Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19169)

Vierailija
10001/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisille ei. Eikö olekin metkaa, että sinä et edusta kaikkia maapallon ihmisiä.

Vierailija
10002/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit vaatteet tuli vastaajalle mieleen, koska viestiin, johon hän vastasi kerrottiin, että ikivanhat ja rikkinäiset vaatteet kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10003/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, naisten varsinkin kannattaa tuntemattomien kanssa sopia ensitreffit vaikka metsään. Vähentää sitä raiskatuksi tulemisen jne. vaaraa...Sarkasmia, jos et tajua.

Vierailija
10004/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siistit vaatteet tuli vastaajalle mieleen, koska viestiin, johon hän vastasi kerrottiin, että ikivanhat ja rikkinäiset vaatteet kelpaa.

Kyllä mäkin käytän yleensä vaatteet loppuun, muutama reikä mitään kotona haittaa. 

Vierailija
10005/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa se kaikista halvin ruoka, joka on yleensä hiilareita, on juuri mikä lihottaa. Täälläkin ollaan sitä pastaa joka paikkaan tunkemassa. Itse pidän pastasta, mutta en syö sitä edes joka viikko. 

Vierailija
10006/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käytän kotona vanhoja vaatteita. Käyn kuitenkin myös ihmisten ilmoilla ja töissä.

Vierailija
10007/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä näissä säästömanioissa kannattaa miettiä, että kannattaako se ainutkertainen elämä tai nuoruus viettää kaurapuuroa syöden ja kulahtaneissa vaatteissa ilmaistapahtumissa kulkien. Ei elämä ole mikään kilpailu kuka pihistelee arjen kuluissa eniten.

Tarviiko sitä kisailla turhassa kulutuksessakaan vaikka rahaa olisikin.

Kyllä siistiin vaatetukseen ainakin ihmisten ilmoilla kannattaa panostaa ja käyttää niitä reikäisiä ja nukkaisia rytkyjä vain kotona. Työhaastatteluun tai ensitreffeille jos ilmestyy resupetterinä, niin voi työpaikka ja parisuhde jäädä saamatta.

Jännä että sinulle tulee turhasta kulutuksesta ensimmäisenä mieleen siistit vaatteet. Itselle turhaa kulutusta edustaa esimerkiksi pikamuoti - vaatteet mitk

Tuolla jo joku mainitsikin, ettei kaikille ihmisille ruoka ole nautinto. On refluksitautia, suolistovaivoja, kystia suussa ja vihlovia hampaita jne. Mutta itse en edes lapsena muistanut tai jaksanut tulla kotiin syömään vaikka kuinka olisi pitsaa ihan ravintolasta tilattu. Kyllä nautin enemmän ulkona kavereiden kanssa olemisesta. 

Eli jotkut ehkä sitten rakastaa syömistä, mutta itse nautin enemmän pitkistä metsälenkeistä puolison ja koiran kanssa, uusien asioiden oivalluksista, peli-illoista kotona, ystävien kanssa nauramisesta, eläinten kanssa touhuamista jne. Syöminen ei todellakaan kuulu elämäni nautintoihin vaikka tietenkin syön mieluummin hyvää ruokaa kuin pahaa. Onneksi mielestäni kasvikset kuuluu hyvään ruokaan ja karkit/pullat/pitsa ei. Terveelliset elämäntavat saa itseni voimaan paremmin.

Vierailija
10008/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hyvästä ruoasta nauttiminen ja vaikkapa ruoanlaitto harrastuksena on vastakkain kaiken muun kanssa? Ei mitenkään. Useimmat ihmiset ovat hyvin monitahoisia ja nauttivat elämässä useammasta asiasta. Se, että ruoaka tai sen hinta yritetään täällä koko ajan laittaa vastakkain milloin sijoittamisen, luonnossa liikkumisen tms. kanssa on malliesimerkki olkiukko-logiikasta. Rakastan takuulla omaisiani enemmän kuin ruokaa, mutta nautin myös hyvästä ruoasta. Ja ruoasta nauttiminen ei suinkaan tarkoita samaa kuin epäterveellinen ruoka, jos se olisi seuraava olkiukko perustelu.

Vierailija
10009/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hyvästä ruoasta nauttiminen ja vaikkapa ruoanlaitto harrastuksena on vastakkain kaiken muun kanssa? Ei mitenkään. Useimmat ihmiset ovat hyvin monitahoisia ja nauttivat elämässä useammasta asiasta. Se, että ruoaka tai sen hinta yritetään täällä koko ajan laittaa vastakkain milloin sijoittamisen, luonnossa liikkumisen tms. kanssa on malliesimerkki olkiukko-logiikasta. Rakastan takuulla omaisiani enemmän kuin ruokaa, mutta nautin myös hyvästä ruoasta. Ja ruoasta nauttiminen ei suinkaan tarkoita samaa kuin epäterveellinen ruoka, jos se olisi seuraava olkiukko perustelu.

Jos käytössä on esimerkiksi yksi 'ylimääräinen' satanen, niin kyllä sen käyttökohteet väistämättä punninnassa asettuvat vastakkain. 

Vierailija
10010/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut valittaa, että ruoan hinta vaan nousee. No ainakin mun lähi pikku K-kauppa alensi just yli 1200 tuotteen hintaa. Vaikka ei mua nyt aiemminkaan haitannut vaikka K-menun jauhelihapaketti 300g maksoi 1,99€. Kyllä siitä teki ruokaa useammaksi päiväksi. Kananmuna ja korppujauhetta joukkoon niin lihapullia tuli monta kymmentä kpl. Ja aina hyviä kasvistarjouksia on löytynyt.

Vierailija
10011/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut valittaa, että ruoan hinta vaan nousee. No ainakin mun lähi pikku K-kauppa alensi just yli 1200 tuotteen hintaa. Vaikka ei mua nyt aiemminkaan haitannut vaikka K-menun jauhelihapaketti 300g maksoi 1,99€. Kyllä siitä teki ruokaa useammaksi päiväksi. Kananmuna ja korppujauhetta joukkoon niin lihapullia tuli monta kymmentä kpl. Ja aina hyviä kasvistarjouksia on löytynyt.

Saa olla aika taikuri jos 300 g jauhelihasta tulee monta kymmentä kappaletta lihapullia. Paljonko taikinaan tulee korppujauhoja? Yleensä taikinasta syntyy 10-20 kpl normaalikokoisia lihapullia.

Vierailija
10012/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä näissä säästömanioissa kannattaa miettiä, että kannattaako se ainutkertainen elämä tai nuoruus viettää kaurapuuroa syöden ja kulahtaneissa vaatteissa ilmaistapahtumissa kulkien. Ei elämä ole mikään kilpailu kuka pihistelee arjen kuluissa eniten.

Tarviiko sitä kisailla turhassa kulutuksessakaan vaikka rahaa olisikin.

Kyllä siistiin vaatetukseen ainakin ihmisten ilmoilla kannattaa panostaa ja käyttää niitä reikäisiä ja nukkaisia rytkyjä vain kotona. Työhaastatteluun tai ensitreffeille jos ilmestyy resupetterinä, niin voi työpaikka ja parisuhde jäädä saamatta.

Jos wi kelpaa omana itsenään niin harmi. Ja itse sopisin kyllä ensitreffit muutenkin jonnekin lenkkipolulle ja metsään, en todellakaan minnekään kalliisee

Minulle ei tulisi mielenikään mennä ensitreffeille jonnekin metsään - ellei henkilö ole selkeästi tuttu ennestään ja sellainen, johon varmasti luottaa. Mutta jos treffit täysin vieraan (esim. deittipalvelusta) kanssa, niin aina julkiselle paikalle, jossa on runsaasti muita ihmisiä. Eihän sitä tiedä, millainen tyyppi sieltä tulee.

Ja mieluummin hätävarjelun liioittelua kuin liiallista varomattomuutta.

Vierailija
10013/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän tämä toisaalta vain on jos kumppanin sairaalloinen piheys tulee jo ensitreffeillä ilmi, niin voi jatkaa matkaa eteenpäin. Jos ei viitsi treffeille ehjiä ja siistejä vaatteita laittaa ja se satunnainen kahvilassa käynti tekee pihille ihmiselle liian kipeää, niin ei voi olettaa että jatkossakaan suhteessa voi tehdä muuta kuin halkoa kotona senttejä ja syödä perunaa ja kaurapuuroa tai kaiken muun extran saa maksaa itse ja pihi ihminen yrittää taatusti hyötyä kumppanin rahoista.

Vierailija
10014/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mitään deittipalveluita käytä niin vaikea sanoa että minkälaisia ihmisiä sieltä oikein löytyy, mutta en kyllä näe mitään pahaa siinä, että ottaa eväät mukaan ja lähtee treffeille lauantaina aamupäivällä jonnekin kansallispuistoon retkeilemään treffikumppanin kanssa.

Miksi treffit pitäisi sopia johonkin pimeään aikaan erämaahan tuntemattoman kanssa ilman puhelimia?

Vierailija
10015/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse en myöskään haluaisi treffejä hälyiseen kahvilaan tai ravintolaan. Tulee aina se kiusallinen kumpi maksaa ja olenko nyt jotain velkaa toiselle kun hän välttämättä halusi maksaa, mutta en haluakaan enää nähdä uudestaan. Treffit aamupäivällä rannalla tai jossain retkipaikassa on oikein hyvä idea termarikahvien kanssa. Jos toinen ei suostuisi ulkoilmaan retkeilemään, niin en myöskään sellaista kumppania haluaisi. Ja toki ottaisin myös oman koirani mukaan nauttimaan raikkaasta ulkoilmasta ja näkisin samalla, että miten tyyppi tulee toimeen koirani kanssa.

Vierailija
10016/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toista kiinnostaa pintaliito, vaatteet, sisäfilepihvit ja ravintolat, niin etsiköön samanhenkiset puolison. Itse maanläheisenä ja säästeliäisemä ihmisenä nautin ihan muista asioista, kuten syksyllä sienestämisestä.

Ei kaikkien tarvitse tykätä samoista asioista.

Vierailija
10017/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omissa häissä pääruokana oli sienipastaa itsekerätyistä kanttarelleista ja kaupan spaghetista ja leivän päälle yhtenä vaihtoehtona oli sienivoita ja lisäksi oltiin tehty sienipiirakoita. Tuli todella halvaksi kaikki ruoat mutta kehuja tuli vierailta sitäkin enemmän. Lisäksi oli salaattipiste ja lapsille kaupan valmiit ranskalaiset ja nakit, jota halutessaan myös muut saivat ottaa.

Ja meillä oli siis ihanat syys-teemaiset häät :)

Painajainen. Sieniä, sieniä ja lisää sieniä. 

Sapettaisi kyllä juhlavieraana, jos on panostanut omaan ulkoasuunsa, matkannut hääpaikalle, antanut 50-100 e häälahjaa varten ja ruuaksi on juhlissa ranskalaisia ja nakkeja tai sieniä, joista ei pidä tai joille on allerginen tai sitten pitäisi jollain kevyellä salaatilla pärjätä. Tosin hyvä jos menu on kutsussa etukäteen mainittu, niin voi skipata vaikka koko häät, kertoo ainakin ettei vieraita arvosteta yhtään.

Vierailija
10018/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toista kiinnostaa pintaliito, vaatteet, sisäfilepihvit ja ravintolat, niin etsiköön samanhenkiset puolison. Itse maanläheisenä ja säästeliäisemä ihmisenä nautin ihan muista asioista, kuten syksyllä sienestämisestä.

Ei kaikkien tarvitse tykätä samoista asioista.

Ai jaa, mua kiinnostaa hyvä ruoka, johon laitan rahaa, ja myös sienestys ja tykkään luonnossa samoilemisesta, harrastan myös puutarhanhoitoa. Ei nämä poissulje asioita.

Vierailija
10019/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asetu millään tavoin vastakkain. Teet vain valinnan niiden asioiden välillä mitä arvostat. Tietysti jos olet yleisesti syömistä vastaan, niin silloin se ruoka ei ole milloinkaan edes punnittavana. 

Vierailija
10020/19169 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, et varmaan näe mitään pahaa treffeistä kansallispuistossa. Ei väliä onko pimeää tai ei, näistä sitten luetaan Alibista. Sitten kun kumppanin tuntee, niin kyseiset luontotreffit kyllä sopii. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi