Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19933)
Ja taas mennään tästäkin osoitteesta töihin, mutta vasta yöksi, niin ehtii hyvinkin kommentoida tähän aikaan ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
mulla menee 4 ihmisen ruokiin noin 400€/kk.
JOs yksin olen noin 2€ pv. Ja ulosottomies kiittää. Ei auta systeemi on perseestä
Mikä ihmeen systeemi? Itse en ainakaan ole ikinä ollut riippuvainen mistään systeemistä. Itseni elätän ihan omalla siivousyrityksellä ja tilillä 200k ja ihan on käteisellä maksettu kaksio ja auto. 2€ on ihan normaali raha ruokaan käytettäväksi päivässä. Aamulla kaurapuuroa itsekerätyillä marjoilla ja illalla sitten vaikka pestopastaa. Toki jos ehtii niin voihan sitä ottaa päivän aikana myös vaikka ruisleipää, kasvissosekeittoa tai vaikka banaanin, Tai mutustella vaikka rusinoita jos on kiire eikä ole nälkä. Itsetehty hernekeitto myös sairaan hyvää ja halpaa. Välillä myös kiva pitää ihan puuropäiviä jos budjetti vaikka 0,50€/päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOs yksin olen noin 2€ pv. Ja ulosottomies kiittää. Ei auta systeemi on perseestä
Mikä ihmeen systeemi? Itse en ainakaan ole ikinä ollut riippuvainen mistään systeemistä. Itseni elätän ihan omalla siivousyrityksellä ja tilillä 200k ja ihan on käteisellä maksettu kaksio ja auto. 2€ on ihan normaali raha ruokaan käytettäväksi päivässä. Aamulla kaurapuuroa itsekerätyillä marjoilla ja illalla sitten vaikka pestopastaa. Toki jos ehtii niin voihan sitä ottaa päivän aikana myös vaikka ruisleipää, kasvissosekeittoa tai vaikka banaanin, Tai mutustella vaikka rusinoita jos on kiire eikä ole nälkä. Itsetehty hernekeitto myös sairaan hyvää ja halpaa. Välillä myös kiva pitää ihan puuropäiviä jos budjetti vaikka 0,50€/päivä.
200k tilillä ja silti ruokabudjetti 0,50 senttiä ja pelkkää puuroa päivän syömiset? Ei ole kyllä ihan tervettä touhua.
Pikkusiepoille (joilla puolentoista litran pullo pääsee väljähtymään) tiedoksi, että Lidlissä on 0,33 kokispullot 24 pakkaus tarjouksessa 10,99. Pantit vähentäen 8,59. Per pullo ilman panttia 0,36. Litrahinta 1,08.
Kampin Pimu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
syön minulle rakkaudella tehtyä ruokaa. menee ainakin 3000kcal päivässä. 166cm 57kg.
Mä oon 159cm ja 41kg eli hoikempi kuin sä mutta en silti syö mitään :D Joskus sipsiä ja silti urheilen :D Mutta tykkään olla kaunis pikku taskuraketti! Pojat tykkää ja ihastelee aina ja kehuu :)
Sinä olet mies, muuten hyvä.
Tämän päivän illallinen ei tullut halvaksi. Lidlin tarjouksesta savukirjolohifilee 19,90 kilohintaan. Savulohipastaan meni noin 150 grammaa annokseen eli kolme euroa pelkkä kala. Mut-ku, olen päättänyt lisätä kalan syöntiä. Ja olihan se suussa sulavan hyvää!
Kampin Pimu
Heipä hei, hyvää iltaa.
Pitkiä päiviä takana, mutta pina coladan jätän nyt väliin. Kävin keräämässä japanintatarta, jos siitä saisi kehiteltyä kasvisruokaa. Netissä on ainakin runsaasti ohjeita. Sen maun pitäisi muistuttaa jonkin verran raparperiä, koska siinä on oksaalihappoa. Näin sanotaan. En vielä ehtinyt maistaa. Kiva, kun on näitä naapureita, joiden pihaa voi hyödyntää!
Koska oikeasti takana on yksi kevään raskaimmista rupeamista, niin päätin ilahduttaa jälkikasvua hampurilaisilla. Cittarista löytyi pirkka-porsaan jauhelihaa -30% kaksi pakettia, Prismassa oli isot hampurilaissämpylät -50% (eli 3€/12 sämpylää). Jauhelihan sekaan kaurahiutaleita, creme fraichea, sienijauhetta, 2 kananmunaa (jauhelihaa oli 800g) ja mausteita. 15 suurta pihviä - ei suurin sämpylöihin pieniä pihvejä voi laittaa. Cittarin pakastimesta 1kg ranskalaisia. Paistoin muutaman kananmunan. Jääkaapista silppusin hieman parempia päiviä nähneen salaatinlopun (ilmainen).
Jokainen sai kasata omat hampparinsa, en tiedä, viipaloiko joku tomaattia tai kurkkua väliin, olin siinä vaiheessa jo keräämässä niitä tattareita.
Huomenna pitäisi varmaan käydä keräämässä naapurin pihasta raparperia. Perunoita pitäisi istuttaa lisää, ja tehdä kylväjä kasvimaalle. Tänään satoi vettä, ei voinut savimaassa tehdä mitään.
Kiusa se on pienikin kiusa
Suomen on maksettava oma osuutensa ilmastovelasta globaalille etelälle. Ilmastovelka koostuu globaalin pohjoisen maiden valtavista historiallisista ilmastopäästöistä ja niiden tuhoisista seurauksista. Ilmastovelan nimissä Suomen on ajettava globaalin etelän valtionvelkojen mitätöimistä IMF:ssä ja Maailmanpankissa ja lisättävä velatonta ilmastorahoitusta näille yhteiskunnille.
Elokapina!
No niin. Nyt on taas sovittu naapurin pihan myrkytykset muutamaksi vuodeksi eteenpäin. Tällä kertaa sopimus on vielä parempi kuin aiemmat, saan myös myrkyt! Raparperia pitää käydä taas hakemassa, sitä on pilvin pimein siellä pihassa.
Muuten pihahommien kanssa olen vähän myöhässä, nämä viime aikaiset työmatkat pahasti viivästyttivät hommia. Perunaa tosiaan ehdin vähän laittaa, nyt pitäisi pistää maissit ja pavut likoomaan, että saan ne kylvää huomenna. Noilla sitten ensi talven ruokalaskuja pienennetään.
Tänään on syöty eilisiä hampurilaisia ja ranskalaisia, mun ei tehnyt mieli hampparia, niin sulatin pakastimesta ruisleipää ja laitoin sit päälle lime-inkivääri-silliä. Nam! Kovin monimutkaisia ruokia ei ole tänään muutenkaan tiedossa, kun sormet on sinisenä vesieristeestä. Sitä ei kannata syödä, että en ainakaan leivo tänään pullaa. Kunhan nuoriso kotiutuu nurmikonleikkuusta, niin pääsen suunnittelemaan iltapalaa/saunan jälkeen syötävää. Nokkoslettuja?
Kiusa se on pienikin kiusa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200k tilillä ja....
Mutta tuolla tyylillä 200k on varmaan syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200k tilillä ja
Kaikki ei halua syödä kalliisti. Eikö siellä tilillä varmaan olisi mitään 200k jos olisi 10 vuoden aikana laitettu 10€ ruokaan per päivä. Jostainhan sitä rahaa pitää säästää, että sitä ylipäätänsä on säästössä.
Taasko nämä rikkauksiin kaurapuuroa syöden höpinät alkaa? Tuossa ylempänä kirjoittajalla on nimenomaan menestyvä yritys, josta se varallisuus on peräisin eikä kaurapuuroa syöden kituuttamisesta.
Terveyskin pysyisi paremmin kunnossa monipuolisella syömisellä, jolloin jaksaa varmasti hoitaa yrityksen asioita jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200k tilillä ja silti ruokabudjetti 0,50 senttiä ja pelkkää puuroa päivän syömiset? Ei ole kyllä ihan tervettä touhua.
Kenties hän asuu Laihialla. Ihan normisettiä säästäväisyys ja itaruus siellä. Tuskin on Huittisista :DDDD
-winner-
Nyt täytyy oikein miettiä kannattaako mennä hakemaan Lidlistä kilokaupalla jotain lohta tai kenties ruokaöljyä tai rucolaa, vai ostaisko vaan jotain ei-syötävää 49 eurolla ja sitten siihen pari maitopurkkia, niin sais sen 5 e edun ja vois sanoa, ettei mennyt kuin parin maitopurkin hinta ja nekin sai ilmaiseksi, vaikka on mennyt kummiskin se 50 e, mut se ei oo ruokabudjettia?
-winner-
Kun on nyt saanut sen suuren rahamäärän tililleen koottua niin eikö silloin voisi jo hiukan nauttiakin siitä ja syödä hiukan paremmin? En usko, että se kaikki hupenee jos kuitenkin muutakin tuloa on kuukaudessa.
Sairaaloinen nuukuus on paha tauti. Kun käärinliinoissa ei ole edelleenkään taskuja. Säästetään ja säästetään "pahan päivän varalle". Eikä niin pahaa päivää tule, että sieltä raaskitaan ottaa, ennenkuin arkkurahat perikunta.
Vierailija kirjoitti:
Kun on nyt saanut sen suuren rahamäärän tililleen koottua niin eikö silloin voisi jo hiukan nauttiakin siitä ja syödä hiukan paremmin? En usko, että se kaikki hupenee jos kuitenkin muutakin tuloa on kuukaudessa.
Sairaaloinen nuukuus on paha tauti. Kun käärinliinoissa ei ole edelleenkään taskuja. Säästetään ja säästetään "pahan päivän varalle". Eikä niin pahaa päivää tule, että sieltä raaskitaan ottaa, ennenkuin arkkurahat perikunta.
Nuukuus ja siivoamisliike kuulostavat kyllä aika pahalta, mutta toisaalta erittäin loogiselta yhdistelmältä samassa henkilössä. Varmaan on excelkin hallussa ja annoskoko varmasti grammalleen ;DDDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko häipyä huitsinnevadaan täältä ilkeilemästä!?! Stanan psykopaatti-sosiopaatti-narsisti!
Pilkka osuu kyllä joku päivä omaan nilkkaan, voit olla varma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sairas.
Laskin, ettei 100€/kk riittä edes leivän päälle kuuluviin lihaleikkeleihin yhdelle henkilölle.
Edes ruokajuomiin se ei riitä, ellei juo pelkästään kraanavettä.
Meillä pelkkä maito maksaa yli 100€/kk per lärvi.