsokaa mitä tuossa lukee. Ei tuota voi mitenkään ei edes huonona päivänä verrata minun kysymykseeni. Hirveä ryhmälynkkaus täällä nyt menossa, täysin aiheetta ja surutta käydään syyttömien sivullisen kimppuun. Mistä moinen viha oikein kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Piti tulla kertomaan että Australian Master Chefin innoittamana tein malesialaista laksaa- eli keittoa johon voi heittää suurinpiirtein mitä vaan! Ja oi kun tuli hyvää!!! Viimeinen tarjouskookosmaito meni siihen, pitänee metsästää uutta. Muita aineksia kun kyllä löytyy.
Jälkiruuaksi karviaisia pensaasta. Kohta kypsyvät omenat.
- tarinankertoja-
Niin, itse nyt en ajatellut ketään kiusata; päinvastoinen jaksanut pitkää listaa kirjoittaa. Ajattelin että halukkaat voivat googlata " malesialainen laksa" ja soveltaa siitä niillä kasviksilla yms mitä sattuu olemaan. Ideana oli että superköyhäilykuussakin voi syödä herkullisesti. Mausteet riittävät moniin kertoihin, ja porkkana& tomaatti& sipuli esimerkiksi sopivat vaikka mihin ruokiin, ei tule tylsää.
-tarinankertoja-
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Voi luoja... 80 sivua sitten!! Ihan vain tiedoksi: tuolla ei ole MITÄÄN tekemistä minun tai esittämäni kysymyksen kanssa. Mikä teitä oikein vaivaa? Liitätte aika päiviä sitten, kymmeniä ja kymmeniä sivuja sitten esitetyn kommentin kysymykseen, jonka minä esitin viestiin, joka on kirj
Sori, oli sivu 881.
Enivei, lauantai-iltaa käytin siihen. Ja sinä käytät aikaasi minun kanssani jankuttamiseen. Tai jonkun muun. Huvinsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti tulla kertomaan että Australian Master Chefin innoittamana tein malesialaista laksaa- eli keittoa johon voi heittää suurinpiirtein mitä vaan! Ja oi kun tuli hyvää!!! Viimeinen tarjouskookosmaito meni siihen, pitänee metsästää uutta. Muita aineksia kun kyllä löytyy.
Jälkiruuaksi karviaisia pensaasta. Kohta kypsyvät omenat.
- tarinankertoja-
Niin, itse nyt en ajatellut ketään kiusata; päinvastoinen jaksanut pitkää listaa kirjoittaa. Ajattelin että halukkaat voivat googlata " malesialainen laksa" ja soveltaa siitä niillä kasviksilla yms mitä sattuu olemaan. Ideana oli että superköyhäilykuussakin voi syödä herkullisesti. Mausteet riittävät moniin kertoihin, ja porkkana& tomaatti& sipuli esimerkiksi sopivat vaikka mihin ruokiin, ei tule tylsää.
-tarinankertoja-
No eihän sitä nyt kaikkea pitkää litanniaa tarvitsekaan kirjoittaa. Mutta kun sanotaan, että voi heittää mitä vaan sinne, niin kyllä nyt edes joitain pääraaka-aineita olisi suotavaa tai vähintäänkin kohteliasta vaivautua mainitsemaan.
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Voi luoja... 80 sivua sitten!! Ihan vain tiedoksi: tuolla ei ole MITÄÄN tekemistä minun tai esittämäni kysymyksen kanssa. Mikä teitä oikein vaivaa? Liitätte aika päiviä sitten, kymmeniä ja kymmeniä sivuja sitten esitetyn kommentin ky
Sori, oli sivu 881.
Enivei, lauantai-iltaa käytin siihen. Ja sinä käytät aikaasi minun kanssani jankuttamiseen. Tai jonkun muun. Huvinsa kullakin.
Saahan sitä puolustautua, kun tällein syytetyn penkkiin heitetään ja joukolla ruvetaan kivittämään yhdestä kysymyksestä. Ja se on ihan sama millä sivulla, mutta aikaa tuosta on ja PALJON. En tajua mitä pitää päässä olla vialla, että tuon kommentin sieltä menneisyydestä yhdistää täysin eri tilanteessa ja eri asiayhteydessä esitettyyn ja täysin eri sisältöiseen kysymykseen. Ja sitten vielä tämän Pimatsun mennä halventavasti henkilökohtaisuuksiin minuun viitatessaan. Tämähän on kuin koulukiusaamista tää teidän touhunne täällä. Muka aikuisia ihmisiä... pyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Täällä, ilmeisesti nuoriso-osasto yrittää piikitellä kuten: "Upeeta että osaat tehdä autenttista kaakkois-aasialaista kasvisruokaa ja sulla on kaikki mausteet ja ainekset" ja "Mitäs siihen sitten tuli kookosmaidon lisäksi?"
Luulevat raasut, että ovat ainoat matkustelleet eivätkä ylimielisyydeltään ymmärrä, että tädit ne osaa!
Kiitos tarinankertojalle, kuulosti hyvältä sun kokkailut 👍
Mikä sinua vaivaa, kun ihan tavallinen kysymys onkin nyt sitten vittuilua? Jos hehkutetaan, että tulipa hyvää keittoa, mutta ei sanota mitä siinä oli, niin kai se nyt on ihan normaalia kysyä asiaa? 🙄 Vai onko tällä palstalla kysymysten esittäminen kiellettyä? Harvinaisen sisäänpäin lämpiävää ja vihamielistä porukkaa tässä ketjussa... Todella ikävää.
T. Kysymyksen esittänyt KESKI-IKÄINEN
Keski-ikäinen voi käydä katsomassa edellisiltä sivuilta, kuinka ystävällisesti sitä kyseltiinkään, että oliko kaikki maisteet valmiina...
Jotkut ei näköjään tajua, että palstalle kirjoittelee useampi ihminen. Kukaan täällä ei ole vastuussa jonkun toisen ihmisen kirjoituksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Täällä, ilmeisesti nuoriso-osasto yrittää piikitellä kuten: "Upeeta että osaat tehdä autenttista kaakkois-aasialaista kasvisruokaa ja sulla on kaikki mausteet ja ainekset" ja "Mitäs siihen sitten tuli kookosmaidon lisäksi?"
Luulevat raasut, että ovat ainoat matkustelleet eivätkä ylimielisyydeltään ymmärrä, että tädit ne osaa!
Kiitos tarinankertojalle, kuulosti hyvältä sun kokkailut 👍
Mikä sinua vaivaa, kun ihan tavallinen kysymys onkin nyt sitten vittuilua? Jos hehkutetaan, että tulipa hyvää keittoa, mutta ei sanota mitä siinä oli, niin kai se nyt on ihan normaalia kysyä asiaa? 🙄 Vai onko tällä palstalla kysymysten esittäminen kiellettyä? Harvinaisen sisäänpäin lämpiävää ja vihamielistä porukkaa tässä ketjussa... Todella ikävää.
Jotkut ei näköjään tajua, että palstalle kirjoittelee useampi ihminen. Kukaan täällä ei ole vastuussa jonkun toisen ihmisen kirjoituksista
Valittettavasti on liki mahdotonta tunnistaa kirjoittajia, jotka eivät millään tavalla allekirjoita omia viestejään. Ja kun on joutunut useamman kerran lukemaan ikäviä itseensä kohdistuvia nimettömiä viestejä, niin joskus sietokyky voi olla aika heikko. Vakiaiheita, joilla täällä vakituisesti kirjoittajia kyseenalaistetaan on mm. onko perhettä (jos kertoo että on perhettä), kuinka laiha/lihava on, ei saa proteiinia/rasvaa/ravintoa tarpeeksi, miksi kukaan käyttäisi aikaa ruuanlaittoon tai ostosten miettimiseen, sienestys ja marjastus, kotivaran olemassaolo ja käyttö, väärä kauppa josta ostetaan, väärin ostettu tarjouksesta, väärin käyty kylässä, ei ole mahdollista että on kavereita, väärin sitä ja tätä.
Täältähän myös poistuu viestejä, minun viestejäni poistui ahkerasti ennen kuin rekisteröidyin ja aloin kirjoittaa kirjautuneena. Myös haukkumaviestejä poistuu, eli jos ei tätä ketjua lue usein, niin joskus voi saada kummallisen käsityksen kirjoittajasta, kun ei näykään niitä edeltäviä viestejä, joissa on maalitettu/haukuttu/arvosteltu/nälvitty/vttuiltu/kyseenalaistettu/reposteltu omalla mittavalla omaisuudella tms. Kyllä, täällä on erikoinen tunnelma, koska täällä joskus myös puolustetaan "omia" asiattomuuksilta. Ja em. syiden takia ollaan välillä siilipuolustuksessakin.
Aina ei vaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Voi luoja... 80 sivua sitten!! Ihan vain tiedoksi: tuolla ei ole MITÄÄN tekemistä minun tai esittämäni kysymyksen kanssa. Mikä teitä oikein vaivaa? Liitätte aika päiviä sitten, kymmeniä ja kymmeniä sivuja sitten esitetyn kommentin kysymykseen, jonka minä esitin viestiin, joka on kirj
Tämäkin ketju on niin sisäänpäin lämmennyt että ärsyttää lukea, täällä muutamat saa kirjoittaa ja muut mielummin hiljaa. Oli hyvä ketju mutta jankatkoon nämä oikeat kirjoittajat jotka ovat ketjun vallanneet..
Olen saanut täältä hyviä tipsejä omiin ruokalistoihin, kiitos siitä. Tulossa köyhemmät ajat johtuen syistä xyz ja lähdin hakemaan jeesiä mitä tehdä.
Myönnettäköön, että en ole nykyään kovinkaan innokas kokkailija. Osaan mielestäni tehdä ruokaa ja se on maistuvaa, en vain yksinasuvana en jaksa enkä viitsi pyörittää kovin kummoista ruokapalettia, vaan tyydyn tekemään samaa 3-4 ruokaa viikkosyklillä. Kypsyin aikanaan parisuhteessa siihen, että seisoin jatkuvasti keittiössä tekemässä ruokaa ja seuraavan päivän eväitä. Mies luonnollisesti söi 2/3 ruuasta - ei koskenut salaatteihin tai vihanneksiin, koska pupunruokaa - joten minä olin meillä ainoa, joka jatkoi ruokiaan kasviksilla, salaateilla jne lisukkeilla. Ja koska ruokailutottumus oli suppea, olin käytännössä joka toinen päivä hellan ääressä tekemässä taas uutta ruokaa. En enää tänä päivänä jaksaisi samaa ruljanssia.
Linssit eivät valitettavasti muhun uppoa. Yritin parikin eri kertaa tehdä jotain bolognese tyyppisiä ratkaisuja, mutta ei vaan lähde. Tonnikalaan en myöskään koske. Joten kana taitaa olla ainoa pysyvä "lihalähde". Soijarouhetta olen välillä lisännyt jauhelihan joukkoon, mutta sillaisenaan en sitä alas saa, vaikka kuinka maustaisi. Mutta kiitos vinkeistä kuitenkin, otan hyötykäyttöön!
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Mikä sinua vaivaa, kun ihan tavallinen kysymys onkin nyt sitten vittuilua? Jos hehkutetaan, että tulipa hyvää keittoa, mutta ei sanota mitä siinä oli, niin kai se nyt on ihan normaalia kysyä asiaa? 🙄 Vai onko tällä palstalla kysymysten esittäminen kiellettyä? Harvinaisen sisäänpäin lämpiävää ja vihamielistä p
Valittettavasti on liki mahdotonta tunnistaa kirjoittajia, jotka eivät millään tavalla allekirjoita omia viestejään. Ja kun on joutunut useamman kerran lukemaan ikäviä itseensä kohdistuvia nimettömiä viestejä, niin joskus sietokyky voi olla aika heikko. Vakiaiheita, joilla täällä vakituisesti kirjoittajia kyseenalaistetaan on mm. onko perhettä (jos kertoo että on perhettä), kuinka laiha/lihava on, ei saa proteiinia/rasvaa/ravintoa tarpeeksi, miksi kukaan käyttäisi aikaa ruuanlaittoon tai ostosten miettimiseen, sienestys ja marjastus, kotivaran olemassaolo ja käyttö, väärä kauppa josta ostetaan, väärin ostettu tarjouksesta, väärin käyty kylässä, ei ole mahdollista että on kavereita, väärin sitä ja tätä.
Täältähän myös poistuu viestejä, minun viestejäni poistui ahkerasti ennen kuin rekisteröidyin ja aloin kirjoittaa kirjautuneena. Myös haukkumaviestejä poistuu, eli jos ei tätä ketjua lue usein, niin joskus voi saada kummallisen käsityksen kirjoittajasta, kun ei näykään niitä edeltäviä viestejä, joissa on maalitettu/haukuttu/arvosteltu/nälvitty/vttuiltu/kyseenalaistettu/reposteltu omalla mittavalla omaisuudella tms. Kyllä, täällä on erikoinen tunnelma, koska täällä joskus myös puolustetaan "omia" asiattomuuksilta. Ja em. syiden takia ollaan välillä siilipuolustuksessakin.
Aina ei vaan jaksa.
Kuten sanoit anonyymeistä kommenteista on aika mahdotonta tunnistaa ketään, joten on vain typeryyden huipentuma kuvitella tietävänsä, että tämän ja tuon ja sen viime vuotisen kommentin on kirjoittanut yksi sama ihminen. Ja vielä typerämpää on lähteä kuvittelemaan tietävänsä kirjoittajien iät ja kategorioida sen mukaan mikä viesti on kenenkin. Se, että kokee lähes kaikki muut kuin sen oman sisäpiirin viestit haukkumiseksi tai joksikin muuksi negatiiviseksi vaikka niissä ei mitään sellaista sisältöä olekaan, on ihan vain oma oman pään ja oman asenteensa tuotantoa.
En yhtään ihmettele, että tulee haukkumaviestejä teille vakikirjoittajille, kun kerta kaikki muut kommentoijat haluatte nähdä joinakin vihollisina.
Ske selittää, että täällä vain puolustaudutaan ja puolustetaan "omia" asiattomuuksilta. Mutta nythän tilanne oli täysin päinvastainen: näihin omiin kuuluva pimatsu oli se, joka sen asiattomuuden aloitti. Ilman minkäänlaista provosointia tms. Sitten se muu omien joukko lyöttäytyy tämän kanssa puolustamaan ja yhtymään itsekin siihen asiattomaan käytökseen. Että turha kaunistella ja valkopestä asioita kaiken maailman kootuilla ja pitkillä sepustuksilla. Ihan siellä samassa rapakossa tekin pyöritte ja sen loan heiton itsekin aloitatte.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut täältä hyviä tipsejä omiin ruokalistoihin, kiitos siitä. Tulossa köyhemmät ajat johtuen syistä xyz ja lähdin hakemaan jeesiä mitä tehdä.
Myönnettäköön, että en ole nykyään kovinkaan innokas kokkailija. Osaan mielestäni tehdä ruokaa ja se on maistuvaa, en vain yksinasuvana en jaksa enkä viitsi pyörittää kovin kummoista ruokapalettia, vaan tyydyn tekemään samaa 3-4 ruokaa viikkosyklillä. Kypsyin aikanaan parisuhteessa siihen, että seisoin jatkuvasti keittiössä tekemässä ruokaa ja seuraavan päivän eväitä. Mies luonnollisesti söi 2/3 ruuasta - ei koskenut salaatteihin tai vihanneksiin, koska pupunruokaa - joten minä olin meillä ainoa, joka jatkoi ruokiaan kasviksilla, salaateilla jne lisukkeilla. Ja koska ruokailutottumus oli suppea, olin käytännössä joka toinen päivä hellan ääressä tekemässä taas uutta ruokaa. En enää tänä päivänä jaksaisi samaa ruljanssia.
Linssit eivät valitettavasti muhun uppoa. Yritin parikin eri kertaa tehdä jotain bolognese tyyppisiä ratkaisuja, mutta ei vaan lähde. Tonnikalaan en myöskään koske. Joten kana taitaa olla ainoa pysyvä "lihalähde". Soijarouhetta olen välillä lisännyt jauhelihan joukkoon, mutta sillaisenaan en sitä alas saa, vaikka kuinka maustaisi. Mutta kiitos vinkeistä kuitenkin, otan hyötykäyttöön!
Linsseissä on aika ominainen makunsa, eikä makuasioista voi kiistellä. En minäkään pidä basilikasta. Tai varsiselleristä.
Oletko testannut hernistä? Se on vastaavanlainen tuote kuin soijasuikaleet ja soijarouhe. Se on siis hyvin neutraalin makuinen (eli pahvinmakuinen) jos sitä ei mausta kunnolla. Ensin paahdetaan öljyssä mausteiden kanssa ja sitten vasta lisätään neste - tämä ohje toimii myös soijatuotteille. Jos soijarouheen liottaa ensin ja paistaa sitten, niin se koostumus on samanlainen kuin liotetuilla koirannappuloilla... eikä meidän koirakaan suostu niitä syömään.
Hyvä ja edullinen proteiininlähde ovat kananmunat, niitä ei kannata unohtaa (paitsi jos oli se perinnöllinen kolesteroliongelma). Kananmunat ovat myös tosi helppoja, munakasta (yhdelle hengelle) tehdessä ei tarvitse seisoa loputtomasti hellan äärellä.
Tofua saa joskus tosi halvalla, se on minun mielestäni parasta rapeaksi paistettuna, paras paistorasva on pekoninrasva. (en siis ole enkä yritä olla vegaani) Kun tofun pakastaa ja sitten sulattaa, siitä saa helposti puristettua pois ylimääräisen veden. En ymmärrä, miksi siinä ylipäätään on niin paljon nestettä, eikö se säily sitten ilman sitä? Mutta sitä kannattaa siis paistaa vasta, kun on puristanut ylimääräiset nesteet pois, pilkkoo pieniksi paloiksi, maustaa halutusti ja sitten paistaa (öljyssä tai pekoninrasvassa).
Onpa täällä taas aikamoinen soppa saatu aikaan vähistä aineksista ;D
-winner-
No, eilen illalla -60% -kierros ja näin kävi:
k-kauppa --- kana gyros 350g 2,75 (-2,75), plussa-tarjouksina arki lihamakaroonilaatikko 400g 1,00 (-0,95), arki maksalaatikko 400g 1,00 (-0,95) ja arki lihaperunasose 350g myös 1,00 (-1,39) (joista jännää, että saman valmistajan vähiten grammoja sisältävä on kallein), atria thom kha kanakeitto 350g (josta tupla ale eli plussa 2 kpl/7e ja siitä sitten vielä -50% eli 3,50 kahdesta) pirkka mieto rahka vlakt 3 kpl 1,42 (-1,43) yht 11,66
s-kauppa --- banaani 1,3 kg 2,00 (-0,15), arki emmentaljuusto 4,99 (-1,20), konsta sämpylät 8 kpl 1,19 (-1,79), savusuikale 0,60 (-0,89), vegan pasanda kuppi 1,60 (-2,39), reissumies grillileipä 6 kpl 0,80 (-1,99), ohuen ohut broilerifilee 1,60 (-2,39) yht 12,78
abc --- kebab riisillä 2,28 (-3.41) näitä 2 kpl, pan. kalaleike ja muusi 2,28 (-3,41) samoin 2 kpl, lihapyörykät ja muusi 2,28 (-3,41) ja lohikeitto 350g 2,20 (-3,29) yht 13,60
Osa meni pakkaseen ja osa jäi jääkaappiin olen näistä syönyt yhden banaanin, yhden kebabin ja yhden rahkan ja yhden sämpylän juuston ja broilerileikkeen kera. Illalla vielä rahkaa viinimarjojen ja mansikoiden kera. Arvioitu kulutus/mässäily vähintään 8 päivää, jos teen kotivarasta vielä pizzan (savusuikaleet+ananas+tonnikala) niin ehkä 10 päivää.
Maitoa on vielä 1,75l avaamaton purkki entisiä, kiitos kysymästä ;D ja helmikuussa ostettua puuroainestakin vielä käyttämättä.
-winner-
Eilen kävin kaupassa kolmannen kerran elokuussa, ostokset kerron myöhemmin. Eilen oli myös ruokailun ilmaispäivä, muutamia omenoita pihalta ja muut ruokailut sukulaisissa.
Tänään tein tomaattimozzarellapizzaa. Heräteherkkuostoksena eilen 8 kpl juuri oikean kypsiä paraguayoja 3,50e, siitä jälkiruoka ( ja aamiainen).
Iltaruuaksi muhimassa kauraryynipuuro uunissa.
Mitä ihmettä sä sekoilet?