Menetkö pikkujouluihin tänä vuonna? Miksi menet tai et mene?
Minulla olisi kahdet pikkujoulut: työpaikan omakustanteiset ja vanhan harrastusporukan nyyttikestityyliset, jotka yrittäjä järjestää. Ei kyllä yhtään huvita. Nyt on koronaa taas niin paljon liikkeellä.
Työporukan pikkujoulut on aina samalla kaavalla. Ensin syömään ravintolaan, siellä jutellaan ja ehkä vähän viiniä tai jälkiruokakonjakit ja sitten siirrytään toiseen ravintolaan drinkeille. Ensimmäiset lähtee kotiinsa klo 20 ja innokkaimmat juhlii aamuyöhön asti. Aina sama, noin 25 hengen porukka. Nimettömänä ehdotin viime vuonna, että jos voisi olla muuta kuin ravintolaruokaa ja sitten juomista. Vaikka teatteriin yhdessä, laitoin ehdotuksen. Ilmeisesti ei käy. Minua ei suurin osa ruuista kiinnosta yhtään. Tänä vuonna on suosituksena 3 ruokalajin menu (tai voi tilata ala carte-listalta). Jos otan menun, se on todella kallis, mutta jos otan pelkän pääruuan, minulle jää liikaa aikaa katsella toisten syömistä.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei firma maksa mitään muuta kuin syömisen, ruokaviinin ja sen jälkkärikonjamiinin. Sen jälkeen pitäisi bilettää kalliissa klubissa omilla rahoilla ja palkka on niin surkea, että sillä tulee juuri ja juuri toimeen.
Opin jo 20 vuotta sitten, ettei pomon ja muiden varattujen työkaverimiesten lähentely ole sen arvoista. Säästän nekin rahat olemalla kotona kissojen kanssa ja katson vaikkapa hyvän leffan.
No teillä on kyllä hyvät tarjoilut. Meillä on työpaikan pikkujoulut: klo 15 kahvihuoneessa tarjolla joulutorttu ja mukillinen glögiä. Se on hienoa, että joka vuosi se on tuohon aikaan, vaikka on liukuva työaika ja osa lopettaa työpäivänsä klo 15. Säästyypähän työnantaja palkanmaksulta, jos naiset jää konttorille omalla ajalla syömään tortun.
Jos on liukuva työaika niin miksei ne leimaa itseään ulos vasta tortunsyönnin jälkeen?
Meillä on pakko osallistua. Pieni työyhteisö ja tosi aikaisin alkaa painostus laittaa päivä kalenteriin. Jos joku ei tule niin kuittia sataa, tosi pahalla katsotaan kyllä.
Törkeetä laittaa työpaikan pikkujoulut omakustanteisiksi jos kyseessä on joku yksityinen firma. En menisi.
Voisin mennä, jos ohjelmassa olisi jotain muuta kuin jouluruuat viinien kera.
Menen työpaikan pikkujouluihin, mutta en työnantajan valtakunnallisiin jättibileisiin, jonne myös pääsisi. Valtakunnan huippuesiintyjiä ja laadukasta ohjelmaa, mutta rahat ei riitä matkoihin ja majoitukseen. Jonain vuonna ehkä, mutta se vuosi ei ole tämä vuosi.
Lisäksi kahden kaverin kanssa pienimuotoiset perinteiset illanistujaiset
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pakko osallistua. Pieni työyhteisö ja tosi aikaisin alkaa painostus laittaa päivä kalenteriin. Jos joku ei tule niin kuittia sataa, tosi pahalla katsotaan kyllä.
Ei ole pakko. Ja kannattaa vaihtaa asap työpaikkaa, jos meno on tuollaista. Ei ole normaalia.
Työpaikalla on pikkujoulut mutta en mene koska olen raitis. En ole viettänyt pikkujouluja sen jälkeen kun olen ollut ilman alkoholia.
M33
Vierailija kirjoitti:
Menen. Olen töissä uudella osastolla, joten kiva päästä ensi kertaa tämän porukan kanssa pikkujouluihin. Vaikka pikkujoulut ovat koko firmalle siis, mutta ymmärtänette pointin. Lisäksi olen sinkku ja kiva päästä bilettämään. En pistä pahakseni, jos joku kiva mies löytyisi sieltä :) Minulla on seksikäs mekkokin jo valmiina. Ensisijaisesti haluan kuitenkin päästä rentoutumaan ja pitämään hauskaa ja juttelemaan kollegoille.
No aika köyhää jos seura haetaan kollegoista. Kiva jättää seksimekkokuvat kollegoiden verkkokalvoille.. yäk
Mitä vittua se sulle palstapunikille kuuluu?
Menen toki. Ammattiliitolla oli sen verran hyvänkuulonen menu, että puhtaasti sen takia ilmoittauduin. Lisäksi pidetään kaveriporukalla pikkujoulut. Ollut perinne jo 15 vuotta. Työpaikan pippaloihin en mene.
En jaksa ryyppyjuhlia, joten jätän väliin. En ole juonut alkoholia vuosikausiin.
Kinkkua ja alkoholia, kumpaakaan en huoli joten jätän väliin. Sitäpaitsi minulle kuuluu maksaa että viettäisin vapaa-aikaani työporukassa, känniläisiä en jaksa katsella.
Menen toki. En suostuisi työskentelemään niin surkeassa työyhteisössä (tai olemaan se hapannaama), ettei heitä haluaisi edes kerran vuodessa vapaallakin nähdä.
Maltillisin, mutta innostunein odotuksin, koska lähes kaikki työntekijät + johtajat ovat kuulemma tulossa.
En edes tiedä, mitä meidän pikkujouluissa tulee olemaan ohjelmana ruokailun lisäksi, mutta ilmoitin jo, etten osallistu. Olen hieman introvertti tyyppi eikä työporukassa ole oikein ketään "hyvää kaveri" enkä osaa "tuppautua" muiden porukoihin luontevasti. Lisäksi pikkujoulupäiväksi valikoitui lauantai, en todellakaan jaksa enää työviikon päälle uudestaan vääntää osittaista työroolia päälle vielä lauantaille. Eri asia, jos olisi perjantai työviikon päätteeksi, silloin menisi "samalla vauhdilla" ja voisi käydä vaikka vaan syömässä kuten viime vuonna tein.
En mene tänäkään vuonna koska ei kiinnosta.
Ollaan sovittu ettei kumpikaan mene. Ei tule riitaa näin.
En. En käytä alkoholia enkä halua olla paikoissa missä juodaan alkoholia enkä muutenkaan viihdy paikoissa missä mun makuuni liikaa ihmisiä
En taida viitsiä pikkujouluilla. En ole nykyään enää niin kovasti seksin perään.
En mene. On mun lapsiviikko, ex ei suostu hoitamaan lapsia sekuntiakaan ylimääräistä tai tekemään vaihtiksia. No erottiinkin, koska hän on niin joustamaton. Herkutellaan sit muksujen kanssa.
En ole koskaan ollut pikkujouluissa. Enkä ajatellut mennä jatkossakaan.