Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18536)

Vierailija
2541/18536 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä "itse leipoen säästää"-niksit on todella yksilökohtasia kenellä toimii kenellä ei. Ylempänä mainittu 30 mukikakkua kuulostaa hurjalta määrältä sellaiselle joka syö vastaavasti vuodessa ehkä muutaman suklaapatukan.

Omina herkkuina toimii tällä hetkellä viikottain ostettuna 1 tumma suklaalevy Lidlistä 1,49 e, josta syön yleensä palan päivässä, yhden palan hinnaksi tulee n. 15 senttiä ja joulun jälkeen ostettu iso piparirasia kahdella eurolla, syön yhden piparin päivässä, kappalehinta lähes olematon. Joku toinen voi kaivata toki enemmän makeaa ja isomman kerta-annoksen viikkoon.

Minä en ainakaan säästä yhtään mitään itse leipoen, en vaikka nyt on viljaton ruokavalio ja gluteenittomat on kalliita. Syön joka päivä paljon, jos leivon, kun niitä on koko ajan saatavilla. Kauppakin on lähellä, joten helposti pääsee ostamaan mitä tahansa. Silti tämä systeemi rajoittaa sokerin mussutuksen kahteen päivään viikossa ja määräkin paljon pienempi

Mä leivon joskus leipää, harvemmin makeita. Onhan se tuoreena taivaallisen hyvää mutta mun niksi niiden säilymiseen on pakastaminen. Viipaloin ne jäähdyttyä kerta-annoksiksi ja otan sitten pakastimesta viipaleen kerrallaan. Ei tule "mussutettua" liikaa.

Vierailija
2542/18536 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku varmaan tässä ketjussa tietää, paljonko tofu-paketti maksaa Lidlissä. Lidin tuotteista kun ei löydy netissä tietoa kuin tarjouksista, ja toi ei taida olla nyt tarjouksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2543/18536 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin unohdit kauppakeskustelevan popparin?

Vierailija
2544/18536 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen riittää helposti kuukauden ruokatarvike ostoksiin. Olueen ja viinaan menee noin 500€/kk.

Vierailija
2545/18536 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ulinaa täällä. 100eur riittää hyvin monipuoliseen kotiruokaan, karkit ja tissuttelut tietysti erikseen.

Vierailija
2546/18536 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä hävikkihedelmiä pari kiloa (banaaneja ja veriappelsiineja) 2 euroa

Keskisellä kävin päivällä ja ruokapuolelta jotain punalaputettuja hakemassa (Kivikylän ananas-kana-pizzoja 4x 1,50 kpl), ja sitten 4 kpl atrian valmisruokia (sipulipihviä+muusia) 10e, 3 litraa laktoositonta maitoa 4e

-winner-

Vierailija
2547/18536 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme ulinaa täällä. 100eur riittää hyvin monipuoliseen kotiruokaan, karkit ja tissuttelut tietysti erikseen.

Sitten voit varmaan antaa esimerkkejä päivän syömisistä, miten kokkaat sadalla eurolla monipuolista kotiruokaa...?

Vierailija
2548/18536 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alehamsterin noin viikon ostokset:

Flora, kuhakeitto, mango-chili broilerpata, red thai curry ruukku, kylmäsavulohi 150 g, rainbow ravunpyrstöjä 330/170 g, real täysjyvä kaurapala, Kolios feta 3 * 100g, nämä 60 % , yht. 13,24 euroa. Fetajuusto kausipoistoja päiväys toukokuun loppu.

Hevikkilaatikko 2 e: appelsiini, 4 veriappelsiinia, 2 tomaattia, 2 tilliä, 2 friseesalaattia, vihreitä rypäleitä. Normihinta: suolakurkkuja 2,55 e. Kaikki yhteensä 17,79 e. Viime viikosta jäljellä mm. munia ja juustoja.

Ravuista osa salaattiin ja osa pastaan, jossa myös tonnikalaa ja oliiveja, päälle viime viikon juustolastuja. Lohi - osa leivän päälle keitettyjen munien kanssa, osa lounaaksi munakokkelin kanssa. Näihin toinen tilli, toinen kuivatukseen.

Vierailija
2549/18536 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Asun ulkomailla.

Vierailija
2550/18536 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kuussa meni 110€ per perheenjäsen ruokaan, kaikki ostokset tarkistettu noista nettipalveluista. Helmikuu on tietenkin vuoden lyhin kuukausi, joten se voi vaikuttaa. S-sovelluksen kanssa oli haasteita, kun se on pätkinyt vähän väliä sen pidemmän katkon jälkeenkin. Ja koska ollaan tällä palstalla, niin huomautan erikseen, että käytin myös jo kotona valmiiksi olevia raaka-aineita, kuten jauhoja, pakastemarjoja, pakastesieniä, kalapuikkoja, tonnikalaa, jauhelihaa, pastaa jne. Osa helmikuussa tehdyistä ruokaostoksista puolestaan meni suoraan pakastimeen (punalaputettu liha) tai kuiva-aineshyllylle odottelemaan käyttöä (esimerkiksi makaroni ja säilykepavut).

Olen nyt leiponut pariin kertaan sämpylöitä, kun noita jauhoja on ja pakastimessa piilottelevat hiivat vuodelta -20 ja -21 piti käyttää pois. Nätisti herättelemällä toimivat kuitenkin, nostatus vie aikaa, mutta kun tekee taikinan ajoissa, niin saa ne paistokuntoonkin jossain välissä. Noita hiivapaloja on vielä kaksi jäljellä, sitten pitää siirtyä kuivahiivaan. Saa nähdä, mitä sille kuuluu. Niiden jälkeen testaankin sitten hapanjuuren tekoa, mummolla ja äidillä oli aikoinaan ruisleipää varten hapanjuuri, mutta se on kadonnut ajan myötä. Sitä säilytettiin kuivattuna, ei purkissa jääkaapin perällä kuten nykyään. Kun leivon sämpylöitä, leivon tai paistan samalla muutakin, kauralastuja, tonnikalavuokaa, tänään makaronilaatikkoa.

Tällä viikolla ruokina on ollut spagettia ja jauhelihapihvejä + pakasteparsakaalia, kokonaisena kypsennettyä kanaa+keltaista riisiä (eli kurkuman ja valkosipulin + mausteiden kanssa kypsennettyä riisiä), omatekoisista sämpylöistä+jauhelihapihveistä hampurilaisia ja perunamuusia ja kalapuikkoja. Aamupalalla noita sämpylöitä ja leikkelettä + kaakaota teineille ja välillä munakokkelia, itse olen syönyt sämpylöiden välissä punajuurihummusta ja linssinituja. Nyt laitoin mung-papuja itämään. Tänään tosiaan ruokana jauhelihamakaronilaatikkoa, johon jauhelihan kanssa paistoin sekaan soijarouhetta. Munamaidossa punalaputettujen kananmunien kanssa tietenkin punalaputettua maitoa! Porkkanoita kuorin ja pilkoin tuohon vihannekseksi. Jauhelihan sekaan laitan sienijauhetta silloin kun puoliso ei ole syömässä (hänen suolistonsa ei pärjää trehaloosin kanssa). Kun tytär on käymässä, teen kaiken laktoosittomana.

Puolisolle on töihin evääksi mennyt pakastimesta lihapiirakoita (nyt pitäisi muuten leipoa niitäkin), voileipiä/sämpylöitä joissa jauhelihapihvejä ja paistettuja kananmunia välissä. Cittarissa oli euron päivillä tarjouksessa ne 450g emmental-juustot 3€/pkt, niitä ostin, puoliso tykkää siitä juustosta, jälkikasvu haluaa pirkan tai rainbow'n kermajuustoa.

Nyt on taas ostoslistaa kertynyt, juustokuminaa (ei ole pakollinen, mutta tykkään), tonnikalaa öljyssä, kermaa, ja näkyi Cittarin henkilökohtaisissa tarjouksissa olevan jugurttia, jasminriisiä on pyydetty. Pakastekasvikset alkaa olla kanssa lopussa (paitsi pavut, maissi ja herneet).

Ske

Vierailija
2551/18536 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivatuotteissa,linsseissä, pavuissa,ei punalappuja kyllä näy. Säilykkeitäkään harvemmin on erityisaleissa. Pakastevihanneksiakaan ei punalaputettuina löydy.

Kasviksia/hedelmiä on joskus tarjouksessa  ja kauden kasvikset/hedelmät on hieman edullisempia kuin sesongin ulkopuolella. Hävikkikasvksia en ole koskaan nähnyt,joudun käymään kaupoilla varmaan siihen aikaan kun kaikki on jos mennyt.

(Tuore)kala on kyllä pirskatin kallista.

Kyllä näkyy alennetulla hinnalla. Ei niin usein toki. Viimeksi eilen ostin pakastevihanneksia ja ale noin puolet. Ihan  Prismasta. Siellä myös ollut poistohyllyssä noita muitakin ensin mainittuja. 

Vierailija
2552/18536 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 45kg ja elän yksin niin joo, helposti riittää Suomessa 100€ ruokaan. Syön aamulla 1 ruisleivän (Prismassa 16kpl maksaa 1€). Käytän muutenkin aina kilohinnaltaan halvinta merkkiä ja esim. 1 kurkku (0,60€), kirsikkatomaattirasia (0,99), margariini (0,45€) tai kalkkunaleikkelerasia (1,49€) kestää mulla 2 viikkoa. Lounaalla salaatti (1,3€) jäävuorisalaatti kestää vähintään viikon ja 1kg porkkanaa 1,3€. Perunaa saa 0,85€/kg ja soijasuikale 2,99€ paketti kestää viikkotolkulla. Kaurahiutalepaketti 0,49€ kestää kuukauden ja siitä saa ravitsevan iltapuuron. Kerään itse marjat ja sienet. Joskus ostan kaupan 0,85€ lihapyöryköitä, joista syö monta päivää. Tai ostan 1,99€ maksavan jauhelihapaketin josta teen pyöryköitä ja kastiketta. Riisi on halpaa ja spaghetti (0,75€/kg). Kananmunista teen välillä lettuja ja munakkaita.

Vierailija
2553/18536 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja pakkasessa mulla aina 2€/kg maksavia kasvispusseja, joista lisään kasviksia ruokiin päivittäin, ellei ole tuore sesonkiaika, jolloin vaikka kesäkurpitsaa voisi saada 0,99€/kg. Silloin toki hamstraan niitä ja kuutioon valmiiksi pakkaseen myöhempää käyttöä varten. Ruokaa mulla menee biojätteeseen käytännössä 0 grammaa. Perunan ja porkkanoiden kuorista saa ihania sipsiä!

Vierailija
2554/18536 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähärasvaista proteiinia niin paljon kun jaksan ja hiilihydraatteja sen verran kun proteiinien jälkeen mahtuu.

Vierailija
2555/18536 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronia riisiä Lidlistä papuja ja soijasuikaleita (0,79€)

Vierailija
2556/18536 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painan 45kg ja elän yksin niin joo, helposti riittää Suomessa 100€ ruokaan. Syön aamulla 1 ruisleivän (Prismassa 16kpl maksaa 1€). Käytän muutenkin aina kilohinnaltaan halvinta merkkiä ja esim. 1 kurkku (0,60€), kirsikkatomaattirasia (0,99), margariini (0,45€) tai kalkkunaleikkelerasia (1,49€) kestää mulla 2 viikkoa. Lounaalla salaatti (1,3€) jäävuorisalaatti kestää vähintään viikon ja 1kg porkkanaa 1,3€. Perunaa saa 0,85€/kg ja soijasuikale 2,99€ paketti kestää viikkotolkulla. Kaurahiutalepaketti 0,49€ kestää kuukauden ja siitä saa ravitsevan iltapuuron. Kerään itse marjat ja sienet. Joskus ostan kaupan 0,85€ lihapyöryköitä, joista syö monta päivää. Tai ostan 1,99€ maksavan jauhelihapaketin josta teen pyöryköitä ja kastiketta. Riisi on halpaa ja spaghetti (0,75€/kg). Kananmunista teen välillä lettuja ja munakkaita.

Kovin on pieniruokaista. Päiväannos n. 16 grammaa kaurahiutaleita (500 g/30 pv), yksi salaatinlehti, yksi kalkkunasiivu, pari lihapullaa...? Hinnatkaan ei nyt ihan täsmää, kurkkua tai kirsikkatomaattia ei ole hetkeen saanut noin edullisesti, eikä 2 e/kg pakastevihanneksia ei juuri enää ole.

Vierailija
2557/18536 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaurahiutalepaketti 0,49 kestää kuukauden"

Onko tämä pakastesienillä itseään ja viisihenkistä teiniperhettään ravitseva tekassut itselleen taas uuden identiteetin.

Vierailija
2558/18536 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin on pieniruokaista. Päiväannos n. 16 grammaa kaurahiutaleita (500 g/30 pv), yksi salaatinlehti, yksi kalkkunasiivu, pari lihapullaa...? Hinnatkaan ei nyt ihan täsmää, kurkkua tai kirsikkatomaattia ei ole hetkeen saanut noin edullisesti, eikä 2 e/kg pakastevihanneksia ei juuri enää ole

Kirsikkatomaatteja kyllä saa usein alle eurolla mutta alle euron kurkkuja en ole nähnyt vuosiin. Itsellä särähti tuossa kalkkunaleikkelerasian kahden viikon säilyvyys, kyllä avattu leikkele taitaa alkaa haista jo viikonkin jälkeen.

Vierailija
2559/18536 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaurahiutalepaketti 0,49 kestää kuukauden"

Onko tämä pakastesienillä itseään ja viisihenkistä teiniperhettään ravitseva tekassut itselleen taas uuden identiteetin.

Sori, joudut pettymään. Meillä ei edelleenkään syödä puuroa aamupalaksi. Eikä iltapalaksi.

Tänään oli itseleivottuja sämpylöitä, Pirkan keittokinkkua (on parempaa kuin Kotimaista) ja kermajuustoa. Juotavana pojilla ilmeisesti kaakaota, minä juon aina teetä.

Ske

Vierailija
2560/18536 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän säälittävää jos ammattiksi laitetaan mediapersoona. Aiemmin termi oli turha julkkis. Joka yrittää saada itseään seiskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi