Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19052)

Vierailija
17521/19052 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla Tampereen Blancossa näköjään saa puolitettua pitsan +3,90€ hinnalla, jolloin molemmat syöjät saavat syödä myös salaattipöydästä, jota täällä kehuttiin että sisältää oliivit, juustot, paprikat, krutongit ja kaikkea herkkkuvalikoimaa.

Suosittelen siis ostamaan vaikka sen 14€ maksavan margaritapitsan ja menemään tuonne syömään kaverin kanssa. Lopullinen hinta siis 18€ mutta molemmat syövät lounaaksi tuolla pari lautasellista sitä salaattibuffaa ja ottavat pitsan mukaan kotiin illalliseksi. 9€ per naama lounas-salaattibuffasta ja puolikkaasta ravintolan illallispitsasta ei ole mahdoton hinta jos ei jaksa tehdä itse ruokaa koko päivänä tai käydä kaupassa.

Miksei sitä pizzaa voi syödä siellä pizzeriassa?

Ei kai sitä pitsaa e

Tässähän laskettiin 9€ ravintolaruokaa koko päiväksi. Eli syödään siellä pizzeriassa vatsa täyteen sitä pitsaan kuuluvaa salaattibuffettia ja vasta illalla syödään se puolikas isosta pizzasta, mikä varmasti riittää tavalliselle henkilölle päivälliseksi. Näin ollen ravintolalounaan hinta on 4,50€ ja illallisen 4,50€. Ei tarvitse kokkailla kotona tai tiskailla. Kaikkia ei huvita kokkailla kotona helteessä. Toki jos tekisi kotona pastaa ketsupilla tulisi se halvemmaksi, mutta ei olisi yhtään monipuolinen eikä terveellinen. Lisäksi se monta lautasta terveellistä ja monipuolista salaattia auttaa kattamaan koko päivän kasvissuositukset, joten se puolikas pizza ei ole kovin epäterveellistä kun suhteuttaa koko päivän ravinnonsaantiin.

Vierailija
17522/19052 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä tosta, että on vain järkevää syödä ravintolassa sillä kattavalla salaattibuffetilla vatsa täyteen ja jopa ähkyyn jos haluaa, ja säästää se maksettu pizza myöhempään. Mikä järki syödä eka sitä juusto-oliivi-paprika-salaattia maha täyteen ja sen päälle vielä ahtaa puolikas pitsa, että oksennus tulee? Ja Tottakai siinä säästää rahaa että syö noi eri aikaan, eikä koita syödä molempia samaan aikaa. Pointsit tuolle blanco-ravintolalle, kun tällaisen mahdollistaa. -eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17523/19052 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset käy pitseriassa ja haluaa syödä sen pitsan ihan uunituoreena ja salaatteineen päivineen eikä syödä kotona uudenlämmitettyä kuivahtanutta pitsaa. Jollain on taas ruokasuhde epäkunnossa jos ne samalla kertaa syödessä tulee oksennus. Tuosta kannattaa mennä jo lääkäriin ja selvittää onko vika vatsassa vai päässä.

Vierailija
17524/19052 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako pizzeriassa siis syödä ilmaiseksi raastepöydästä salaattia niin paljon kuin haluaa? Onko väliä syökö pitsan paikan päällä tai ottaa TaKe away? Tottakai menisin syömään sinne lounaaksi sitä raastesalaattia kastikkeineen sitten 600g vatsan täyteen ja ottaisin pitsan mukaan, jonka söisin sitten päivälliseksi. Tai sitten söisin 1 pienen viipaleen paikan päällä ja pyytäisin loput mukaani kotiin. Saisin ilmaisen lounaan ja päivän kasvikset pitsan hinnalla. Ilmiantakaa paikkoja pk-seudulla. Kiitos.

Silloin harvoin kun käyn pizzeriassa teen jotakuinkin näin. Syön tuhdisti salaattipöydästä salaattia ja pizzasta puolikkaan. Toisen puolen otan mukaan seuraavan päivän lounaaksi kotona.

Vierailija
17525/19052 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla Tampereen Blancossa näköjään saa puolitettua pitsan +3,90€ hinnalla, jolloin molemmat syöjät saavat syödä myös salaattipöydästä, jota täällä kehuttiin että sisältää oliivit, juustot, paprikat, krutongit ja kaikkea herkkkuvalikoimaa.

Suosittelen siis ostamaan vaikka sen 14€ maksavan margaritapitsan ja menemään tuonne syömään kaverin kanssa. Lopullinen hinta siis 18€ mutta molemmat syövät lounaaksi tuolla pari lautasellista sitä salaattibuffaa ja ottavat pitsan mukaan kotiin illalliseksi. 9€ per naama lounas-salaattibuffasta ja puolikkaasta ravintolan illallispitsasta ei ole mahdoton hinta jos ei jaksa tehdä itse ruokaa koko päivänä tai käydä kaupassa.

Vitsihän tämä on, mutta kai nyt kaikki tajuaa, ettei oikeasti voi mennä sinne pitseriaan vaan vetämään pelkkää salaattia lautasellisia? Ne lautasethan on mitoitettukin niin, ettei sillä ole tarkoitus täyttää mahaa. Johan tuohon puututtaisiin siellä, että mikäs homma tää tällainen on ja ei vetele. 

Vierailija
17526/19052 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon samaa mieltä tosta, että on vain järkevää syödä ravintolassa sillä kattavalla salaattibuffetilla vatsa täyteen ja jopa ähkyyn jos haluaa, ja säästää se maksettu pizza myöhempään. Mikä järki syödä eka sitä juusto-oliivi-paprika-salaattia maha täyteen ja sen päälle vielä ahtaa puolikas pitsa, että oksennus tulee? Ja Tottakai siinä säästää rahaa että syö noi eri aikaan, eikä koita syödä molempia samaan aikaa. Pointsit tuolle blanco-ravintolalle, kun tällaisen mahdollistaa. -eri

No eipä mahdollista enää kauaa, jos siellä tuolloin sikailemaan ruvetaan. Tulee sitten pian maksulliseksi se alkusalaattikin, jos ihmiset ei tajua eroa ALKUsalaatin ja LOUNASsalaatin välillä. 

Vierailija
17527/19052 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä mahdollista enää kauaa, jos siellä tuolloin sikailemaan ruvetaan. Tulee sitten pian maksulliseksi se alkusalaattikin, jos ihmiset ei tajua eroa ALKUsalaatin ja LOUNASsalaatin välillä. 

Siksi kai ravintolat saa itse päättää, että onko salaattibuffa ilmainen vai ei? Ei se nyt ole asiakkaiden vika jos he käyttävät maksamistaan palveluista. Jos ravintola tekee tappiota niin sitten varmaan kannattaa luopua koko salaattibuffasta tai nimenomaan veloittaa siitä enemmän. On taas ihme ongelmat, että täällä arvostellaan jonkun yrittäjän ravintolatoimintaa. Tietenkin itsekin söisin jos se kuuluu hintaan, ja siitä on maksettu. Pitsan söisin kotona myöhemmin koska en nyt vain pienikokoisena jaksaisi mitenkään syödä molempia samaan aikaan.

Vierailija
17528/19052 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitsihän tämä on, mutta kai nyt kaikki tajuaa, ettei oikeasti voi mennä sinne pitseriaan vaan vetämään pelkkää salaattia lautasellisia? Ne lautasethan on mitoitettukin niin, ettei sillä ole tar

Jos ei ole erikseen rajoitettu, että vain 2 kirsikkatomaattia, 50g kaalia, 3 palaa paprikaa, 50g salaattijuustoa, 10 krutonkia, 50g niitä öljykasviksia, 50g vihersalaattia jne, niin miten kukaan voisi rajoittaa toisen syömistä? Että ehei, sinä et saa enempää buffetista ottaa kirsikkatomaatteja. Vai lukeeko siinä selkeästi että vain 1 lautasellinen per naama, ei ole väliä onko pieni lapsi vai isokokoinen aikuinen? Sitten toki ahdetaan vain se 1 lautasellinen kukkuralleen, mutta sekin voi riittää aika kaloripitoiseksi lounaaksi ainakin pienikokoisilta aikuisille.

Vierailija
17529/19052 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset käy pitseriassa ja haluaa syödä sen pitsan ihan uunituoreena ja salaatteineen päivineen eikä syödä kotona uudenlämmitettyä kuivahtanutta pitsaa. Jollain on taas ruokasuhde epäkunnossa jos ne samalla kertaa syödessä tulee oksennus. Tuosta kannattaa mennä jo lääkäriin ja selvittää onko vika vatsassa vai päässä.

Aika isokokoinen syöjä pitää olla, jos jaksaisi syödä kokonaisen pizzan ja lautasellisen juustoa  sisältävää salaattia yhdeltä istumalta. Suurin osa ei pysty mitenkään. Mulla riittää 1 pitsa 3 päiväksi kun syön aina tuoretta salaattia puolet lautasesta sen kanssa. T. Eri tyyppi

Vierailija
17530/19052 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä täällä. Kiitos!

Vierailija
17531/19052 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kai ravintolat saa itse päättää, että onko salaattibuffa ilmainen vai ei? Ei se nyt ole asiakkaiden vika j

Älä ole typerä.

Vierailija
17532/19052 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika isokokoinen syöjä pitää olla, jos jaksaisi syödä kokonaisen pizzan ja lautasellisen juustoa  sisältävää salaattia yhdeltä istumalta. Suurin osa ei pysty mitenkään. Mulla riittää 1 pitsa 3 päiväksi kun syön aina tuoretta salaattia puolet lautasesta sen kanssa. T. Eri tyyppi

Luetun ymmärrys, hoi! Eihän tuossa sanottu, että olisi pakko ahtaa koko pitsa kerralla itseensä. En tuota kirjoittanut, mutta ihan selvästihän tuo oli kannanotto idiootteihin kommentteihin, joissa ravintolassa täytetään maha pelkällä salaatilla, jotta pitsa säästyisi seuraaviksi päiviksi. 

17533/19052 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Jaa nyt on sitten liian SUURIA annoksia? Tähän mennessä on huudettu, että liian pieniä annoksia syödään.

Suositusten (Huom! Ne ovat SUOSITUKSIA; ei lakimääräyksiä) tulisi syödä noin 800g kasviksia päivässä. Ennen oli puoli kiloa. Kasviksiin luetaan myös sienet, marjat, hedelmät ja juurekset. Kasviksiin ei lueta perunoita, kuivapapuja tai viljoja. Nämä suositukset ovat aika lailla yhtenevät kaikissa Pohjoismaissa, ja ne pohjautuvat maailmanlaajuisiin suosituksiin. Joissa on kaikkialla alueellisia sopeutuksia.

Ihan hanurista, että peruna ei ole kasvis, mutta sienet on???

Muistaakseni jossain päin maailmaa peruna ON kasvis?

Vierailija
17534/19052 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän näissä laskelmissa on kummallista, välillä syödään todella kalliita lounaita tai eikoisruokia, mitkä ei millään matematiikalla mahdu siihen 100 euron budjettiin, ellei vastaavasti ole useampaa päivää syömättä tai joku muu ruoki ilmaiseksi. Tai sitten nämä laskelmat ei pidä ollenkaan paikkaansa.

Tarkoitit varmaan Tarinankertojan päivää?

Kulutin nyt aikaa siihen, että laskin annoshinnat oikein tarkkaan. Tämän päivän "erikoisruuat", mitä se sitten kenellekin on, maksoivat minun osaltani 4.67 euroa. Mausteille laitettu vielä reilusti hintaa, aina 5snt/ käyttökerta.

Perunoita, kantarelleja ja lähdevettä saa ilmaiseksi. Mannaryynit, maito, kerma, voi, leipä, mausteet, rahka kaikki tarjouksista. Mansikoihin ja herneisiin olin säästänyt etukäteen ja ostin muutama päivä sitten sen 5kg laatikon, nyt perattuna jääkaapissa.

Rahka on tavallista rahkaa ilman lisäilyjä sipulinipun ostin, varret jäivät vielä muuhun käyttöön.

Tämä oli siis kallis päivä, lapsonen on nyt käymässä ja haluan tarjota kesäherkkuja. Kuten aiemmin sanoinkin nyt on minulla juhlakausi, syyskuussa taas säästellään.

Ai niin , ja metsämansikoitakin syötiin kouralliset...

Tarinankertoja 

Vierailija
17535/19052 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätön ketju, miten aloittajalta palaa ruokaan niin paljon rahaa.

20 viikossa saa paljon ruokaa kaupasta: juurekset, vihannekset, jauheliha, juustot.

Vierailija
17536/19052 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kuussa ruokaan yli 500€.

Ostan kahdella sadalla ruokaa molemmille opiskeleville nuorille huusholleihinsa ja itse syön satasella, tai alle per kk.

En ole iso enkä ronkeli. Syön mitä milloinkin tekee mieli, kotiruokaa.

N48

Vierailija
17537/19052 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Jaa nyt on sitten liian SUURIA annoksia? Tähän mennessä on huudettu, että liian pieniä annoksia syödään.

Suositusten (Huom! Ne ovat SUOSITUKSIA; ei lakimääräyksiä) tulisi syödä noin 800g kasviksia päivässä. Ennen oli puoli kiloa. Kasviksiin luetaan myös sienet, marjat, hedelmät ja juurekset. Kasviksiin ei lueta perunoita, kuivapapuja tai viljoja. Nämä suositukset ovat aika lailla yhtenevät kaikissa Pohjoismaissa, ja ne pohjautuvat maailmanlaajuisiin suosituksiin. Joissa on kaikkialla alueellisia sopeutuksia.

Ihan hanurista, että peruna ei ole kasvis, mutta sienet on???

Muistaakseni jossain päin maailmaa peruna ON kasvis?

Suomessa keittobanaani lasketaan kasvikseksi, niitä alueellisia sopeutuksia?

Vierailija
17538/19052 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskasin kaverin kauppaan, kun sillä käsi murtunut, ja oli kyllä outo kauppareissu :D Halus että valitsen siihen sen kärryyn niin muun muassa 4€ maksavia pikkutomaatteja :D Vaikka viereiset olis maksanut 1€ jne. Kassalla sitten melkein huusi että miksi täällä on näin kallista ja haukkui myyjää että miksi ei voi antaa alennusta :D Toki ne sen ostokset maksoikin jotain 80€ kun omat ostokset maksaa aina 15€ :D Nauroin ihan kippurassa :DD

Vierailija
17539/19052 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee kuussa ruokaan yli 500€.

Ostan kahdella sadalla ruokaa molemmille opiskeleville nuorille huusholleihinsa ja itse syön satasella, tai alle per kk.

En ole iso enkä ronkeli. Syön mitä milloinkin tekee mieli, kotiruokaa.

N48

Itse en osta juustoa joka viikko. Läheisessä k-kaupassa mun juusto maksaa 4,99€ kilon paketti. Mulla se kestää kyllä ihan kuukauden tai pidempäänkin. Kanan jauhelihapaketti 3€ menee kyllä viikossa.

Vierailija
17540/19052 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuskasin kaverin kauppaan, kun sillä käsi murtunut, ja oli kyllä outo kauppareissu :D Halus että valitsen siihen sen kärryyn niin muun muassa 4€ maksavia pikkutomaatteja :D Vaikka viereiset olis maksanut 1€ jne. Kassalla sitten melkein huusi että miksi täällä on näin kallista ja haukkui myyjää että miksi ei voi antaa alennusta :D Toki ne sen ostokset maksoikin jotain 80€ kun omat ostokset maksaa aina 15€ :D Nauroin ihan kippurassa :DD

Juujuu, sama tarina kuulta ennenkin täällä. Mitään ystäviä sinulla tuskin on, olisitkin todella surkea ystävä, naurat päin naamaa ja selkäänpuukotat vielä netissä haukkumalla kaverin.