Menetkö pikkujouluihin tänä vuonna? Miksi menet tai et mene?
Minulla olisi kahdet pikkujoulut: työpaikan omakustanteiset ja vanhan harrastusporukan nyyttikestityyliset, jotka yrittäjä järjestää. Ei kyllä yhtään huvita. Nyt on koronaa taas niin paljon liikkeellä.
Työporukan pikkujoulut on aina samalla kaavalla. Ensin syömään ravintolaan, siellä jutellaan ja ehkä vähän viiniä tai jälkiruokakonjakit ja sitten siirrytään toiseen ravintolaan drinkeille. Ensimmäiset lähtee kotiinsa klo 20 ja innokkaimmat juhlii aamuyöhön asti. Aina sama, noin 25 hengen porukka. Nimettömänä ehdotin viime vuonna, että jos voisi olla muuta kuin ravintolaruokaa ja sitten juomista. Vaikka teatteriin yhdessä, laitoin ehdotuksen. Ilmeisesti ei käy. Minua ei suurin osa ruuista kiinnosta yhtään. Tänä vuonna on suosituksena 3 ruokalajin menu (tai voi tilata ala carte-listalta). Jos otan menun, se on todella kallis, mutta jos otan pelkän pääruuan, minulle jää liikaa aikaa katsella toisten syömistä.
Kommentit (135)
En mene. Aikanaan noissa tuli ravattua ihan riittävästi ja hauskaakin oli. Nykyisessä työpaikassa ei oikein kiinnosta enää viettää vapaa-aikaa työkavereiden kanssa.
Ja enköhän minä sen oman osani ilmaisesta viinasta ole jo juonut.
Tänä vuonna jää pikkujoulut juhlimatta, koska en ole lestadiolaisfirmassa töissä. Lestadiolaisille pikkujoulut on kova juttu ja aikamoista päihdesekoilua niissä harrastavat. Mielummin pysyn erossa lestadiolaisista ja päihteettömänä.
Olis kaikkia kivaa järjestetty mutta ei sitä vaimon uhriutumista kestä joten en mene
Menen, mun työpaikan pikkujoulut menevät yleensä samalla kaavalla, drinksuja, street food tyyppistä ruokaa, bändi ja dj. Ajattelin pääasiassa tanssia koko illan, kotiin lähden luultavasti puolilta öin jos on kivaa. aiemmin jos on jostain syystä tylsää.
Tykkään tanssia ja mulla on kivoja kollegoita joiden kanssa vietän mielelläni aikaa, etenkin nyt kun toimistolla ei tule hirveästi enää nähtyä.
En todellakaan tahtoisi mennä, meillä pikkujoulut tavan mukaan laivalla missä ei pääse edes karkuun kun äitylit innostuu ottamaan sihijuomaa ja sitten ovat munissa kiinni, eikä järkipuhetta uskota. No joillekin tuo lienee vuoden kohokohta. Mutta jos en mene niin vi..uillaan seuraaviin pippaloihin asti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei firma maksa mitään muuta kuin syömisen, ruokaviinin ja sen jälkkärikonjamiinin. Sen jälkeen pitäisi bilettää kalliissa klubissa omilla rahoilla ja palkka on niin surkea, että sillä tulee juuri ja juuri toimeen.
Opin jo 20 vuotta sitten, ettei pomon ja muiden varattujen työkaverimiesten lähentely ole sen arvoista. Säästän nekin rahat olemalla kotona kissojen kanssa ja katson vaikkapa hyvän leffan.
Ei tulisi mieleenkään lähennellä pomoa tai varattuja miestyökavereita.
En mene. Firma järjestää pikkujoulut, joihin lippuja on jaossa vain puolelle työporukasta.
En käynyt työurani aikana koskaan pikkujouluissa. En vain halunnut lähteä. Olihan se matkakin noin 40km, mutta kai olisin sen hyvin voinut ajaa.
Menen. Pinppiä tarjolla ja kyllä kelpaa.
Olin jo. Kävin syömässä, katselin kun muut joi. Naiset kävi yhtä-aikaa vessassa, ajattelin etteivät raukat osaa edes yksin vessaan mennä. Poislähtiessäni 2h jälkeen osa oli jo hyvässä humalassa. Monikaan ei sanonut mitään poislähtiessä, jatkoivat matkaa muualle. Itse ajelin tyytyväisenä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Menen. Olen töissä uudella osastolla, joten kiva päästä ensi kertaa tämän porukan kanssa pikkujouluihin. Vaikka pikkujoulut ovat koko firmalle siis, mutta ymmärtänette pointin. Lisäksi olen sinkku ja kiva päästä bilettämään. En pistä pahakseni, jos joku kiva mies löytyisi sieltä :) Minulla on seksikäs mekkokin jo valmiina. Ensisijaisesti haluan kuitenkin päästä rentoutumaan ja pitämään hauskaa ja juttelemaan kollegoille.
Olet siis potentiaalinen kohde edellä kirjoittaneelle.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Työpaikan pikkujouluissa pääsee panemaan.
Ei viitti lähteä työnantaja pikkujouluihin kun ei enää uskalla edes yrittää. Harrastusporukoiden bileisiin voi toki lähteä, sieltä ei tule penaltia.
Kävin jo ja hauskaa oli, alkoholia en ottanut tänäkään vuonna, mutta ehkä ensi vuonna.
Ootteko tosissanne omakustanteisten TYÖPAIKAN pikkujoulujen kanssa?? Mulle on kyllä edelliset työnantajat maksaneet ruokailut ja juhlajuomat koko siltä ajalta kun pikkujoulut kestää. Myös yöllä baarissa ainakin johonkin asti. En siis ihmettele jos ei omakustanteiset kiinnosta. Pikkujoulut on mulle kiva tapa viettää työkavereiden kanssa rennommin aikaa ja tutustua paremmin, puhua kaikesta muusta paitsi töistä :)
Menen työpaikkani yhteen ravintolaan, ruokaa ja tanssia. Meillä on hyvin sivistynyt ja hauska meno pikkujouluissa. Asun Suomen ulkopuolella. Ja olen muslimi mut silti kiva käydä työpaikan tapahtumissa varsinkin kun pidän firman ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Menen. Pinppiä tarjolla ja kyllä kelpaa.
Että sellaisia työkavereita, haarat levällään, kun kotoa pääsevät hetkeksi pois.
En mene tänäkään vuonna.
En ole osallistunut yhteenkään saunailtaan, pikkujouluihin ym vastaaviin. Koskaaannikinä milloinkaan.
En tunne hinkua katsomaan juopuneita työkavereita yhtään.
Muutenkaan ymmärrä pakon omaista tarvetta ryypätä joka juhlapäivä kuten juhannus,vappu,itsenäisyyspäivä etc.
Saati sitten joka viikonloppu. Olen Mies ,enkä lammas.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko tosissanne omakustanteisten TYÖPAIKAN pikkujoulujen kanssa?? Mulle on kyllä edelliset työnantajat maksaneet ruokailut ja juhlajuomat koko siltä ajalta kun pikkujoulut kestää. Myös yöllä baarissa ainakin johonkin asti. En siis ihmettele jos ei omakustanteiset kiinnosta. Pikkujoulut on mulle kiva tapa viettää työkavereiden kanssa rennommin aikaa ja tutustua paremmin, puhua kaikesta muusta paitsi töistä :)
Ei niissä puhuta muuta kuin töistä.pöhelö.
Olin vuosikausia järjestämässä aika ison porukan pikkujouluja, jotka pidettiin työpaikallamme. Työnantaja kustansi pitopalvelun ruuat ja alkoholitarjoilun. Ja saatte uskoa, että siinä punnitaan ihminen, kun on tarjolla ilmaista viinaa! Ja organisointivastuulliset hoitivat, että lafka tyhjeni juhlijoista ja ettei kukaan sammunut hankeen eli huolehdittiin vielä väsyneet juhlijat kotiinsa. Onneksi pääsin pois juhlien organisointivastuusta ja sen jälkeen en ole itse osallistunut yksiinkään pikkujouluihiin. Sain ihan tarpeekseni juhlista, joissa osa porukasta nolaa itsensä kännäämällä ja yrittämällä kähmiä työkavereita. Ja sitä teki ihan tasapuolisesti sekä miehet että naiset!