Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18547)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joku voi elää satasella kuussa ihan periaatteen vuoksi.
Tai vaikka siksi, että saa ylläpidettyä rakasta jenkkirautaansa, joka vie 27 litraa satasella (98E) ja jonka autovero on enemmän kuin keskimääräisen av-mamman kotivaran hankinta-arvo.
Auts. Sanoo -winner- joka köröttelee kauppaan etanolilla ja kuluttaa 8,5 satasella 1,35 litrahinnalla. Jolla on maksettu kämppä. Ei meikkaa ja vaatteitakaan ei paljoa ole muuta kuin puputossut jaloissa ;D Eikä oo kissoja (tai edes ymmärrä mirrin päälle muutenkaan ;D)
-winner-
Etkö sä ole 60-vuotias mummo. Tai näin jossain vaiheessa selitit. Muistatko enää, et taida, vai vastasitko vahingossa väärällä nimimerkillä, piti olla se sieniä siskon kellarissa kasvattava pakastearkku.
En muista winnerin maininneen ikäänsä tai perhesuhteitaan. Ehkä sinä sekoitat vastauksia tai olet vainoharhainen luullessasi että täällä kirjoittaa yksi henkilö useammalla nimimerkillä.
Sen tiedän että alehamsteri ON 50+ ikäinen mummo. Winneristä mielikuva että hän olisi nuorempi tai ainakin nuorekkaampi. Ske tuskin on mummo jos lapset teini-ikäisiä. Apt ei ole kirjoitellut vähään aikaan ainakaan nimimerkillään, mutta veikkaan että lueskelee näitä kuitenkin ajoittain. Voisin arvella että Ske ja Apt olisivat lähellä alehamsterin ikää, mutta se ei taida olla korrektia kun oletettavasti naisista puhutaan.
Sken äiti täyttää tänä vuonna 70, joten siitä voi ikääni arvailla.
Siskolla ei ole sen kummemmin sieniviljelmää kuin pakastinarkkua perunakellarissa, mutta tulva siellä oli.
Yhden kirjoittajan tosiaan te trollit saitte hiljennettyä, toivottavasti se tuo teille hyvää mieltä.
Meillä vietetään viikonloppuna syntymäpäiviä, niitähän maaliskuussa on yleensäkin aika paljon (laskekaa 9kk taaksepäin, siitä löytyy selitys). Leivotaan mutakakkua, pitsaa ja jotain leipää. Luvassa on päivänsankarin lempiruokaa, uunimakkaraa ja ranskalaisia perunoita. Puutalkoisiin on tulossa porukkaa, joten heillekin tehdään syötävää (se on se ilmaisten puiden kustannus), varmaan pitsa kelpaisi heillekin. Nyt ei ole luvassa talkoosoppaa.
Autokin on takaisin pihassa, joten pääsen ostamaan linnunruokaa!
Siis häh? :D Onpa täällä Suomessa vähän kaksista kansaa😅 En ole superrikas mutta kyllä Australiassa eläessä nautin. Ihan nii kuin Espanjassa ja Latviassakin! Mutta siis, joka maassa kaikki hoitaa itse itsensä en ole aiemmin nähnyt tilannetta, että (Suomessa) joku valittaa, että ruoka on kallista ja pitäisi saada lisää rahaa :DD
Vierailija kirjoitti:
Siis häh? :D Onpa täällä Suomessa vähän kaksista kansaa😅 En ole superrikas mutta kyllä Australiassa eläessä nautin. Ihan nii kuin Espanjassa ja Latviassakin! Mutta siis, joka maassa kaikki hoitaa itse itsensä en ole aiemmin nähnyt tilannetta, että (Suomessa) joku valittaa, että ruoka on kallista ja pitäisi saada lisää rahaa :DD
Höpöhöpö. Kuljet laput silmillä niin Australiassa kuin Espanjassakin, Latviassa varmaan nakit silmillä. Kyllä jokaisessa maassa on ihmisiä, joilla on joko väliaikaisesti tai pitkäaikaisesti tiukkaa. Australiassa etenkin syrjäseuduilla asuvilla voi olla tosi pienet budjetit, mutta toisaalta siellä kasvukauden katkaisee vain kesän kuumimmat kuukaudet hetkeksi, ja omalla takapihalla voi kasvattaa kaikkea mahdollista perunoita lukuunottamatta. Potut kun ei tykkää liian kuumasta! Vesihän siellä yleensä on se kriittinen tekijä, mutta ovatpa aika näppäriä keräämään sadevettä.
Toisaalta, tuskinpa olet tuollaiseen lainkaan törmännyt, kun olet leveästä elämästä nauttinut siellä Down Under.
Vierailija kirjoitti:
Sanaa kaksinen käytetään normaalisti ei sanan kanssa. 'Sepä ei ole kovin kaksinen' eli ei ole erityisen hyvä. Tosin tuo hyvä on vain toiseksi huonoin - ei kovin hääppöinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanaa kaksinen käytetään normaalisti ei sanan kanssa. 'Sepä ei ole kovin kaksinen' eli ei ole erityisen hyvä. Tosin tuo hyvä on vain toiseksi huonoin - ei kovin hääppöinen.
Ihana kommentti, kiitos! Valmistuin vasta 6kk sitten Suomen kielen ammattilaiseksi kolmen vuoden koulun jälkeen, eli tuntuu kivalta, kun joku korjaa mitä kaksinen tarkoittaa :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä missä olet töissä ja mikä on sun koulutus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä missä olet töissä ja mikä on sun koulutus?
IT-ala, ylioppilas. Muitakin opintoja mutta ei tutkintoon asti.
Viimeisen sivun viestejä lukiessa ( ekaa lukuun otttamatta) piti tarkistaa, että aukaisinko oikean ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joku voi elää satasella kuussa ihan periaatteen vuoksi.
Tai vaikka siksi, että saa ylläpidettyä rakasta jenkkirautaansa, joka vie 27 litraa satasella (98E) ja jonka autovero on enemmän kuin keskimääräisen av-mamman kotivaran hankinta-arvo.
Auts. Sanoo -winner- joka köröttelee kauppaan etanolilla ja kuluttaa 8,5 satasella 1,35 litrahinnalla. Jolla on maksettu kämppä. Ei meikkaa ja vaatteitakaan ei paljoa ole muuta kuin puputossut jaloissa ;D Eikä oo kissoja (tai edes ymmärrä mirrin päälle muutenkaan ;D)
-winner-
Ei sulla sentään saappia ole? No, niitä etanolisaappeja ei kyllä taida olla enää kovin montaa liikenteessä?
Ske
Ei oo Saabia. Muuntotuettu japanilainen. Ehkä mun paras taloudenhallintaidea oman kämpän hankkimisen jälkeen. -50 senttiä halvempi litrahinta ja kilometrejä sentään tulee aika reippaasti.
-winner-
Kerro mikä sis ärsyttää, että jos oon vaikka asunut Australiassa eli down under!! Vaikka 5 vuotta? Kyllä mä silti tiedän, paljon peruna Suomessa maksaa :))
Ja näin illalla olen naureskellut jääräpäähallituksen ja opposition umpisolmulle ja napostellut (ei suinkaan popcorneja) vaan laatikollista joulupipareita, jotka olivat 2,79 ja ostin ne eurolla Tokmannilta.
-winner-
Raha on vähän kuivan makuista syödä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro mikä sis ärsyttää, että jos oon vaikka asunut Australiassa eli down under!! Vaikka 5 vuotta? Kyllä mä silti tiedän, paljon peruna Suomessa maksaa :))
Olitko sama henkilö, joka kävi Balilla ja siis on Australiassa, eikä esim. käynyt Balilla lomalla Suomesta? Tuli se Bali niin puskista tähän ketjuun ;D
Sitä varten täällä on ihmisiä, jotka käyttävät (trollien harmiksi) nimimerkkejä, että vähän pysytään kartalla kenen kanssa jutellaan (asuvatpa he missä tahansa). Sama juttu oli joissakin musaketjuissa, joissa oli ihan hyviä juttuja ja tutustui, vaikkei koskaan tutustuttu muualla kuin niissä. Ja jotka sitten trollit päättivät lukita tai massapoistaa viestejä niistä, koska niille ei jostain syystä sopinut mikään.
Ja mäkin tiedän paljonko täällä Lidlissä maksaa kengurupaisti/kg, enkä ole siksi ostanut, edes kokeeksi, kun se on liian kallista satasen budjetille ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Ja näin illalla olen naureskellut jääräpäähallituksen ja opposition umpisolmulle ja napostellut (ei suinkaan popcorneja) vaan laatikollista joulupipareita, jotka olivat 2,79 ja ostin ne eurolla Tokmannilta.
-winner-
Mä yritin katsoa, en pystynyt. Vaihdoin kanavaa. Sammutin telkan. Patistin abia tekemään itselleen eväät huomiseksi, äikän kirjoitukset. Olen kauppalappua kirjoittanut, parmesanin ja konetiskiaineen lisäksi en ole vielä keksinyt muuta. Onko kaupoisssa oikeasti tyhjiä hyllypaikkoja?
Paahtoleipä voisi mennä listalle. Kurkkua voisi ostaa pitkästä aikaa, jos tekisi sushiakin jossain välissä. Vaikka se pitsan ja uunimakkaran lisäksi ei ainakaan viikonloppuna tule varmaan sitä (sushia) syötyä, mutta kurkku varmaan menee?
No, menen Tokmannillekin katsomaan, löytyykö mitään punalaputettua. Ei voi jättää väliin!
(ja jee, auto tuli takaisin tankki täydempänä kuin lähti! ei tarvitse vielä ensi viikollakaan tankata)
Ske
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko sama henkilö, joka kävi Balilla ja siis on Australiassa, eikä esim. käynyt Balilla lomalla Suomesta? Tuli se Bali niin puskista tähän ketjuun ;D
Sitä varten täällä on ihmisiä, jotka käyttävät (trollien harmiksi) nimimerkkejä, että vähän pysytään kartalla kenen kanssa jutellaan (asuvatpa he missä tahansa). Sama juttu oli joissakin musaketjuissa, joissa oli ihan hyviä juttuja ja tutustui, vaikkei koskaan tutustuttu muualla kuin niissä. Ja jotka sitten trollit päättivät lukita tai massapoistaa viestejä niistä, koska niille ei jostain syystä sopinut mikään.
Ja mäkin tiedän paljonko täällä Lidlissä maksaa kengurupaisti/kg, enkä ole siksi ostanut, edes kokeeksi, kun se on liian kall
Sama tyyppi oon! Asuin Australiassa monta vuotta ja Bali tuli myös tutuksi. Niitä voi paloitella niinkuin Viron matkaa. Ja itseasiassa vinkki Australiaan matkaajille; lentäjää aina Balin tai Singaporen kautta, saatte lentoliput aikamoisella säästöllä;) Mutta siis joo, mikäköhän se kysymys edes oli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mäkin tiedän paljonko täällä Lidlissä maksaa kengurupaisti/kg, enkä ole siks
Sama tyyppi oon! Asuin Australiassa monta vuotta ja Bali tuli myös tutuksi. Niitä voi paloitella niinkuin Viron matkaa. Ja itseasiassa vinkki Australiaan matkaajille; lentäjää aina Balin tai Singaporen kautta, saatte lentoliput aikamoisella säästöllä;) Mutta siis joo, mikäköhän se kysymys edes oli
No worries, mate! Lähinnä oli kaunis toive, että vakkarit ketjussa laittaisivat nimimerkin tekstin loppuun, niin tultaisiin tutummiksi. Vaikka vain suomen kielen harjoittelun vuoksi olisi ketjussa.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Etanasadon voi myydä Porvooseen, siellä on näihin gourmet-otuksiin erikoistuneita rafloja.
Miksi ihmeessä Porvooseen kun voi laittaa omaan kattilaan ja ottaa protskut talteen. Mielellään ainakin 3 litrainen kattila niin saa keiteltyä maukkaat liemet kylkeen..
Australian aasi löytyi uutena persoonana sienihamsterin, alelappujen ja kauppakeskuskahvittelujen väliin, ketjun aihe karkasi kovin kauas. Mitäköhän seuraavaksi? Popparit esiin.
Ei Suomi ole ainoa (länsi)maa, jossa ollaan tällä hetkellä menossa alaspäin. Me ei ehkä vaan kuulla sitä huutelua tänne asti, kun tässä on tätä kohinaa niin paljon välissä, asioita, jotka vie huomion hiljaisilta.
Osa on sellaisia, mihin mikään "valtio" sinänsä ei ole voinut vaikuttaa (paitsi jos olisi osannut ennakoida tiedemiesten varoitteluiden perusteella), mutta ootteko kuulleet Espanjan vesipulasta? Briteissä Sunak julkaisi juuri pelastusohjelmansa, jolla on tarkoitus nostaa tavallisten kotitalouksien ostovoimaa, siellä NHS on monin paikoin aivan totaalisessa kaaoksessa (Suomen hyvinvointialuesotku on pientä siihen verrattuna, mutta kovasti yritetään päästä samaan), osa usalaisista varautuu toiseen sisällissotaan (eikä vain kuvainnollisesti, vaan ihan tosissaan)... Mitä eteläisessä Ruotsissa tapahtuu (pohjoisessa ei tapahdu mitään, kun Kiirunakin on saatu muutettua jo uuteen paikkaan)?
Mun varautuminen on sellaista sisäänpäinkääntyvää, mä varaudun oman perhepiirin katastrofeihin. Tällä viikolla esimerkiksi mulla ei ole ollut autoa käytössä, enkä ollut sellaiseen "varautunut" mulla oli suunnitelmana käydä tän viikon maanantaina kaupassa. No en käynyt, ja nyt torstaina menee ihan hyvin vielä. Linnunsiemenet loppui, mutta lunta on sulanut sen verran, että saavat maahan pudonneita siemeniä syödäkseen (ne oli alkuviikosta vielä niin jään ja lumen alla, etten saanut siivottua pois). Parmesaanijuusto on kuulemma loppu, en muista koska olen sen purkin ostanut, että ei ihan joka viikko tartte näköjään uutta ostaa. Voishan sitä ostaa pakastimeen, niin olisi aina varalla. Mut oikeesti pärjätään ilmankin pari päivää!
Ske