Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18560)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ei niin pakkomielteisen hysteerisesti yrittäisi todistaa itselleen, että täällä kirjoittelee hänen lisäkseen vain yksi monipersoonallisuushäiriöstä kärsivä, niin olisi ehkä jossain vaiheessa bongannut viesteistäni sanat yhdistystoiminta ja vapaaehtoistyö. Niiden kautta minulla on yhteyksiä mm. hellareihin, joilla on ruokajakelu täällä maallakin - tästäkin olen kertonut. Se vain edellyttää sitä, että osallistuu siihen tunnin messuun sitä ennen - ja ateistina en tietenkään siihen osallistu. Mutta sitä kautta sitten silloin tällöin voin käydä hakemassa niitä jämien jämiä.
Ihan kaikkiin tahallisiin väärinkäsityksiin en halua edes puuttua, ja se olisi aika vaikeaa, kun vastapuoli ei osaa lukea.
On meillä edelleen marjoja ja sieniä pakastimessa, katastrofihan se olisi, jos olisin niin väärin laskenut, että ne talvella jo loppuisivat kesken!
Ske
Mitä ihmeen messuja helluntalaiset pitää.
Voi kuule, en tiedä edes millä nimellä se sunnuntaisin pidettävä tilaisuus on, en ole koskaan käynyt enkä koskaan tule menemään. Tuo nyt oli vain geneerinen nimitys sille.
Ske
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan ettei kukaan tänne paukuttavista ole satasella elänyt. Mielikuvitusstooreja sienistä ja marjoista. Kokeilkaa nyt ensiksi elävässä elämässä näitä teidän sepustuksianne, tulkaa sitten uudestaan jos kehtaatte.
Mulla ei tällä hetkellä ole varaa laittaa ruokaostoksiin enempää kuin 20-25 € viikko, koska olen työttömänä. Sillä ruokamäärällä, minkä tuolla rahalla saa, on pakko tulla toimeen. Eihän se ruoka ihmeellistä ole vaan ihan itsetehtyä normaalia kotiruokaa, mutta kaksi lämmintä ateriaa, aamu- ja iltapalat sekä välipalat olen joka päivä syönyt.
Kiva, että sulla on asiat hyvin. Kuulostaa kurjalta, kun ilkut vähävaraisia.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ei niin pakkomielteisen hysteerisesti yrittäisi todistaa itselleen, että täällä kirjoittelee hänen lisäkseen vain yksi monipersoonallisuushäiriöstä kärsivä, niin olisi ehkä jossain vaiheessa bongannut viesteistäni sanat yhdistystoiminta ja vapaaehtoistyö. Niiden kautta minulla on yhteyksiä mm. hellareihin, joilla on ruokajakelu täällä maallakin - tästäkin olen kertonut. Se vain edellyttää sitä, että osallistuu siihen tunnin messuun sitä ennen - ja ateistina en tietenkään siihen osallistu. Mutta sitä kautta sitten silloin tällöin voin käydä hakemassa niitä jämien jämiä.
Ihan kaikkiin tahallisiin väärinkäsityksiin en halua edes puuttua, ja se olisi aika vaikeaa, kun vastapuoli ei osaa lukea.
On meillä edelleen marjoja ja sieniä pakastimessa, katastrofihan se olisi, jos olisin niin väärin laskenut, että ne talv
Teet vapaaehtoistyötä helluntaiseurakunnan kanssa, etkä edes tiedä, miksi he kutsuvat tuota tilaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan ettei kukaan tänne paukuttavista ole satasella elänyt. Mielikuvitusstooreja sienistä ja marjoista. Kokeilkaa nyt ensiksi elävässä elämässä näitä teidän sepustuksianne, tulkaa sitten uudestaan jos kehtaatte.
Mulla ei tällä hetkellä ole varaa laittaa ruokaostoksiin enempää kuin 20-25 € viikko, koska olen työttömänä. Sillä ruokamäärällä, minkä tuolla rahalla saa, on pakko tulla toimeen. Eihän se ruoka ihmeellistä ole vaan ihan itsetehtyä normaalia kotiruokaa, mutta kaksi lämmintä ateriaa, aamu- ja iltapalat sekä välipalat olen joka päivä syönyt.
Kiva, että sulla on asiat hyvin. Kuulostaa kurjalta, kun ilkut vähävaraisia.
- eri
Missähän tuossa ilkuttiin vähävaraisia. Kannattaisi lisätä rasvan määrää niin aivosi toimisi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 e/vko-syöjät heräsi jostain, saisiko vaikka päivän esimerkin syömisistä määrineen?
Käykää lukemassa aiempia kirjoituksia. Itsekin olen jo laskenut ja luetellut jokaisen ruoka-annoksen ja laskenut puuron hinnan ja leivän päälliset tonne aiemmin ja mitannut jopa annoskoot samalla kun laskenut lounaiden ja päivälliseen hinnat. Ihan hyvin pärjää jopa 20€/kk.
Mikäs tämä 20 e/vko ruokavalio on? 71 snt päivässä? Tälläinen on mennyt ainakin itseltä ohi. Pikakaurahiutaleita koko viikko ja itsepoimittuja sieniä ja marjoja?
Vierailija kirjoitti:
20 e/vko-syöjät heräsi jostain, saisiko vaikka päivän esimerkin syömisistä määrineen?
Tässä yksi esimerkki:
aamupala 3 mandariiniä, 2 tattaririisikakkua, lounas 2 silakkapihviä 2 isoa paistettua perunaa ja miniluumutomaatteja, välipala appelsiini, iltaruoka pyttipannu, jossa 2 isoa paistettua perunaa, pieni suolakurkku, parsakaalia vajaa 100 g, puolikas suippopaprika, savusaunapalvin loput 2 siivua, n. 50 grammaa fetajuustoa, 3 munaa. Iltapalaa en enää jaksanut. Ainekset sisältyvät tämän kuun ostoksiini, joista on täällä aikaisemmin luettelot hintoineen, paitsi uutena aineksena silakkapihvit 4 kpl 308 g, hinta 3,52 euroa. Kyseessä siis alehamsterin eiliset sapuskat.
Aamiainen: 3 mandariinia ja kaksi riisikakkua? Lounaalla kaksi silakkapihviä. Mahtaa olla kylläinen olo odottaa lounaaseen saakka kahta silakkapihviä.
Mikäköhän tässä on vaikea käsittää? Pullukoilla, urheilijoilla, mässyttelijöillä, brändejä ja luomua ostavilla, eineksiä tai pihvejä syövillä, ravintolassa käyviltä jne. menee ruokaan enemmän rahaa.
Niillä menee vähemmän, jotka syystä tai toisesta haluavat syödä kevyemmin, eivät halua ostaa sitä olutta tai karkkipussia tai kebabbia joka kuukausi, haluavat keräillä metsän antimia, kasvattaa itse ruokaa ja valmistaa jne. Heillä menee vähemmän. Mikä ihme tässä on vaikea ymmärtää? Pienellä tulee toimeen jos viitsii ja suunnittelee ja haluaa tai on pakko. Monille se on elämäntapa. Kaikille selkeästi ei.
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän tässä on vaikea käsittää? Pullukoilla, urheilijoilla, mässyttelijöillä, brändejä ja luomua ostavilla, eineksiä tai pihvejä syövillä, ravintolassa käyviltä jne. menee ruokaan enemmän rahaa.
Niillä menee vähemmän, jotka syystä tai toisesta haluavat syödä kevyemmin, eivät halua ostaa sitä olutta tai karkkipussia tai kebabbia joka kuukausi, haluavat keräillä metsän antimia, kasvattaa itse ruokaa ja valmistaa jne. Heillä menee vähemmän. Mikä ihme tässä on vaikea ymmärtää? Pienellä tulee toimeen jos viitsii ja suunnittelee ja haluaa tai on pakko. Monille se on elämäntapa. Kaikille selkeästi ei.
Ihmeellisiä ääripään rinnastuksia. Ja itsekin sen myönsit rivien välistä, että dietistä on kyse, ei normaalista ruokavaliosta, josta saisi tarvittavat kalorit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykää lukemassa aiempia kirjoituksia. Itsekin olen jo laskenut ja luetellut jokaisen ruoka-annoksen ja laskenut puuron hinnan ja leivän päälliset tonne aiemmin ja mitannut jopa annoskoot samalla kun laskenut lounaiden ja päivälliseen hinnat. Ihan hyvin pärjää jopa 20€/kk.
Mikäs tämä 20 e/vko ruokavalio on? 71 snt päivässä? Tälläinen on mennyt ainakin itseltä ohi. Pikakaurahiutaleita koko viikko ja itsepoimittuja sieniä ja marjoja?
Kannattaisi opetella laskemaan. 20 euroa viikko tekee päivälle 2,86. Noh, pieni summa sekin vaikkakin nelinkertainen 71 senttiin verrattuna.
Mutta joo, tuolla laskupäällä ei ihmekään jos ruokaan tärvääntyy ekstraa.
Vierailija kirjoitti:
Aamiainen: 3 mandariinia ja kaksi riisikakkua? Lounaalla kaksi silakkapihviä. Mahtaa olla kylläinen olo odottaa lounaaseen saakka kahta silakkapihviä.
Joo, on ihan ok, en ole koskaan ollut hyvä syömään aamuisin, ruokahalu herää vasta myöhemmin. Olisin toki voinut syödä enemmän tai keittää vaikka puuron jos olisi maistunut. Meitä taitaa olla aamusyöjinä kevyemmin syöviä continental breakfast tyyppejä ja sitten näitä full english breakfast tyyppejä. Ja paljon mahtuu tuohon väliinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On meillä edelleen marjoja ja sieniä pakastimessa, katastrofihan se oli
Teet vapaaehtoistyötä helluntaiseurakunnan kanssa, etkä edes tiedä, miksi he kutsuvat tuota tilaisuutta?
Mitähän sanoin lukutaidosta?
EI, en tee yhteistyötä helluntaiseurakunnan kanssa, enkä vapaaehtoistyötä heidän kanssaan. Olen yhdistystoiminnassa ja vapaaehtoistyössä (mm. vanhuksille käynyt ostoksilla) tavannut erilaisia yksittäisiä ihmisiä, joista jotkut ovat helluntailaisia tai naimisissa sellasen kanssa. On mukana myös jehovia, vapaaseurakuntalaisista en tiedä, tai muista suuntauksista. Mutta näiden helluntailaisten kanssa on ollut joskus puhetta, että heillä jää joskus sen sunnuntain ruokailun ja ruokajaon jälkeen ruokaa/aineksia, joita ei voi laittaa enää myöhemmin jakeluun. Ja joskus joku näistä laittaa minulle viestiä, että nyt olisi tarjolla jotain, jos haluan käydä katsomassa/hakemassa, ennen kuin vievät kompostiin/hevosille tms. On ne varmaan joskus sanoneet, mikä sen tilaisuuden nimi on, mutta kun mulla ei ole mitään syytä koskaan mennä sinne, niin en ole pistänyt mieleen.
Kun nyt olette noin kiinnostuneita, niin googlasin, tilaisuuden nimi on Leipäkirkko.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen perusruoka maksaa enemmän kuin kolme euroa päivässä, vaikka miten vääntäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisiä ääripään rinnastuksia. Ja itsekin sen myönsit rivien välistä, että dietistä on kyse, ei normaalista ruokavaliosta, josta saisi tarvittavat kalorit.
Mistä dieetistä tai päivän kaloreista olen puhunut? En laske omia kaloreita vaan syön nälän tunteeseen ja olen hoikka joo mutta en ole ikinä ollut dieetillä vaan syönyt aina näin. Raskaasta ruoasta tulee väsynyt ja huono olo, se ei ole mun juttu. Mm. eräs pyörätuoliin joutunut ystäväni syö myös aika vähän tai ainakin pieniä annoksia mitä olen kylässä huomannut, entäs sitte? Ei kaikkia kiinnosta laskea kaloreita ja olla jossain dieetillä. Hyvä olo tulee terveellisestä ruoasta. Aloita itse vaikka juomalla se 3 litraa hanavettä päivässä ja jätä turhat lisäaineet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi esimerkki:
aamupala 3 mandariiniä, 2 tattaririisikakkua, lounas 2 silakkapihviä 2 isoa paistettua perunaa ja miniluumutomaatteja, välipala appelsiini, iltaruoka pyttipannu, jossa 2 isoa paistettua perunaa, pieni suolakurkku, parsakaalia vajaa 100 g, puolikas suippopaprika, savusaunapalvin loput 2 siivua, n. 50 grammaa fetajuustoa, 3 munaa. Iltapalaa en enää jaksanut. Ainekset sisältyvät tämän kuun ostoksiini, joista on täällä aikaisemmin luettelot hintoineen, paitsi uutena aineksena silakkapihvit 4 kpl 308 g, hinta 3,52 euroa. Kyseessä siis alehamsterin eiliset sapuskat.
Jokin tässä laskelmassa ei täsmää. Silakkapihvien hinta 3,52/4 kpl tarkoittaa, että 2 kpl maksaa 1,26 euroa. Päiväbudjetti 20 e/viikko tarkoittaa 2 85 euroa päivässä. Niistä silakkapihvien osuus pois, niin kaikki muut maksaa alle 1,6 euroa. Sillä rahalla pitäisi saada siis sekä mandariinit, appelsiinia, perunaa, parsakaalia, fetajuustoa, munia, tattaririisikakkua, savusaunapalvia ja miniluumutomaattia. Mahdolliset mausteet ja paistoöljy myös..
Vierailija kirjoitti:
Rahat sattuneesta syystä tiukilla ja kun oikein tarkasti katsoin mitä ostin niin sain viikon ruuat 46 eurolla. Sekin tekisi jo 184 €/kk. En voi ymmärtää jos joku syö satasella.
No mitä ostit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi esimerkki:
Jokin tässä laskelmassa ei täsmää. Silakkapihvien hinta 3,52/4 kpl tarkoittaa, että 2 kpl maksaa 1,26 euroa. Päiväbudjetti 20e/viikko tarkoittaa 2 85 euroa päivässä. Niistä silakkapihvien osuus pois, niin kaikki muut maksaa alle 1,6 euroa. Sillä rahalla pitäisi saada siis sekä mandariinit, appelsiinia, perunaa, parsakaalia, fetajuustoa, munia, tattaririisikakkua, savusaunapalvia ja miniluumutomaattia. Mahdolliset mausteet ja paistoöljy myös..
Sä voit kaivella tuolta aiemmista kirjoituksista ne erittelyt. Kaikki mainitut tuotteet ostettu maaliskuussa, jossa vko 1 17,79 e, seuraava vko 16,17 e ja viime viikko 25,2 e. Jokaisella viikolla oli 2 euron hevikkilaatikko. Lisäksi noissa ostettu euron tarjouksista kilo perunaa, suippopaprika, mandariinipussi. Fetajuustot maksoivat 2,38 e, 3 * 100 g. riisikakkupaketti 0,54 e, 10 kpl munia 1,2 e jne.
Missäs helluntaiseurakunnissa sunnuntaisin jaetaan ruokaa tai syödään lounasta. Eikös se ole pyhäpäivä helluntalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi opetella laskemaan. 20 euroa viikko tekee päivälle 2,86. Noh, pieni summa sekin vaikkakin nelinkertainen 71 senttiin verrattuna.
Mutta joo, tuolla laskupäällä ei ihmekään jos ru
Jos omaa yhtään loogista päättelykykyä, niin tuossa lienee kirjoitusvirhe, vko tilalla pitäisi olla kk. 20 euroa kuukaudessa tarkoittaa 5 euroa viikossa, josta tulee 0,71 snt päivä. Tosin tuossa on 4x7 eli 28 päivää, eli päiväkohtainen budjetti pitää jakaa 30-31:lle päivälle, 066 snt/päivä. Joku täällä kehui syövänsä tuollakin rahalla.
Mitä ihmeen messuja helluntalaiset pitää.