Perustuslakivaliokunta: Toimeentulotuen saajaa voidaan vaatia muuttamaan halvempaan asuntoon
Kommentit (758)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos taas Persut! Nyt saamme me maalaisetkin nauttia Roadmaneista kun roudaatte ne tänne.
Varokaa maatalon äidit ja tyttäret uusia vävy ja poikaystäväehdokkaita😬 Kiitos Riikka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JESJESJESJESJESS ja JESS! Vihdoinkin järkevää porukkaa hallituksessa 👏. Oli jo aikakin puuttua näihin älyttömyyksiin. Tästä se alkaa 😁, hyvä kokoomus ja perussuomalaiset, lisää vaan näitä.
Saamarin tampio. Niin se on ollut tähänkin asti että jos vuokra on liian iso niin omapa on ongelmasi.
Nyt on kyse siitä että jos koko kunnassa ei ole vapaana yhtään asuntoa joka kelan mielestä on tarpeeksi edullinen, joudut vaihtamaan kotikuntaa. Tämä siitä huolimatta vaikka siinä uudessa kotikunnassasi olisi vähemmän työpaikkoja.
"JES JES JES"
Ei todellakaan ole ollut tähänkin asti noin.
Ja mitä sitten vaikka joutuu muuttamaan? Sehän se just on se idea ja näinhän sen nimenomaan kuuluukin olla! Että jos ei ole rahaa asua nykyisessä kämpässä, niin sitten muutto. Niinhän sitä normaalitkin ihmiset tekee. Miksi yhteiskunnan ekäteillä pitäisi olla jotain erityisoikeuksia ja -vapauksia, varsinkin kun muiden laskuun asuvat? Ei pidä olla. Eikä Kela kenellekään mitään uutta kotikuntaa osoita, kyllä jokainen sen ihan itse valitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän varmaan auttaa valtiota/kuntia kun rikkaiden pääkaupunkiseudun kuntien työttömät pakotetaan muuttamaan köyhiin syrjäseudun kuntiin jossa ei ole edes työmahdollisuuksia olemassa. Mutta jos ei osaa ajatella vuosineljännestä pidemmälle tulevaisuuteen niin ei osaa.
Turhaan sä lässytät syrjäseutujen työmahdollisuuksien puuttumisesta, kun ei ne urpot ole saanut niitä töitä pk-seudullakaan! 🤦🏻
Tuo pitää paikkansa. Jos ei pk-seudulla työllisty, niin ei taatusti muuallakaan Suomessa. Kaikkien kannalta parempi ratkaisu, että pitkäaikaistyöttömät siirtyvät sinne missä on edullisempia asuntoja.
Vuokrat laskevat kasvukeskuksissa, joka tarkoittaa suoraa tulonlisäystä työssäkäyville ja työttömät saavat isompia asuntoja.
Tuo nyt ei ole ihan niin, että jos pk-seudulla ei työllisty niin ei sitten muka työllistyisi muuallakaan. Pienemmillä kunnilla voi suht helpostikin työllistyä just sen takia, että niitä asukkaita eli työntekijöitä ei ole tarpeeksi. Tämä muutos siis toisi todennäköisesti helpotusta myös tuohon ongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko te ihan oikeasti, että kaikki, jotka saavat toimeentulotukea, ovat työttömiä " elämäntapaintiaaneja". Minä olen köyhä, matalapalkkainen perheenäiti. Asumme huonolla ja suhteellisen halvalla alueella. Jos minun täytyy tästä muuttaa, niin minne? Johonkin naapurikuntaan, mikä tarkoittaisi, että minun pitäisi hommata auto - siihen en pysty. Täytynee sitten muuttaa 100%sti yhteiskunnan tukien varassa elämään jonnekin Suomussalmen erämaahan.
Onnea vaan, pk-seutu - toivottavasti teillä riittää meitä " köyhiä loisia" jatkossakin sotkujanne siivoamaan ja lapsianne hoitamaan.
Matalapalkka-aloille ja/tai vuokratasolle parasta olisikin että työntekijät katoaa kun tulot ei riitä. Sitten kun vuokra-asuntoja on tarpeeksi paljon tyhjillään eikä saada työvoimaa, joko palkkojen pitää nousta tai asumisen halventua. Pitkällä aikavälillä olisi hyvä jos päästäisiin koko asumistuesta eroon ja maksettaisiin vain vähän enemmän toimeentulotukea.
Onneksi asumistuestani ei ainakaan leikata tämän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut haluaa kunnon segregaatiota Suomeen tällä tempulla. Oikeita pesunkestäviä slummeja ja no go -alueita. Voivat sitten kertoa kuinka olivat oikeassa kunhan ensin ongelmat synnyttävät.
Kokoomus taas haluaa köyhät ja muut arvottomat pois silmistään.
Eli win-win hallituksen näkökulmasta!
Päinvastoin, hallitus haluaa, että kantasuomalaiset sossu_rotat muuttavat halvemmille no go -alueille jolloin etninen segregaatio vähenee.
Kyllä ne tilastotiedon mukaan ovat nimenomaan perussuomalaisten kannattajat, joissa on ylivoimaisesti eniten työttömiä. Pääsevät pian muuttamaan no go -alueelle tekemään lähempää tuttavuutta kannattamansa puolueen aikaansaannoksien kanssa. Ja se on heille oikein.
Mä luulen kyllä, että ne on vihervasemmistolaisia mutta ihan sama ja kiva että me ollaan samaa mieltä, että kaikki sossu_ rotat vaan ma tulähiöihin.
Yks kaveri teki toissaviikolla itsarin kun ei enää kestänyt tätä nykymaailman kovaa menoa.😪
Bazooka kirjoitti:
...
Kirjoittaisin sinun omaani muistuttavaan tilanteeseesi kommentin, mutta lainaaminen (tai "vastaaminen", mitä se sitten onkaan) ei onnistu. Tässä lainauskentässä ja itse sivulla nimittäin näkyy vain sinun nimimerkkisi ja kolme pistettä, jotka eivät reagoi. Harmi, että pilasivat palstan. :(
Vierailija kirjoitti:
Moni etenkin osa-aikaisessa työssä käyvä saa asumistukea ja he maksavat silloin osan asumisesti oikeasti itse. Niin minäkin.
No, ensi vuonna ei suuren osan nykyisistä osa-aikaista enää tehdä töitä kun poistavat suojaosan työtuloille. Silloin kannattaa olla joko työtön tai saada jostain kokoaikainen työ. Tämä tarkoittaa lisää työttömiä, vähemmän verotuloja valtiolle ja suurempaa alijäämää valtiolle (=lisävelkaa).
Vierailija kirjoitti:
Yks kaveri teki toissaviikolla itsarin kun ei enää kestänyt tätä nykymaailman kovaa menoa.😪
Elikö se tuilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos taas Persut! Nyt saamme me maalaisetkin nauttia Roadmaneista kun roudaatte ne tänne.
Varokaa maatalon äidit ja tyttäret uusia vävy ja poikaystäväehdokkaita😬 Kiitos Riikka!
Huutista ajatukselle kun maaseudun Persuäijä eräänä aamuna huomaa keittiössä aamupalalla olevan tyttären uuden poikaystävän joka huutaa wallah ma omista taman talon :D
Ison kaupungin yksiö 382 euroa kuussa sisältäen pyykkituvan, netin ja veden.
Kauempana olevalla muutaman tuhannen asukkaan vanhusvaltaisen kotipaikkakuntani yksiöiden vuokrat alkavat yli 500 eurosta, joten olen jatkanut kaupungissa asumista. Työttömyysprosentti huitelee myös aivan muissa sfääreissä kuin kaupungissa. Puhumattakaan Kela-taksirallista, kun autottomia kuskataan tänne saamaan terveydenhuollon palveluja, koska palvelut on ajettu alas ja joukkoliikennettä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Bazooka kirjoitti:
...
Kirjoittaisin sinun omaani muistuttavaan tilanteeseesi kommentin, mutta lainaaminen (tai "vastaaminen", mitä se sitten onkaan) ei onnistu. Tässä lainauskentässä ja itse sivulla nimittäin näkyy vain sinun nimimerkkisi ja kolme pistettä, jotka eivät reagoi. Harmi, että pilasivat palstan. :(
Sori, otin sen itse pois, kun tajusin, että joku voi tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
No mut niinhän se riikka sanoi että "empatia ei kuulu politiikkaan". Mutta todella ikävä kuulla tuollaisista nykyhallituksen kylmän politiikan vaikutuksista tavallisiin ihmisiin. Otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elikö se tuilla?
Kyllä ja se oli myös masentunut tilanteestaan. Töihin ei päässyt ja rahahuolia oli.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi asumistuestani ei ainakaan leikata tämän takia.
Asutko kenties Kesärannassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mut niinhän se riikka sanoi että "empatia ei kuulu politiikkaan". Mutta todella ikävä kuulla tuollaisista nykyhallituksen kylmän politiikan vaikutuksista tavallisiin ihmisiin. Otan osaa.
Kiitos.🧡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsemulhia on tehty aina. Ja nytkin oli kyseessä masentunut tyyppi. Turha hallitusta syytellä, jos yksilöllä menee huonosti.
Kenelle on muka korvattu normien ylittävää vuokraa?
Onko tämä taas joku Helsingin erityispiirre? Saisivat pikkuhiljaa perustaa oman valtionsa. Raja-aita kehäkolmoselle.