Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18613)

Vierailija
5221/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap ole näistä jo saanut vinkkiä, siidereillä tai ilman. Meillä taviksilla ilman juomia kauppakulut 10€/ viikko.

Vierailija
5222/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä söim ennen. Mutta vaikka siihen kuului satokaudelta kerätyt aineet ( ostettujen lisäksi) se tuntuu nykyään minustakin mahdottomalta.

Ellei syö perunaa ja kaurapuuroa

Mielelläni siis halua nähdä esim. viimeisten kolmen päivän ruokalistan tällaiseen pystyvältä.

No tässä alehamsterin muutaman päivän pöperöt:

to appelsiini actimel, croissant kanaleikkele, mozzarella, tomaatti täytteellä, peperonipikkupitsa, torttua omppuhillo pakastemansikkatäyte, lihis ja vadelmaleivos.

pe vadelmajugurtti 150 g, 3 karjalanpiirakkaa, perunapiirakka, sama croissaint kuin yllä, possunkylkeä, paistettua perunaa ja suolakurkkua ja tomaatttia. 

la puuro ja mustikoita, nachopeltiä, 60 g maitosuklaakuorrutteisia maissipalloja

su nachopeltiä, halloumijuustoa omppuhillolla, lihahyytelöleipä tomaatilla, illalla jotain kermaviiliin liittyvää, ehkä jonkunlainen piirakka

ma  todennäköisesti lihahyytelöleipä tomaatilla, loput nachopellistä, pollo tomatican, sunnuntaista piirakkaa (?)

Ruokajuomat tee ja vesi, näissä ruuissa vähän vaikuttaa onko lätkäpäivä vai ei. Eikä kannata olettaa että söisin joka päivä, viikko tai kuukausi samalla tavalla, vaihtelee fiiliksen ja sattuman tai vaikka kelin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5223/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ap ole näistä jo saanut vinkkiä, siidereillä tai ilman. Meillä taviksilla ilman juomia kauppakulut 10€/ viikko.

Kävin kerran sellaisella kurssilla, jossa oltiin viikko metsässä ja syötiin vaan mitä luonnosta löytyi mm. Muurahaisia :D Oli hauska kokemus ja oli kevyt olo leirin jälkeen. En punninnut itseäni niin en tuedä putosikin paino mutta ulkoilma teki mielelle ainakin hyvää. Vois helposti olla ainakin muutaman viikon vuodessa kokonaan ilman kaupan ruokia ja säästyishän siinä parikymppiä per viikko kun elää vaan luonnon antimilla. Syksyllä nyt ois liiankin helppoa mutta keväällä ja kesälläkin vois olla. Toki aina se onkiminen on helppoa, talvellakin. Mutta suosittelen ihan elämyksenäkin! T. Ex-partiolainen

Vierailija
5224/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä köyhät tavikset juo? Todennäköisesti kaljaa

Vierailija
5225/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään teistä sadalla kuussa syövistä mummoista ei ole salilla treenaava 190-senttinen mies. Koska olette mummoja. 

No itse olen 46kg painava 42-vuotias etätyötä tekevä yrittäjä eli joo en ole treenaava mies mutta en myöskään mummo. Toisaalta oma mies on treenaava 185-senttinen rakennusalalla työskentelevä ja syö rahallisesti saman verran kun minä mutta suurempia annoksia tai lorauttaa salaattiinsa enemmän öljyä. Meillä menee just 200€/kk kahdelta ja tossa myös lounaat ja kahvit ja kahvimaidot ja vitamiinit. Käydään pääosin Prismassa ja Lidlissä ja toisinaan hakemassa tarjouksia K-kaupasta tai Tokmannilta.

Tästä treenaavan miehen päivittäisestä ruokavaliosta olisi kyllä kiinnostavaa kuulla esimerkkejä. Yleensä täällä on äänessä kovin pienikokoiset ja liikkumattomat naiset. 

Vierailija
5226/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin kerran sellaisella kurssilla, jossa oltiin viikko metsässä ja syötiin vaan mitä luonnosta löytyi mm. Muurahaisia :D Oli hauska kokemus ja oli kevyt olo leirin jälkeen. En punninnut itseäni niin en tuedä putosikin paino mutta ulkoilma teki mielelle ainakin hyvää. Vois helposti olla ainakin muutaman viikon vuodessa kokonaan ilman kaupan ruokia ja säästyishän siinä parikymppiä per viikko kun elää vaan luonnon antimilla. Syksyllä nyt ois liiankin helppoa mutta keväällä ja kesälläkin vois olla. Toki aina se onkiminen on helppoa, talvellakin. Mutta suosittelen ihan elämyksenäkin! T. Ex-partiolainen

Vähän aiheen vierestä, mutta oletko katsonut Alastomia selviytyjiä? Tuli vain noista muurahaisista mieleen.

Vierailija
5227/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tehdään kaalikääryleitä, johon täytteeksi laitetaan silliä ja kasviksia. Lisäks keitetään perunat. Annoksen hinta n. 0,50€. Laitan kans herneet likoamaan ja huomenna tulee kasvis hernekeittoa. Aika tällaisia perusruokia teen nyt kun säästän uuteen ratsastuskypärään. Saan ratsastaa ystäväni hevosella ilmaiseksi tallitöitä vastaan, jos joku nyt ajattelee että ei köyhällä voi olla varaa ratsastaa. Syksyisin myyn keräämiäni sieniä ja marjoja ja niillä ostan joululahjat läheisille. Ihan hyvin pärjään.

Vierailija
5228/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tehdään kaalikääryleitä, johon täytteeksi laitetaan silliä ja kasviksia. Lisäks keitetään perunat. Annoksen hinta n. 0,50€. Laitan kans herneet likoamaan ja huomenna tulee kasvis hernekeittoa. Aika tällaisia perusruokia teen nyt kun säästän uuteen ratsastuskypärään. Saan ratsastaa ystäväni hevosella ilmaiseksi tallitöitä vastaan, jos joku nyt ajattelee että ei köyhällä voi olla varaa ratsastaa. Syksyisin myyn keräämiäni sieniä ja marjoja ja niillä ostan joululahjat läheisille. Ihan hyvin pärjään.

No tulipa sieltä taas tarinaa ja tyhjää jorinaa.Joskus näitä lukiessa miettii, että eikö tällaiset ihmiset mene ulos.

Vierailija
5229/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään teistä sadalla kuussa syövistä mummoista ei ole salilla treenaava 190-senttinen mies. Koska olette mummoja. 

No itse olen 46kg painava 42-vuotias etätyötä tekevä yrittäjä eli joo en ole treenaava mies mutta en myöskään mummo. Toisaalta oma mies on otreenaava 185-senttinen rakennusalalla työskentelevä ja syö rahallisesti saman verran kun minä mutta suurempia annoksia tai lorauttaa salaattiinsa enemmän öljyä. Meillä menee just 200€/kk kahdelta ja tossa myös lounaat ja kahvit ja kahvimaidot ja vitamiinit. Käydään pääosin Prismassa ja Lidlissä ja toisinaan hakemassa tarjouksia K-kaupasta tai Tokmannilta.

Tästä treenaavan miehen päivittäisestä ruokavaliosta olisi kyllä kiinnostavaa kuulla esimerkkejä. Yleensä täällä on äänessä kovin pienikokoiset ja liikkumattomat naiset. 

Syödään siis miehen kanssa samaa ruokaa eli uhan tavallista makaronilaatikkoa ja itsetehtyjä pinaattilettuja ja kaaliruokia ja salaattia ja pakastekasviksia. Säästetään mieluusti ruoassa kun meidän veneilyharrastukseen kuluu niin paljon rahaa. Monesti grillaillaan ihan tikkupullaa saarella tai tehdään voileipiä. Keitettyjä kananmunia on aina valmiina jääkaapissa. Mutta siis mies syö ihan normaalisti, mutta usein ottaa lisukkeeksi sen kananmunan ja leivän margariinilla. Ja saattaa kaataa öljyä tai kastiketta runsaamminkin annoksensa päälle. Ihan terveeltähän tuo mies näyttää ja ihokin hyvässä kunnossa. Juodaan kyllä tosi paljon vettä ja miehellä joku ikuisuuden kestänyt proteiinijauhepussi. En tiedä käyttääkö sitä kuinka usein vaiko ollenkaan.

Vierailija
5230/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tulipa sieltä taas tarinaa ja tyhjää jorinaa.Joskus näitä lukiessa miettii, että eikö tällaiset ihmiset mene ulos.

Miksi sinä rikas et itse ole ulkona? Ja mitä edes teet tällä palstalla? Mene pois

Vierailija
5231/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän aiheen vierestä, mutta oletko katsonut Alastomia selviytyjiä? Tuli vain

En oo kyllä ikinä katsonut mutta tiedän konseptin :D Kuin?

Vierailija
5232/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän aiheen vierestä, mutt

En oo kyllä ikinä katsonut mutta tiedän konseptin :D Kuin?

Kuten sanoin tuli vain noista muurahaisista mieleen, nyt kun on uusi solo kausi alkanut perjantaisin eli juuri katsonut tuoreen, toisen jakson. Nyt siellä on syöty mm monnia, toukkia ja kameleonttia. Mä oon katsonut varmaan kaikki jaksot, niihin verrattuna budjettiostokset kaupasta on aika helppoa :).

Vierailija
5233/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse olen 46kg painava 42-vuotias etätyötä tekevä yrittäjä eli joo en ole treenaava mies mutta en myöskään mummo. Toisaalta oma mies on otreenaava 185-senttinen rakennusalalla työskentelevä ja syö rahallisesti saman verran kun minä mutta suurempia annoksia tai lorauttaa salaattiinsa enemmän öljyä. Meillä menee just 200€/kk kahdelta ja tossa myös lounaat ja kahvit ja kahvimaidot ja vitamiinit. Käydään pääosin Prismassa ja Lidlissä ja toisinaan hakemassa tarjouksia K-kaupasta tai Tokmannilta.

Tästä treenaavan miehen päivittäisestä ruokavaliosta olisi kyllä kiinnostavaa kuulla esimerkkejä. Yleensä täällä on äänessä

Minkä tyyppistä tämän miehen treeni yleensäkin on, montako kertaa viikossa, ja onko kestävyys- vai lihaspainotteista? Onko työ fyysistä? Kulutukseen vaikuttaa loppujen lopuksi hyvinkin moni asia, eikä treenaaminenkaan oikeastaan suoraan kerro mitään.

Vierailija
5234/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä kyseli treenaavan miehen ruokavaliosta. Eksäni oli 193cm pitkä ja treenasi tosin vaan ulkosaleilla ja kotona painoilla huonon rahatilanteen vuoksi, ja lisäksi hänellä oli lapsuudessa jo todettu diabetes. Mutta oli vahva kuin mikä vaikka söi suurimmaksi osaksi kauden kasviksia ja puputti ihan raakaa parsakaaliakin leffaherkkuna. Meillä meni kahdelta kauppaan 150€/kk eli todella vähän mutta kun ulosottomaksuja oli maksettava ja autosta tuli kustannuksia. Mutta perunaa syötiin silloin tosi paljon ja kasviksia ja kananmunaa. Toki myös sienestettiin ja kalastettiin mutta en nyt muista että olisi mitään kovin erikoista syönyt? Kanan koipia syötiin ja paljon kalaa. Riisiä. Ei ollut nirso ruoan suhteen ja hävikkiä meille tuli oikeasti 0 prosenttia eli ihan kaikki osat kaikista ruoista käytettiin. Kanan luut jyrsittiin ihan loppuun ja kaloista syötiin myös päät ja nahat. Paljon kaurapuuroa meni. Oli myös kasvanut köyhässä perheessä eli tottunut siihen että ilman pihvejäkin pärjää ja peruna on erittäin monikäyttöinen tuote. Maitoa tosin joi aika paljon. Omenoita saatiin syksyisin ilmaiseksi hakea hänen lapsuuskodistaan. Oli jo lapsena oppinut kylvämään perunoita ja kalastamaan.

Vierailija
5235/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostoa. Ei ollut kyse että syökö terveellisesti. Tämä tosin kaatuu myöhemmin kansantalouden niskaan samalla tavoin mitä 1960- ja 70- luku tekivät, ennenkuin huomattiin aloittaa valistaminen syömisen laadusta.

Tällä kertaa vain kansa itse komppaa kurjistamisen linjaa, eli sahaa omaa oksaansa, mutta se on sen ansainnut.

Vierailija
5236/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostoa. Ei ollut kyse että syökö terveellisesti. Tämä tosin kaatuu myöhemmin kansantalouden niskaan samalla tavoin mitä 1960- ja 70- luku tekivät, ennenkuin huomattiin aloittaa valistaminen syömisen laadusta.

Tällä kertaa vain kansa itse komppaa kurjistamisen linjaa, eli sahaa omaa oksaansa, mutta se on sen ansainnut.

Mä en täysin ymmärtänyt tätä viestiä. Eli siis vaikka söisi itse kylvämään perunaa, porkkanaa, sipulia, kesäkurpitsaa, viljaa, raparperia ja muita kasviksia ja kalastaisi itse ja kasvattaisi sikoja ja lehmää, josta maito ja lopuksi syö sen pihoineen päivineen ja tekisi itse leivät jne. Niin se tulee yhteiskunnalle kalliiksi? Tai siis tuo olisi oma unelma, eikä mikään kurjistamisen linja. Tosin olenkin asunut maatilalla koko lapsuuteni.

Vierailija
5237/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en täysin ymmärtänyt tätä viestiä. Eli siis vaikka söisi itse kylvämään perunaa, porkkanaa, sipulia, kesäkurpitsaa, viljaa, raparperia ja muita kasviksia ja kalastaisi itse ja kasvattaisi sikoja ja lehmää, josta maito ja lopuksi syö sen pihoineen päivineen ja tekisi itse leivät jne. Niin se tulee yhteiskunnalle kalliiksi? Tai siis tuo olisi oma unelma, eikä mikään kurjistamisen linja. Tosin olenkin asunut maatilalla koko lapsuuteni.

Harvalla on varaa syödä luomua! Kaupan kasviksethan on hiihtänyt ties kuinka monta päivää jossain likaisissa konteissa ja kuorma-autoissa ennen kuin linssin hanskoihin niitä viskellään jonnekin heviosaston laareihin. Ja kasvatuksessa käytetty ties mitä myrkkyjä ja suihkutusaineita. Ei niitä kaupan kasviksia olla mullalla ja vedellä kasvatettu.

Vierailija
5238/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on sellainen työpäivä, ettei ehdi lähteä lounaalle ja otan salaatin evääksi, niin siihen tulee pohjaksi reilusti salaattia, ainakin kahta erilaista, esim jääsalaattia ja rucolaa, 10-15 cm pätkä kurkkua, puoli rasiallista (125g) miniluumutomaatteja, puolikas suippopaprika, pieni tai puolikas isoa porkkanaa suikaloituna kuorimaveitsellä, siemeniä ja pähkinöitä (ainakin 2-3 erilaista auringonkukansiemen, pinjansiemen, pekaani-, Saksan- tai parapahkinää, manteleita, mitä nyt sattuu olemaan), riisiä/pastaa/täysjyvänuudelia 1-1,5 dl, ja kokonainen keitetty muna sekä kokonainen purkillinen yleensä kastikkeessa olevaa tonnikalaa tai vaihtoehtoisesti mozzarellaa, pestoa, enemmän tomaattia tai kokonainen broilerinrintafile ja puolet apetinan öljyyn säilytystä fetasta. Usein vielä lisäksi sämpylä tms. Silti on kiljuva nälkä kun pääsen kotiin, tulee helposti sorruttua herkkuihin noina päivinä.

Juuei. Minä en pystyisi syömään tuollaista annosta kerralla, oma salaattikokoni taitaa olla joku 2/5 tai 3/8 tuosta, ei ihan puoltakaan! Syön kyllä aina aamulla aamupalan, ehkä se vaikuttaa? Iltapäivällä ei ole kiljuvaa nälkää, kun välipalaksi syö vaikka banaanin, jukurtin tai näkkärin (levitteellä, vähän suolaa päälle).

Tuo ison salaatin syöjä kommentoi, että syön minäkin aamulla pari ruisleipää, kahvitauolla yleensä maustamatonta jugurttia (10%) n. 1,5dl, ja iltapäiväkahvilla sen banaanin. Ja tulen kiljuvanälkäisenä kotiin.

Vierailija
5239/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kauppapäivä aina ma kun kauppoihin tulee uudet erät kasviksia ja uudet tuoreet tarjoukset. 3 eri kauppaa 7km säteellä niin käyn niissä kaikissa samalla reissulla. Joko pyörällä tai talvisin saan lainata naapurini autoa. Auttelen naapuriani vastikkeeksi lastenvahtihommissa. Sunnuntaisin syön kaikkea viikon aikana tullutta jämää tai jos ei ole syötävää niin otan jotain pakastimesta tai teen lettuja, suolaisia ja makeita samalla vaivalla, joihin saan sen maitopurkin loput tyhjennettyä. Ostan edullisia raaka-aineita ja 100€ tuntuu todella isolta rahalta. 80€ on Yöeensä mennyt ja jonain kuukausina 40€. Lomalla tuhlailen alkoholiin, vishyyn ja kauramaitoon. Arkisin syön kasviksia ja herneproteiineja, perunaa, riisiä, keittoja ja sen semmoista. 1 maitopurkki menee viikossa kahvin kanssa/kastikkeessa/lettutaikinaan ja muuten juon vettä. Noista juomista näyttäis tulevan tosi paljon laskua joillekin. Vaikka kraanavesi on tunnetusti se paras ja terveellisin.

Vierailija
5240/18613 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä rikas et itse ole ulkona? Ja mitä edes teet tällä palstalla? Mene pois

Mene sinä haistelemaan kaalissa muhinutta silliä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi