Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi muuttaa kaikki elämästä, muttei energiaa

Vierailija
16.09.2026 |

Oon aivan loppu. Oon ollut saikulla työuupumuksesta ja palannut töihin pienemmällä työkuormalla. Alkuun meni ihan hyvin, mutta nyt on alkanut taas ahdistaa ja tuntua toivottomalta. Alun perin ei ollut masennusoireilua, vaan pelkästään työuupumusta, mutta nyt koen, että on alkanut masennus oireilemaan.

Vielä selviän, mutta oon huomannut ekat oireet, kuten huokailun ja ajatukset siitä, että vihaan elämääni. Paineet töissä ovat alkaneet taas kasvaa ja se näkyy voinnissa. Teen lyhyempää työpäivää, mutta silti en jaksa tai saa itseäni tekemään mitään töiden jälkeen. En myöskään halua uudelle saikulle, koska tarvin mun kokonaisen palkan ja paluu saikulta pienemmillä tunneilla on jotain, mihin ei oo enää toistamiseen varaa.

Koen, että nykyinen työni ei ole sopiva minulle, mutta muutakaan ei ole. On vakityö ja etenkin nykyisessä paskassa työmarkkinatilanteessa ei ole liiemmin toivoa sille, että löytäisin uuden työn. En tiedä mitä haluaisin tehdä ja kaikki avoinna olevat paikat tuntuu olevan myyjille tai muille jatkuvassa asiakaskontaktissa oleville eli mikä kuormittaa.

Eikä tässä vielä kaikki. Lisäksi oon ylipainoinen ja pitäisi laihtua. Rahatilanne on paska ja pienemmän palkan myötä nyt vieläkin paskempi. Koti on sotkuinen ja en saa voimia siivota ja kummallisesti se sotku luo myös turvaa: paikkojen siivoaminen tuntuu turvattomalta, koska jotenkin helppo piiloutua sotkuisen identiteetin taakse. Mulla on paljon kulutusluottoja ja otin nyt lisää saikun ja auton korjaamisen takia.

Vihaan monia asioita elämässäni ja millainen luuseri olen. Haluaisin vain voida hyvin, olla normaalipainoinen, tykätä edes pääosin työstäni, asua siistissä kodissa, asua omistusasunnossa ilman kulutusluottoja ja pääosin tykätä elämästäni. Nyt vaan tuntui, että mitään ulospääsyä ei ole. Pitäisi tehdä muutos kaikkeen, muttei ole energiaa. En myöskään jaksa alkaa toteuttamaan mitään yksi muutos kerrallaan juttua.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua..Osin samoja huolia minulla mutta rahahuolia ei ole ja asunto on oma.

Kuitenkin listasit nämä elämäsi epäkohdat, se on jo paljon. 

Jospa aloitat helpommasta eli siivoa kotiasi vaikka väkän joka päivä. Pystyt siihen kyllä. Kun saat konkretiaa niin ehkä se siivittäisi sinua seuraavaan haasteeseen jne.

Tie ei ole helppo mutta vie eteenpäin.

Voimia !!

Vierailija
2/13 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset lopeta koko työtä jos se noin stressaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko vaikka rahan takia?

Vierailija
4/13 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillakin energianpuute. Joka pahenee kun ei voi ostaa ruokaa.

Vierailija
5/13 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi kerran jossain, että muutos lähtee kehosta. Eli ensin pitäisi saada keho terveeksi että ylipaino pois että jaksaa tehdä muita muutoksia. koska jos on epäterve keho niin ei oo energiaa tehdä mitään. Ei välttämättä edes ylipaino, muta esim joku vitamiinivaje tai raudanpuutos

Vierailija
6/13 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!

Vierailija
7/13 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi kerran jossain, että muutos lähtee kehosta. Eli ensin pitäisi saada keho terveeksi että ylipaino pois että jaksaa tehdä muita muutoksia. koska jos on epäterve keho niin ei oo energiaa tehdä mitään. Ei välttämättä edes ylipaino, muta esim joku vitamiinivaje tai raudanpuutos

Sinäkin läski siis läskileirille.

Näin!

Vierailija
8/13 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu! 

Vierailija
9/13 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin läski siis läskileirille.

Näin!

Sinä voisit mennä käytöskouluun. Näin!

Vierailija
10/13 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muillakin energianpuute. Joka pahenee kun ei voi ostaa ruokaa.

Sepä. Siksi työttömyys ei ole vaihtoehto etenkään tässä taloustilanteessa.

Vierailija
11/13 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunto ei auta jos on työssä jota inhoaa. Se ei siihen kyllä auta yhtään, lisänä on taakka mahdollisesta asuntolainasta. Onko sulla mitään mahdollisuutta päästä opiskelemaan jotakin, että voit vaihtaa alaa. Esim työn ohessa jotain opiskelua iltaisin mikä piristäisi? 

Vierailija
12/13 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasunto ei auta jos on työssä jota inhoaa. Se ei siihen kyllä auta yhtään, lisänä on taakka mahdollisesta asuntolainasta. Onko sulla mitään mahdollisuutta päästä opiskelemaan jotakin, että voit vaihtaa alaa. Esim työn ohessa jotain opiskelua iltaisin mikä piristäisi? 

Asuntolainaa en sinänsä näe kielteisenä, koska samalla tavalla vuokraa täytyy maksaa. Mutta omistusasumisessa on kyllä yllättävien menojen riski ja remppakulut vaikka taloyhtiössä isoja.

Lääkis ja joku luonnonvara-alaan liittyvät kiinnostaa. Lääkiksen pääsykokeeseen oon alkanut opiskella.

Vierailija
13/13 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku provider mies ja personal trainer vois sua tsempata. Läskit ensin pois, kepillä ja porkkanalla. Kuulit oikein, kirjaimellisesti:

Kepillä ja porkkanalla.

Tekosyyt on nähty ja kuultu. Ne lentää ulos ikkunasta NYT!