Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19052)

17541/19052 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli tuttavapariskunta käymässä. Olivat lähteneen suoraan ruokapöydästä, joten mitään varsinaista sapuskaa ei tarvinnut varata. Pilkoin loput vesimelonista kulhoon, otin kylmiä pikkupulloja limua pöytään ja vielä laitoin pussillisen sipsejä kulhoon. Oltiin ulkona, kun kerrankin kelit sen sallii. Istuttiin ja vaihdettiin kuulumisia, miespuoliskot ihmettelivät välillä päältäajettavan ruohonleikkurin sielunelämään (se on taas rikki). Myöhemmin kaivoin pakastimesta jäätelöä. Jotain viiden euron kustannukset?

Iltaruoka venyi myöhäiseksi, mutta eipä se tota lomailevaa nuorisoa haitannut, uunimakkaraa, hodareita, makaroonia ja mansikoita, kaalisalaattia ja erinäisiä ketsuppi/majoneesi/chilikastikkeita ja iso vuuallinen uunikasviksia.

Makkarat ilmaisia, hodarisämpylät pirkan halvimpia, makarooni myllyn parasta,mansikat omasta maasta; uunikasviksista kesäkurpitsa kaupasta, tomaatit ruokajakelun jämienjämiä, jotka oli pakko käyttää pois, etteivät mene pahaksi. Mitähän tuosta olisi tullut, kolme euroa? viidelle hengelle.

Aamupalalla joku oli paistanut munakokkelia, muuten ovat syöneet leipää ja jotain makkaraa leivän päällä. Tänään olikin aamupalalla sitten paistettuja kantarellejä suoraan metsästä haettuna. Nyt se alkaa!

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
17542/19052 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee kuussa ruokaan yli 500€.

Ostan kahdella sadalla ruokaa molemmille opiskeleville nuorille huusholleihinsa ja itse syön satasella, tai alle per kk.

En ole iso enkä ronkeli. Syön mitä milloinkin tekee mieli, kotiruokaa.

N48

Itse en osta juustoa joka viikko. Läheisessä k-kaupassa mun juusto maksaa 4,99€ kilon paketti. Mulla se kestää kyllä ihan kuukauden tai pidempäänkin. Kanan jauhelihapaketti 3€ menee kyllä viikossa.

Jos yksi jauhelihapaketti kestää viikon, niin sitä kyllä syödään todella vähän per päivä. Tuolla hinnalla ei mitään isoa pakettia saa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17543/19052 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee kuussa ruokaan yli 500€.

Ostan kahdella sadalla ruokaa molemmille opiskeleville nuorille huusholleihinsa ja itse syön satasella, tai alle per kk.

En ole iso enkä ronkeli. Syön mitä milloinkin tekee mieli, kotiruokaa.

N48

Itse en osta juustoa joka viikko. Läheisessä k-kaupassa mun juusto maksaa 4,99€ kilon paketti. Mulla se kestää kyllä ihan kuukauden tai pidempäänkin. Kanan jauhelihapaketti 3€ menee kyllä viikossa.

Jos yksi jauhelihapaketti kestää viikon, niin sitä kyllä syödään todella vähän per päivä. Tuolla hinnalla ei mitään isoa pakettia saa. 

Puolisoni ei syö lihaa ollenkaan, enkä itsekään syö punaista lihaa. Itse siis tosiaan ostan 1 paketin kanan jauhelihaa tai sisäfilettä jos tarjouksessa kun kaupassa käydään lauantaisin. Kyllähän siitä pariks päiväksi ruokaa saa. Jos jakaisin sen 300g jokaiselle päivälle niin se olisi noin 43g, ihan riittävä itselleni. Syödään kyllä kananmunia melkein päivittäin ja kikherneistä tehtyä hummusta. Niin ja tosiaan kalassa käydään joka toinen päivä suunnilleen, asutaan järven rannalla.

Vierailija
17544/19052 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinankertojan päähän jäi tuo erikoisruoka-sana, koska sitä on ennenkin joku minulle käyttänyt.

Mitä teille on erikoisruoka?

Minulle se voisi olla vaikka osterit, etanat,  wagu- härkä, haggis...

Moni käyttää sitä ruuasta joita ei itse syö. Silloin se on erikoisruokaa. Kuluuko siis sinulla rahaa tällaisiin erikoisuuksiin , joita en suuhuni laita: 

Liha, mustekala, oliivit, alkoholi, kahvi, tee, pikkuleivät,  salmiakki, lihapiirakka, hot dogit, ranskalaiset perunat, makkarat,  leikkeleet, leivokset, paistopisteleivonnaiset, valmissalaatit, valmiit einesruuat, tupakka ( mälliä ainakin purraan)?

Minä syön rauhassa tästedeskin kantarelleja, herneitä ja mansikoita kesällä/ syksyllä, kun olen ne saanut vuosibudjettiini sopimaan.

Tarinankertoja 

Vierailija
17545/19052 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuskasin kaverin kauppaan, kun sillä käsi murtunut, ja oli kyllä outo kauppareissu :D Halus että valitsen siihen sen kärryyn niin muun muassa 4€ maksavia pikkutomaatteja :D Vaikka viereiset olis maksanut 1€ jne. Kassalla sitten melkein huusi että miksi täällä on näin kallista ja haukkui myyjää että miksi ei voi antaa alennusta :D Toki ne sen ostokset maksoikin jotain 80€ kun omat ostokset maksaa aina 15€ :D Nauroin ihan kippurassa :DD

Juujuu, sama tarina kuulta ennenkin täällä. Mitään ystäviä sinulla tuskin on, olisitkin todella surkea ystävä, naurat päin naamaa ja selkäänpuukotat vielä netissä haukkumalla kaverin. 

Se on vaan tyhmää maksaa liikaa. Kyllä sille saa nauraa, jos ei rahan arvoa ymmärrä, vaikka sitä onkin 80e laittaa pikkutomaatteihin.

-winner-

Vierailija
17546/19052 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarinankertojan päähän jäi tuo erikoisruoka-sana, koska sitä on ennenkin joku minulle käyttänyt.

Mitä teille on erikoisruoka?

Minulle se voisi olla vaikka osterit, etanat,  wagu- härkä, haggis...

Moni käyttää sitä ruuasta joita ei itse syö. Silloin se on erikoisruokaa. Kuluuko siis sinulla rahaa tällaisiin erikoisuuksiin , joita en suuhuni laita: 

Liha, mustekala, oliivit, alkoholi, kahvi, tee, pikkuleivät,  salmiakki, lihapiirakka, hot dogit, ranskalaiset perunat, makkarat,  leikkeleet, leivokset, paistopisteleivonnaiset, valmissalaatit, valmiit einesruuat, tupakka ( mälliä ainakin purraan)?

Minä syön rauhassa tästedeskin kantarelleja, herneitä ja mansikoita kesällä/ syksyllä, kun olen ne saanut vuosibudjettiini sopimaan.

Tarinankertoja

Kaikki noista menee ostoslistalle paitsi osterit, etanat, härkä, haggis, mustekala, alkoholi, kahvi, tupakka/nuuska ja kantarellit. Luultavasti tuossa on kuitenkin jo jonkun toisen 500e viikkokulutus pelkkään viinaan, kahviin ja tupakkaan.

-winner-

Vierailija
17547/19052 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras: minun erikoisherkkuni on graavilohi ja tuoreet herkkusienet. En raaski ostaa noita joka kuukausi, ehkä 5 kertaa vuodessa.

Vierailija
17548/19052 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graavilohi 150g maksaa 5€, en itsekään raaski tuota ostaa ellei ole -30%. Herkkusieniä ostin Prismasta eilen 2 kpl, kilohinta oli jotain 6€/kg mutta niitä ostan kyllä 1-2 kpl joka viikko, vaikka aika luksusta onkin. Kasviswokkeihin antaa hyvää makua ja ihana sellainen laittaa myös grilliin puolikkaana. Eilen grillasin puolikkaan herkkusienen lisäksi porkkanan, pari viipaletta kesäkurpitsaa ja ananasviipaleen. Tänään teen samoista jäljellä olevista aineksista tulista wokkia. Pakasteesta heitän lisäksi 3 kalapuikkoa air fryeriin. Ajattelin myös leipoa foccazzia-leipää kun sain naapurilta tuliaislahjaksi Kreikasta oliiviöljyä.

17549/19052 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta graavilohta, koska se kaupan graavattu lohi on ihan lötköä. Tönkkösuolattua sen pitää olla! Kun ostan lohifileen (erittäin harvoin kokonaista lohta ostan), niin graavaan pyrstöpäästä palan. Sen on mun ja yhden nuoren herkkua, muut ei syö. Kylmäsavulohen ostan sit alennettuna, en saa itse savustettua.

Herkkusieniä ostan joskus, ne taas on toisen nuoren herkkua. Niitä kasvaa omassa pihassakin, vanhan kompostin vieressä, mutta vasta joskus elokuun lopulla-syyskuun puolivälissä. Joskus saan herkkusieniä sieltä ruokajakelun jämistä. Enimmäkseen syödään kuitenkin metsäsieniä - nehän on monin paikoin maailmaa ihan luksusta, ei niitä tavallisilla ihmisillä ole mahdollista syödä. Kannattaisi muuten ruvata markkinoimaan italialaisille gourmet-matkoja Suomeen: saisivat kerätä sieniä 10l ja kuivata ne, ja pari tuokkosellista mustikoita. Kuivasienet saisivat mukaansa ja mustikat syötäisiin täällä mustikkapiirakkana. Maksavia matkustajia kyllä löytyisi!

Tänään keräsin, pätkin ja ryöppäsin ekan varsinaisen sadon kasvimaalta: valkosipulin itusilmut. Jos ne jättää kasvamaan,  ne syö voimia itse valkosipulin kasvulta. No, jos haluaa lisätä valkosipulin kasvatusta, niin sit voi jättää pari itusilmua kasvamaan, kerätä ne syksyllä pois ja istuttaa maahan. Parin-kolmen vuoden päästä ne on tavallisen valkosipulin kokoisia.

Etanoita ja simpukoita en syö, ja mustekalaakin vain ravintolassa. Kahvia en juo lainkaan, en tupakoi tai käytä tupakankataisia tuotteita, alkoholia juon pari kuohuviinipullollista vuodessa ja ehkä 6-8 tölkkiä siideria vuoden aikana. Glökinkin juon nykyään holittomana. Salmiakkia en osta, mutta syön, jos tarjotaan. Eineksiäkään en voi syödä.

Sen sijaan muita tarinankertojan listan tuotteita ostan ja syön 😆 

Mut tosi hyvä, että meille kaikille kelpaa eri ainekset, niin vaikka asioitaisiin samassa kaupassa alehamsterin, Kampin Pimun, winnerin ja tarinankertojan kanssa, niin kyllä siellä riittäisi jokaiselle jotakin punalaputettua. Alehamsterin kanssa voitaisiin joutua vetämään pitkää tikkua aladobin osalta.

Vierailija
17550/19052 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi grillattua broilerikanaleikettä, tomaatti ja kulhollinen suklaakauramuroja mansikoiden ja persikkajogurtin kera. Jääteetä lasillinen.

Ei helteellä jaksa enempää.

Siinä päivän ainoa ateria.

-winner-

Vierailija
17551/19052 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen mannapuuroa ja mansikoita aamulla.

Päivällä perunoita, kantarellikastikkeen jämät, täysruisleipää ilman levitettä, pari palaa silliä.

Monta tuntia uimareissulla eväänä vain vettä.

Aikuislapsi kävi paluumatkalla kaupassa ja osti lisää grillattavaa itselleen . Tarjosi matkalla minulle puolikkaan banaanista.

Minulle grillattiin juhannuksesta käyttämättä jäänyt grillijuusto , häneltä sain grillatun leipäpalan + grillattua paprikaa. Itse tein nyytin, jossa oli perunaa 0e,  sipulinvarsia ( 0e, laskin jo eiliseen), kantarelleja 0e , tomaattia 10snt ( niitä 99snt/ kg), yrttejä ulkoa 0e, mustapippuria 5snt ja aurajuustoa ( tarjous 2,50) 60snt nyytti yhteensä  0,75e. Juomaksi cokis zero ( tarjouspulloja vielä)30snt.

Jälkiruuaksi muutama mansikka, 1e?

Päivän ruuat noin 3,05e

Tänään ohjelmassa rippijuhlat, en millään viitsisi lähteä ajelemaan...

Tarinankertoja

Vierailija
17552/19052 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanpa minäkin kertoa tänne ruokaostokseni. Uskon sen motivoivan ja sitouttavan minua säästämisessä, koska tämä ketju on todella innoittanut minua edullisen ruoan tekemisessä. Kävin tällä viikolla peräti kahdesti cittarissa vaikka helteen vuoksi on ruokahalut minimissä (viime viikolla ei yhtään kauppareissua!).

Käynti 1: Maito 1l 0,92e, juusto 1 kg 6,29e, oivariini 400g 3,45e, hernekeitto 435g 0,89e, riisinuudeli 180g 2,09e, hapankorppu 400g 1,55e, ruisvuokaleipä 1kg 4,99e, kurkku 320g 0,70e, kmenu jätskituutit 6kpl x2 1,78e.              Yhteensä 22,66 euroa

Käynti 2:  kalapuikot 450g 2,25e, turkkilainen jogurtti 1kg 2,79e (plussatarj), ruskeat pavut 380/230g x3 2e, mustapavut 380/230g x3 2e, soijarouhe 500g 3,25e, ruisvuokaleipä 1k 3,49e (-30%), punajuuriviipaleet 700g/470g 0,92e, punasipuli 317g 0,79e, Lehtikaali 100g x2 2e, pakastepuolukka 200g x2 2,58e (plussatarj), kmenu jätskituutit 6kpl 0,89e.        Yhteensä 22,86 euroa

Kasviksia tuossa nyt ei juurikaan ollut, koska niitä on ensi viikolla tarjouksessa lidlissä. Näitä kaapista löytyy jo omenoita (1,99e /kg), porkkanaa vähän ja perunoita. Onpas muuten työlästä näiden ostosten kirjoittaminen tänne, kun ensin ne pitää kopsata sovelluksesta vihkoon... Mutta ehkäpä tää raportointi hillitsee turhia mieliteko-ostoksia :D. 

-Säästäjä 

17553/19052 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alanpa minäkin kertoa tänne ruokaostokseni. Uskon sen motivoivan ja sitouttavan minua säästämisessä, koska tämä ketju on todella innoittanut minua edullisen ruoan tekemisessä. Kävin tällä viikolla peräti kahdesti cittarissa vaikka helteen vuoksi on ruokahalut minimissä (viime viikolla ei yhtään kauppareissua!).

Käynti 1: Maito 1l 0,92e, juusto 1 kg 6,29e, oivariini 400g 3,45e, hernekeitto 435g 0,89e, riisinuudeli 180g 2,09e, hapankorppu 400g 1,55e, ruisvuokaleipä 1kg 4,99e, kurkku 320g 0,70e, kmenu jätskituutit 6kpl x2 1,78e.              Yhteensä 22,66 euroa

Käynti 2:  kalapuikot 450g 2,25e, turkkilainen jogurtti 1kg 2,79e (plussatarj), ruskeat pavut 380/230g x3 2e, mustapavut 380/230g x3 2e, soijarouhe 500g 3,25e, ruisvuokaleipä 1k 3,49e (-30%), punajuuriviipaleet 700g/470g 0,92e, punasipuli 317g 0,79e, Lehtikaali 100g x2 2e, pakastepuolukka 200g x2 2,58e (plussatarj), kmenu jätskituutit 6kpl 0,89e.

Hienoa! Vanha totuushan on, että kun alkaa laskea, alkaa laskea. Mitä tahansa laskea haluaakin, oli se sitten kustannukset, kalorit...

Kampin Pimu

17554/19052 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinankertoja kyseli mikä on kullekin erikoisruokaa.

Mä en ole koskaan syönyt ostereita. Olen muutaman kerran ollut tilanteessa jossa ostereita olisi voinut tilata (ravintolassa siis, eikä omaan laskuun). Minusta raakojen ostereiden syöminen on liian iso terveysriski. Koskaan ei voi tietää millaisessa vesistössä osterit ovat eläneet. Virus- tai bakteeri-infektiot tai levätoksiinit. Ei kiitos. Halvaksi tulee :)

Toinen mitä ei ole suostunut syömään on tryffelit. No, nehän ovat sieniä ja sienet ei mulle käy. Eräässä kantaravintolassani oli suht edullinen annos joka sisälsi tryffeleitä. Kerran kysyin tarjoilijalta, että mikä täällä haisee... Eräs pöytäseurue oli kyseisen annoksen tilannut. Se haju, se oli tyrmäävä! Mut kukkaro kiittää tästäkin.

Soijaa en syö, mut siinä ei menetä mitän.

En nyt äkkiseltään tule mieleeni muita.

Etanat, simpukat ja mustekalakin menee. Etanathan ovat hyvin miedon makuisia sinänsä, mut se kastike aij-jai! Voita, valkosipulia, sinihomejuustoa... ja pehmeää leipää. Ihana alkuruoka. Simpukkakeittoa olen saanut niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Simpukoiden lajia en muista, on ollut isomaa ja pienempää. Ei Balilla vaan Dubaissa (tiedoksi Winnerille). Herkkua oli. Mustekala tuppaa joskus olemaan sitkistynyttä, etenkin ne friteeratut renkaat mutta olen syönyt pikkuisia, sellaisia peukalonpään kokoisia jota myydään purkissa. Kaikkine lonkeroineen ja imukuppeineen :) 

Kampin Pimu

Vierailija
17555/19052 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brunssi ulkona ( kotipiha). Munakokkelia ( tarjousmaito 20snt, tarjousmunat 90snt, suola 5snt sipulinvarsia , rescue-sämpylä 15snt, tomaattia (99snt/kg) 10snt, tarjouspestoa 20snt, basilikaa ulkoa, tarjousmozzarellaa 1,20e, saatua appelsiini-mango tuoremehua. Metsämansikoita 1dl 0e. Herneitä 1e.

Yhteensä 3,80e

Loppupäivän ruokailu rippijuhlissa.

Vierailija
17556/19052 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-tarinankertoja-

17557/19052 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, lomat alkaa olla lomailtu ja kohtapuoliin pitää saada taas arki rullaamaan. Ensi viikolla ei tarvitse vielä herätä kukonlaulun aikaan, mutta ruokaa pitää tehdä/hankkia/organisoida.

Tänään oli ihan perussunnuntai, ei vieraita, ei juhlia, ei reissuja.

Aamupala: paahtoleivän kantapalat paahdettuna, tuorejuustoa, pinaattia ja mangoldia kasvimaalta. Ei teetä, vaan jääteetä (Pirkan muruteetä purkista, ehkä 10 senttiä per lasillinen). Aamupala 0,15€ (pitänee jokin hinta laittaa kasviksille).

Välipala banaani (5 banaania 0,62€ eli yksi banaani noin 13 senttiä)

Päivän varsinainen ruoka oli muille kanankoipia, keitettyjä perunoita ja Tarinankertojan innoittamana salaattia kananmunasalaatinkastikkeella sekä narskujuustoa. Itse skippasin kanan ja otin juustoa enemmän. Tuo kananmunakastike sopii hyvin keitettyjen perunoidenkin höysteeksi! Kanat 2,55€, kananmunat 30 senttiä, narskujuusto 2,70€, kerma 0,50€. Salaatit omasta takaa, myös tomaatti, kurkku vielä kaupasta (sitä oli salaatissa ehkä 10cm pätkä eli vajaa kolmasosa kurkusta, noin 0,20€), mausteita ... 0,20€? Kaikki yhteensä 6,50€, viidelle hengelle jaettuna 1,30€.

Jälkiruokana jäätelöä, noin 0,50€ per syöjä.

Alle kahden euron sunnuntaiateria.

Mansikoita kasvimaalta.

Omat syömiseni tältä päivältä noin 2,50€, kun laskee mukaan kaikki ohimennen napostelemani, juustoviipale kun kesätyöläinen teki eväsleipää huomiseksi, kourallinen sipsejä "tyhjästä" sipsipussista jne.

Keitin tasan kilon perunoita (punnitsin kun oli vaaka vieressä), ja niitä jäi kaksi pientä pottua yli. Kanaa ei jäänyt yhtään, narskujuustoa pieni pala mulle huomisen lounassalaatin sekaan - ja salaattipohjakin on valmiina huomista varten. Jos olisi ollut viileämpi ilma, niin perunoita olisi pitänyt olla vähintään 1,5kg! Nyt kaikilla on ollut hieman huono ruokahalu.

(iltapalaksi ovat nuoret syöneet mm. eilistä tai toissapäiväistä makaronia, keitettyjä kananmunia, paistettuja sieniä jääkaapista jne)

Vierailija
17558/19052 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ruokajaosta taas 8 kpl possun kyljyksiä, kahvia, herkkusieniä ja artesaanileipää.

Lisäksi sain riisiä, pinaattia, tulisia natchoja, maitoa ja kissalle kuivaruokaa.

17559/19052 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tarkoituksena käydä tänään kaupassa, ja käyttää siellä rahaa maksimissaan satasen. No, Prismassa oli lihaosastolla jo punalaputettu ahkerasti, niin ostin sitten mm. karjalanpaistilihoja ja kanasuikaleita eri muodoissa. Että meni vähän enemmän rahaa. Ne on nyt jo pakastimessa, iltaruualle säästin yhden paketin hunajamarinoituja kanasuikaleita. (varsinaisella ostoslistalla oli koiralle puruluita, kissanhiekkaa ja ruohonleikkuriin bensaa, että varsinaisesti ruokaan ei ollut tarkoitus käyttää rahaa ihan edes sitä satasta).

Tokmannilta ostin kalkkunaleikettä (1,94€) ja vuolukanapaketin (2,34€), kurkun (0,28€) sekä reilun pussillisen paprikaa (2,36€); nämä -50% ja Arlan kermajuustoa 500g paketti 3€ 2kpl. Noista saa tehtyä nuoriso itselleen eväsleipiä useamman kerran, laitoin kalkkunaleikkeen pakastimeen ja vuolukana menee heti käyttöön.

4 rasiaa kanasuikaleita á 4,82€, 2 rasiaa possunsuikaleita á 2,58€, 4 rasiaa karjalanpaistia á 4,83€. Nämä olivat siis -30%.

Muita tarjouksia/alennuksia en kyllä katsonutkaan, en käynyt esim. maito-osastolla ollenkaan. 

Aattelin vaan laittaa näkyviin, kun aina välillä joku mainitsee, että ei ole mahdollista, että AINA on käytettävissä punalaputettuja lihoja. Kyllä meillä melkein aina on, pakastimesta kaivamalla. Nytkin noilla saan tehtyä toistakymmentä ruokaa, eli noin kahden viikon lämpimät ruuat (plus jämät). Karjalanpaistia käytän jauhelihan korvikkeena, pilkon vaan pienemmäksi ja teen vaikka ruskean kastikkeen. Yksi kanasuikalerasia riittää kahdeksi päiväksi tortillojen täytteeksi (noi oli 800g rasioita), kun sinne täytteeksi tulee muutakin kuin vain sitä kanaa. Eli noilla mennään pitkälle elokuulle (meillähän on pakkasessa myös makkaraa ja sit on makkaraa, myös kalaa löytyy ja jauhelihaa).

Syöjiä meillä siis on paikalla 3-6 henkeä.

Vierailija
17560/19052 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on prkl sitten mansikoita, että korvista ulos tulee! Itselle kerättynä kaverin pellolta 2 10 litran sankoa ja sitten vielä tuli kolmaskin, kun yks täti, jolle piti vielä sanko kerätä, olikin sitten ostanut jo kaupasta ja se jäi sitten minulle.

Ilmaiseksi olisin kaikki kyllä saanut, mutta annoin kaverille 20e. Varmaan tulee nyt moraalisaarna, että mikset antanut 50e, koska on nuo noin 30 kg silti ihan ilmaisia kojuhintaan verrattuna ;DDDD

-winner-