Menetkö pikkujouluihin tänä vuonna? Miksi menet tai et mene?
Minulla olisi kahdet pikkujoulut: työpaikan omakustanteiset ja vanhan harrastusporukan nyyttikestityyliset, jotka yrittäjä järjestää. Ei kyllä yhtään huvita. Nyt on koronaa taas niin paljon liikkeellä.
Työporukan pikkujoulut on aina samalla kaavalla. Ensin syömään ravintolaan, siellä jutellaan ja ehkä vähän viiniä tai jälkiruokakonjakit ja sitten siirrytään toiseen ravintolaan drinkeille. Ensimmäiset lähtee kotiinsa klo 20 ja innokkaimmat juhlii aamuyöhön asti. Aina sama, noin 25 hengen porukka. Nimettömänä ehdotin viime vuonna, että jos voisi olla muuta kuin ravintolaruokaa ja sitten juomista. Vaikka teatteriin yhdessä, laitoin ehdotuksen. Ilmeisesti ei käy. Minua ei suurin osa ruuista kiinnosta yhtään. Tänä vuonna on suosituksena 3 ruokalajin menu (tai voi tilata ala carte-listalta). Jos otan menun, se on todella kallis, mutta jos otan pelkän pääruuan, minulle jää liikaa aikaa katsella toisten syömistä.
Kommentit (135)
Menen ilman muuta. On kiva mekko. Varatun työkaverin kanssa todellakin sutinaa! Innolla odotan.
P.S. Olen maatalousyrittäjä mieheni kanssa kahden ihmisen firmassa :)
Tottakai menin
työnantaja maksoi meillä ruuat
oli todella hyvä menu
Voi voi, ap, on sulla kurjaa. Mun haave olisi päästä ravintolaan syömään ja juttelemaan toisten kanssa. No, ei ole sitä työporukkaa, eikä vara maksaa ravintolaruoasta. Lounasravintolan jouluateria olisi myös ihana, sen raaskisi maksaakin, mutta meepä yksin istumaan, kun muut ovat siellä porukalla työlounaalla...
En mene. Meillä on kyllä aina ihan kivaa ohjelmaa, hyvät ruuat ja mukava porukka, mutta mulla on niin paljon kotihommia remontin jälkeen (ja osa remontista vielä kesken), että tänä vuonna en osallistu. Haluaisin nimittäin saada kodin jouluksi kuntoon. Kesällä oli yhden työkaverin eläkkeelle lähtökekkerit ja niissä olin. Oli ihan kivaa. Menen pikkujouluihin taas ensi vuonna.
Ajattelin tehdä poikkeuksen ja mennä. Tosin en olisi lainkaan yllättynyt, jos olisin ainoa, jota ei päästetä sisään. Joten saa nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Autoilijana en ymmärrä, eikö voi olla ohjelmaa, johon ei liity alkoholia? Minulla on työmatkaa 50 km suuntaansa eikä kulje julkista liikennettä. En osallistu minkäänlaisiin juhliin, joissa juodaan. Muutenkaan en pidä viinan mausta. Nuorena tyttönä oli toisenlainen meno, mutta etenkin lasten syntymän jälkeen ei ole enää maistunut. Seuraava aamu juhlien jälkeen on minulla aina reipas, enkä kaipaa krapulaa.
Tunnen erään, joka meni kaikkiin firmansa pikkujouluihin. Aina. Alkoholitarjoilu. Aina. Kännissä kotiin. Aina. Riitti, että oli joku, joka toi kotiin, kun ei itse pystynyt ajamaan. Tai pystyssä pysynyt. Työmatkaa kymmeniä kilometrejä hänelläkin. Ei käyttökelpoista julkista liikennettä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ennen käynyt työpaikan pikkujouluissa koska jouluruokailu ja juominen ei kiinnosta kun en tykkää jouluruuista enkä juo, mutta nyt tänä vuonna uusi pomo antoi pikkujouluiksi kaksi vaihtoehtoa: joko ruokailu tai teatteri. Menen siis ilolla teatteriin :)
Otan osaa! Teatteri pitäisi laskea jo epäinhimilliseksi kohteluksi. Tosin aiemmassa työpaikassa pikkujoulutkin kävivät epäinhimillisestä kohtelusta.
Teksti saattaa sisältää pieniä määriä sarkasmia. Ja pähkinää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pakko osallistua. Pieni työyhteisö ja tosi aikaisin alkaa painostus laittaa päivä kalenteriin. Jos joku ei tule niin kuittia sataa, tosi pahalla katsotaan kyllä.
Ahdistava työpaikka, lähtisin sellaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittua se sulle palstapunikille kuuluu?
Vastaaminen on - edelleen - vapaaehtoista.
Käännös: ei oo pakko vastata
Ei ole pikkujouluja ollut vuosikausiin, ei ole nytkään. Työpaikalla ei tosiaan ole pikkujouluja ellei joku työntekijä itse järjestä ja sitä ei ole tapahtunut.
Pari vuotta sitten olin kaveriporukan pikkujouluissa muuten en ole yli kymmeneen vuoteen ollut.
Käyn niissä syömässä ja juon niin kauan kun taho tarjoaa. Sit jatkan omasta taskupullosta, jos on hyvä meininki. Jos ei niin poistun. Rahaa käytän 0e.
Piti mennä serkun pikkujouluihin, mutta sain kovan flunssan. Nyt olis työpaikan pikkujoulut tulossa, mut en tiiä kehtaako äitiyslomalla mennä enää
En osallistu. Tonttujuhlat ovat kirjaimellisesti tonttujuhlat.
Vierailija kirjoitti:
Menen ilman muuta. On kiva mekko. Varatun työkaverin kanssa todellakin sutinaa! Innolla odotan.
P.S. Olen maatalousyrittäjä mieheni kanssa kahden ihmisen firmassa :)
Voihan se "varattu työkaveri" olla vaikka lomittaja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ennen käynyt työpaikan pikkujouluissa koska jouluruokailu ja juominen ei kiinnosta kun en tykkää jouluruuista enkä juo, mutta nyt tänä vuonna uusi pomo antoi pikkujouluiksi kaksi vaihtoehtoa: joko ruokailu tai teatteri. Menen siis ilolla teatteriin :)
Otan osaa! Teatteri pitäisi laskea jo epäinhimilliseksi kohteluksi. Tosin aiemmassa työpaikassa pikkujoulutkin kävivät epäinhimillisestä kohtelusta.
Teksti saattaa sisältää pieniä määriä sarkasmia. Ja pähkinää.
Mielensäpahoittaja havaittu! Voit poistua heti kun haluat. Ei oo pakko notkua keskustelussa, joka ei kiinnosta
Ei ole mitään pikkujouluja mihin mennä. -Työtön, kavereista muuton myötä (töiden perässä lähdin) kavereista etääntynyt, pian varmaan masentunutkin n35.
Menen firman pikkujouluihin koska kerrankin järjestetty sellaiset joihin lähtee ihan mielellään. Finnkinossa varattu useampi sali, sai valita meneekö katsomaan Mummolan vai Kuolleet lehdet. Ennen elokuvaa kahvitarjoilu ja jutustelua. Kelpaa mulle.
Ei ole pikkujouluja, mielelläni kyllä menisin.
Omakustanteiset olis kyllä iha no-go, miksi kukaan menisi jos ei ole ilmaista ruokaa ja juomaa?
En mene. Viimeksi kun menin, se oli niin iso tilaisuus, etten pystynyt puhumaan siinä melussa. Lisäksi suurin osa porukasta oli ihan vieraita itselle. Lähdin kotiin heti ruokailun jälkeen.