Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menetkö pikkujouluihin tänä vuonna? Miksi menet tai et mene?

Vierailija
09.11.2023 |

Minulla olisi kahdet pikkujoulut: työpaikan omakustanteiset ja vanhan harrastusporukan nyyttikestityyliset, jotka yrittäjä järjestää. Ei kyllä yhtään huvita. Nyt on koronaa taas niin paljon liikkeellä.

Työporukan pikkujoulut on aina samalla kaavalla. Ensin syömään ravintolaan, siellä jutellaan ja ehkä vähän viiniä tai jälkiruokakonjakit ja sitten siirrytään toiseen ravintolaan drinkeille. Ensimmäiset lähtee kotiinsa klo 20 ja innokkaimmat juhlii aamuyöhön asti. Aina sama, noin 25 hengen porukka. Nimettömänä ehdotin viime vuonna, että jos voisi olla muuta kuin ravintolaruokaa ja sitten juomista. Vaikka teatteriin yhdessä, laitoin ehdotuksen. Ilmeisesti ei käy. Minua ei suurin osa ruuista kiinnosta yhtään. Tänä vuonna on suosituksena 3 ruokalajin menu (tai voi tilata ala carte-listalta). Jos otan menun, se on todella kallis, mutta jos otan pelkän pääruuan, minulle jää liikaa aikaa katsella toisten syömistä.

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen työpaikkani yhteen ravintolaan, ruokaa ja tanssia. Meillä on hyvin sivistynyt ja hauska meno pikkujouluissa. Asun Suomen ulkopuolella. Ja olen muslimi mut silti kiva käydä työpaikan tapahtumissa varsinkin kun pidän firman ihmisistä. 

Ne on ihan kivoja ne mäkkärin ravintolat. Pihvitkin vain naudan lihaa ja sillee..

Vierailija
102/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen firman pikkujouluihin koska kerrankin järjestetty sellaiset joihin lähtee ihan mielellään. Finnkinossa varattu useampi sali, sai valita meneekö katsomaan Mummolan vai Kuolleet lehdet. Ennen elokuvaa kahvitarjoilu ja jutustelua. Kelpaa mulle.

Kuolleet lehdet oli tylsä, en tykännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen.pidetään laivalla, Ilmaista viinaa ja pimppiä niin miks en menis? Vaimo vähän kiukuttelee, mut niinhän naiset aina. Vien tuliaisina suklaata tai jotain.

Vierailija
104/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Erosin liitosta vuosia sitten joten ei ole enää liiton pikkujouluja - onneksi. YTK ei järjestä pikkujouluja. Työpaikka puolestaan on luopunut pikkujouluista ja hyvä niin. Nykyään töissä järjestetään jotain jouluista teemaa osana arkea ja se on ihan mukava. Ei mitään vaivaannuttavaa pakkojuhlintaa vaan jotain pientä mukavaa. Se riittää. Onneksi on mukavat työkaverit ja töissä hyvä henki.

Pikkujouluissa oli kivaa joskus nuorempana, enää ei jaksa kiinnostaa. Mukavampi olla vaan kotona ja lukea kirjaa tai katsoa leffa. 

Vierailija
105/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikeissa olisi mennä, jos en nyt sairastu justiinsa. Työnantaja kustantaa ohjelman, ravintolan, bussikyydit ja tarvittaessa taksin kotiin. Ja toki juomat. Tosin itselle riittää yksi janojuoma aktiviteetin jälkeen ja viini ruoan kaverina. Ehkä terästetty jälkkärikahvi. En tykkää vetää lärvejä. Suurin osa todennäköisesti kyllä vetää kaksin käsin.

Vierailija
106/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko tosissanne omakustanteisten TYÖPAIKAN pikkujoulujen kanssa?? Mulle on kyllä edelliset työnantajat maksaneet ruokailut ja juhlajuomat koko siltä ajalta kun pikkujoulut kestää. Myös yöllä baarissa ainakin johonkin asti. En siis ihmettele jos ei omakustanteiset kiinnosta. Pikkujoulut on mulle kiva tapa viettää työkavereiden kanssa rennommin aikaa ja tutustua paremmin, puhua kaikesta muusta paitsi töistä :)

Ei niissä puhuta muuta kuin töistä.pöhelö.

ok no mä ainakin kierrän sellaiset keskusteluporukat kaukaa, jotka juhlissa jauhaa vaan työasioita. Oikea moodkiller.

Vierailija
107/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä enkä ole käyttänyt alkoholia. Aika tylsä olisi seurata  örveltämistä selvin.

-Kapanteri.-

Vierailija
108/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koska teen yksityisyrittäjänä aliurakointia, ei kukaan odota minulta pikkujouluihin osallistumista -vaikka suurimmalta asiakasyritykseltä kutsu sellaiseen tulikin. Voisihan siellä olla ihan kivaa, mutta...

Pikkujouluista porukka siirtyisi jatkoille ravintolaan, jossa on kallista. Syrjässä asuvana joutuisin kustantamaan lisäksi hotelliyön tai kalliin taksimatkan kotiin. Hintaa pikkujouluille tulisi turkasesti.

Lisäksi asun talvet trooppisessa suurkaupungissa. Siellä on tuhansia kuppiloita mistä valita, sporttibaareista coctail -baareihin, panimoravintoloista trendiklubeihin. Lukemattomia ruokapaikkoja katukeittiöistä fine dining -ravintoloihin. Säästän mielummin kaikki paukut sinne. Pikkujouluillan hinnalla vietän siellä monta rattoisaa iltaa. 

Vierailija
109/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin keväällä alkoholin käytön, enkä halua osallistua ryyppäjäisiin. Osallistun siis vain kahden harrastusporukan pikkujouluihin, missä ei ole alkoholitarjoiluja. Hassua sinänsä, että vielä viime vuonna tein juuri päinvastoin. Ei paljon kiinnostellut mennä mihinkään tylsille glögeille, kun tarjolla oli kosteaa menoa ja meininkiä.

Muutos on tervetullut ja toivottavasti pysyvä.

Vierailija
110/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kiusaamisjupakka painaa mieltä. Töissä jatkan, mutta pikkujoulut ja virkistyspäivät olen skipannut noin nelisen vuotta.

Vierailija
111/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen työpaikkani yhteen ravintolaan, ruokaa ja tanssia. Meillä on hyvin sivistynyt ja hauska meno pikkujouluissa. Asun Suomen ulkopuolella. Ja olen muslimi mut silti kiva käydä työpaikan tapahtumissa varsinkin kun pidän firman ihmisistä. 

Ne on ihan kivoja ne mäkkärin ravintolat. Pihvitkin vain naudan lihaa ja sillee..

Kirjoitin vähän väärin; tarkoitin, että menen työpaikkani pikkujouluihin yhteen ravintolaan. Ei siis työpaikan ravintolaan. :D Ja miten mäkkäri tähän liittyy, en ymmärrä. Olen kaupallisella alalla toimistotöissä.

Vierailija
112/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin työpaikan pikkujouluissa, tarjosi todella hyvät ruuat, en mennyt jatkoille. On vielä kaveriporukan pikkujoulut tulossa, samoin minun puolen sukulaisten ja miehen puolen sukulaisten. Kaikkiin en pääse kun osa päällekkäin, enkä kyllä jaksaisikaan. 

Vierailija
113/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään pikkujouluja mihin mennä, hyvä niin.

Vierailija
114/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan mennyt. Korkeakoulu työpaikkana.

Vierailija
115/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmät "pönötysjuhlat" hankalasti saavutettavassa paikassa ei kiitos työpaikan juhlille

kavereiden kanssa järjestetään omat

Vierailija
116/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis järjestetäänkö vielä pikkujouluja? Nähtävästi järjestetään.  Hirveetä kuraa on työpaikan pikkujoulut. Suurin osa menee vaan sen takia kun firma tarjoaa, ja silloinkin kommentoidaan ruoasta ja liian vähän saa juomaa ilmaiseksi.

Itseasiassa firman pikkujoulut on paras esimerkki suomalaisesta työkulttuurista.  Asiat tehdään just siten miten ei pitäisi.

Ja kaikki on aina päälliköiden ja järjestäjien vika. Onneksi olen sellaisella alalla töissä, ettei pidetä pikkujouluja.

Siunattua 

Vierailija
117/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida työpaikan pikkujouluja tänäkään vuonna tulla. Niin pieni firma ja ei niin hyvin firmalla mene.

Itse menen Vauhti kiihtyy 2.0 Pikkujoulu tapahtumaan, jossa on:

Portion Boys

Basic Element

Pasi ja Anssi

Dj Ice K

Bat & Ryyd

Tapahtuman juontaa Esko Eerikäinen!

Tätä Hyvinkäällä 5.12.2023!

Wohoo!

Vierailija
118/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman pikkujouluihin menen näyttäytymään koska se kuuluu asiaan. Moikkaan ne työkaverit joita ei niin usein näe, postaan pari some kuvaa, olen nauravinani hauskoille ohjelmanumeroille ja livahdan tunnin jälkeen vaivihkaa autohalliin ja huristelen autolla kotiin.

Vierailija
119/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene tänäkään vuonna koska ei kiinnosta.

Vierailija
120/135 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväporukan kanssa pikkujoulut Kööpenhaminen Tivolissa. Traditio jo monen vuoden takaa.