Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kolesterolilääkkeistä?

Vierailija
13.02.2024 |

Tilanne siis se, että olen vasta 29 mutta normaalipainoisena ja muuten perusterveenä kokonaiskolesterolini on yli 8 yli huomattavan kohonnut ja nyt tuli tieto että ilmeisesti lääkehoitoa suositellaan. Olisin hyvin kiitollinen, jos lääkitystä käyttäneet voisivat kertoa kokemuksia valmisteista. 

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi suositella. Itse käyttänyt puolisen vuotta n 10v kohonneen kolesterolin jälkeen. Välillä sain omin toimin alas ja välillä repsahdin. En ottas noin nuorena, elämän tavat kuntoon ensin!

Minä jouduin jo vaihtamaan tapuja kun ihoa kutittaa niin vietävästi. Kolesterolilääke ei korjaa ongelmaa, vain oiretta

Vierailija
2/112 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi suositella. Itse käyttänyt puolisen vuotta n 10v kohonneen kolesterolin jälkeen. Välillä sain omin toimin alas ja välillä repsahdin. En ottas noin nuorena, elämän tavat kuntoon ensin!

Minä jouduin jo vaihtamaan tapuja kun ihoa kutittaa niin vietävästi. Kolesterolilääke ei korjaa ongelmaa, vain oiretta

Kiitos vastauksesta! Voisinko vielä kysyä, mitkä keinot auttoivat juuri sinua samaan kolesterolin alas? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ruokavalio ja liikunta.

Vierailija
4/112 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla perinnöllistä tuo sinun korkea kolesteroli. Ja jos näin on, niin sitä ei pelkällä liikunnalla ja ruokavaliolla saada normaaliksi. Itselläni kokonaiskolesteroli ja LDL vain hieman koholla, mutta pyysin työterveydestä kolesterolilääkityksen. Syynä kummankin vanhempani suvuista tuleva valtimotautiriski. Mielummin otan lääkkeet kun makaan muiden armoilla halvaantuneena. Siinä vaiheessa on myöhäistä aloittaa lääkitys...

Vierailija
5/112 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea kolestroli on vain hyvästä eikä sitä kannata yrittää keinotekoisesti laskea.

Vierailija
6/112 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla perinnöllistä tuo sinun korkea kolesteroli. Ja jos näin on, niin sitä ei pelkällä liikunnalla ja ruokavaliolla saada normaaliksi. Itselläni kokonaiskolesteroli ja LDL vain hieman koholla, mutta pyysin työterveydestä kolesterolilääkityksen. Syynä kummankin vanhempani suvuista tuleva valtimotautiriski. Mielummin otan lääkkeet kun makaan muiden armoilla halvaantuneena. Siinä vaiheessa on myöhäistä aloittaa lääkitys...

Kuolet syöpiin ja muihin sairauksiin lääkityksen seurauksena. Ihan helvetin tyhmä päätös.

Vierailija
7/112 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalioon lihaa ja eläinrasvaa! Kasvikset minimiin ja sokerit, tärkkelykset sekä siemenöljyt pois kokonaan.

Vierailija
8/112 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin kokeilemaan useita eri valmisteita, joten oikean annostuksen ja tuotemerkin löytäminen vaatii hermoja, kokeiluja ja jatkuvia labrakokeita. Se annostus, jonka lääkäri arvojen perusteella määräsi ei toiminut lainkaan vaan vaatii potilaalta itseltään aktiivisuutta. Tsemppiä sinulle tämän asian kanssa!

Vierailija
9/112 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolestrolilääke ollut monta vuotta ja kolestroli on pysynyt iahnnelukemissta lääkkeen avulla.

En ole huomannut niistä mitään haittaa, ja samoin miehelläni on kolestolilääke, eikä ole mitään haittoja.

Vierailija
10/112 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä ei tarvita, jos pitää huolen että liikkuu ja syö oikein.

Vierailija
11/112 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkäri tietää ei kai täällä kannata mitään kysellä trollaavilta omasta mielestään huippuhauskoilta keskenkasvuisilta pojanjolpeilta.

Vierailija
12/112 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeitä ei tarvita, jos pitää huolen että liikkuu ja syö oikein.

Kyllä tarvitaan,  mikäli kohonnut kolesteroli on geneettinen !

Vierailija
13/112 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalioon lihaa ja eläinrasvaa! Kasvikset minimiin ja sokerit, tärkkelykset sekä siemenöljyt pois kokonaan.

Kasvikset minimiin?🤪 Muista (kolesteroli)lääkkeet!!!

Vierailija
14/112 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkea kolestroli pitää aivot kunnossa, hormonitasot optimissaan ja syövät minimissään. Matala kolestrolitaso nostaa sen sijaan kuolleisuutta huomattavasti. Alle 8 kokonaiskolestrolilla ei lääkehoitoa kannata edes miettiä.

Vierailija
15/112 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea kolesteroli ei varsinaisesti ole vaarallista, jos siihen ei liity muita riskitekijöitä, tavallisimpana korkea verenpaine ja tupakointi. 

Vierailija
16/112 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkea kolesteroli ei varsinaisesti ole vaarallista, jos siihen ei liity muita riskitekijöitä, tavallisimpana korkea verenpaine ja tupakointi. 

Tai paremminkin niin, että kokonaiskolesterolitasosta ei vielä voi tehdä mitään johtopäätöksiä sydäntautiriskistä. Vasta triglyjen ja HDL:n suhde kertoo sen tarkemmin. Ylipaino, varsinkin vyötärölihavuus ,kohonnut verenpaine ja korkeat triglyseridiarvot yhdessä matalan HDL:n kanssa on jo paha yhdistelmä sv-tautien kannalta. Ja siihen ei statiinit auta.

Vierailija
17/112 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkea kolestroli pitää aivot kunnossa, hormonitasot optimissaan ja syövät minimissään. Matala kolestrolitaso nostaa sen sijaan kuolleisuutta huomattavasti. Alle 8 kokonaiskolestrolilla ei lääkehoitoa kannata edes miettiä.

Minulla 5.5 (josta ldl vähän yli 3) tänään dB hoitaja suositteli kolesterolilääkitystä

Vierailija
18/112 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile becel margariini ja terveyskauppa omega sekä kalanmaksa öljy . Kaalikeitto ja porkkanaraaste kuurilla. Unohda oltermannit ja vaihda kevytjuustoon. Kevytjuustoja on monia myös kevytlihaa. Vaihda kahvi teehen. Majoneesin voi vaihtaa ketsuppiin. Kermajuuston mehujäähän. 

Vierailija
19/112 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto on pelkkää kalsiumia jos tuntuu kalkkeutuneelta. Jäätelö. Kerma ja rahka. Ehkä kannattaa valita se kaalikeitto tai salaatti. 

Vierailija
20/112 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla 5.5 (josta ldl vähän yli 3) tänään dB hoitaja suositteli kolesterolilääkitystä

Miksi kävit db-hoitajalla?

Minulla sama lukemat ja olen perusterve ollut aina. Kukaan hoitaja tai lääkäri ole ikinä ottanut kolesterolilääkitystä puheeksi, vaikka en ole enää aivan nuori. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme