Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18545)

Vierailija
2581/18545 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään levitetään juttua, että joku syö  monipuolisesti 1,45 eurolla per päivä. Kun jutun lukee, niin ymmärtää, että todellisuudessa syö niitä ruokia, joita on aiemmin kaappiinsa hamstrannut.

Näin on myös niiden kohdalla, jotka väittävät syövänsä 100 eurolla kuukaudessa - sujuvasti unohdetaan muiden maksamat syömiset ja ne lisäostot.

Ja ainahan ruokakaupoista on varastettu, joten jonkun kukkaroon nekin maksamattomat tuotteet tuovat säästöä.

Toi juttu oli kyllä ihan annelista! Kyllä minäkin söisin 0€/pv vaikka loppuelämäni jos joku toinen ostaisi mulle ruuat

Vierailija
2582/18545 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta joo, silti oikein saa ponnistella, että saa vitosen päivässä menemään ruokaan ja juomaan, kun jättää karkit ja sipsit ja limsat pois ruokavaliosta, kuten nyt olen tehnyt vuoden alusta. Pakastekatkarapuja ostin 4,99 annoksen eilen, mutta niistä tulee pizzanlisuketta ainakin 5 kertaa. Valmissalaatteja 300-400 g ostin 4 kpl a 2 euroa -60% ja niitä on tarkoitus syödä 1/päivä eli kauppaan seuraavan kerran aikaisintaan keskiviikkona.

-winner-

Karkkeihin/sipseihin/limppareihin,yms saa "helposti" tuhraantumaan 600€ vuodessa. Älyttömän paljon rahaa periaatteessa täysin turhuuteen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2583/18545 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta joo, silti oikein saa ponnistella, että saa vitosen päivässä menemään ruokaan ja juomaan, kun jättää karkit ja sipsit ja limsat pois ruokavaliosta, kuten nyt olen tehnyt vuoden alusta. Pakastekatkarapuja ostin 4,99 annoksen eilen, mutta niistä tulee pizzanlisuketta ainakin 5 kertaa. Valmissalaatteja 300-400 g ostin 4 kpl a 2 euroa -60% ja niitä on tarkoitus syödä 1/päivä eli kauppaan seuraavan kerran aikaisintaan keskiviikkona.

-winner-

Karkkeihin/sipseihin/limppareihin,yms saa "helposti" tuhraantumaan 600€ vuodessa. Älyttömän paljon rahaa periaatteessa täysin turhuuteen 

Osa voi herkutella noilla taas vain muutaman kerran vuodessa, joten monesta eurosta ei vuodessa ole kyse kaikkien kohdalla. Itse ostan yleensä vain mökkireissulle sipsejä ja karkkeja. Riittävän monipuolisella ruokavaliolla arkena heräteostoksia ja mielihaluja tulee huomattavasti vähemmän.

Vierailija
2584/18545 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee n 30e-40e  6pv välein, perunaa, lenkki, leipä, karjalan piirakat 6kpl, leikkele, juureskuutiot, 4 maitoa, keksi pkt, loput ale löytöjä. 

Vierailija
2585/18545 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painan 45kg ja elän yksin niin joo, helposti riittää Suomessa 100€ ruokaan. Syön aamulla 1 ruisleivän (Prismassa 16kpl maksaa 1€). Käytän muutenkin aina kilohinnaltaan halvinta merkkiä ja esim. 1 kurkku (0,60€), kirsikkatomaattirasia (0,99), margariini (0,45€) tai kalkkunaleikkelerasia (1,49€) kestää mulla 2 viikkoa. Lounaalla salaatti (1,3€) jäävuorisalaatti kestää vähintään viikon ja 1kg porkkanaa 1,3€. Perunaa saa 0,85€/kg ja soijasuikale 2,99€ paketti kestää viikkotolkulla. Kaurahiutalepaketti 0,49€ kestää kuukauden ja siitä saa ravitsevan iltapuuron. Kerään itse marjat ja sienet. Joskus ostan kaupan 0,85€ lihapyöryköitä, joista syö monta päivää. Tai ostan 1,99€ maksavan jauhelihapaketin josta teen pyöryköitä ja kastiketta. Riisi on halpaa ja spaghetti (0,75€/kg). Kananmunista teen välillä lettuja ja munakkaita.

Kovin on pieniruokaista. Päiv

Mäkin tosissani ihmettelin, että miltä vuodelta - tai siis vuosikymmeneltä - nämä hinnat ovat.

Vierailija
2586/18545 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään levitetään juttua, että joku syö  monipuolisesti 1,45 eurolla per päivä. Kun jutun lukee, niin ymmärtää, että todellisuudessa syö niitä ruokia, joita on aiemmin kaappiinsa hamstrannut.

Näin on myös niiden kohdalla, jotka väittävät syövänsä 100 eurolla kuukaudessa - sujuvasti unohdetaan muiden maksamat syömiset ja ne lisäostot.

Ja ainahan ruokakaupoista on varastettu, joten jonkun kukkaroon nekin maksamattomat tuotteet tuovat säästöä.

Toi juttu oli kyllä ihan annelista! Kyllä minäkin söisin 0€/pv vaikka loppuelämäni jos joku toinen ostaisi mulle ruuat

Mikä juttu, onko linkkiä?

Vierailija
2587/18545 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt kyllä kateudesta vihreä kun luen teidän aleostoksista. Ei täällä Helsingissä ole -60% aletuotteita missään. Ei kertakaikkiaan ole! Muutenkin kun noita hintoja lukee, kuulostaa uskomattomalta. Ja mä käyn halvimmassa Lidlissä. Tietysti vertailen myös muiden kauppojen hintoja. Missä te asutte?

Vierailija
2588/18545 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee se 5€ per hlö/vrk  ja syömme hyvin ja terveellisesti. 95% valmistetaan ruoka itse, leikkeleet,juusto,yms tietenkin ostetaan. Säästö ja terveys syistä olemme lisänneet paljon kasvisproteiineja ruokaamme. Alkuviikosta teimme lihapapuperunalaatikon  10% naudanlihaa 350 g (4€) itsekeitettyjä Kidneypapuja 280g (0,3€) ja tarjouspussimuusia kun laiskotti. Oikein hyvää oli ja 6 miehenannosta tuli. Eilen tehtiin kanaherkkutatti kastike ( itse kerätyistä sienistä) ja pöhötin ranet. Tänään riisillä. Kikherneitä maustoin ja paahdoin pannulla salaatin sekaan. Laatikko oli tunnin uunissa+jälkilämpö ja koko sähkönkulutus oli n 1kwh  eli siirto 7snt ja pösä 8snt = 15snt   eli ei se sähkö nyt niiiin kallista ole.

Täältä tilasin 5kg Kikherneitä a 1,2€/kg>     https://fitnessfirst.fi/tuote/pe-kikherne-luomu-raaka-500g/

Vierailija
2589/18545 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nyt kyllä kateudesta vihreä kun luen teidän aleostoksista. Ei täällä Helsingissä ole -60% aletuotteita missään. Ei kertakaikkiaan ole! Muutenkin kun noita hintoja lukee, kuulostaa uskomattomalta. Ja mä käyn halvimmassa Lidlissä. Tietysti vertailen myös muiden kauppojen hintoja. Missä te asutte?

No ei siinä punalapussa lue 60 prosenttia ale, vaan se tulee automaattisesti kassalta, jopa itsepalvelukassalta, tietyn kellonajan jälkeen. Tosin ei Lidlissä vaan S-ryhmän kaupoista. Katso netistä.

Vierailija
2590/18545 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Osa voi herkutella noilla taas vain muutaman kerran vuodessa, joten monesta eurosta ei vuodessa ole kyse kaikkien kohdalla. Itse ostan yleensä vain mökkireissulle sipsejä ja

Juu ja joku ostaa joka viikonloppu, pari suklaapatukkaa kassalta mukaa joka kauppareissu.

Vierailija
2591/18545 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin hyvin jo mainittu välttämättä ne satasella syöjät ei tuo esiin ilmaista ruokaa riittävän selvästi. Esimerkiksi mun miehen sukulaisnainen tuossa sanoi että syö helposti satasella kuussa. Käy kuitenkin äidillään syömässä kerran viikossa ja saa mukaansa ruokaa. Viimeksi kuulemma tuoreita kasviksia, pari pakettia jauhelihaa, ison lohifileen ja juustoja. Tuon tyyppisillä ilmaisruuilla tarvitsee tuskin kovin paljoa edes ostella mitään.

Vierailija
2592/18545 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 60 % ale on S-kauppojen ilta-ale, se alkoi nimenomaan HOK-Elanto kaupoissa taisi olla Alepa ketju ensimmäisenä, joten uskoisin että on edelleen myös Helsingissä. Tällä on tarkoitus torjua ruuan joutumista hävikiksi. 60 % tarkoittaa ilta-alea, jolloin ne tuotteet joissa on punainen 30 % lappu, hinnoitellaan kassalla -60 %. Se milloin ilta-ale alkaa on kauppakohtaista, monessa paikassa ale on klo 21 alkaen. On myös kauppoja joissa ale alkaa klo 20 tai jopa klo 18. Kaupassa usein ilmoituksia milloin ilta-ale alkaa ja voit myös kysyä asiasta kassalla.

Aletuotteiden valikoima myös vaihtelee viikonpäivistä riippuen, osa tuotteista laputetaan päivittäin, osa pari kertaa viikossa. Kuun vaihteen tienoilla moni kauppa käy läpi pidempään säilyviä tuotteita. Aletuotteet voivat olla joko hyllyssä omalla paikallaan tai sitten niitä voidaan kerätä erilliseen alehyllyyn tai -koriin. Tuon 30 - 60 % alen lisäksi S-kaupoissa on myös muita aleprosentteja, ne on ilmoitettu vain hyllyn reunan etiketeissä, näitä kutsutaan kampanjatuotteiksi tai kausipoistoiksi. Nuo voivat olla myös joko erillisessä poistohyllyssä tai hyllyissä normaalilla paikalla, näissä siis prosenttilappua ei ole liimattu itse tuotteeseen, tällaisia kampanjaprosentteja olen nähnyt välillä 14 - 90 %. Nämä kampanjatuotteet eivät ole sidoksissa kellonaikaan. Kuulemani mukaan myös kaupoissa joissa on palveleva liha/kalatiski on myös niille tuotteille omia alekäytäntöjä, mutta näistä minulla ei ole juurikaan kiokemusta. Kun kauppaan menee, niin kannattaa ottaa sellainen kiertelevä tarkkailumoodi päälle.

Toivottavasti tästä hyötyä, tsemppiä alejahtiin, terveisin alehamsteri.

Vierailija
2593/18545 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä osaa olla kateudesta vihreä, jos ruokavalio koostuu lähinnä ale-eineksistä. Itse kokaten saa kuitenkin maistuvampaa ruokaa, voi käyttää laadukkaampia ainesosia ja myös terveys kiittää. Monet einessalaatitkaan ei varsinaisia terveyspommeja ole, vaan sisältää monesti myös paljoa sokeria ja suolaa. Ymmärrän tämän ruokavalion lähinnä jos ei omaa minkäänlaisia kokkailutaitoja ja vaihtoehtona on ostaa täysihintaisia eineksiä.

Vierailija
2594/18545 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksiä ne aletuotteet on suurimmalta osin, mutta ainakin isommissa s-marketeista löytyy myös joskus lihaa/kalaa/kananmunia alesta. Jos ehtii hyllylle ajoissa. Nehän menee ensimmäisenä.

Vierailija
2595/18545 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juu ja joku ostaa joka viikonloppu, pari suklaapatukkaa kassalta mukaa joka kauppareissu."

Tässä ketjussa tuskin, kun kerääntyneenä on säästeliäitä ihmisiä. Olen myös ihan omin silmin nähnyt kaupan kassajonossa, kun erään äidin rahat eivät riittäneet ostosten loppusummaan, joten sipsipussi ojennettiin ensimmäisenä ostoksista pois. Silloin oikea ruoka menee etusijalle.

Viikonloppuherkkuihin voi palaa toki osalla paljon rahaa, mutta tuo on kuitenkin tapa josta on täysin mahdollista oppia irti. Vaatii vain hieman itsekuria, että jättää herkkuosastot kauppareissulla väliin ja ostaa vain pakollisen ruuan. Terveydentilakin monesti kohenee, kun ei syö viikottain sipsejä ym. Osalle viikonlopun herkut voi tietysti olla harvoja iloja ja asioita minkä avulla jaksaa harmaan arjen läpi. 

Vierailija
2596/18545 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Juu ja joku ostaa joka viikonloppu, pari suklaapatukkaa kassalta mukaa joka kauppareissu."

Tässä ketjussa tuskin, kun kerääntyneenä on säästeliäitä ihmisiä. Olen myös ihan omin silmin nähnyt kaupan kassajonossa, kun erään äidin rahat eivät riittäneet ostosten loppusummaan, joten sipsipussi ojennettiin ensimmäisenä ostoksista pois. Silloin oikea ruoka menee etusijalle.

Viikonloppuherkkuihin voi palaa toki osalla paljon rahaa, mutta tuo on kuitenkin tapa josta on täysin mahdollista oppia irti. Vaatii vain hieman itsekuria, että jättää herkkuosastot kauppareissulla väliin ja ostaa vain pakollisen ruuan. Terveydentilakin monesti kohenee, kun ei syö viikottain sipsejä ym. Osalle viikonlopun herkut voi tietysti olla harvoja iloja ja asioita minkä avulla jaksaa harmaan arjen läpi. 

Ja on myös niitä jotka tulee ketjuun ihmettelemään miten joku voi selvitä kuukauden ostoksista alle 300€. No jättämällä toi viikottaiset ja/tai joka kauppareissulta mukaan tarttuvat herkut pois säästää äkkiä kymppejä ainakin kuukaudessa

Vierailija
2597/18545 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä osaa olla kateudesta vihreä, jos ruokavalio koostuu lähinnä ale-eineksistä. Itse kokaten saa kuitenkin maistuvampaa ruokaa, voi käyttää laadukkaampia ainesosia ja myös terveys kiittää. Monet einessalaatitkaan ei varsinaisia terveyspommeja ole, vaan sisältää monesti myös paljoa sokeria ja suolaa. Ymmärrän tämän ruokavalion lähinnä jos ei omaa minkäänlaisia kokkailutaitoja ja vaihtoehtona on ostaa täysihintaisia eineksiä.

Höpsis, aletuotteissa löytyy kaikkea mahdollista, herkkusieniä, kasviksia, tuorelihoja, kaloja, juustoja, maitotuotteita, säilykkeitä, jauhoja, leipiä, munia, leikkeleitä, kasvisproteiinejä, tofuja, kauramaitotuotteita, kahveja, teetä, tuoremehuja jne eineksien lisäksi. Ei tietenkään joka kerta kaikkea. Aletuotteet ovat myös toimiva keino ostaa niitä laadukkaampia ainesosia pienemmälläkin budjetilla. Ei se korkeampi hinta vaikuta maistuvuuteen ja terveellisyyteen eikä ole mikään kokkaustaidon tae. Itse olen sillä kannalla että kokkaustaitoja mitataan myös sillä mitä saa loihdittua kulloisista raaka-aineista, kokkisota ohjelman tyyliin.

Vierailija
2598/18545 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kolmen euron viikonlopun sipsipussi tekee jopa reilun kympin kuukaudessa. Säästäkää! Jos se on köyhän riemu, niin miksi säästää.

Vierailija
2599/18545 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis, aletuotteissa löytyy kaikkea mahdollista, herkkusie

Olen itsekin ostanut vaikka mitä alesta, mutta täällä on nimenomaan olleet viikottaiset einesostokset esittelyssä viime aikoina. Monet aletuotteet on kuitenkin satunnaisia löytöjä, ettei niillä viikoittaista monipuolista ruokavaliota koosta, vaikka ehkä muutaman euron säästääkin pitkässä juoksussa.

Vierailija
2600/18545 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman asian vierestä mutta aleostoksia sivuten.

Täällä Helsingissä näin yhden kerran Lidlissä hävikkiyrttikassin. Se ruskea paperikassi oli tasolla kassojen jälkeen. Siinä taisi olla kolme puskaa, ellei neljä, en ole varma, yrttejä.

Mutta kun se kassi oli kassalinjan jälkeen! Siinä taisi olla jotain muuta ja pari puskaa korianteria ja se maksoi euron. En sitten ottanut ja asia jäi ihmetyttämään.

Noh, viime viikolla sitten näin kun joku asiakas saalisti viimeisen hävikkiyrttikassin. Hän nappasi kassin ja oli menossa kassajonoon sen kanssa. Ei-ei-ei! Seis, sanoi kassa, sen kanssa ei saa mennä myymälän puolelle!

Mä jäin seuraamaan tilannetta, että mitä ihmettä. Kassi piti jättää kassalle ja asiakkaan mennä kassajonoon. Kysyin asiasta ja selitys oli, että he eivät muuten voi valvoa, että kassiin ei eksy asiakkaan itse lisäämää tai kuranttiin vaihdettuja yrttipuskia.

Johan on! Ehkä täällä Helsingissä ymmärrettävää mutta hankalaksi on mennyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä