Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19787)

Vierailija
5961/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on vaikeaa. Oikeasti, onko elämäsi ainoa sisältö kytätä muiden kirjoituksia ja yrittää löytää epäjohdonmukaisuuksia ja virheitä? No, ateistina minulle on ihan se ja sama, mihin sinä uskot.

Töihin lähtee tänään evääksi viikonlopulta jäänyttä salaattia (kuten eilenkin), eilen mukana oli keitetty kananmuna (jostainhan se munavoikin pitää tehdä), tänään varmaan otan purkin tonnikalaa. Tulee kalliimpi lounas (1,49€+salaatin osuus, joka on varmaan joku 0,50€), mutta todennäköisesti ehdin syödä seuraavan kerran joskus kymmenen jälkeen illalla...

Ske

Vierailija
5962/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on vaikeaa. Oikeasti, onko elämäsi ainoa sisältö kytätä muiden kirjoituksia ja yrittää löytää epäjohdonmukaisuuksia ja virheitä? No, ateistina minulle on ihan se ja sama, mihin sinä uskot.

Töihin lähtee tänään evääksi viikonlopulta jäänyttä salaattia (kuten eilenkin), eilen mukana oli keitetty kananmuna (jostainhan se munavoikin pitää tehdä), tänään varmaan otan purkin tonnikalaa. Tulee kalliimpi lounas (1,49€+salaatin osuus, joka on varmaan joku 0,50€), mutta todennäköisesti ehdin syödä seuraavan kerran joskus kymmenen jälkeen illalla...

Ske

No sellasta taas siellä pikku Kontulan yksiössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5963/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan söisi juhlapuvut päällä helteellä 4 pitsaa kylässä? Ja vielä kakkua ja muuta ykioppilasruokaa päälle. Vaikka olisi kuinka pikkupitsoja niin kyllä käytöstavat pitäisi olla. Helle, jakkupuku ja pitsa arvokkaissa ylioppilasjuhlissa kuulostaa vähän sketsiltä.

Vierailija
5964/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan söisi juhlapuvut päällä helteellä 4 pitsaa kylässä? Ja vielä kakkua ja muuta ykioppilasruokaa päälle. Vaikka olisi kuinka pikkupitsoja niin kyllä käytöstavat pitäisi olla. Helle, jakkupuku ja pitsa arvokkaissa ylioppilasjuhlissa kuulostaa vähän sketsiltä.

Tosi harvoin näkee teini-ikäisiä nuoria miehiä jakkupuvuissa. Ruoka niille kyllä maistuu. 

Vierailija
5965/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi harvoin näkee teini-ikäisiä nuoria miehiä jakkupuvuissa. Ruoka niille kyllä maistuu. 

Miksi ylioppilasjuhlissa olisi teini-ikäisiä? Kyllä juhliin pukeudutaan arvokkaasti ja naisille kuuluvat juhlamekot ja miehille jakkupuvut. Myös lapsille, vaikka heidän suhteensa kai voi olla hieman vapaampaa. Kuulostaa enemmän joltain puutarhatalkoilta kuin ylioppilasjuhlilta.

Vierailija
5966/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylioppilasjuhlissa olisi teini-ikäisiä? Kyllä juhliin pukeudutaan arvokkaasti ja naisille kuuluvat juhlamekot ja miehille jakkupuvut. Myös lapsille, vaikka heidän suhteensa kai voi olla hieman vapaampaa. Kuulostaa enemmän joltain puutarhatalkoilta kuin ylioppilasjuhlilta.

Kutsumattako ne olisi pitänyt jättää. Ske kirjoitti aiemmin että noin puolet vieraista 15-20 vuotiaita. Älytöntä muutenkin tuo nillityksesi arvokkaasta pukeutumisesta jos et edes tiedä mitä jakkupuku tarkoittaa.

Vierailija
5967/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhekeittoa syön joka päivä ja annos maksaa ehkä 0,30€. Harvoin syön muuta eli vähän yksitoikkoista mutta poltan mieluummin tupakkaa niin jostain pitää luopua, että rahat riittää. En jaksa mennä hakemaan mitään ilmaisia ruokakasseja tai vastaavaa. Olen ihan tyytyväinen ja ei itselle ole mikään ongelma syödä reilu eurolla per päivä. Kahviin menee päivässä helposti 0,40€. Alle 50€ menee siis kuukaudessa itse ruokaan ja kahviin. Tupakkaan menee 300€.

Vierailija
5968/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa minkälaisia lahjoja nykypäivän ylioppilas saa, jos juhlissa tarjotaan pitsaa ja paikalle tullaan jossain t-paidassa. Kertoisiko joku? Mitä Sken lapset saivat kavereiltaan lahjaks, joita juhlijoista oli puolet ja sitä pitsaakin meni se 4 palaa?

Vierailija
5969/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nainen ja lapsi syödään 100€:lla kk mutta miehelläni menee enemmän koska käy aina hakemassa itselleen vielä herkkuja ja olutta ja jotain erikoislihoja jne. Minä ja poika syödään edullisia kasviksia ja tavallista ruokaa edullisista brändeistä. Syö mieskin niitä, mutta haluaa aina jotain extra lisää mitä voi mutustella iltaisin sohvalla. Ei myöskään syö aamuisin puuroa tai leipää vaan on ostanut itselleen jotain proteiinirahkoja ja pirtelöitä. Minä ja lapsi syödään yleensä puuroa tai halpisleipää ja puolikas hedelmä aamuisin. Viikonloppuisin saatetaan tehdä munakasta.

Vierailija
5970/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nainen ja lapsi syödään 100€:lla kk mutta miehelläni menee enemmän koska käy aina hakemassa itselleen vielä herkkuja ja olutta ja jotain erikoislihoja jne. Minä ja poika syödään edullisia kasviksia ja tavallista ruokaa edullisista brändeistä. Syö mieskin niitä, mutta haluaa aina jotain extra lisää mitä voi mutustella iltaisin sohvalla. Ei myöskään syö aamuisin puuroa tai leipää vaan on ostanut itselleen jotain proteiinirahkoja ja pirtelöitä. Minä ja lapsi syödään yleensä puuroa tai halpisleipää ja puolikas hedelmä aamuisin. Viikonloppuisin saatetaan tehdä munakasta.

Munakas on ravitsevaa myös arkisin.

Vierailija
5971/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsumattako ne olisi pitänyt jättää. Ske kirjoitti aiemmin että noin puolet vieraista 15

Jäin kans miettimään tuota jakkupukua miehillä :D

Vierailija
5972/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa minkälaisia lahjoja nykypäivän ylioppilas saa, jos juhlissa tarjotaan pitsaa ja paikalle tullaan jossain t-paidassa. Kertoisiko joku? Mitä Sken lapset saivat kavereiltaan lahjaks, joita juhlijoista oli puolet ja sitä pitsaakin meni se 4 palaa?

Toi pizzateema kyllä jotenkin outo, ja jos mulle tykänneen siellä kaupassa kun on kasvotusten juhlista kerrottu ja mainittu ettei ole mitään kunnollista ruokaa mutta pizzaa tehdään, niin en itse varmaan veisi mitään rahaa. Ruusun veisin ettei ihan tyhjin käsin kehtaisi mennä, mutta ostaisin K-marketista jo kun reilun kaupan 5€ ruusukimpun ja siitä irrottaisin yhden. En siis hakisi mistään kukkakaupasta jotain yksittäistä 5€ maksavaa ruusua.

Vierailija
5973/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan jaksa alkaa työ- tai jouluaamuna kokkailemaan eikä meitä ainakaan kiinnosta alkaa aamulla aikaa käyttämään johonkin paistamiseen. Kaikki lämmittivät herättyään itselleen puuron tai tekevät leivät ja mies nappaa sen rahkansa. Kiva jos teillä jaksetaan joka arkiaamu paistella munakkaita, mutta meillä kyllä ei. Joskus kiireaamjna saatan vain napata banaanin ja vetästä pikakahvin kun pitää jo lähteä liikenteeseen. Arvostan enemmän yöunia kuin aamun kokkauksia. Pakko saada joka yö unta vähintään 8-9 tuntia. Mieluusti paljon enemmän ja työt alkavat klo 07.

Vierailija
5974/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mies maksaa omasta lompakostaan ylimääräiset oluet ja herkut ja rahkat. Kuulostaa epäreilulta että nainen ja lapsi syö edullista itsetehtyä ruokaa mutta ns. Perheen pää sitten ostelee itselleen mitä huvittaa ja syö yksinään herkkujansa ja juo olutta sohvalla. Varsinkin jos on tiukempi budjetti, tai miksi nainen ja lapsi muuten söisi vain halpismerkkejä ja kotiruokaa 

Vierailija
5975/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan jaksa alkaa työ- tai jouluaamuna kokkailemaan eikä meitä ainakaan kiinnosta alkaa aamulla aikaa käyttämään johonkin paistamiseen. Kaikki lämmittivät herättyään itselleen puuron tai te

Kun syö ravitsevaa ruokaa, niin jaksaa. Puuroa syömällä vain väsyy.

Vierailija
5976/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syöty aamulla pari palaa ruisrevittyä ja eilen ostettu -60%:nen kanariisiannos 1,50e

Päivälliseksi varmaankin sitten jotain puuroa marjakiisselin kera. Pakastin pitää tyhjätä marjoista, kohta alkaa mansikkakausi.

Joo ja vettä pitää juoda näin helteellä enemmän kuin pari lasia/pv.

Toivottavasti on mediaseksikästä ja aiheuttaa vilkasta keskustelua, jos sanon ettei minulla taaskaan ole päälläni edes jakkupukua. Rintakarvoissa näköjään pari leivänmurua ;D

-winner-

Vierailija
5977/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan jaksa alkaa työ- tai jouluaamuna kokkailemaan eikä meitä ainakaan kiinnosta alkaa aamulla aikaa käyttämään johonkin paistamiseen. Kaikki lämmittivät herättyään itselleen puuron tai te

Syöty ruoka vaikuttaa myös siihen jaksamiseen.

Vierailija
5978/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole jaksamisesta vaan viitseliäisyydestä, ettei kiinnosta alkaa klo 05 paistamaan munakkaita keittiössä kun muu perhe vielä nukkuu. Jätän ne paistamisen mieluummin siihen viikonloppuun niin kuin kerroin. Klo 05 voin voidella ruisleivän ja syödä puolikkaan banaanin ennen töihin lähtöä.  Miksi kenellekään olisi ongelma mitä syön arkiaamuisin?

Vierailija
5979/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole jaksamisesta vaan viitseliäisyydestä, ettei kiinnosta alkaa klo 05 paistamaan munakkaita keittiössä kun muu perhe vielä nukkuu. Jätän ne paistamisen mieluummin siihen viikonloppuun niin kuin kerroin. Klo 05 voin voidella ruisleivän ja syödä puolikkaan banaanin ennen töihin lähtöä.  Miksi kenellekään olisi ongelma mitä syön arkiaamuisin?

Puhuit kuitenkin jaksamisesta. Miksi pyörrät puheesi?

Vierailija
5980/19787 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa tarkoittaa puhekielessä samaa kuin viitsiä tai jaksaa nähdä vaivaa. Virallisesti jaksaa-verbin synonyymi olisi voida, kyetä ja pystyä. Mutta kuka epäilisi ettei joku voisi kykenisi tehdä arkisin munakasta jos mainitsi että joskus viikonloppuisin syövät sitä. Joku halusinynmärtää tahalleen väärin, että jos söisi puuron, leivän ja hedelmien sijaan joka arkiaamukin munakkaita niin sen voimalla jaksaisi niitä sitten tehdäkin arkiaamuisin.