Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustuslakivaliokunta: Toimeentulotuen saajaa voidaan vaatia muuttamaan halvempaan asuntoon

Kommentit (758)

Vierailija
641/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossusta saa harkinnanvaraista toimeentulotukea muuttojärjestelyihin.

Maksetaan 10 000 euron muuttokulut per nenä, että saadaan porukka perähikiälle. Paljonko valtiolta säästyi?

Nyt on nollat hakusessa. Kymppitonni mutosta? Meneekö liiottelun puolelle.

Vierailija
642/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsetko sisällä apuvälineitä liikkumiseen? Rollaattoria tai pyörätuolia? Jos et, niin ei ulospääsemättömyys ole edellytys isolle asunnolle. Voisi ajatella jopa niin päin, että pienessä asunnossa on kaikki tarvittava lähempänä eli se helpottaa kotona toimimista, kun ei ole "pitkiä" välimatkoja esim vuoteesta vessaan.

Tiedäthän mitä eläimet liian pienessä tilassa tekevät? Heijaavat itseään, kävelevät edes takaisin, paukuttavat itseään häkin laitoihin, syövät häntäänsä jne. Ihminen on myös eläin ja osa ihmisistä reagoi samoin. Itsemrhayksiö.

Eikö teille ole lapsena opetettu, että kaikkea mitä haluaa, ei voi saada? Jos ei, niin sitten on kasvatuksesta luisteltu pahemman kerran. Mutta eiköhän se elämä tuonkin perusasian jossain vaiheessa opeta, joko suosiolla tai sitten kantapään kautta.

Voi kun äitini elämäntyö oli opettaa sitä, että ei saa haluamaansa. Hän vei kaupassa leluhyllyn eteen ja osoitteli miten ihania ne ovat. Sitten hän sanoi kuinka niitä ei saa. Voin kertoa, että ei sekään metodi toimiva ollut. Ajattelinkin käyttää häneen samaa metodia kun hän on vanha ja liikuntarajoitteinen. Laitan ruokaa pöydälle ja käyn aina siirtämässä sitä kun hän lähestyy ruokia. Voi kun niitä ei saa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole saanut yhtään ystävää 25 vuoteen. Eikä todellakaan ole minkäänlaista sukulaista lähimaillakaan. Vajaa 2000 työpaikkaa olen hakenut ja useita tutkintoja löytyy. Ei vaan onnistu, ei.

- eri

Onko joku kertonut sinulle syytä tai oletko itse miettinyt? Selkeästi persoonassasi on jotain erikoista, jos ei töitä tai ystäviä ole. 

Vierailija
644/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi kun äitini elämäntyö oli opettaa sitä, että ei saa haluamaansa. Hän vei kaupassa leluhyllyn eteen ja osoitteli miten ihania ne ovat. Sitten hän sanoi kuinka niitä ei saa. Voin kertoa, että ei sekään metodi toimiva ollut. Ajattelinkin käyttää häneen samaa metodia kun hän on vanha ja liikuntarajoitteinen. Laitan ruokaa pöydälle ja käyn aina siirtämässä sitä kun hän lähestyy ruokia. Voi kun niitä ei saa :("

Susta huomaakin helposti, että on kasvatuksessa epäonnistuttu 😄. Joidenkin olisi vaan parempi jäädä syntymättä.

Vierailija
645/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos (oikeastaan näyttää että kun) huonosti pärjäävät pakotetaan kauas henkisen tukiverkkonsa luota niin ainakin saadaan lisää itsemurhia!

Ei pakoteta, ihan saa jäädä luvallisesti asumaan siihen entiseen, mutta tukea ei ole pakko maksaa kuin siihen tiettyyn tasoon.

Tämä ei tunnu menevän monille jakeluun täällä. Sama käytäntöhän on jo ollut olemassa vaikka kuinka pitkään jo nyt.

Vierailija
646/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole saanut yhtään ystävää 25 vuoteen. Eikä todellakaan ole minkäänlaista sukulaista lähimaillakaan. Vajaa 2000 työpaikkaa olen hakenut ja useita tutkintoja löytyy. Ei vaan onnistu, ei.

- eri

Onko joku kertonut sinulle syytä tai oletko itse miettinyt? Selkeästi persoonassasi on jotain erikoista, jos ei töitä tai ystäviä ole. 

Erilaisten testien mukaan olen kiltti, empaattinen ja analyyttinen. Terapeutin mukaan olen ihana ja viisas ihminen. Jotkut ovat väittäneet hauskaksi. Vallan karmaiseva tapaus siis.

Vierailija
647/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossusta saa harkinnanvaraista toimeentulotukea muuttojärjestelyihin.

Maksetaan 10 000 euron muuttokulut per nenä, että saadaan porukka perähikiälle. Paljonko valtiolta säästyi?

Nyt on nollat hakusessa. Kymppitonni mutosta? Meneekö liiottelun puolelle.

Kahden kuun takuuvuokra + 13. kuukausi etukäteen, muuttoauto + miehet. 6 tonnia riittänee, riippuen muuttomatkasta. Ja mitä se hyödyttää ketään siellä perähikiällä, missä töitä ei ole eikä tule?

Vierailija
648/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron esimerkin. Vuokrarajat on kuntakohtaisia. Jos muutan täältä maalta isompaan kaupunkiin saan hyväksytyissä vuokrarajoissa kalliimman kämpän kuin mitä voidaan pitää ylihintaisena maalla. Jos joku mulle urputtaa, että on liian kallis asunto, muutan kaupunkiin nykyistä kalliimpaan asuntoon, joka voi kuitenkin olla siellä Kelan hyväksymissä rajoissa. 

Vierailija
649/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokramme nousee vuodenvaihteessa 50 eurolla, ja tuo tt tuen hyväksytyn asumisen raja laskee Helsingissä kahdelle 700 euroon eli samalle tasolle muun Suomen kanssa...

Eihän laske. Mistä te saatte näitä päähänne?

Vierailija
650/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susta huomaakin helposti, että on kasvatuksessa epäonnistuttu 😄. Joidenkin olisi vaan parempi jäädä syntymättä.

Olen ihan samaa mieltä. Äitini meinasikin kuolla heti synnyttyään, mutta kätilö ikävä kyllä sai hänet jäämään henkiin.

Vierailija
651/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden henkilön, joka ei ole koko elämänsä aikana (yli 60v.) tehnyt töitä lyhyitä pätkiä lukuunottamatta. Hän on asunut yksin rivitalo kaksiossa ja omalla pihalla, hyvällä sijainnilla. Tätä veronmaksajat ovat elättäneet koko ajan. Miksi hänen pitäisi saada asua kuin työssäkäyvät? Hänen pitää joko mennä töihin ja saada omat tulot. tai muuttaa kunnan vuokra yksiöön halvemmalla vuokralla. 

Mistä sinä olet hänelle kateellinen? Omasta pihasta? Entä jos asuu kunnan kerrostalon alakerrassa yksiössä ja siinä on oma piha :D

Kyse ei ole kateudesta 🤦🏻, vaan juurikin siitä mihin rajalliset verorahat uppoavat. Jos loisten elättämiseksi takia, omat veroprosentit nousee, terveyspalveluista ja vanhusten hoivasta joudutaan supistumaan entisestään ym, niin kyse ei todellakaan ole kateudesta.

Sulla on loisia p3r5ee55äs, 40m0.

Vierailija
652/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokramme nousee vuodenvaihteessa 50 eurolla, ja tuo tt tuen hyväksytyn asumisen raja laskee Helsingissä kahdelle 700 euroon eli samalle tasolle muun Suomen kanssa...

Eihän laske. Mistä te saatte näitä päähänne?

Mietin ihan samaa että mistä porukka repii näitä tietojaan

Vierailija
653/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et näemmä tiedä, mitä markettien kotiinkuljetetuksilla voi tilata. Ei esimerkiksi vaatteita, puhelintarvikkeita, elektroniikkaa, lääkkeitä ja työkaluja. Saatavilla olevissakin tuoteryhmissä on suppea valikoima, eikä esimerkiksi tarjouksia ole ollenkaan.

Liikkumisvaikeuksistani huolimatta minut esimerkiksi katsotaan työkykyiseksi - ja kyllähän minä olenkin, jollei työssä tarvitse istua, kävellä tai kantaa - joten en saa avustajia tai palveluseteleitä. Rollaattorista ja pyörätuolista ei minulle olisi ollenkaan apua, vaan pelkkää haittaa. Tällaisiakin vikoja katsos on, mutta sinä et niitä näemmä tunne, koska ne eivät aina näy päällepäin.

Sinä et ole ainoa tietämätön, jonka mielestä liikuntarajoitteinen voi ihan hyvin asua kaikkien palveluiden ulottumattomissa. Taivaasta putoilee edullista mannaa annospakkauksissa ja polku kaivolle pysyy sulana läpi vuoden. Ehkäpä elämä opettaa sinua jonakin

Tutustupa S- ja K-ryhmien kuljetusalueisiin ja hämmästy. Ei tarvitse olla kovin monen kilometrin päässä taajamasta, kun kuljetuksia ei enää saa.

Vierailija
654/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et näemmä tiedä, mitä markettien kotiinkuljetetuksilla voi tilata. Ei esimerkiksi vaatteita, puhelintarvikkeita, elektroniikkaa, lääkkeitä ja työkaluja. Saatavilla olevissakin tuoteryhmissä on suppea valikoima, eikä esimerkiksi tarjouksia ole ollenkaan.

Liikkumisvaikeuksistani huolimatta minut esimerkiksi katsotaan työkykyiseksi - ja kyllähän minä olenkin, jollei työssä tarvitse istua, kävellä tai kantaa - joten en saa avustajia tai palveluseteleitä. Rollaattorista ja pyörätuolista ei minulle olisi ollenkaan apua, vaan pelkkää haittaa. Tällaisiakin vikoja katsos on, mutta sinä et niitä näemmä tunne, koska ne eivät aina näy päällepäin.

Sinä et ole ainoa tietämätön, jonka mielestä liikuntarajoitteinen voi ihan hyvin asua kaikkien palveluiden ulottumattomissa. Taivaasta putoilee edullista mannaa annospakkauksissa ja polku kaivolle pysyy sulana

Ja tästä välistä  jäikin pois se, jolle vastasin. No, hän tietänee itse, kenestä on kyse.

Vierailija
655/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kyse ei ole kateudesta 🤦🏻, vaan juurikin siitä mihin rajalliset verorahat uppoavat. Jos loisten elättämiseksi takia, omat veroprosentit nousee, terveyspalveluista ja vanhusten hoivasta joudutaan supistumaan entisestään ym, niin kyse ei todellakaan ole kateudesta.

Kyse on ainoastaan kateudestasi. Olen asunut monesti rivarissa ja vuokra niissä on ollut halvempi kuin sinulla ikänään. Siinähän sitä saa kivasti kasvateltua ruokaa samalla. Etenkin mustaherukkasato on pelastanut monella nälkäviikolla.

Vierailija
656/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinun tietämättömyytesi on syvä ja laaja.

Ihmisten apu on hyvin epävarmaa. Tiedätkö sinä yhtään pikkupaikkakunnan ruokakauppaa, koululaista tai urheiluseuraa, jonka palvelu olisi säännöllistä ja luotettavaa ja jonka olemassaoloonkin voisi luottaa kuukaudesta ja vuodesta toiseen? Ihmisten vapaaehtoisuuteen ei voi nojata koko elämällään.

Liikkumisvaikeuksistani huolimatta minut esimerkiksi katsotaan työkykyiseksi - ja kyllähän minä olenkin, jollei työssä tarvitse istua, kävellä tai kantaa - joten en saa avustajia tai palveluseteleitä. Rollaattorista ja pyörätuolista ei minulle olisi ollenkaan apua, vaan pelkkää haittaa. Tällaisiakin vikoja katsos on, mutta sinä e

Sitähän minä tuolla aiemmin sanoin, että jollei marketista saa, se 10-15 euroa menee sitten muualta ostamiseen. Tuo summa on aika iso esimerkiksi laturijohdosta tai kengänpohjallisista, jollei muulle ostamiselle ole tarvetta.

Tämäkin vastaus menee varmasti väärään paikkaan, mutta menköön. Palstan uudistus ei toimi.

Vierailija
657/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 627, joka sanot olevasi "alalla", tulepa huomenna ketjuun keskustelemaan. Sinulla nimittäin on joko valtavia aukkoja ymmärryksessäsi tai sitten olet työssäsi tosi huono.

658/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut todella luonnotonta, että työssäkäymättömälle porukalle on saatettu maksella pitkälti toista tonnia maksavia lukaaleja. Kalliimpia asuntoja kuin mitä ihmiset palkoillaan kykenevät maksaa. Hyvä vaan, että leikataan tästä. 

Ei ole kenellekään maksettu. Raja n 750€ Helsingissä, loput menee omasta pussista. Turha vinkua jos ei tiedä asioista yhtään mitään.

Vierailija
659/758 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuutonta siksi, että lasten pitäis eestaas vaihtaa kouluja. Tiesin, että meen rakas töihin kun vaikea elämäntilanne päättyy. Sit oltais taas muutettu, että pääsisin vanhaan työpaikkaan takaisin töihin. 

Olis menny lapsilla tiivis isäsuhde katkolle yms

Ei nämä ole mitään eestaaseestaas muuttoja kun tilanteet muuttuu. Ja perheessä on muitakin henkilöitä johon muutto vaikuttaisi.

Olen tietenkin samaa mieltä siitä, ettei lapsen tule joutua vaihtamaan koulua vain siksi, että työssä pitkään olleilla vanhemmilla on tilapäisiä rahaongelmia. Mutta kun on nimenomaan vanhempien oma valinta, ettei ole varauduttu tilapäiseen työttömyyteen yhtään mitenkään. Jos lapsia hankkii ja on ollut jo pitkään töissä, niin kai sitä nyt pitää ihan itse aikuisen säästämällä tms. varautua tilapäiseen työttömyyteen?

Kun sanotaan vanhempia vastuullisemmiksi kuin lapsettomia, niin olen kyllä monen kohdalla aika eri mieltä.

Vierailija
660/758 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te keuhkoatte?

Aina on kehotettu. Mutta jos ei muuta, niin sitten joutuu itse maksamaan ylityksen. 50% kunnista ei maksa ylimenevää osaa, Helsinki maksaa, se on kunnan oma asia maksaako vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän