Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perustuslakivaliokunta: Toimeentulotuen saajaa voidaan vaatia muuttamaan halvempaan asuntoon

Kommentit (758)

Vierailija
461/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat asumaan kauemmaksi, koska heillä on varaa omistaa auto ja matkustaa.

Vierailija
462/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Tähän on moni vastannut, että 700e on pieni vuokra, mutta tuo 700e on vain se osuus jonka tuo ihminen maksaa itse, eli asumistuki päälle niin vuokra on siis enemmän, kuin 700e/kk..

??? Mitä oikein selität? En ymmärrä tätä yhtään. Jos jonkun vuokra on 700e niin se vuokra on 700e.

Minun vuokrani on 500 euroa ja maksan vuokraa alle 200 euroa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

outoa lukea tätä et muut maksaa asumisen.mä olen armeijan jälkeen maksanu asumiseni itse töitä tekemällä

Mitäs teet sitten, kun sairastut tai jäät työttömäksi tai sekä että?

Yksityinen sairausvakuutus löytyy.

Osaamista löytyy joten toisen työpaikan löytyminen ei ole ongelma, jos ei Suomesta niin Suomen ulkopuolelta jossa olen myös ollut töissä.

Mites sielläpäin, onko varasuunnitelmat olemassa?

Miten sinä muutit kirjoitustyyliäsi noin perusteellisesti?

No, hieno juttu, että olet ollut neuvokas. Huolimatta yksityisestä sairausvakuutuksesta ja työtaidoista voit kuitenkin päätyä puille paljaille. Sitten tarvitsetkin muiden apua. Tämä kuitenkin uskot vasta sitten, kun käy huonosti, joten nyt sinulle on sitä ihan turha kertoa. 

Vierailija
464/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Tähän on moni vastannut, että 700e on pieni vuokra, mutta tuo 700e on vain se osuus jonka tuo ihminen maksaa itse, eli asumistuki päälle niin vuokra on siis enemmän, kuin 700e/kk..

??? Mitä oikein selität? En ymmärrä tätä yhtään. Jos jonkun vuokra on 700e niin se vuokra on 700e.

Ainoastaan alkoholisoituneet, täysin omat raha-asiansa pilalle vetäneet ihmiset on Kela laittaneet sellaiseen asemaan, että se asuntotuki menee suoraan vuokranantajalle. Tälläiset ihmiset on yleisemmin monta kertaa jättäneet vuokrat maksamatta ja Kela ei enää heihin luota. Oletko tälläinen?

Vierailija
465/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että mitä hunajaa korville on näiden luusereiden itku ja ulina .

Itse ovat paskoneet elämänsä joten eipä paljoa kiinnostele yhtään ketään heidän kotikutoiset ongelmansa.

Yyhhoot jotka ovat jaelleet persettä kiimoissaan kelle sattuu tai tyhjäpäisiä erityisluokan primus oppilaita jotka imevät kaljaa aamusta iltaan.. ketä kiinnostaa??

Ihan on omia valintoja kaikki nuokin.

Kaikki mikä noilta on pois on vain hyväksi kunnon ihmisille ja heidän lapsilleen.

Köyhät pois suomesta! Näin luodaan parempi tulevaisuus.

Miten ärsyttävä sana "kiinnostele"... 🤮 Miten joku voi käyttää tuollaista sanaa?

Vierailija
466/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ennenkin ollut niin ja vuokrastahan maksetaan vain tietty hyväksytty osuus.

Vierailija
467/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sen keksin. Tämähän ratkaistaankin niin, että kaikki työssäkäyvät, keski- ja hyvätuloiset, jotka nyt asuvat edullisesti saavat häädön ja luovuttamat tämän huokean asunnon pienituloiselle, ja heille osoitetaan kalliimpi, maksuvaraa vastaava asunto kalliimmalta alueelta. Heikommassa varallisuudessa olevat muuttavat sitten näihin vapautuneisiin edullisiin asuntoihin. Tähän ovat varmasti myös varakkaat tyytyväisiä, koska silloinhan heidän toiveensa on toteutettu, ja he pääsevät itse maksamaan kalliimpia asumiskuluja  - ilman tukimuotoja tietenkin, koska se sotii heidän arvojaan vastaan. Tämän saa vapaasti jakaa hallituksen mietintöpöydälle, sen verran hyvä idea tämä on.

No teitpä ison keksinnön :D 

Eiköhän ne työssäkäyvät ja itsensä elättävät maksa jo nyt asunnoistaan paljon enemmän. Tuskin se asumistukea saava pystyisi edes

Halvalla asuvia työssäkäyviä ei siis ole? Ja kokoomuksesta kai ollaan?

Vierailija
468/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan alkoholisoituneet, täysin omat raha-asiansa pilalle vetäneet ihmiset on Kela laittaneet sellaiseen asemaan, että se asuntotuki menee suoraan vuokranantajalle. Tälläiset ihmiset on yleisemmin monta kertaa jättäneet vuokrat maksamatta ja Kela ei enää heihin luota. Oletko tälläinen?

Ei pidä yleistää. Minä (en tuo yllä oleva) pyysin maksamaan asumistuen suoraan vuokranantajalle, koska ajattelin, että se on yksinkertaisinta. Ei ollut, vaan tuli ikäviä yllätyksiä, ja opin varomaan tekemästä samaa virhettä toista kertaa.

Vierailija
469/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ensin kolahtavatkin minun tililleni niin en siltikään itse maksa vuokrasta kuin osan. Se että Kelan asumistukirahat käyvät minun tilillä eivät saa aikaan sitä että että maksaisin vuokran omasta pussistani kokonaisuudessaan. 

Vierailija
470/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä rajat onkin kinkkisempi juttu sähkölämmitteisessä asunnossa asuvalle tai sellaista vuokraavalle. Yritä siinä sit saada koko roska edes myytyä kun kukaan ei osta. 

Vierailija
471/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Rikkaat asumaan kauemmaksi, koska heillä on varaa omistaa auto ja matkustaa.

nii tai köyhät töihin.

Vierailija
472/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

outoa lukea tätä et muut maksaa asumisen.mä olen armeijan jälkeen maksanu asumiseni itse töitä tekemällä

Mitäs teet sitten, kun sairastut tai jäät työttömäksi tai sekä että?

tarkoitin ihmisiä mitkä asuu vuodesta toiseen tukia nostellen.täysin terveitä.no onneks koht leikataan.

Ymmärräthän, että samalla niitä tukia leikataan sairailta ja työttömiltä?

Mitäs olette te kaikki terveet loiset pilanneet mahdollisuuden ihan kaikilta. Väärinkäyttämällä tukia ja ylivelkaannuttamalla koko valtion 

juuri näin.

Vierailija
473/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marginaalisen ryhmän takia kuritetaan taas isompaa joukkoa. Mutta onneksi meillä on varaa rikkaiden verohelpotuksiin ja samalla voidaan sulkea silmät aggressiiviselta veronkierrolta... Ei kun siis verosuunnittelulta.

Vierailija
474/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Pääkaupunkiseutu pitää siivota etenkin näistä ulkomaalaisista sossueläteistä. Heidät voidaan sijoittaa esim. Inariin elelemään ja opettelemaan kieltä.

EI. ei, tuhat kertaa ei. Älkää työntäkö sitä pas** tänne meidän haitaksi

t.inarilainen

Vierailija
475/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka

et maksa omasta pussista mitää saakelin tuki pummi.

Vierailija
476/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä ja kyllä minulla ainakin on työttömiä ystäviä jotka ovat suoraan sanoneet etteivät suostuisi asumaan samalla asuinalueella. On liian syrjässä eikä asuntokaan riittävän rempattu. Yksi näistä muutti juuri rempattuun asuntoon lähelle kaupungin keskustaan koska hänellä oli oikeus saada juuri kyseinen asunto. Oli raivonnut riittävän pitkään riiittävän monelle taholle niin sai taas haluamansa. Edellisessä asunnossa asui reilun vuoden. Epävakaa persoonallisuushäiriö joka puhkeaa sopivasti aina kun asioi jossakin. 

Minulle asuntoni on aivan ok sillä säästän parisen sataa euroa kuukaudessa verrattuna jos lähtisin etsimään edes jotain samankokoista näiltä keskustan halutuilta markkinoilta. Pienempituloisena ja itse vuokran maksavana niin on rajoitttavia tekijöitä mutta tykkään asua missä asun. 

Vierailija
477/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin oikein. Pääkaupungista ja muiden suurien kaupunkien keskustoissa ei kuulu asua niiden, jotka ei käy töissä, koska ei työssäkäyvälläkään ole niihin juuri varaa. Aivan vääristynyttä ollut tämä, että esim. hki keskustassa voi asua tukilaisia. Työsskäyvät asuu espoossa ja vantaalla.

Vierailija
478/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni etenkin osa-aikaisessa työssä käyvä saa asumistukea ja he maksavat silloin osan asumisesti oikeasti itse. Niin minäkin. 

Vierailija
479/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tukien varassa elävien, pitäisi saada asua hulppeissa, isoissa asunnoissa?

Selittäkää se?

Miksi yhteiskunnan pitäs maksaa heille vuokraa ja toimeentulotuet, suuriin asuntoihin?

Kun matalapalkka aloilla duunissa kävijöilläkään ei ole varaa asua suurissa ja kalliiissa asunnoissa.

Itse saan juuri sen verran palkkaa, etten saa asumistukea.

Olen sinkku ja asun 38 neliön asunnossa. Pärjään kohtuullisesti, mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa. Elän tavallista elämää kuitenkin.

Kesällä teen aina  lomamatkan ystävän kanssa kotimaassa ja laivaristeilyn.

Semmosta se elämä on.

Työni puolesta olen tekemissä vähävaraisten kanssa, moni saa toimeentuletukea. Ei tule äkkiseltään mieleen ketään joka asuisi hulppeasti ja isossa asunno

Sinä siis olet hyvin ansaitseva sossu ha asut halvalla kehyskunnassa? Sinulla olisi varsin hyvin rahaa maksaa asumisestasi enemmän. Paljon enemmän. Sensijaan viet joltakin pienituloiselta ahneuttasi halvemman asunnon, ja vielä tuossa ammatissa. Miten kehtaat edes myöntää tuollaista. Sinun pitäisi muuttaa alueelle, joka vastaa paremmin omaa tuloluokkaasi. Sinun palkkaruloillasi asumiskustannukset voisivat hyvin olla 2400 e/kk, etkä pääsisi siltikään laihtumaan.  

Vierailija
480/758 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut haluaa kunnon segregaatiota Suomeen tällä tempulla. Oikeita pesunkestäviä slummeja ja no go -alueita. Voivat sitten kertoa kuinka olivat oikeassa kunhan ensin ongelmat synnyttävät.

Kokoomus taas haluaa köyhät ja muut arvottomat pois silmistään.

Eli win-win hallituksen näkökulmasta!