Menetkö pikkujouluihin tänä vuonna? Miksi menet tai et mene?
Minulla olisi kahdet pikkujoulut: työpaikan omakustanteiset ja vanhan harrastusporukan nyyttikestityyliset, jotka yrittäjä järjestää. Ei kyllä yhtään huvita. Nyt on koronaa taas niin paljon liikkeellä.
Työporukan pikkujoulut on aina samalla kaavalla. Ensin syömään ravintolaan, siellä jutellaan ja ehkä vähän viiniä tai jälkiruokakonjakit ja sitten siirrytään toiseen ravintolaan drinkeille. Ensimmäiset lähtee kotiinsa klo 20 ja innokkaimmat juhlii aamuyöhön asti. Aina sama, noin 25 hengen porukka. Nimettömänä ehdotin viime vuonna, että jos voisi olla muuta kuin ravintolaruokaa ja sitten juomista. Vaikka teatteriin yhdessä, laitoin ehdotuksen. Ilmeisesti ei käy. Minua ei suurin osa ruuista kiinnosta yhtään. Tänä vuonna on suosituksena 3 ruokalajin menu (tai voi tilata ala carte-listalta). Jos otan menun, se on todella kallis, mutta jos otan pelkän pääruuan, minulle jää liikaa aikaa katsella toisten syömistä.
Kommentit (135)
Työurani aikana olen ollut liian monissa pikkujouluissa, jotka kaikki lopulta toistavat itseään. Enää en jaksa kuunnella sitä joka vuotista paatosta.
Vierailija kirjoitti:
Työurani aikana olen ollut liian monissa pikkujouluissa, jotka kaikki lopulta toistavat itseään. Enää en jaksa kuunnella sitä joka vuotista paatosta.
Kummallisissa pikkujouluissa olet ollut. Omani ovat koostuneet hyvästä seurasta, ruoasta, juomasta ja ohjelmasta. Lopuksi sitten jatkot baarissa tanssien. Mukavaa aina ollut.
En mene. Olen nykyään niin läski, etten mahdu vanhoihin juhlavaatteisiini, enkä raaski ostaa uusia, kun olen saita. Lisäksi koen olevani erityinen, enkä syty millään tavalla tavallisesta varsin keskinkertaisista pikkujouluohjelmista, -ruoista ja -juomista. Ne eivät sovi arvolleni.
Ei kiinnosta. En pidä jouluruoasta, enkä liiemmin alkoholistakaan.
Meidän firma vie duunarit Ikean joululounaalle. Jos kinkut ja laatikot ei kiinnosta, voi ottaa perinteisen Ikean lihapulla / perunamuusi-aterian. Juomavaihtoehdot: Vesi, mehu tai kotikalja.
Mikäli olisin aiemmassa työpaikassa vielä, niin varmaan menisin, koska osasivat järjestää hyvät juhlat. Nykyisen duunipaikan juhliin en mene. Ei kiinnosta tämän työpaikan työkavereiden seura riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Työpaikan pikkujouluissa pääsee panemaan.
Ja kotonakin, kun ukko on pikkujoulussa.
Olen menossa firman pikkujouluillalliselle, mutta jatkot jätän ehkä väliin. En tiedä vielä. Firma tarjoaa meillä kaiken, joten kuluja ei tarvitse miettiä. En vain tiedä haluanko riekkua missään myöhään yöhön, kun loppuvuoden kalenteri on aina niin täysi.
Lisäksi on varmaan lapsen urheiluseuran pikkujoulut ja sitten pidetään lähisuvun kanssa pikkujoulubrunssi, kun kaikki viettää joulua omilla tahoillaan.
Kuka menee mihinkään pikkujouluihin, jos ruoat ja muut pitää maksaa itse? En tosiaan suostuisi vaikka meidän firmassa ihan kivaa porukkaa on. Ei niin kivaa, että viettäisin heidän kanssaan vapaa-aikaa ja maksaisin vielä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka menee mihinkään pikkujouluihin, jos ruoat ja muut pitää maksaa itse? En tosiaan suostuisi vaikka meidän firmassa ihan kivaa porukkaa on. Ei niin kivaa, että viettäisin heidän kanssaan vapaa-aikaa ja maksaisin vielä siitä.
Minä ainakin menen. Olen kuntasektorilla töissä, pikkujouluja ei työnantaja kustanna. Työkavereiden kanssa mennään ihan omalla rahalla.
Maksan itse joka vuosi myös ystäväporukan pikkujoulukuluista oman osuuteni. Käydään syömässä ja juomassa ja kukin lähtee taksilla kotiinsa. Tänä vuonna on spesiaalia luvassa. Tilausravintola, jolla on Michelin-tähti. Viime vuonna oltiin juusto/viini-illassa, joka tuli kalliiksi, mutta hyvä kokemus.
Ei ole rahaa mennä. En ole koskaan ollut ilmaisissa pikkujouluissa.
Ystäväporukka kokoontuu joka vuosi, ja viimeksi ennen koronaa olen ollut mukana. Matkat, hotellimajoitus, ravintolailta ovat liian kalliita minulle.
Menisin mutta en voi mennä kun ei ole työpaikkaa enää.
Haluaisin mennä, mutta en voi. Olen kuolettavan ihastunut työtoveriin, joka tietenkin on varattu. Joko siis vietän tylsästi illan hymistellen selvinpäin kun muut pitävät hauskaa, tai sitten otan muutaman drinkin ja päästän sitten suustani sen mitä en todellakaan halua kenenkään tietävän.
Tai sitten otan ne drinkit ja lähden jonkun toisen matkaan. Jolloin tietenkin menetän sen pienimmänkin potentiaalisen mahdollisuuden, jos joskus työtoveri eroaa. Joo olen todella epätoivoinen ja häpeän tätä. Olen ollut pitkään yksin, enkä nyt oikeasti edes halua mitään parisuhdetta tämän tyypin kanssa, hädin tuskin edes tiedän mitään hänestä. Mutta jos näkisitten hänen hymynsä (ja takamuksensa ja käsilihaksensa) ymmärtäisitte.
Tietysti menen. Periaate on että jos joku viitsii nähdä sen vaivan että järjestää mitä tahansa juhlia tai tapahtumia niin sen verran täytyy kunnioittaa toisten tekemää työtä että viitsii osallistua järjestettyihin tapahtumiin.
Menen, työpaikkani pikkujoulut on sellaiset että lähikaupungissa on ensin pakollinen koulutus ja sen jälkeen illallinen ja teatteri. Bussikuljetus on firman puolesta eikä muutakaan tarvitse itse maksaa. Työkaverit ovat ihan kivoja joten voin heidän kanssa sen illan viettää, tuskin kylläkään kovin moni osallistuisi jos ilta olisi omakustanteinen.
Ensi perjantina pikkujoulut ja todellakin menen.
Ei mennä. Känniset työkaverit eivät ole hauskaa seuraa.
Tottakai menen. Olen jo lämmitellyt yhtä naispuolista työkaveria joten vierasta pimppiä saan ensi perjantaina.
En ole sama, mutta noin minä tekisin. Tortut naamaariin ja sitten vasta kotio. Tosin meillä ON liukuva työaika ja silti työpäivä on joko klo 7-15 tai 8-16 minun työtehtävässäni. Klo 7 aukeaa asiakaspalvelu ja klo 16 menee kiinni. Meille liikkuvasta työajasta ei ole hyötyä, mutta toisille työntekijöille tietysti on.