Menetkö pikkujouluihin tänä vuonna? Miksi menet tai et mene?
Minulla olisi kahdet pikkujoulut: työpaikan omakustanteiset ja vanhan harrastusporukan nyyttikestityyliset, jotka yrittäjä järjestää. Ei kyllä yhtään huvita. Nyt on koronaa taas niin paljon liikkeellä.
Työporukan pikkujoulut on aina samalla kaavalla. Ensin syömään ravintolaan, siellä jutellaan ja ehkä vähän viiniä tai jälkiruokakonjakit ja sitten siirrytään toiseen ravintolaan drinkeille. Ensimmäiset lähtee kotiinsa klo 20 ja innokkaimmat juhlii aamuyöhön asti. Aina sama, noin 25 hengen porukka. Nimettömänä ehdotin viime vuonna, että jos voisi olla muuta kuin ravintolaruokaa ja sitten juomista. Vaikka teatteriin yhdessä, laitoin ehdotuksen. Ilmeisesti ei käy. Minua ei suurin osa ruuista kiinnosta yhtään. Tänä vuonna on suosituksena 3 ruokalajin menu (tai voi tilata ala carte-listalta). Jos otan menun, se on todella kallis, mutta jos otan pelkän pääruuan, minulle jää liikaa aikaa katsella toisten syömistä.
Kommentit (135)
Tuttavani firman pikkujouluissa ihmiset syövät, laulavat ja juovat. Leikkivät pöydän alla. Sitten on vielä yhteinen piirileikki ja tanssia. Tuttava viihtyy siellä ihan aamuun asti. Kaikki osallistuvat joka kerta.
Man kommer ihåg de finska lillajularna med fasa, oberoende egen befattning. Som yngre skulle man se sig för och som äldre skilja åt deltagare i slagsmål. Visst lärde man sig mycket nytt om sprit bruk och aktiviteter för fyllon, trots att man trodde att man var fullärd i det temat i universitet. Lite visste man.
Här finns lyckligtvis inget sådant tema som firmans lillajul, varför man har sluppit det eländet. Vem vill supa med och knulla arbetskamrater? Ingen verkar fundera på morgondagen, frånsett ledningen som gör anteckningar i sina små svarta häften. Dit antecknas även de i ledningen som har svårt med "sociala tillställningar".
Menen heti, kun koen, että olen firmalle tärkeä ihmisenä, enkä rahantekokoneena. Melkoisen kylmää kyytiä tulos edellä, syntymäpäiväkahvituksissa pakkolässytystä, jota on vaikea kuunnella, uskominen mahdotonta.
Menen🍷Olen muuttanut " maalle" etelä suomesta. Ei paljon menoja. Kiva lähtee ystävien kanssa pikkujouluilee.
Vierailija kirjoitti:
En käytä enkä ole käyttänyt alkoholia. Aika tylsä olisi seurata örveltämistä selvin.
-Kapanteri.-
Käytän alkoholia, mutta en siltikään mene pikkujouluihin.
- Napanderi -
Sinne menee vain pettäjät ja epätoivoiset sinkut pippelin tai pilden toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Sinne menee vain pettäjät ja epätoivoiset sinkut pippelin tai pilden toivossa.
Tästä on jo 25 vuotta, mutta pikkujouluissa pomo r*is*asi omassa työhuoneessaan työkaverini.
En. En halua viettää yhtään perjantai-iltaa työporukalla vaan tehdä IHAN jotain muuta.
Alkoholin käyttöni on lähellä nollaa. Humalaiset työkaverit eivät ole parasta seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna jää pikkujoulut juhlimatta, koska en ole lestadiolaisfirmassa töissä. Lestadiolaisille pikkujoulut on kova juttu ja aikamoista päihdesekoilua niissä harrastavat. Mielummin pysyn erossa lestadiolaisista ja päihteettömänä.
0/5
En mene pikkujouluihin, junttien hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko tosissanne omakustanteisten TYÖPAIKAN pikkujoulujen kanssa?? Mulle on kyllä edelliset työnantajat maksaneet ruokailut ja juhlajuomat koko siltä ajalta kun pikkujoulut kestää. Myös yöllä baarissa ainakin johonkin asti. En siis ihmettele jos ei omakustanteiset kiinnosta. Pikkujoulut on mulle kiva tapa viettää työkavereiden kanssa rennommin aikaa ja tutustua paremmin, puhua kaikesta muusta paitsi töistä :)
Kun olen ollut vain kunta-alalla töissä yli 30 vuotta, en ole tottunut työnantajan maksamiin juhliin. Aina on työporukka käynyt yhdessä syömässä omalla rahalla tmv. Eihän kunnat laita rahaa työntekijöiden hyvinvointiin. Joululahjan olen joskus saanut, yleensä suklaarasia ja yhtenä vuonna oli pelkkää teetä 20 teepussin paketti. Tosin ei niitä joululahjoja joka vuosi tule.
Vierailija kirjoitti:
Menen firman pikkujouluihin koska kerrankin järjestetty sellaiset joihin lähtee ihan mielellään. Finnkinossa varattu useampi sali, sai valita meneekö katsomaan Mummolan vai Kuolleet lehdet. Ennen elokuvaa kahvitarjoilu ja jutustelua. Kelpaa mulle.
Juuri tuollaisiin menisin ihan varmasti. Kahvia ja leffaa. Mun entisessä työpaikassa oli pikkujoulut, ja joka vuosi samaa jorinaa: toimitusjohtajan pitkäveteinen puhe ja joskus muidenkin merkkihenkilöiden. Sellaista meidän oman yrityksen hehkuttamista. Ja sen jälkeen tarjoilua, kuten glögiä ja joulutorttua ja joskus oli puurot. Nykyisessä työpaikassa pikkujoulut on omakustanteinen brunssi eli nyyttikestit. En osallistu, koska en halua ostaa mitään. Käytän muutenkin työpäivän eväisiin niukasti rahaa, kasvissosekeittoa ja ruisleipäpala oli tänäänkin eväänä.
Eipä paljoa huvita työkavereiden kanssa puhua työasioista vapaa-ajalla, varsinkaan jossain ruokapöydässä, saati että joku on vielä nousuhumalassa.
Töissä saa lounaalla puhua töistä ihan tarpeeksi.